abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66285839
Ons kindje is vanaf het begin van de zwangerschap te klein. Vorige week gingen we op controle en onze gyné was toch even verontrust. Dus vandaag een prenatale diagnostiek gehad en idd het werd bevestigd. Veel te klein en groei achterstand, ik ben ondertussen zo'n 17-18 weken zwanger.
De uitslag was dus SLECHT
Normaal een vruchtwater punctie maar daar er te weinig vruchtwater is gaan ze dit niet wegnemen en moet ik nu dinsdag een vlokkentest laten doen
De dokter zei ons eerlijk dat het kindje extreem te klein is en dus niet normaal is gegroeid, waarschijnlijk is er genetisch iets misgegaan of chromosoom afwijking?
Dinsdag dus vlokkentest en vrijdag weten we of de zw’schap al dan niet moet afgebroken worden, de kans is groot, ik zie dit zeker niet goed komen.
Iemand ervaring mee goede en slechte afloop?

Groetjes
pi_66286198
Jeetje kan jullie alleen veel sterkte toewensen
pi_66289652
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wens je heel veel sterkte Wat een nare situatie zeg
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:07:39 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66289848
Sterkte ermee zeg... wat ongelofelijk moeilijk dat je nog even moet wachten voor je weet wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat de evt. consequenties zijn.

Ik heb je post in het andere topic weggehaald. 1 keer is wel genoeg, en dat was al zo'n heel oud topic... dit is beter.
pi_66291616
Kan weinig anders zeggen dan heel veel sterkte gewenst!!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:53:29 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66291832
Ik hoop dat alles gewoon goed komt
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 21:50:22 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_66295108
Jeetje.. hopenlijk heeft dit gewoon een goede afloop!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 23:38:53 #8
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66300105
Jeetje, wat schrikken voor jullie zeg! Geen ervaring hier maar wel veel sterkte gewenst. En succes natuurlijk!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66302500
geen ervaring mee, wil jullie wel enorm veel succes en stekte wensen!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_66306474
Bedankt iedereen.
Spijtig dat niemand me kan helpen/geruststellen!
xxx
pi_66307407
Ontzettend veel sterkte ...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 10:19:11 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66307509
Op internet zijn wel vrij veel ervaringsverhalen te vinden hierover. Kijk bijvoorbeeld hier en hier

Heel veel sterkte de komende periode en hopelijk gaat het allemaal goed komen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_66307553
Wizzy, ik heb er geen ervaring mee.
Maar probeer optimistisch te blijven, een wonder zit in een klein hoekje.
Het kan zijn dat ze je bedrust gaan voorscrijven in de hoop dat dan het vruchtwater gaat toenemen.
Ik hoop voor jullie dat het alleen een groeiachterstand betreft zodat de moeilijke keuze je bespaart blijft.
Heel veel sterkte in de komende onzekere tijd!
Liefs Maffe
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 10:44:17 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_66307958
Hebben ze je ook verteld hoe groot de groeiachterstand is?
pi_66308212
Neen dat hebben ze me niet gezegd. Maar als ik nog kan volgen een 3-tal weken.
Ik ben er kapot van en zie het eerlijk gezegd niet meer rooskleurig!
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 11:08:07 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_66308429
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:55 schreef Wizzy82 het volgende:
Neen dat hebben ze me niet gezegd. Maar als ik nog kan volgen een 3-tal weken.
Ik ben er kapot van en zie het eerlijk gezegd niet meer rooskleurig!
Ik weet niet of ik je er mee kan opbeuren, maar tijdens de zwangerschap van mijn middelste heb ik regelmatig wellus-nietusspelletjes gehad met mijn gyn over de uitgerekende datum, hij zei 3-5 weken later dan dat ik zei. Het was haast onmogelijk dat ik op de datum van de gyn uitgerekend was, maar de 'metingen op de echo's zeiden het, dus dan zal het wel zo zijn. Uiteindelijk ben ik bevallen met een zwangerschapsduur volgens de gyn van 34 weken en volgens eigen berekening 39 weken.

Achteraf bedenk ik me nu, dat als de gyn gelijk had, ik wel een hélé vroege positieve test heb gehad...
pi_66308602
Zijn er dan testen uitgevoerd bij jouw toen?
3-5 weken is toch ook zeer veel?
Dinsdag heb ik de vlokkentest en ga ik eens vragen hoever ons kindje achter zit qua groei
Het probleem is ook dat ik bijna geen vruchtwater heb.
Het maakt me allemaal niet gerust eerlijk gezegd!
Bedankt voor je steun.
Er is een sprankeldje hoop, alleen durf ik me hieraan niet vast te houden en ik bereid me voor op het ergste.
De dokter zei ons dat het 50/50 was maar als ons kindje niet ging groeien dat het dan vanzelf zal sterven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 februari 2009 @ 11:21:32 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66308651
Jee, wat onzeker allemaal. Ik duim voor een goede afloop voor jullie. Heel veel sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 11:40:01 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_66309004
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:18 schreef Wizzy82 het volgende:
Zijn er dan testen uitgevoerd bij jouw toen?
3-5 weken is toch ook zeer veel?
Dinsdag heb ik de vlokkentest en ga ik eens vragen hoever ons kindje achter zit qua groei
Het probleem is ook dat ik bijna geen vruchtwater heb.
Het maakt me allemaal niet gerust eerlijk gezegd!
Bedankt voor je steun.
Er is een sprankeldje hoop, alleen durf ik me hieraan niet vast te houden en ik bereid me voor op het ergste.
De dokter zei ons dat het 50/50 was maar als ons kindje niet ging groeien dat het dan vanzelf zal sterven.
Bij ons verliep de zwangerschap niet zo goed, lichamelijke afwijkingen, op het eind had ik nog maar weinig vruchtwater, maar dat was op het eind pas, dus niet vergelijkbaar bij jou.
pi_66309286
Dus jij bent je kindje kwijt?
Alle soort gelijke verhalen die ik lees lopen spijtig slecht af, ik ben voorbereid op het erge!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 11:55:46 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_66309318
Bij de links naar verhalen die ik heb gepost loopt het ook vaak wel goed af, Wizzy. Ik snap natuurlijk wel dat je bent voorbereid op het ergste en het even totaal niet meer ziet zitten, maar er zijn ook hoopvolle verhalen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 12:16:12 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_66309834
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:54 schreef Wizzy82 het volgende:
Dus jij bent je kindje kwijt?
Alle soort gelijke verhalen die ik lees lopen spijtig slecht af, ik ben voorbereid op het erge!
Ja, maar ons verhaal was toch echt heel anders hoor.
pi_66310438
Bedankt voor je linkjes! Wat me opvalt aan diemeiden hun verhalen is dat ze verder in de zwangerschap staan, dat zei onze dokter ook. Maar in mijn geval is het te vroeg om een groei achterstand te mogen hebben. Ik heb een klein hoopje hoop, maar als ik eerlijk ben met mezelf wil ik mezelf niet voor de gek houden
I
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:55 schreef livelink het volgende:
Bij de links naar verhalen die ik heb gepost loopt het ook vaak wel goed af, Wizzy. Ik snap natuurlijk wel dat je bent voorbereid op het ergste en het even totaal niet meer ziet zitten, maar er zijn ook hoopvolle verhalen.
pi_66310481
sterkte!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 12:47:28 #25
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_66310732
Ik heb er in zekere mate ervaring mee, niet met groeiachterstand, maar wel met weinig vruchtwater.

In mijn geval was de afloop helaas niet goed, maar ik hoop dat je heel goed nadenkt en je heel goed laat adviseren voordat je besluit tot het afbreken van de zwangerschap. Mocht er een sprankje hoop zijn, dan zou ik die met beide handen aannemen, ook voor de verwerking bij een slechte afloop. Maar laat je anderzijds ook niet teveel beïnvloeden door wat anderen (zoals ik) jou vertellen. Volg je eigen gevoel.

Sterkte met álles en ik hoop op een hele goede afloop. Een groeiachterstand zegt niet eens zo heel veel, zelfs niet als het drie weken is. Zelfs niet in dit stadium. Over weinig vruchtwater weet ik alleen wat na de 18-19 weken zwangerschap, wat het nu kan betekenen zou ik ook niet weten.

Ik wens je veel kracht toe. En probeer je buik+baby te blijven koesteren, al is dat misschien moeilijk nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')