abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 februari 2009 @ 22:41:06 #205
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_66327178
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Van mij mag het gewoon bij de M.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 22:46:26 #206
203688 Drijfzand
account closed
pi_66327324
So, what the problem???

Vind jij dat Dawkins op de hoogste plank hoort en woon je in Leicester, ga naar de bib en plaats ze daar!!!

En dan kan je ook een gesprek hebben met die mensen, die duidelijk heel veel begrip hebben voor elke idioot die zich druk maakt over onbenullige zaken, en ze zullen je je zin geven!

En dan mogen de creationisten hier het volgende klaagtopic openen. Iedereen tevreden?
too much to do in the real world.
pi_66327780
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:33 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, in de OP en bijbehorend artikel is te lezen dat 'ze' vinden dat religieuze boeken op de hoogste planken horen te staan, dat is dus niet beperkt tot de Koran .. er staat helemaal nergens dat de Koran hoger zou moeten staan dan andere heilige boeken, dat bedenk jij erbij
Je moet even goed lezen:
quote:
Librarians are being told to move the Bible to the top shelf to avoid giving offence to followers of Islam.

Muslims have complained of finding the Koran on lower shelves, saying it should be put above commonplace things.

So officials have responded with guidance, backed by ministers, that all holy books should be treated equally and go on the top shelf together.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_66328463
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is je dus ontgaan
Jou wel, maar dat is niet verbazingwekkend.
quote:
wat stukjes uit de engelse kranten
quote:
Librarians have been told to place all religious texts on the top shelves of bookcases, following complaints from Muslims about the positioning of the Koran on shelves.
quote:
The move came about after Muslims complained about the Koran being placed on lower shelves, reports The Daily Mail.
quote:
They said that it should be put above "commonplace things," as is the practice in many Muslim homes.
quote:
Muslims in Leicester had moved copies of the Koran to the top shelves in libraries, as they believe it to be the word of God.
quote:
In a report, the Museums, Libraries and Archives Council explained that the librarians in Leicester had spoken to the Federation of Muslim Organizations and were advised that all holy books be placed on the top shelf.
quote:
"It is disappointing if the policy of libraries is dictated by the practices of one group"
quote:
"Libraries and museums are not places of worship. They should not be run in accordance with particular religious beliefs."
  zondag 22 februari 2009 @ 00:02:20 #209
203688 Drijfzand
account closed
pi_66329304
Na al die jaren weten we eindelijk welke geloof het sterkst is!
quote:
Muslims in Leicester had moved copies of the Koran to the top shelves in libraries, as they believe it to be the word of God.
quote:
“I hope there will be a rethink. I understand that Muslims revere their own text, but in public libraries there should not be a policy of putting religious texts out of reach.”
die moslims zijn langer dan wij

Iemand anders mag de paint maken.

echt, dit soort topics, waar één idioot klaagt, een ander idioot reageert met policy bullshit, en een hoop opportunisten het geheel voorstellen als een clash of civilizations.
pi_66329484
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:02 schreef Drijfzand het volgende:
Na al die jaren weten we eindelijk welke geloof het sterkst is!
[..]

[..]

die moslims zijn langer dan wij

Iemand anders mag de paint maken.

echt, dit soort topics, waar één idioot klaagt, een ander idioot reageert met policy bullshit, en een hoop opportunisten het geheel voorstellen als een clash of civilizations.
Tja clash of civializations is nou eenmaal sexy.
pi_66329502
'moslims ziedend'

Als dit een parodie was zou het ook nog grappig zijn.
Waarschijnlijk hebben er 3 moslims geklaagd.
  zondag 22 februari 2009 @ 00:35:55 #212
237059 Twerk
The Spurs
pi_66330132
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:46 schreef Drijfzand het volgende:
So, what the problem???

Vind jij dat Dawkins op de hoogste plank hoort en woon je in Leicester, ga naar de bib en plaats ze daar!!!

En dan kan je ook een gesprek hebben met die mensen, die duidelijk heel veel begrip hebben voor elke idioot die zich druk maakt over onbenullige zaken, en ze zullen je je zin geven!

En dan mogen de creationisten hier het volgende klaagtopic openen. Iedereen tevreden?
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die Dawkins lezen en van de andere kant zo bekrompen zijn dat het hun wat kan schelen of zijn boeken bovenaan of onderaan in een stoffig boekenkastje staan in de bibliotheek.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66330205
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:10 schreef IHVK het volgende:
'moslims ziedend'

Als dit een parodie was zou het ook nog grappig zijn.
Waarschijnlijk hebben er 3 moslims geklaagd.
Er klagen dus 3 moslims volgens jou en de bieb gaat gelijk om...
Waarom toch ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 22 februari 2009 @ 00:44:34 #214
237059 Twerk
The Spurs
pi_66330317
De bibliotheken etc hebben dus een gesprek met een overkoepelende moslimorganisatie gehad en als je de Engelse kranten leest lijkt naar voren te komen dat ze zijn geadviseerd om toch maar toe te geven aan de wensen(eisen) van de moslims om hun heilige boek zo te behandelen.

Je kunt dit zien als een mooi gebaar of een zinvol overleg, maar ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat deze beslissing ook is genomen omdat ze anders weleens vervelende consequenties hadden voorzien. We hebben immers genoeg voorbeelden hoe kleinzielig en extreem een (klein) deel van de moslimgemeenschap kan reageren en handelen.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66330349
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:35 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die Dawkins lezen en van de andere kant zo bekrompen zijn dat het hun wat kan schelen of zijn boeken bovenaan of onderaan in een stoffig boekenkastje staan in de bibliotheek.
Zolang het maar op alfabet staat, de enige orde die van belang is bij boeken.
pi_66330380
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:39 schreef qonmann het volgende:

[..]

Er klagen dus 3 moslims volgens jou en de bieb gaat gelijk om...
Waarom toch ?
Omdat ze bang zijn denk ik of moslims zwart willen maken.

media..
  zondag 22 februari 2009 @ 00:50:23 #217
237059 Twerk
The Spurs
pi_66330448
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja precies en zodoende kan en mag wat mij part een boek van Dawkins (maar dus elk boek) overal staan.
Goed beschouwd is de hele discussie ook te absurd voor woorden.

Wat is dan het volgende? Dat romans waar 1x het woord varken in voorkomt niet meer in dezelfde boekenkast mogen staan als heilige boeken van de moslims?
  zondag 22 februari 2009 @ 00:52:18 #218
203688 Drijfzand
account closed
pi_66330499
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:44 schreef Twerk het volgende:
De bibliotheken etc hebben dus een gesprek met een overkoepelende moslimorganisatie gehad en als je de Engelse kranten leest lijkt naar voren te komen dat ze zijn geadviseerd om toch maar toe te geven aan de wensen(eisen) van de moslims om hun heilige boek zo te behandelen.

Je kunt dit zien als een mooi gebaar of een zinvol overleg, maar ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat deze beslissing ook is genomen omdat ze anders weleens vervelende consequenties hadden voorzien. We hebben immers genoeg voorbeelden hoe kleinzielig en extreem een (klein) deel van de moslimgemeenschap kan reageren en handelen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat al deze berichten maar tot één doel dienen. En dat misschien de personen die deze politiek correcte beslissing namen heel goed wisten wat het resultaat zou zijn.

Of dit soort backclash was niet te voorspellen gezien het huidige klimaat? Ook maar een ideetje hoor.
  zondag 22 februari 2009 @ 00:53:55 #219
203688 Drijfzand
account closed
pi_66330547
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:47 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Omdat ze bang zijn denk ik of moslims zwart willen maken.

media..
damn, die ziet zoiets meteen. Doe ik twee dagen over.
pi_66330626
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:52 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat al deze berichten maar tot één doel dienen. En dat misschien de personen die deze politiek correcte beslissing namen heel goed wisten wat het resultaat zou zijn.

Of dit soort backclash was niet te voorspellen gezien het huidige klimaat? Ook maar een ideetje hoor.
Wat precies is het huidige klimaat in het Verenigd Koninkrijk? Omschrijf dat eens!
pi_66330627
quote:

[..]

Het waren toch echt de moslims die begonnen te zeuren en zelfs tot actie overgingen
  zondag 22 februari 2009 @ 00:59:35 #222
237059 Twerk
The Spurs
pi_66330669
quote:

[..]

Wie weet, maar het lijkt alsof jij denkt het begrepen te hebben. "Tot één doel dienen" is sowieso al een onjuiste en rommelige formulering.. Iets wat de norm lijkt in dit topic.
  zondag 22 februari 2009 @ 01:00:24 #223
203688 Drijfzand
account closed
pi_66330688
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:57 schreef qonmann het volgende:

[..]

Het waren toch echt de moslims die begonnen te zeuren en zelfs tot actie overgingen
er hadden moslims enkele boeken op een hogere plank geplaatst. Dat is althans de versie die we kennen. Iemand die weet wie die personen waren?
  zondag 22 februari 2009 @ 01:06:17 #224
239646 Cmonv
Headbanger
pi_66330819
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:24 schreef Twerk het volgende:
Waarom zou een wetenschappelijk boek van R. Dawkins ook een gelovig boek zijn?
Irrelevant in deze discussie. Al dat gemierenneuk. Ga m'n centrale stelling maar aanvallen ipv details alstublieft.

Ik heb ook Physics genoemd en Donald Duck maar daar hoor je niemand over. Het gaat om het idee dat geen boek boven een ander gaat. Religie of niet.

Religies krijgen overmatig respect door hun boeken anders te behandelen. En niet alleen de boeken, maar ook in het algemeen.
  zondag 22 februari 2009 @ 01:06:44 #225
203688 Drijfzand
account closed
pi_66330832
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:59 schreef Twerk het volgende:

[..]

Wie weet, maar het lijkt alsof jij denkt het begrepen te hebben. "Tot één doel dienen" is sowieso al een onjuiste en rommelige formulering.. Iets wat de norm lijkt in dit topic.
niets is zeker; hoe is het allemaal begonnen? Valse bewijzen, illegale oorlog, GB kan in 30 minuten met WMDs geraakt worden, Dr Kelly die gevonden wordt met een ECG electrode waarover later niets meer gehoord is; Mandelson die een bevriend rechter uit noordierland inschkelt om de regering vrij te spreken, een braziliaan die wegloopt, over hekjes springt dikke jas aanheeft met draden eronder, maar uiteindelijk gewoon gewandeld heeft, door het hekje gegaan, nog een krant genomen, en helemaal geen winterjas of draden droeg, verhaal van een getuige die we daarna niet meer gezien hebben.

mja
pi_66330936
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:06 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

mja
Offtopic.
pi_66330975
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:06 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Irrelevant in deze discussie. Al dat gemierenneuk. Ga m'n centrale stelling maar aanvallen ipv details alstublieft.

Ik heb ook Physics genoemd en Donald Duck maar daar hoor je niemand over. Het gaat om het idee dat geen boek boven een ander gaat. Religie of niet.

Religies krijgen overmatig respect door hun boeken anders te behandelen. En niet alleen de boeken, maar ook in het algemeen.
En dan helemaal in een openbare ruimte dat niet voor enige vorm van aanbidding bestemd is.
  zondag 22 februari 2009 @ 01:18:08 #228
237059 Twerk
The Spurs
pi_66331139
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:06 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Nee ok, maar ik reageerde ook op iemand die zei: "The God Delusion is geen gelovig boek". Dat leek me nogal voor de handliggend, de suggestie alleen vond ik al zo absurd dat ik ernaar vroeg wie ermee kwam en waarom?

Verder zie ik ook geen legitieme redenen om het ene boek boven het andere te plaatsen, maar dat leek me zo onderhand wel duidelijk.
pi_66331542
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:06 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

niets is zeker; hoe is het allemaal begonnen? Valse bewijzen, illegale oorlog, GB kan in 30 minuten met WMDs geraakt worden, Dr Kelly die gevonden wordt met een ECG electrode waarover later niets meer gehoord is; Mandelson die een bevriend rechter uit noordierland inschkelt om de regering vrij te spreken, een braziliaan die wegloopt, over hekjes springt dikke jas aanheeft met draden eronder, maar uiteindelijk gewoon gewandeld heeft, door het hekje gegaan, nog een krant genomen, en helemaal geen winterjas of draden droeg, verhaal van een getuige die we daarna niet meer gezien hebben.

mja
BNW is verderop.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:30:30 #230
239646 Cmonv
Headbanger
pi_66334414
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:18 schreef Twerk het volgende:

[..]

Nee ok, maar ik reageerde ook op iemand die zei: "The God Delusion is geen gelovig boek". Dat leek me nogal voor de handliggend, de suggestie alleen vond ik al zo absurd dat ik ernaar vroeg wie ermee kwam en waarom?

Verder zie ik ook geen legitieme redenen om het ene boek boven het andere te plaatsen, maar dat leek me zo onderhand wel duidelijk.
OK!
pi_66334492
quote:

Blijkbaar toch niet.
pi_66334856
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jou wel, maar dat is niet verbazingwekkend.
[..]

[..]

[/b]
[..]

[..]

[..]

[..]

[/b]
[..]

[..]

En toen dat gebeurde las je er niets over, ik kan me er iig niets van herinneren een tijdje terug .. moslims verplaatsen Koran naar bovenste plank oid
Dat lees je nu pas, nadat er overleg gevoerd werd en besloten is alle andere heilige boeken ook naar de bovenste plank te verkassen .. en de Christenen daartegen bezwaar maken, want die willen hun boek liefst op ooghoogte

Maw .. het kon niemand wat boeien waar de Koran staat, behalve de moslims, en als die hem graag op de bovenste plank willen hebben, waarom niet ? Zou ook maar iemand er iets van hebben gemerkt, als de bieb niet had besloten om alle heilige boeken naar de bovenste plank te verhuizen ?
pleased to meet you
  zondag 22 februari 2009 @ 11:32:34 #233
3542 Gia
User under construction
pi_66335311
Ik vind het een hoop gezeur. De Koran begint met de letter 'k' en dat is zo ongeveer de middelste letter van het alfabet.
Logischerwijs hoort de koran dan ergens in het midden.

Dat die bibliotheek hier zelfs maar op in gaat zegt wel weer genoeg. Angst.
pi_66336641
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:03 schreef moussie het volgende:

waarom niet ?
Omdat een bibliotheek een openbaar gebouw is dat niet dient voor de aanbidding van godsdienst en bibliotheekpersoneel zich niet aan religieuze richtlijnen zou moeten houden én ik het bizar vindt dat uit angst voor belediging de leiding van een bibliotheek met een etnische minderheid gaat bespreken hoe zij bibliotheekzaken moet regelen.
Ronduit belachelijk.

Naar aanleiding van de eigenhandige boekverplaatsing en klachten van moslims hebben bibliotheken de federatie van moslimorganisaties geraadpleegd. Die adviseerde alle religieuze boeken buiten het bereik van bezoekers te zetten. Dat is nu de nieuwe richtlijn zonder consultatie van bijvoorbeeld christelijke of joodse organisaties.
Dat de Bijbel nu buiten bereik is van bibliotheekbezoekers is ook in tegenspraak met een centrale uitgangspunt van de protestante reformatie dat iedereen toegang moet hebben tot de Bijbel.
Ik vind het eigenlijk bijzonder teleurstelling dat het beleid van bibliotheken bepaald wordt door de religieuze praktijken van een groep.
pi_66339509
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Omdat een bibliotheek een openbaar gebouw is dat niet dient voor de aanbidding van godsdienst en bibliotheekpersoneel zich niet aan religieuze richtlijnen zou moeten houden én ik het bizar vindt dat uit angst voor belediging de leiding van een bibliotheek met een etnische minderheid gaat bespreken hoe zij bibliotheekzaken moet regelen.
Ronduit belachelijk.

Naar aanleiding van de eigenhandige boekverplaatsing en klachten van moslims hebben bibliotheken de federatie van moslimorganisaties geraadpleegd. Die adviseerde alle religieuze boeken buiten het bereik van bezoekers te zetten. Dat is nu de nieuwe richtlijn zonder consultatie van bijvoorbeeld christelijke of joodse organisaties.
Dat de Bijbel nu buiten bereik is van bibliotheekbezoekers is ook in tegenspraak met een centrale uitgangspunt van de protestante reformatie dat iedereen toegang moet hebben tot de Bijbel.
Ik vind het eigenlijk bijzonder teleurstelling dat het beleid van bibliotheken bepaald wordt door de religieuze praktijken van een groep.
Het is idd van de zotte dat dat zo maar besloten wordt zonder de andere gelovigen daarbij te betrekken, het gaat immers om hun boeken .. als je dan al zo beleefd bent om in te gaan op de speciale wensen van de moslims mbt hun heilige boek, zou je op z'n minst de beleefdheid op moeten brengen de belijders van de andere geloven en hun houding tov hun heilige boeken te betrekken bij de besluitvorming.
Deze boeken, zonder hun instemming, zomaar verkassen naar de bovenste plank getuigd mi van weinig respect, terwijl dat nou juist als argument gebruikt wordt om ze daar te plaatsen (evenveel respect voor ieder geloof, niemand die 'boven' de ander staat).

Maar ja, je kan het de moslims niet kwalijk nemen dat die hun overtuiging mededelen aan dat overlegorgaan, volgens hun horen heilige boeken boven de aardse te staan, het is de bieb die beslist dat dat telt voor alle heilige boeken ..

Btw, ik vind dat er niet op dat verzoek in had moeten worden gegaan .. een bieb werkt met categorieën en op alfabet, wel zo makkelijk .. als je begint speciale boeken speciale plekken te geven is het einde zoek
pleased to meet you
pi_66339642
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:10 schreef moussie het volgende:

Btw, ik vind dat er niet op dat verzoek in had moeten worden gegaan .. een bieb werkt met categorieën en op alfabet, wel zo makkelijk .. als je begint speciale boeken speciale plekken te geven is het einde zoek
Kijk en dat is het enige correcte antwoord, slotje dan maar?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_66339845
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:10 schreef moussie het volgende:

Maar ja, je kan het de moslims niet kwalijk nemen dat die hun overtuiging mededelen aan dat overlegorgaan, volgens hun horen heilige boeken boven de aardse te staan, het is de bieb die beslist dat dat telt voor alle heilige boeken ..
De bibliotheek instantie heeft de moslimfederatie geraadpleegd en heeft het advies gekregen alle heilige boeken naar de bovenste plank te verplaatsen.
quote:
In a report, the Museums, Libraries and Archives Council explained that the librarians in Leicester had spoken to the Federation of Muslim Organizations and were advised that all holy books be placed on the top shelf.

“This meant that no offense is caused, as the scriptures of all the major faiths are given respect in this way, but none is higher than any other,” according to the statement on the MLA website.
Initieel ging het om de koran, maar vanwege de religieuze richtlijn dat de koran boven gemeengoed geplaatst moet worden is het vanuit de plaats waar de Bijbel op de plank staat aanmatigend.
Daarom dit advies van de moslimfederatie, die met een generieke maatregel haar eis de koran te verplaatsen verwezenlijkt.
quote:
Dat zeg ik.
Religieuze richtlijnen in een moskee of thuis, oké, maar in een openbare bibliotheek is natuurlijk té gek. Vooral omdat de richtlijn wordt bepaald door één groep.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 22-02-2009 15:04:17 ]
pi_66341632
Rofl, wat is religie toch een grote onzin.
pi_66343572
TT wel wat veranderd, want klopt niet met de inhoud van het bericht
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 22 februari 2009 @ 18:18:59 #240
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_66347593
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat voor last heb jij in je dagelijks leven van de Islam dan?
ach heel kort gezegt ...

alleen het wordt lezen .. ISLAM ....

in de jaren 70 a 80 a 90 kwam je het Islam woord wel eens een keer tegen ..
maar je hoeft nu geen krant of internet pagina aan te tikken of het woord Islam komt er al weer in voor ...
Op deze manier worden vele mensen ook Islam moe .
Elke keer maar weer de Islam Islam Islam .... bla bla bla ....
Van uit daar uit gezien zijn er ook zat mensen die deze vermoeidheid dus gewoon om gaan zetten in haat om dat ze het NU wel eens zat zijn om elke dag maar weer het woord ISLAM te lezen ..

want het is nu gewoon Islam voor en Islam na ... dit gaat mensen tegen staan ..
Maar persoonlijk vind ik het ook wat te ver gaan in de meeste geloven wat hun willen.
hebben de ongelovige mensen dan helemaal niets meer te willen hier op deze aardbodem.

we worden al omringt met allerlei gebedshuizen , kerken en ga zo maar even door.

Zelf hoop ik dat er ooit eens bewezen wordt dat welke gelovige boek helemaal niet uit waarheid is geschreven of dat de theorie achter het ontstaan van de wereld er heel anders uitgezien heb zo als de boeken ons doen geloven
dat met 1 klap gewoon alle geloofs boeken gewoon alleen maar op fantasie gebaseerd is ..
wat zal het dan rustig worden hier op aarde
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 22 februari 2009 @ 20:55:59 #241
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_66352604
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:18 schreef RAVW het volgende:

[.] ................alleen maar op fantasie gebaseerd is ..
Nee, dan breekt de hel pas echt los.
pi_66352849
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:18 schreef RAVW het volgende:

[..]

Zelf hoop ik dat er ooit eens bewezen wordt dat welke gelovige boek helemaal niet uit waarheid is geschreven of dat de theorie achter het ontstaan van de wereld er heel anders uitgezien heb zo als de boeken ons doen geloven
dat met 1 klap gewoon alle geloofs boeken gewoon alleen maar op fantasie gebaseerd is ..
Dan ontkennen ze toch dat dat de waarheid is want er is maar 1 waarheid voor gelovigen en dat is die van hun geloof.
pi_66353445
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:55 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Nee, dan breekt de hel pas echt los.
Exact, zelfbehoud zal dan het hoogste goed zijn met alle gevolgen van dien.
pi_66356823
Gevaarlijke ontwikkeling dit.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_66358285
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:22 schreef damian5700 het volgende:
De bibliotheek instantie heeft de moslimfederatie geraadpleegd en heeft het advies gekregen alle heilige boeken naar de bovenste plank te verplaatsen.
Hehe, maar wat voor advies verwacht je ook anders, wij van WC-eend raden uiteraard WC-eend aan ..
Het is absurd dat de bieb dat advies niet alleen aanhoort maar ook uitvoert zonder de andere betrokkenen hierover te horen.
quote:
Initieel ging het om de koran, maar vanwege de religieuze richtlijn dat de koran boven gemeengoed geplaatst moet worden is het vanuit de plaats waar de Bijbel op de plank staat aanmatigend.
Daarom dit advies van de moslimfederatie, die met een generieke maatregel haar eis de koran te verplaatsen verwezenlijkt.
Nou weet ik eerlijk gezegd niet of het een richtlijn is, eerder een gewoonte dacht ik ..
ik bedoel maar, het staat al jaren onder de K in alle bibliotheken, beetje gek dat het nu ineens een issue is.
quote:
Dat zeg ik.
Religieuze richtlijnen in een moskee of thuis, oké, maar in een openbare bibliotheek is natuurlijk té gek. Vooral omdat de richtlijn wordt bepaald door één groep.
Ach ja, zoals al eerder opgemerkt werd, ik persoonlijk zou absoluut geen bezwaar hebben als al die heilige boeken op de bovenste plank liggen, zo'n bieb ingericht op de Bijbel op ooghoogte zie ik namelijk nog minder zitten
pleased to meet you
  zondag 22 februari 2009 @ 23:35:56 #246
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_66358367
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:33 schreef moussie het volgende:

....ingericht op de Bijbel op ooghoogte zie ik namelijk nog minder zitten
De vorige keer dat ik de bijbel zag lag ie in het onderste laadje van het nachtkastje van de hotelkamer.
pi_66362370
Heb um gelezen, uitermate slecht boek, slecht gescheven ook, geen zak aan zeg.

Wat mij trouwens opval is dat ik bijna nooit ergens een koran zie, bibliotheek of boekenwinkel geen vraag naar he.

[ Bericht 58% gewijzigd door Rijstenmelk op 23-02-2009 03:42:23 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 07:18:38 #248
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_66363537
quote:
Op maandag 23 februari 2009 03:33 schreef Rijstenmelk het volgende:

Wat mij trouwens opval is dat ik bijna nooit ergens een koran zie, bibliotheek of boekenwinkel geen vraag naar he.
Mensen die het ding willen hebben, hebben 'm allang, en zijn buitengewoon vasthoudend in het er aan vasthouden.
pi_66364351
quote:
Op maandag 23 februari 2009 03:33 schreef Rijstenmelk het volgende:

Nou het kan aan mij liggen maar als ik een boekenwinkel binnen stap dan breek ik iedere keer weer bijna mijn nek over de stapels "korans waar de scherpe kantjes vanaf zijn geschreven" door kader abdollah
pi_66376888
Omdat we het toch over de koran hebben:

Islamic Plagiarism of Zoroastrianism 1/4

maandag 23 februari 2009 @ 16:51:35 #251
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_66378489
Gelukkig maken die moslims zich erg druk om belangrijke zaken. Dat blijkt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 23 februari 2009 @ 16:53:44 #252
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_66378545
Ja, het lijken wel Westerlingen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_66378637
Ik post nog maar even een berichtje om te zorgen dat dit topic in ieder geval nog even op Fok! bovenaan staat
pi_66378960
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:56 schreef buachaille het volgende:
Ik post nog maar even een berichtje om te zorgen dat dit topic in ieder geval nog even op Fok! bovenaan staat
pi_66381330
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:53 schreef Posdnous het volgende:
Ja, het lijken wel Westerlingen.
Hoe kan je nu een nationaliteit met een religie vergelijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')