En dan helemaal in een openbare ruimte dat niet voor enige vorm van aanbidding bestemd is.quote:Op zondag 22 februari 2009 01:06 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Irrelevant in deze discussie. Al dat gemierenneuk. Ga m'n centrale stelling maar aanvallen ipv details alstublieft.
Ik heb ook Physics genoemd en Donald Duck maar daar hoor je niemand over. Het gaat om het idee dat geen boek boven een ander gaat. Religie of niet.
Religies krijgen overmatig respect door hun boeken anders te behandelen. En niet alleen de boeken, maar ook in het algemeen.
Nee ok, maar ik reageerde ook op iemand die zei: "The God Delusion is geen gelovig boek". Dat leek me nogal voor de handliggend, de suggestie alleen vond ik al zo absurd dat ik ernaar vroeg wie ermee kwam en waarom?quote:Op zondag 22 februari 2009 01:06 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Irrelevant in deze discussie. Al dat gemierenneuk. Ga m'n centrale stelling maar aanvallen ipv details alstublieft.
Ik heb ook Physics genoemd en Donald Duck maar daar hoor je niemand over. Het gaat om het idee dat geen boek boven een ander gaat. Religie of niet.
Religies krijgen overmatig respect door hun boeken anders te behandelen. En niet alleen de boeken, maar ook in het algemeen.
BNW is verderop.quote:Op zondag 22 februari 2009 01:06 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
niets is zeker; hoe is het allemaal begonnen? Valse bewijzen, illegale oorlog, GB kan in 30 minuten met WMDs geraakt worden, Dr Kelly die gevonden wordt met een ECG electrode waarover later niets meer gehoord is; Mandelson die een bevriend rechter uit noordierland inschkelt om de regering vrij te spreken, een braziliaan die wegloopt, over hekjes springt dikke jas aanheeft met draden eronder, maar uiteindelijk gewoon gewandeld heeft, door het hekje gegaan, nog een krant genomen, en helemaal geen winterjas of draden droeg, verhaal van een getuige die we daarna niet meer gezien hebben.
mja
OK!quote:Op zondag 22 februari 2009 01:18 schreef Twerk het volgende:
[..]
Nee ok, maar ik reageerde ook op iemand die zei: "The God Delusion is geen gelovig boek". Dat leek me nogal voor de handliggend, de suggestie alleen vond ik al zo absurd dat ik ernaar vroeg wie ermee kwam en waarom?
Verder zie ik ook geen legitieme redenen om het ene boek boven het andere te plaatsen, maar dat leek me zo onderhand wel duidelijk.
quote:Zolang het maar op alfabet staat, de enige orde die van belang is bij boeken.
En toen dat gebeurde las je er niets over, ik kan me er iig niets van herinneren een tijdje terug .. moslims verplaatsen Koran naar bovenste plank oidquote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jou wel, maar dat is niet verbazingwekkend.
[..]
[..]
[/b]
[..]
[..]
[..]
[..]
[/b]
[..]
[..]
Omdat een bibliotheek een openbaar gebouw is dat niet dient voor de aanbidding van godsdienst en bibliotheekpersoneel zich niet aan religieuze richtlijnen zou moeten houden én ik het bizar vindt dat uit angst voor belediging de leiding van een bibliotheek met een etnische minderheid gaat bespreken hoe zij bibliotheekzaken moet regelen.quote:
Het is idd van de zotte dat dat zo maar besloten wordt zonder de andere gelovigen daarbij te betrekken, het gaat immers om hun boeken .. als je dan al zo beleefd bent om in te gaan op de speciale wensen van de moslims mbt hun heilige boek, zou je op z'n minst de beleefdheid op moeten brengen de belijders van de andere geloven en hun houding tov hun heilige boeken te betrekken bij de besluitvorming.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Omdat een bibliotheek een openbaar gebouw is dat niet dient voor de aanbidding van godsdienst en bibliotheekpersoneel zich niet aan religieuze richtlijnen zou moeten houden én ik het bizar vindt dat uit angst voor belediging de leiding van een bibliotheek met een etnische minderheid gaat bespreken hoe zij bibliotheekzaken moet regelen.
Ronduit belachelijk.
Naar aanleiding van de eigenhandige boekverplaatsing en klachten van moslims hebben bibliotheken de federatie van moslimorganisaties geraadpleegd. Die adviseerde alle religieuze boeken buiten het bereik van bezoekers te zetten. Dat is nu de nieuwe richtlijn zonder consultatie van bijvoorbeeld christelijke of joodse organisaties.
Dat de Bijbel nu buiten bereik is van bibliotheekbezoekers is ook in tegenspraak met een centrale uitgangspunt van de protestante reformatie dat iedereen toegang moet hebben tot de Bijbel.
Ik vind het eigenlijk bijzonder teleurstelling dat het beleid van bibliotheken bepaald wordt door de religieuze praktijken van een groep.
Kijk en dat is het enige correcte antwoord, slotje dan maar?quote:Op zondag 22 februari 2009 14:10 schreef moussie het volgende:
Btw, ik vind dat er niet op dat verzoek in had moeten worden gegaan .. een bieb werkt met categorieën en op alfabet, wel zo makkelijk .. als je begint speciale boeken speciale plekken te geven is het einde zoek
De bibliotheek instantie heeft de moslimfederatie geraadpleegd en heeft het advies gekregen alle heilige boeken naar de bovenste plank te verplaatsen.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:10 schreef moussie het volgende:
Maar ja, je kan het de moslims niet kwalijk nemen dat die hun overtuiging mededelen aan dat overlegorgaan, volgens hun horen heilige boeken boven de aardse te staan, het is de bieb die beslist dat dat telt voor alle heilige boeken ..
Initieel ging het om de koran, maar vanwege de religieuze richtlijn dat de koran boven gemeengoed geplaatst moet worden is het vanuit de plaats waar de Bijbel op de plank staat aanmatigend.quote:In a report, the Museums, Libraries and Archives Council explained that the librarians in Leicester had spoken to the Federation of Muslim Organizations and were advised that all holy books be placed on the top shelf.
“This meant that no offense is caused, as the scriptures of all the major faiths are given respect in this way, but none is higher than any other,” according to the statement on the MLA website.
Dat zeg ik.quote:Btw, ik vind dat er niet op dat verzoek in had moeten worden gegaan .. een bieb werkt met categorieën en op alfabet, wel zo makkelijk .. als je begint speciale boeken speciale plekken te geven is het einde zoek
ach heel kort gezegt ...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat voor last heb jij in je dagelijks leven van de Islam dan?
Nee, dan breekt de hel pas echt los.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:18 schreef RAVW het volgende:
[.] ................alleen maar op fantasie gebaseerd is ..
wat zal het dan rustig worden hier op aarde
Dan ontkennen ze toch dat dat de waarheid is want er is maar 1 waarheid voor gelovigen en dat is die van hun geloof.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zelf hoop ik dat er ooit eens bewezen wordt dat welke gelovige boek helemaal niet uit waarheid is geschreven of dat de theorie achter het ontstaan van de wereld er heel anders uitgezien heb zo als de boeken ons doen geloven
dat met 1 klap gewoon alle geloofs boeken gewoon alleen maar op fantasie gebaseerd is ..
wat zal het dan rustig worden hier op aarde
Exact, zelfbehoud zal dan het hoogste goed zijn met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:55 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nee, dan breekt de hel pas echt los.
Hehe, maar wat voor advies verwacht je ook anders, wij van WC-eend raden uiteraard WC-eend aan ..quote:Op zondag 22 februari 2009 14:22 schreef damian5700 het volgende:
De bibliotheek instantie heeft de moslimfederatie geraadpleegd en heeft het advies gekregen alle heilige boeken naar de bovenste plank te verplaatsen.
Nou weet ik eerlijk gezegd niet of het een richtlijn is, eerder een gewoonte dacht ik ..quote:Initieel ging het om de koran, maar vanwege de religieuze richtlijn dat de koran boven gemeengoed geplaatst moet worden is het vanuit de plaats waar de Bijbel op de plank staat aanmatigend.
Daarom dit advies van de moslimfederatie, die met een generieke maatregel haar eis de koran te verplaatsen verwezenlijkt.
Ach ja, zoals al eerder opgemerkt werd, ik persoonlijk zou absoluut geen bezwaar hebben als al die heilige boeken op de bovenste plank liggen, zo'n bieb ingericht op de Bijbel op ooghoogte zie ik namelijk nog minder zittenquote:Dat zeg ik.
Religieuze richtlijnen in een moskee of thuis, oké, maar in een openbare bibliotheek is natuurlijk té gek. Vooral omdat de richtlijn wordt bepaald door één groep.
De vorige keer dat ik de bijbel zag lag ie in het onderste laadje van het nachtkastje van de hotelkamer.quote:Op zondag 22 februari 2009 23:33 schreef moussie het volgende:
....ingericht op de Bijbel op ooghoogte zie ik namelijk nog minder zitten
Mensen die het ding willen hebben, hebben 'm allang, en zijn buitengewoon vasthoudend in het er aan vasthouden.quote:Op maandag 23 februari 2009 03:33 schreef Rijstenmelk het volgende:
Heb um gelezen, uitermate slecht boek, slecht gescheven ook, geen zak aan zeg.
Wat mij trouwens opval is dat ik bijna nooit ergens een koran zie, bibliotheek of boekenwinkelgeen vraag naar he.
Nou het kan aan mij liggen maar als ik een boekenwinkel binnen stap dan breek ik iedere keer weer bijna mijn nek over de stapels "korans waar de scherpe kantjes vanaf zijn geschreven" door kader abdollahquote:Op maandag 23 februari 2009 03:33 schreef Rijstenmelk het volgende:
Heb um gelezen, uitermate slecht boek, slecht gescheven ook, geen zak aan zeg.
Wat mij trouwens opval is dat ik bijna nooit ergens een koran zie, bibliotheek of boekenwinkelgeen vraag naar he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |