Mijn god, nog even en dan kom je met daisycutters aanzetten dramafantast.quote:Op zondag 22 februari 2009 21:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat als er F-16's ingezet worden tegen straatcriminaliteit, zoals Wilders wil, het dan wel behoorlijk uit de hand loopt.
quote:Op zondag 22 februari 2009 17:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
De meeste Joden kunnen zich prima vinden in de defensieve acties van Israel.
quote:Op zondag 22 februari 2009 17:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit is een kenmerk van notoire Jodenhaters. Je dooddoener dat je je druk maakt over de schending van mensenrechten ook. Erg hypocriet en laf.
Gebruik dan meteen een neutronenbomquote:Op maandag 23 februari 2009 07:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mijn god, nog even en dan kom je met daisycutters aanzetten dramafantast.
Allemaal een snor gaan dragen,quote:Op zondag 22 februari 2009 17:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat moeten wij, slappe Westerlingen, van moslims overnemen, om partij te zijn voor diezelfde moslims dan?
Wat maakt de moslims niet slap? Dat is de vraag.
Niet slap en niet angstig.
Ja en waarom trekt Wilders zoveel stemmen bij meedere lagen van de bevolking? Omdat 'moslims' hun religie per se naar voren willen drukken in de Nederlandse samenleving (=factor 1) en bepaalde etnische minderheden continu voor overlast zorgen (=factor 2).quote:Op maandag 23 februari 2009 12:28 schreef wortels het volgende:
We lijken inderdaad in een soort overgangsfase te zitten, waarin racisme van vrij extreem en alleen populair bij een selecte bevolkingsgroep, evolueert naar een steeds breder gedragen idee. Een proces dat zich in de geschiedenis natuurlijk wel vaker heeft voltrokken.
Lees jij geen nieuws ofzo?quote:Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat er disproportioneel veel fundamentalistische moslims zijn?
Hoe groot is disproportioneel, > 10%, 30%, 50%?
Je beredenering klopt niet.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja en waarom trekt Wilders zoveel stemmen bij meedere lagen van de bevolking? Omdat 'moslims' hun religie per se naar voren willen drukken in de Nederlandse samenleving (=factor 1) en bepaalde etnische minderheden continu voor overlast zorgen (=factor 2).
Als je deze 2 factoren niet had, zou Wilders misschien een heel stuk minder stemmen krijgen. Veel Nederlanders stemmen niet van nature rechts. De meeste stemmen links of in het midden.
Moslims en bepaalde etnische minderheden, jullie worden bedankt
Je weet best wat ik bedoel met 'moslims' en bepaalde etnische minderheden. M'n achterste bilkringspier weet ook wel dat niet alle moslims en niet alle Marokkanen lopen te rellen hier.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Je beredenering klopt niet.
Voetbal schaffen we niet af omdat er door idioten gereld wordt.
Drugs staan we toe ondanks dat er verslaafden zijn.
We gaan het autorijden niet verbieden omdat er malloten een rijbewijs hebben.
Mensen mogen gewoon kinderen krijgen terwijl er kindermishandeling is.
Volkomen logisch ook lijkt me.
En dan komen we bij moslims en Marokkanen en is het kennelijk enorm moeilijk om daar onderscheid te maken tussen het overgrote deel dat gewoon meedraait in de maatschappij en geen overlast veroorzaakt en de kleine groep raddraaiers en extremisten.
Het is niet de moslim of de Marokkaan die dit soort dingen over zich afroept, net zo min als dat ik niet geassocieerd wil worden met de asocialen onder de autochtone bevolking.
Het is ook debiel om te pleiten voor discriminerende wetgeving enkel omdat een sociale achtergrond overeenkomt met een groep onaangepasten.
Mensen die op een dergelijke manier denken zijn niet op zoek naar oplossingen, ze zijn onderdeel van het probleem omdat ze de basiswaarden van onze maatschappij zelf niet erkennen. En zijn waarschijnlijk een groter gevaar voor onze democratie en levenswijze dan al die kutmarokjes en fundamentalisten bijelkaar.
Hou toch op met die flauwekul. Traditionele partijen erkennen het probleem net zo goed maar zijn wel realistisch in hun aanpak en weten dat de problemen niet eenvoudig zijn op te lossen, als ze al zijn op te lossen. Want raddraaiers blijf je altijd houden, ongeacht etniciteit en culturele achtergrond. Nu zijn de Marokkanen in beeld, eerst waren dat de Molukkers ,Surinamers en Turken. En over een paar jaar zijn het oost-Blokkers.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En omdat de tradiotionele partijen dat niet erkennen of dat niet willen/kunnen oplossen, zoeken mensen hun heil in de PVV.
Jij bent zo'n iemand die denkt dat het "toevallig" is dat er zoveel raddraaiers onder Marokkanen zijn? Tuurlijk, onder elke bevolkingsgroep heb je raddraaiers. Maar nu is het zo dat je onder bepaalde bevolkingsgroepen (van de ongeveer 160 (!) bevolkingsgroepen die in NL leven) relatief gezien een stuk meer raddraaiers hebt. En dat "relatief stukje meer" is een probleem. De traditionele partijen willen dat ook wel opgelost zien, maar hun aanpak is heel knuffelend en bovendien heel langzaam en het kost veel geld. De hardwerkende burger heeft geen zin meer om geld uit te geven aan een paar Marokkaanse ouders die hun kinderen niet goed op kunnen voeden. De hardwerkende burger heeft geen zin meer om geld uit te geven aan Marokkaanse jongetjes die zich maar niet gewoon fatsoenlijk en normaal kunnen gedragen. De hardwerkende burger heeft geen zin meer om geld uit te geven voor het knuffelen van de vele (!) Antiliaanse criminelen hier.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Hou toch op met die flauwekul. Traditionele partijen erkennen het probleem net zo goed maar zijn wel realistisch in hun aanpak en weten dat de problemen niet eenvoudig zijn op te lossen, als ze al zijn op te lossen. Want raddraaiers blijf je altijd houden, ongeacht etniciteit en culturele achtergrond. Nu zijn de Marokkanen in beeld, eerst waren dat de Molukkers ,Surinamers en Turken. En over een paar jaar zijn het oost-Blokkers.
Kijk, er zullen ongetwijfeld een paar rascisten zijn die op de PVV zullen stemmen omdat ze geen buitenlanders willen. Maar de meeste mensen stemmen uit onvrede op de PVV. Als de traditionele partijen nou eens een keer intelligent zouden zijn, dan zouden zie die onvrede als een signaal moeten opvangen: onvrede tegen de huidige gang van zaken in de samenleving.quote:Mensen die denken dat Wilders met z'n PVV die problemen wel even kan oplossen d.m.v. racistische en discriminerende wetgeving moeten dan vooral op hem stemmen. Ze zijn echter van hetzelfde niveau als de gemiddelde moslim-extremist die de westerse waarden en normen niet respecteert en komen dan ook van een koude kermis thuis mocht hij echt ooit aan de macht komen, iets wat ik iig niet zie gebeuren.
Eens.quote:Denken die mensen werkelijk dat het enkel bij het "verwijderen" van groeperingen blijft waar ze zelf last van hebben ? Figuren als Wilders hebben schijt aan welk democratisch recht ook als ze eenmaal de macht hebben en zullen elke (politieke) tegenstander uit het veld willen ruimen. Dat zie je al aan zijn aversie tegen alles wat "links" is.
Maar noem nu eens een percentage Moslims dat extremistisch is.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Lees jij geen nieuws ofzo?
Over de hele wereld worden aanslagen gepleegd in naam v/d islam. Over de hele wereld drukken 'moslims' hun islam-stempel op niet-islamitische landen door.
Verschilt per land he. En dat kan je zelf ook wel opzoeken. Begin eens met Nederland zou ik zeggen. En kijk dan ook meteen hoeveel extremistische boeddhisten er in Nederland zijn. Dan zie je een wereld van verschil.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:39 schreef wortels het volgende:
[..]
Maar noem nu eens een percentage Moslims dat extremistisch is.
Die factor 1, daar hoor je de laatste tijd steeds meer over. Maar zelf heb ik er echt nog nooit iets van gemerkt. Het hele land krijgt deze week een folder in de bus over Christelijk creationisme, en onze regering voert achter elkaar wetten in die de basis hebben in het idee, dat Christelijke waarden moeten worden opgelegd aan de seculiere bevolking. Ik zie zulke dingen bij Moslims niet. Het idee dat Moslims onze samenleving willen veranderen, (ons land 'over willen nemen' eigenlijk) is volgens mij echt een hoax, een soort rare samenzweringstheorie die alleen maar in de hoofden van een groep niet-Moslims bestaat.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:21 schreef Zienswijze het volgende:
Omdat 'moslims' hun religie per se naar voren willen drukken in de Nederlandse samenleving (=factor 1) en bepaalde etnische minderheden continu voor overlast zorgen (=factor 2).
Dat zou betekenen dat de gevestigde partijen moeten meegaan in de debiele en onrealistische "oplossingen" die Wilders en z'n aanhangers aandragen. Oplossingen die, als ze uitgevoerd werden, de "ontevreden" mensen ook hard zouden raken. Want de schuld ligt altijd bij een ander en dat hardere optreden moeten natuurlijk niet op hen betrekking hebben.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:39 schreef Michelle_2 het volgende:
Eens met Zienswijze als de gevestigde partijen de onvrede van de samenleving eens echt serieus zouden nemen
Heel toevallig is Nederland is christelijk land. En dan is het niet geheel onlogisch dat er dan ook 'christelijke' uitingen zijn. Ik weet niet waar jij woont. Maar tegenwoordig zie je relatief veel moskeeen in Nederland. Of er zijn weer imams aan het schreeuwen (want op een rustige toon praten kunnen ze blijkbaar niet) dat ongelovigen varkens zijn, dat homo's van flatgebouwen moeten worden gegooid etc. etc.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:47 schreef wortels het volgende:
[..]
Die factor 1, daar hoor je de laatste tijd steeds meer over. Maar zelf heb ik er echt nog nooit iets van gemerkt. Het hele land krijgt deze week een folder in de bus over Christelijk creationisme, en onze regering voert achter elkaar wetten in die de basis hebben in het idee, dat Christelijke waarden moeten worden opgelegd aan de seculiere bevolking. Ik zie zulke dingen bij Moslims niet. Het idee dat Moslims onze samenleving willen veranderen, (ons land 'over willen nemen' eigenlijk) is volgens mij echt een hoax, een soort rare samenzweringstheorie die alleen maar in de hoofden van een groep niet-Moslims bestaat.
Ik zeg ook niet dat de Islam daar iets mee te maken heeft. De fout die stoute Geert maakt is het gedrag van al die kutmarokkaantjes toe te wijzen aan de islam. Dat is niet zo namelijk.quote:Jouw factor 2 is een duidelijk probleem in Nederland ja, maar de Islam heeft met dat probleem niets te maken. Het is volgens mij een duidelijk identiteitsprobleem, een probleem dat generaties immigranten vaak hebben, ongeacht waar ze vandaan komen.
Met slechts 2% universitair geschoolden onder hen zie ik alsnog geen probleem. Vergelijk het eens met de "linkse" partijen zou ik zeggen. En dat was iedereen die niet meegaat met Wilders zijn visie geloof ik.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Nu heeft links Nederland zometeen geen handvat meer om Wilders stemmers af te schilderen als tokkies met een ondermatig IQ![]()
Dat doen ze helemaal niet joh! En als ze dat wel doen, dan kunnen ze daar gewoon voor vervolgd worden.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:00 schreef Zienswijze het volgende:
Of er zijn weer imams aan het schreeuwen (want op een rustige toon praten kunnen ze blijkbaar niet) dat ongelovigen varkens zijn, dat homo's van flatgebouwen moeten worden gegooid etc. etc.
Het zou zomaar kunnen! Maar wat is daar verkeerd aan? Er zit volgens mij een irritioneel gevoel in, van dat verandering van onze cultuur iets slechts zou zijn. Maar cultuur heeft altijd al veranderd, het kenmerk van een levende cultuur is dat hij verandert door allerlei invloeden. Als je dat wil stopzetten dan kan dat misschien, met allerlei repressieve en totalitaire maatregelen. Maar wanneer je daartoe hebt besloten, is je cultuur al lang dood.quote:Moslims gaan dit land de komende 50 jaar echt niet overnemen. Maar wat je wel kan verwachten is dat 'de moslims' de Islam een stevige voet in Europa zullen geven / al bezig zijn met dat te geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |