abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66346925
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:53 schreef PietjeDuck het volgende:

[..]

Moslimterreur? LOL. Volgens mij spoor jij niet helemaal. Als christenen zeggen dat je in de hel terechtkomt als je Jezus niet accepteert dan noemen we dat toch ook niet christenterreur? ROFL. Wat een niveau. Ik ben weg.
In Nederland kan zeker wel worden gesproken van Moslimterreur als we zien hoe Moslims omgaan met niet-Moslims.
pi_66346931
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:57 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Helaas niet, HBO valt ook onder hoogopgeleid.
En HBO baseert zich niet op wetenschap?
I´m back.
pi_66346940
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet iig iets overnemen van de moslims om je te verzetten tegen de moslimterreur, toch?
Nederlanders zouden inderdaad wat minder last moeten hebben van slappe knietjes en politieke correctheid.
  zondag 22 februari 2009 @ 17:58:51 #104
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66346955
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En HBO baseert zich niet op wetenschap?
Zelden...
pi_66346989
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nederlanders zouden inderdaad wat minder last moeten hebben van slappe knietjes en politieke correctheid.
Wat moeten de slappe Nederlanders dan overnemen van de moslims?
I´m back.
pi_66347005
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Zelden...
HBO is niet gebaseerd op wetenschap, maar op...?
I´m back.
pi_66347020
-edit- En weer open.
Kap a.u.b met dat persoonlijke gebagger.

[ Bericht 90% gewijzigd door paddy op 22-02-2009 20:14:59 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_66351914
Okee open weer. Kom er maar in zienswijze.
I´m back.
  zondag 22 februari 2009 @ 20:37:21 #109
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66351946
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

HBO is niet gebaseerd op wetenschap, maar op...?
Praktijk natuurlijk.
pi_66351995
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:37 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Praktijk natuurlijk.
En die praktijk is .... niet gesteund op wetenschappelijke inzichten, net als bij geneeskunde?
I´m back.
  zondag 22 februari 2009 @ 20:41:32 #111
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66352086
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En die praktijk is .... niet gesteund op wetenschappelijke inzichten, net als bij geneeskunde?
Meestal niet nee, vooral op beroepservaring. Wetenschappelijke theorieën en recent wetenschappelijk onderzoek komen zelden aan bod op de gemiddelde HBO opleiding. Is dat erg? Nee, maar wetenschappelijk is het niet... Daar hebben we dus het WO voor.
pi_66352574
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:41 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Meestal niet nee, vooral op beroepservaring. Wetenschappelijke theorieën en recent wetenschappelijk onderzoek komen zelden aan bod op de gemiddelde HBO opleiding. Is dat erg? Nee, maar wetenschappelijk is het niet... Daar hebben we dus het WO voor.
Maar stel dat je HTS doet?
Dat is wat anders dan pedagogie op HBO niveau hè, t hangt aan elkaar van modes, ook op wo niveau.
I´m back.
pi_66352605
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:47 schreef PietjeDuck het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die huilie doet over dat ik in de hel zal branden, boehoe

Jouw grote vriend Zienswijze deed dat. Als ie niet wil branden in de "moslimhel", dan word ie toch een moslim. Problem solved, en nu niet meer huilie doen!

En btw, ik denk dat Zienswijze helemaal niet objectief is, hij heeft een eigen agenda, komt waarschijnlijk uit India en wil het Hindoe-Moslim conflict naar Nederland importeren.
Dus omdat ik kritiek heb op een bepaalde religie heb ik meteen een eigen agenda?
Ik kom niet uit India. En ik wil dat conflict ook niet importeren. Hindoes en moslims hebben helemaal geen problemen met elkaar in Nederland voor zover ik weet. Ik heb geen eigen agenda. Ik wil alleen dat mensen hun ogen open doen. Kijk naar het buitenland hoe er daar conflicten zijn met de islam in niet-islamitische landen.
Ik heb ook niks tegen moslims zelf. Heb zelf veel moslimvrienden (en ja, die weten hoe ik tegen de islam aankijk)

Over die hel: het christendom heeft dat principe ook. En de meeste v/d voorouders v/d autochtonen waren ook christen. Ik denk dat jullie christelijke achtergrond meespeelt dat jullie zo lichtzinnig over de hel denken. (met 'jullie' generaliseer ik, dat weet ik )
Als een reiligie jou naar de hel stuurt, omdat jij niet in hun religie gelooft, dan is dat onrespectvol naar diegene toe. Iemand 'afwijzen' op basis van zijn religie / levensovertuiging is niet bepaald een goede basis voor tolerantie. Toch? Of zijn mensen het hier niet met mij eens?

Jullie moeten niet vergeten dat zowel het christendom als de islam veel geweld achter hun naam hebben staan. Als je het christendom+islam vergelijkt met de andere religies op aarde zie je duidelijk verschillen in tolerantie en verdraagzaamheid tegenover anders-gelovigen, ongelovigen en homoseksuliteit

[ Bericht 3% gewijzigd door Zienswijze op 22-02-2009 21:13:26 ]
pi_66352982
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, de politie is ook slap tegen kampers. Of tegen autochtone kutventjes. Ze zijn niet slap tegen mensen, die naar hun werk gaan en die 16 km te hard rijden op de autosnelweg.
De politie is niet specifiek slap tegen moslims imho.
[..]
Ja, de politie is slap tegenover alle relschoppers. Met Marokkanen in mijn post gaf ik alleen een voorbeeld aan. Toch lijkt het erop alsof de politie 'angst' heeft tegenover bepaalde allochtoonse criminelen cq. jeugdbendes. Zoals dat die Marokkaanse pyromanen niet werden aangepakt, uit angst voor rellen.
En ik heb nergens gezicht dat de politie speciek tegen rellende en stelende moslims slap is.
quote:
Moslims zijn niet slap, die staan ergens voor, en zijn bereid om dit evt met geweld af te dwingen of mensen volledig te intimideren, ten einde hun omgeving te doen aanpassen aan hen en niet andersom.
Toch?
Nee dat zeg ik niet. Moslims zijn net zo vredig zoals andere mensen. Ze zijn net zoals jij en ik. Alleen is er tussen de aanhangers van de islam een disproportioneel grote groep fundamentalisten.
Zie je bij de 100+ andere religies op aarde (christendom uitgezonderd) ook zoveel fundamentalisten? Nee.
Hoe komt dat de groep fundamentalisten bij moslims zo hoog is?
  zondag 22 februari 2009 @ 21:13:19 #115
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66353180
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..] Toch lijkt het erop alsof de politie 'angst' heeft tegenover bepaalde allochtoonse criminelen cq. jeugdbendes. [..]
Allochtoonse nog wel.

In ieder geval, waar baseer je dat op? En zou haat cq. 'kritiek' van een politicus naar die groep helpen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_66353220
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Allochtoonse nog wel.

In ieder geval, waar baseer je dat op?
Die Marokkaanse jongens die in najaar 2007 auto's in brand staken in Amsterdam-West. De politie trad niet hard op, omdat men bang was voor rellen net zoals in de voorsteden van Parijs.

Haat helpt niet. Kritiek misschien wel.

Misschien is een interessante vraag: hoe zou jij dat probleem oplossen? Daar ben ik wel benieuwd naar
  zondag 22 februari 2009 @ 21:18:24 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66353346
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:14 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Die Marokkaanse jongens die in najaar 2007 auto's in brand staken in Amsterdam-West. De politie trad niet hard op, omdat men bang was voor rellen net zoals in de voorsteden van Parijs.

Haat helpt niet. Kritiek misschien wel.

Misschien is een interessante vraag: hoe zou jij dat probleem oplossen? Daar ben ik wel benieuwd naar
Hoezo zou ik moeten weten hoe 'het probleem' / criminaliteit opgelost moet worden? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je heel veel 'kritiek' cq. haat naar een groep hebt, dat die groep dan denkt 'hey, hij haat ons, wat een aardige man, we gaan ons goed gedragen'.

En is je voorbeeld een voorbeeld van 'niet durven optreden' of 'de situatie niet laten escaleren'?

Ik kan me zo voorstellen dat als er F-16's ingezet worden tegen straatcriminaliteit, zoals Wilders wil, het dan wel behoorlijk uit de hand loopt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_66353446
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoezo zou ik moeten weten hoe 'het probleem' / criminaliteit opgelost moet worden?
Je zit mijn posts voortdurend te bekritiseren. Is jouw recht natuurlijk. Ik vind het helemaal niet erg, daardoor ontstaat juist een discussie
Maar ik heb tot nu toe alleen maar kritiek van jou gelezen (correct me als je ook daadwerkelijke oplossingen hebt aangebracht) en ik ben gewoon benieuwd hoe jij criminaliteit, integratie zou oplossen...
quote:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je heel veel 'kritiek' cq. haat naar een groep hebt, dat die groep dan denkt 'hey, hij haat ons, wat een aardige man, we gaan ons goed gedragen'.
Eens.
pi_66353699
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:18 schreef Yildiz het volgende:

[..]
En is je voorbeeld een voorbeeld van 'niet durven optreden' of 'de situatie niet laten escaleren'?
Ze denken dat de situatie zal escaleren. Je moet wel degelijk ingrijpen. Wil je het over je laten heenlopen dan? Je dient problemen aan te pakken.

Wat denk je van de eigenaars van die afgebrande auto's? Op tv was te horen dat zij de schade niet vergoed krijgen, De slachtoffers draaien zelf op voor de kosten. Je wilt toch niet dat de daders niet worden opgepakt, of minstens het proberen om op te pakken, zodat de schade niet op de daders kan worden verhaald?
quote:
Ik kan me zo voorstellen dat als er F-16's ingezet worden tegen straatcriminaliteit, zoals Wilders wil, het dan wel behoorlijk uit de hand loopt.
F-16's is natuurlijk overdreven. Hé, ik ben geen Wilders stemmer als je dat soms denkt.
pi_66354008
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, de politie is slap tegenover alle relschoppers. Met Marokkanen in mijn post gaf ik alleen een voorbeeld aan. Toch lijkt het erop alsof de politie 'angst' heeft tegenover bepaalde allochtoonse criminelen cq. jeugdbendes. Zoals dat die Marokkaanse pyromanen niet werden aangepakt, uit angst voor rellen.
En ik heb nergens gezicht dat de politie speciek tegen rellende en stelende moslims slap is.
[..]

Nee dat zeg ik niet. Moslims zijn net zo vredig zoals andere mensen. Ze zijn net zoals jij en ik. Alleen is er tussen de aanhangers van de islam een disproportioneel grote groep fundamentalisten.
Zie je bij de 100+ andere religies op aarde (christendom uitgezonderd) ook zoveel fundamentalisten? Nee.
Hoe komt dat de groep fundamentalisten bij moslims zo hoog is?
Waar haal je vandaan dat er disproportioneel veel fundamentalistische moslims zijn?
Hoe groot is disproportioneel, > 10%, 30%, 50%?
I´m back.
pi_66354393
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoog opgeleid is wetenschappelijk opgeleid, dus de wetenschap klopt niet, bedoel je?
Wetenschap klopt .. maar de kennis daarachter niet
The death of one man is a tragedy, the death of million men is just a statistic - Stalin
pi_66354448
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:47 schreef Fragmonkey het volgende:

[..]

Elaborate...
I´m back.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:20:27 #123
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66355574
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:47 schreef Fragmonkey het volgende:

[..]

come again .. wetenschap klopt? Men prutst maar een eind weg.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 22 februari 2009 @ 23:08:49 #124
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66357366
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

come again .. wetenschap klopt? Men prutst maar een eind weg.
Noem eens een voorbeeld van prutswerk.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 22 februari 2009 @ 23:11:33 #125
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66357475
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:08 schreef TC03 het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld van prutswerk.
Ongeveer driekwart van de tegenwoordige wetenschappelijke publicaties valt onder de noemer 'prutswerk', in meer of mindere mate. Tenminste wel in de vakgebieden waar ik me uitgebreid mee bezig heb gehouden (natuurkunde en biochemie).
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')