wel mooi camo gelijkquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:15 schreef Elegy het volgende:
[..]
Een jas maak je toch zelf van een vergeschoten Bambi
Totdat de volgende survivalist denkt "ha, da's een lekker hertenbiefstukje!"quote:
quote:Ideale 'visvijvers' voor de kannibalen spare-ribs,
quote:Mooiweersurvivalist!![]()
Misschien dat dit zou kunnen werken wanneer je solo door onbekend (vijandig) gebied moet.quote:Post-apocalyptic America. What begins as a con game becomes one man's quest to rebuild civilization by resuming postal service.
Nee, dat is geen onzin. Vooral van de Hersenen moet je afblijven.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:47 schreef Elegy het volgende:
Het eten van de eigen soortgenoten is toch ook biologisch gezien niet handig? Ik denk even aan varkens en koeien en al die ziektes.
Of praat ik nu onzin?
quote:
quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:29 schreef R0N1N het volgende:
Heb nog wat linkjes voor/over eetbare plantjes verzameld tijdens de lunch
Plants For A Future : http://www.pfaf.org/leaflets/nl/intro2.php (online database, a la eerdere post)
http://www.judyofthewoods.net/forage_uk.html (Pocket Handbook 3,95 (pond ?))
Lading PDF's op search string: "Edible Plants"
http://www.pdf-search-engine.com/edible-plants-pdf.html (Moet nog checken of er wat leuks tussen zit)
Ook bij Discovery Channel - Survival Zone valt er wat over te vinden. (Niet zozeer een lijst met eetbare planten, maar meer globaal ... Hoe herken je een eetbare plant en zo.
quote:S - Size up the situation, surroundings, physical condition, equipment.
U - Use all your senses
R - Remember where you are.
V - Vanquish fear and panic.
I - Improvise and improve.
V - Value living.
A - Act like the natives.
L - Live by your wits.
Was best aardig jah, toch wel wat van opgestoken. Zo had ik nog niet echt nagedacht over de optie 'accu' als stroomvoorzieningquote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:29 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb net trouwens Survivorman urban disasters gezien... dat is best handig
Persoonlijk denk ik: ja. Er zijn nu zoveel dingen gaande dat het wel fout moet gaan (imo) de kredietcrisis is nog lang niet voorbij en er liggen nog genoeg monetaire bermbommen langs de economische weg. Alleen dat al geeft een reden om voorbereid te zijn op een periode van een onstpoorde maatschappij.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:15 schreef Dibble het volgende:
denken jullie nou serieus dat dit allemaal nodig zal zijn?
lol ja ik heb er ook dingen van geleerdquote:Op zondag 15 maart 2009 23:39 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Was best aardig jah, toch wel wat van opgestoken. Zo had ik nog niet echt nagedacht over de optie 'accu' als stroomvoorziening. Ook een sok met kleingeld en sleutels als slag-wapen - deed me wel ff denken aan een voorbeeld in 't leger waar een sok met zand of zeep
een effectief wapen kan zijn in close combat.
Zo'n schud-zaklamp is natuurlijk wel handig en niet duur (14,95) met:
* Oplaadbaar wanneer en waar u maar wilt
* 1 minuut schudden betekent minimaal 2 uur licht
* Afmeting:lengte 23,5 cm, diam. 4->kop 5,5 cm, gewicht 243 gram
* Onderhoudsvrij
* Waterdicht, drijft op het water!
[ afbeelding ]
Niet om iemand te ontmoedigen, maar het blijft lastig voor bril/lenzen dragers. In een 'hostile environment' is een bril sowieso lastig omdat de spiegeling je positie kan verraden, en de kans dat je 'm verliest of dat 'ie kapot gaat is enorm groot, zeker als je moet rennen, springen, vliegen, vallen, opstaan en weer door gaanquote:Op maandag 16 maart 2009 10:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:
trouwens Elegy nog even over je ogen:
ik zag laatst in een the making off
dat les stroud (die gast van survivorman) lenzen heeft
dus zo fucked up ben je nog niet
Ah kijk, dat biedt perspectieven. Als hij het kan, dan kan ik het ook. Ware het niet dat hij nog een cameraploeg heeft en ik nietquote:Op maandag 16 maart 2009 10:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:
trouwens Elegy nog even over je ogen:
ik zag laatst in een the making off
dat les stroud (die gast van survivorman) lenzen heeft
dus zo fucked up ben je nog niet
heeft hij niet... hij filmt alles zelfquote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:00 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ah kijk, dat biedt perspectieven. Als hij het kan, dan kan ik het ook. Ware het niet dat hij nog een cameraploeg heeft en ik niet
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:23 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
heeft hij niet... hij filmt alles zelf![]()
ik heb wel linkjes naar de torrents (kijk zelf ook nooit tv)quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:30 schreef Elegy het volgende:
[..], dat wist ik niet (ik heb geen tv) maar zie je hem dan wel eens rommelen met zijn lenzen dan?
Dan doe ik vrolijk mee aan die lijst.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb trouwens nog 11 gig aan woodmaster instruction video's gevonden.. staat veel nuttige shit tussen.. interesse .. ff pm
1 2 3 4 5 | Wheat 300, 200-365 INDEFINITE Hard Red packed in nitrogen Powdered Milk 85,60-100 packaging varies 1-5 to indefinite years Sugar or honey 60,35-100 INDEFINITE keep sugar dry and pest free Salt 6,1-12 INDEFINITE More needed for preserving |
piraten baai?quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:13 schreef Elegy het volgende:
Post ze vooral! Zijn dat docu's die ik via de bekende wegen kan krijgen of ook via bijv googlevideo? Of liggen ze bij de MM voor wènâhg?
quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:28 schreef huhggh het volgende:
Ik blijf overigens nog steeds voorstander voor een SHTF-meeting.
Wie zal hier het voortouw nemen? Of moet ik ik dat doen?
quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:50 schreef Elegy het volgende:
Ah, dan zal ik eens een duik nemen in de piraten baai en de andere sites
Jep, er is al een plan voor een SHTF meeting, alleen is het nog de vraag waar, wanneer en wie. Hoewel het waar wel redelijk vast lag, ergens waar nog everzwijnen leven toch?
Welke inventarisatie dan?quote:Op donderdag 19 maart 2009 11:39 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Barra heeft 't voortouwparakoord al genomen.
Een inventarisatie is gemaakt, nu dus +huhggh
mja kan ook.... alleen het moet niet gelijk te lastig worden.quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:53 schreef huhggh het volgende:
Ik wil uiteraard geen gras voor andermans voeten wegmaaien, maar het zou wel passend zijn om voor de meet geen adres door te geven, maar alleen de GPS-coordinaten.
Om een beetje in de stemming te blijven natuurlijk
Op zich wel lache, maar de kans bestaat wel dus dat het tripje voor een paar mensen meteen 'n solo-survival wordtquote:Op donderdag 19 maart 2009 15:53 schreef huhggh het volgende:
Ik wil uiteraard geen gras voor andermans voeten wegmaaien, maar het zou wel passend zijn om voor de meet geen adres door te geven, maar alleen de GPS-coordinaten.
Om een beetje in de stemming te blijven natuurlijk
Ach kom nou.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:14 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Op zich wel lache, maar de kans bestaat wel dus dat het tripje voor een paar mensen meteen 'n solo-survival wordt
TomTom mee op survivalquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:46 schreef huhggh het volgende:
Ach kom nou.
Gewoon intikken in je navigatiesysteem, en je bent er zo.
acceptedquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:58 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
TomTom mee op survival
barra toegevoegd op msn
quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:14 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Op zich wel lache, maar de kans bestaat wel dus dat het tripje voor een paar mensen meteen 'n solo-survival wordt
Het ging mij eigenlijk meer over plekken op bijvoorbeel de Veluwe of de Ardennen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:39 schreef R0N1N het volgende:
Heb geen MSN, Hotmail etc. (bewust). Kan je wel m'n e-mail geven per PM. Maar een PM is al nagenoeg hetzelfde, dus veel opschieten doet het niet(Ik ververs & kijk vaker naar het forum dan m'n e-mail
)
GPS coördinaten zijn leuk tijdens een speurtocht of zelfs 'survival' (dropping) maar in dit geval zou je ze toch van te voren opzoeken, of op je sTomsTom intikken als een echte 'thrillseeker'![]()
"Over vijftig meter naar rechts, daarna bestemming bereikt".![]()
Kun je net zo goed een locatie (naam) doorgeven![]()
Bovendien is vervoer voor mij sowieso nog even de vraag. Goede kans dat ik met OV e.d. die kant op moet en dan heb ik weinig aan m'n ingebouwde GPS + TomTom.
Maar goed, het mag wel, zoals ik al zei : zoek ze wel op met Google Earth of Maps.
Indeed. Voor die gevallen is het zeker wel handig. Zeker voo het uitwisselen van leuke plekjes.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:47 schreef huhggh het volgende:
Het ging mij eigenlijk meer over plekken op bijvoorbeel de Veluwe of de Ardennen.
Daar heb je natuurlijk niet overal mooie adresjes met een wegaanduiding of een huisnummer die je even in je TomTom kunt invoeren.
kijk hier had ik ook al rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:39 schreef R0N1N het volgende:
Heb geen MSN, Hotmail etc. (bewust). Kan je wel m'n e-mail geven per PM. Maar een PM is al nagenoeg hetzelfde, dus veel opschieten doet het niet(Ik ververs & kijk vaker naar het forum dan m'n e-mail
)
GPS coördinaten zijn leuk tijdens een speurtocht of zelfs 'survival' (dropping) maar in dit geval zou je ze toch van te voren opzoeken, of op je sTomsTom intikken als een echte 'thrillseeker'![]()
"Over vijftig meter naar rechts, daarna bestemming bereikt".![]()
Kun je net zo goed een locatie (naam) doorgeven![]()
Bovendien is vervoer voor mij sowieso nog even de vraag. Goede kans dat ik met OV e.d. die kant op moet en dan heb ik weinig aan m'n ingebouwde GPS + TomTom.
Maar goed, het mag wel, zoals ik al zei : zoek ze wel op met Google Earth of Maps.
Ik vind de Veluwe en de Ardennen wel prima.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:42 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Poll: Waar willen we het doen?Veluwe Ardenne ergens anders
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Toch wel voldoende beschut om ook weer niet al te veel op te vallen mag ik hopen ?quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:56 schreef BarraCupraCuda het volgende:
bingo
ik heb al wel wat goede plekken gespot
je mag alleen tussen zonsopgang en zonsondergang in het bos zijn..quote:Op maandag 23 maart 2009 23:09 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Toch wel voldoende beschut om ook weer niet al te veel op te vallen mag ik hopen ?
Zoiets als die bunker b.v. is redelijk ideaal (hangt ervan af hoe zichtbaar de bunker is, uiteraard.)
'High ground' met een holle (put) bovenkant en veel begroeiing etc.
Ik heb zo'n idee dat de groep best groot gaat zijn, hartstikke gaaf, maar dat vergroot uiteraard de 'pak kans'
Alhoewel, zolang niemand een echte tent opzet, kunnen ze je moeilijk betichten van wild-kamperen, en het is niet verboden om 's nachts op de Veluwe te lopen, toch (?)
Wat een achterlijk land is dit toch ook zeg..quote:Op maandag 23 maart 2009 23:14 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
je mag alleen tussen zonsopgang en zonsondergang in het bos zijn..
ik ben wel eens eerder met mn vrouwtje gesnapt... kosten 50 euro pp
maar ik heb het er net al ff met ripper over gehad dat we een spot zoeken die wel oke is...
natuurlijk niet die bunker dan kan je shelter maken niet oefenen
iddquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:09 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Wat een achterlijk land is dit toch ook zeg..
Ik weet toevallig dat ze die bij de Chinese webshop Deal Extreme verkopen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik wil nog zon firestarter kopen
[ afbeelding ]
kennen jullie ook winkels in NL die ze hebben?
vind het zonde als ik zon dink koop voor 5 euro en er komen nog 13 euro verzendkosten bij op
hehe dat is een coole episode!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:22 schreef sander-3 het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zag dat jullie een survival weekend gaan houden
Leuk idee!
Ook zag ik in het begin dat jij dit zocht:
[..]
Ik weet toevallig dat ze die bij de Chinese webshop Deal Extreme verkopen.Linkje
Geen verzendkosten, en lage dollar, dus dat is nog te doen. Verder hebben ze daar nog andere survival dingen ook.. compasjes, messen, enz.![]()
Ik blijf dit topic volgen, vind dat soort dingen altijd wel interessant, en ik kijk ook graag naar survival programma's op discovery enzo(Ik zit nu die documentaire over urban survival te kijken, van survivorman..
)
Wel als je:quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:57 schreef BarraCupraCuda het volgende:
http://www.outdooreddie.nl/index.php?page=shop.browse&root=13&category_id=29&option=com_phpshop&Itemid=2
hehe ik ben bang als ik een bestelling plaats dat ik het niet krijg
Erg onprofessionele website trouwens, maar dat terzijde.quote:Vuur wapens,kruit en patronen kunnen niet via de mail worden besteld. Hiervoor moet u met een geldige wapenvergunning of jachtakte naar de winkel komen!!!!!!!!
outdoor eddiequote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:05 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Wel als je:
[..]
Erg onprofessionele website trouwens, maar dat terzijde.
hahahahah echt te grappig!quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:26 schreef R0N1N het volgende:
Wauw. Niet alleen op hulu.com. Je mag 'm nergens zien (hoewel de meesten doorlinken naar hulu) !
Je kan het misschien nog via een proxy (in de US) proberen.
Deze komt wel een beetje in de buurt:
BBC Docu "Learning survival with the US Air Force" (Ziet er interresant uit !)
http://video.aol.com/vide(...)force-bbc/3719364795
Zelfs tussen de torrents vind ik alleen "School Survival" i.p.v. "Survival School" episodes![]()
Wel de "bijbehorende" manual : FM3-05.70 (voorheen FM 21-76)
http://www.equipped.org/FM3-05.70SURVIVALMANUAL.pdf
Nog wel een goeie docs torrent gevonden met de toepasselijke naam : TEOTWAWKI(Incl. het wereld beroemde "cookbook" ! )
quote:Survival weekend - 26 juni 2009
Tijdens het survival weekend gaan we de basis van het survival bijbrengen. De hoofdonderdelen van het weekend zijn;
Survival prioriteiten en survival basics,
Vuur maken,
Navigeren,
Onderkomens maken,
Knopen,
Valstrikken,
Noodsignalen,
Naast dit komt er nog veel meer ten sprake in de cursus. De kosten van dit weekend zijn 150,- euro exclusief voeding. Het doel van dit weekend is om je een introductie te geven in survival technieken en hoe je je kan voorbereiden op een trip in de natuur of wildernis. Het eerst volgende weekend staat gepland op 26 juni ergens in Nederland. Voor meer informatie of voor het opgeven van deze cursus kan je contact opnemen.
Zij zin niet de enige in die markt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:31 schreef R0N1N het volgende:
Was je deze ook al tegengekomen ?
http://www.survivalschool.nl/
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |