Ik weet niet of ik je er mee kan opbeuren, maar tijdens de zwangerschap van mijn middelste heb ik regelmatig wellus-nietusspelletjes gehad met mijn gyn over de uitgerekende datum, hij zei 3-5 weken later dan dat ik zei. Het was haast onmogelijk dat ik op de datum van de gyn uitgerekend was, maar de 'metingen op de echo's zeiden het, dus dan zal het wel zo zijn. Uiteindelijk ben ik bevallen met een zwangerschapsduur volgens de gyn van 34 weken en volgens eigen berekening 39 weken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:55 schreef Wizzy82 het volgende:
Neen dat hebben ze me niet gezegd. Maar als ik nog kan volgen een 3-tal weken.
Ik ben er kapot van en zie het eerlijk gezegd niet meer rooskleurig!
Bij ons verliep de zwangerschap niet zo goed, lichamelijke afwijkingen, op het eind had ik nog maar weinig vruchtwater, maar dat was op het eind pas, dus niet vergelijkbaar bij jou.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:18 schreef Wizzy82 het volgende:
Zijn er dan testen uitgevoerd bij jouw toen?
3-5 weken is toch ook zeer veel?
Dinsdag heb ik de vlokkentest en ga ik eens vragen hoever ons kindje achter zit qua groei
Het probleem is ook dat ik bijna geen vruchtwater heb.
Het maakt me allemaal niet gerust eerlijk gezegd!
Bedankt voor je steun.
Er is een sprankeldje hoop, alleen durf ik me hieraan niet vast te houden en ik bereid me voor op het ergste.
De dokter zei ons dat het 50/50 was maar als ons kindje niet ging groeien dat het dan vanzelf zal sterven.
Ja, maar ons verhaal was toch echt heel anders hoor.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:54 schreef Wizzy82 het volgende:
Dus jij bent je kindje kwijt?
Alle soort gelijke verhalen die ik lees lopen spijtig slecht af, ik ben voorbereid op het erge!
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:55 schreef livelink het volgende:
Bij de links naar verhalen die ik heb gepost loopt het ook vaak wel goed af, Wizzy. Ik snap natuurlijk wel dat je bent voorbereid op het ergste en het even totaal niet meer ziet zitten, maar er zijn ook hoopvolle verhalen.
Dat zei mijn verloskundige wel. Het "formaat" van je kind kan gewoon domweg aanleg zijn. Ik ben lang (1:80) maar vrij tenger. Mijn vriend heeft een normale bouw.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Wizzy, gelukkig kun je er nu wat positiever tegen aan kijken
MaLo, kan het ook te maken hebben met de bouw van de ouders?
Bij mij bleek het uiteindelijk goed te zijn ja, maar daar was men voor de 20 weken echo ook niet zeker vanquote:Op donderdag 26 maart 2009 14:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ja maar Troel, bij jou was het toch nog wel een iets andere situatie? Zijn achterstand was toch te 'verklaren' vanuit jouw eigen lichamelijke toestand?
Hier lijkt het er toch wel op, gezien het verhaal van TS dat er toch wel iets aan de hand is met het kindje zelf...
Heeft het ook wel, maar toen was het voor mij al duidelijk war het door kwam.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok. Ik dacht dat dat van die groeiachterstand ook later in je zwangerschap nog speelde.
Alsof jij je ooit voor mijn situatie geïnteresseerd hebtquote:Op donderdag 26 maart 2009 14:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Je maakt er mooi je eigen verhaal van, Troel. Volgens mij heeft jouw oude situatie helemaal niets van doen met hetgeen waar dit topic over gaat.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:14 schreef Wizzy82 het volgende:
Ons kindje lijkt achteruit te gaan. Vruchtwater ook zo goed als op. Ons kindje lag ook al diep beneden dus allemaal slecht nieuws Woensdag onder een speciale scanner en vrijdag gaan ze een beslissing nemen Dan is het misschien allemaal voorbij, die nachtmerrie!
Op mijn doorverwijzings brief staat
"terminatie te overwegen" dus zeer slecht
ik ben zo verdrietig!
Dat dusquote:Op vrijdag 17 april 2009 22:03 schreef DuchessX het volgende:Oooh afschuwelijk nieuws Wizzy, ongelooflijk zeg..
Heel veel sterkte en ik blijf hopen op een wonder....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte iig.
Lieve Wizzy,quote:Op donderdag 23 april 2009 15:16 schreef Wizzy82 het volgende:
Brighteyes: bedankt voor je mening te geven! ik ga het nadien nog eens herlezen, nu dringt het allemaal niet meer door, ik slaap ook zeer slecht!
En aan iedereen bedankt voor de steun!!!!
Morgen moeten we in de kliniek zijn tegen 08:30 en dan weten we meer.
We zijn in de mate dat we kunnen voorbereid op het ergste, al zal het vreselijke pijn doen als het het slechtste nieuws is dat je verwacht!
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten....quote:Op woensdag 22 april 2009 10:35 schreef Tan het volgende:
Wizzy, ik wilde er eigenlijk niet zo rechtstreeks over beginnen, want wat ik voel en vind moet jij niks van wíllen aantrekken, maar mijn ervaring over uitdragen was gewoon heel erg positief.
Mijn gyn. stond er vierkant achter, al gaf hij me de vrijheid om te besluiten het kindje eerder geboren te laten worden.
In mijn geval was er geen extra risico voor mij om de zwangerschap uit te dragen.
Het nadeel van uitdragen is dat je jezelf lichamelijk 'onnodig' belast als het zéker is dat je kindje geen levensverwachting heeft. Dat betekent dus nog een aantal weken zwangerschapsongemakken. Een bevalling van een groter kind (dat hoeft niet persé zwaarder te zijn) en ook nog langer wachten om te kunnen verwerken.
Het voordeel van uitdragen is dat je gevoelsmatig alles hebt gedaan om je kind een kans te geven. Je hebt de natuurlijke weg bewandelt. In ons geval was ons kind sterk genoeg om nog even te blijven. Ik heb hem wakker gezien. Oogcontact gehad (voor zover dat kan met een pasgeboren kindje). Dat neemt niemand me af. Het is geen garantie dat dit je is gegund want mij was verteld dat hij ook tijdens of vlak voor de bevalling kon komen te overlijden. Gelukkig is dit niet gebeurd.
Maar omdat ik de natuur zijn gang heb laten gaan kon ik het - denk ik - makkelijker een 'plek' geven, of liever gezegd accepteren. Ik heb gedaan wat ik kon.
Een ander voordeel is het lichamelijk contact dat je nog even hebt. Je kleintje zit nu nog bij je. Je voelt de bewegingen, je ziet je buik in bewegingDat zijn mooie momenten, koester ze!!! Daar kijk je later op terug, écht!
Maar ik ben wat terughoudend nu, want misschien ligt die grens bij jou wel hier en nu. Heb jij nu voor je gevoel gedaan wat je kon en ben je er 'klaar' voor om je kleintje te laten komen, vast te houden, afscheid te nemen enzovoort. Volgens mij ben je er nooit écht klaar voor, maar je voelt denk ik zelf wel aan of je zover bent om een besluit te nemen, zolng je dat niet hebt zou ik je alleen maar aanraden om de zwangerschap nog voort te zetten.
Ooh meid ik vind het zó erg voor je, zo verschrikkelijk waar jij nu door gaat, ik had zó gehoopt dat het met een sisser af zou lopen. En er is nog hoop, hou daar aan vast als je het kunt opbrengen, dat heb ik ook gedaan, tot de laatste minuut, zelfs ná de geboorte.
Wat goed dat je hierop wijst Huupquote:Op zaterdag 25 april 2009 16:22 schreef huuphuup het volgende:
Ik wil je graag wijzen op de stichting "Make a Memory" deze stichting zet zich belangeloos in voor ouders die een kindje verloren hebben of gaan verliezen. Ze laten dan een professionele fotograaf naar het ziekenhuis komen (kosteloos) die mooie foto's maakt van je kindje, als herinnering aan haar, voor jullie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |