abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:20:59 #31
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_66276872
Wat voor bewijzen zijn er voor dit "nieuwtje"? Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een halve opmerking van een enkele Moslim op een nogal extreme manier wordt uitgelegd.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:28:00 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66277132
gaan ze dan op wetenschappelijke boeken staan als ze niet bij de bovenste plank kunnen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:45:35 #33
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_66277902
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:43 schreef damian5700 het volgende:
Als er nog mensen verbaasd zich afvragen what the heck is islamisering is dit een aardig voorbeeld wat het zoal inhoudt.
Dan ben ik blij dat we ons niet meer druk hoeven te maken over islamisering.
Géén kloon van tvlxd!
pi_66278004
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:20 schreef beantherio het volgende:
Wat voor bewijzen zijn er voor dit "nieuwtje"? Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een halve opmerking van een enkele Moslim op een nogal extreme manier wordt uitgelegd.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:50:00 #35
3542 Gia
User under construction
pi_66278112
Ik zou ze op zolder dumpen. Hoger kan niet, toch?
pi_66278118
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:45 schreef Montov het volgende:

[..]

Dan ben ik blij dat we ons niet meer druk hoeven te maken over islamisering.
Een beetje aanmatigend om voor anderen te spreken, vind je niet? Wel wat typerend.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:54:47 #37
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66278385
Moslims ziedend? Er zijn wat klachten binnengekomen over de plaats, hoezo zijn ze nu ineens ziedend? Wat een toonzetting weer.. Naja laat ze vooral zeuren en laat die boeken staan waar ze stonden w.m.b. Dit zijn waarschijnlijk gewoon een paar idioten die zichzelf veel te serieus nemen.

Overigens waarom moeten ze een exemplaar gaan lenen? Als goed moslim zullen ze er toch wel een thuis hebben liggen?
pi_66278386
Ik heb ook een koran thuis, werkt prima als steun onder de poten van me bank, anders wiebelt ie zo.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66278485
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:54 schreef raptorix het volgende:
Ik heb ook een koran thuis, werkt prima als steun onder de poten van me bank, anders wiebelt ie zo.
religie is het fundament!
  Moderator vrijdag 20 februari 2009 @ 14:57:15 #40
8781 crew  Frutsel
pi_66278518
Verlamde gehandicapte in een rolstoel is lam

Dus die moeten er bij kunnen, dus niet gek dat islamboeken lager staan lijkt me
============

Zal me een worst wezen waar de boeken staan, mits ze maar bij elkaar staan... geloof bij geloof, strips bij strips
pi_66278613
ik vind het eigenlijk wel een goed idee

sterker nog, zet al die religieuze boeken maar op zolder
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:59:41 #42
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_66278637
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:20 schreef beantherio het volgende:
Naief cultuurrelativistisme. Het gaat hier om ziedende moslims, die het heft in eigen hand nemen in een strijd om dominantie in bibliotheken. Je denkt toch niet dat ChristianPost over elk religieus tierelantijntje gaat berichten?
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:03:22 #43
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_66278820
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Een beetje aanmatigend om voor anderen te spreken, vind je niet? Wel wat typerend.
Oh sorry, ik wist niet dat ik op jouw tenen ben gaan staan.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:08:12 #44
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_66279048
Geniaal, volgens mij zijn die moslims gewoon de Britten aan het testen. Kijken hoever ze kunnen gaan.

Vrij ver, zo blijkt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:09:58 #45
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66279133
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:08 schreef DustPuppy het volgende:
Geniaal, volgens mij zijn die moslims gewoon de Britten aan het testen. Kijken hoever ze kunnen gaan.

Vrij ver, zo blijkt.
Aan de andere kant, als zij hun boeken graag op moeilijk bereikbare plaatsen willen zetten wie ben ik dan om ze daarvan te weerhouden
pi_66279638
Jullie doen er weer lichtzinnig over. Dit met die boeken is nog maar een klein ding. Maar over het algemeen hebben mensen last van de Islam.

En over die boeken welke nou hoger of lager moeten staan. Het gaat om respect en tolerantie voor andere religies. Als je per se je eigen religieuze boek hoger wilt zetten, dan toont dat dan toont dat 'een soort superioriteitsgevoel' t.o.v. van andere religies. Immers als je alle religies als gelijkwaardig zou beschouwen, zou het niet uitmaken of jouw religieze boek nou hoger of lager zou staan dan andere religieuze boeken.

Niet alle allochtonen zijn moslim, een groot deel van de allochtonen hangt andere religies aan. Er worden veel verschillende religies in Nederland en Engeland door allochtonen beleden. Waarom staan er disproportioneel veel moskeeen hier als je het vergelijkt met gebedshuizen van de vele (!) andere religies die allochtonen hebben meegnomen? En het aantal moskeeen blijft maar stijgen...
Roepen 'priesters' van andere religies ook dat ongelovigen varkens zijn? Nee.
Waarom heeft men zowat nooit last van al die andere religies? Waarom heeft men weer telkens last van de islam?
pi_66279759
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:03 schreef Montov het volgende:

[..]

Oh sorry, ik wist niet dat ik op jouw tenen ben gaan staan.
Excuses aanvaard en verder vind ik het te gemakkelijk het meteen in de sfeer van angst te trekken. Menigeen is juist erg boos of verontrust daarover. Weer anderen begrijpen het simpelweg niet, dat bijvoorbeeld een lokale overheid sekse-onderscheid faciliteert om moslims te behagen.
Begrijp je dat?

Het komt natuurlijk heel goed uit te praten over angst voor islamisering, immers is het maar een klein sprongetje van islamofoob naar PVV-aanhanger annex racist.
Men kan dan eenvoudigweg een label opplakken en er hoeft verder nergens meer over gepraat te worden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:26:07 #48
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66279806
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:21 schreef Zienswijze het volgende:
Jullie doen er weer lichtzinnig over. Dit met die boeken is nog maar een klein ding. Maar over het algemeen hebben mensen last van de Islam.

Wat voor last heb jij in je dagelijks leven van de Islam dan?
pi_66279819
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:08 schreef DustPuppy het volgende:

Vrij ver, zo blijkt.
Ze zijn niet de Britten aan het testen. Ze zijn bezig met de Islam een stevige voet in Europa te geven. Maar dat zien de meeste Europeanen niet.
Waarom heeft men zowat nooit last van de vele andere religies die door allochtonen hier worden beleden? Waarom heeft men telkens last van de Islam? Denk eens na mensen...
pi_66279824
Groot Britannie

Ik dacht dat wij af en toe doorsloegen met onze pogingen de moslim bevolking niet tegen het hoofd te stoten, maar dit slaat werkelijk alles.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66279955
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat voor last heb jij in je dagelijks leven van de Islam dan?
Misschien dat er buitenproportioneel veel moskeeen hier staan als je het vergelijkt met gebedshuizen van andere religies die door allochtonen zijn meegenomen?
Dat Ramadan als een nationale feestdag wordt geopperd?
Imams die zeggen dat ongelovigen varkens zijn? Imams die zeggen dat homo's van flats moeten worden gegooid? Zo ga je niet met andere mensen om.

Waarom zie je dat soort dingen niet bij de vele andere religies die door allochtonen sinds 1960 zijn meegenomen vanuit hun eigen land?

De Islam is bezig met een stevige voet in Europa te krijgen. Alleen zien de meeste Nederlanders dat niet. Politieke correctheid moet hoog in het vaandel staan volgens hen.
pi_66280050
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:21 schreef Zienswijze het volgende:

En over die boeken welke nou hoger of lager moeten staan. Het gaat om respect en tolerantie voor andere religies.
dat zal vast ook de uitleg geweest zijn die de moslims-die-het-zo-belangrijk-vonden-dat-hun-boek-op-de-bovenste-plank-stond voor hun pleidooi hadden

dat het niet ging om de plank, maar om het uiten van RESTECP
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Misschien dat er buitenproportioneel veel moskeeen hier staan als je het vergelijkt met gebedshuizen van andere religies die door allochtonen zijn meegenomen?
doel je daar op christelijke kerken die vanuit zuidelijke regioenen naar ons germaanse landje gebracht werden?
volgens mij staan daar zowel absoluut als relatief veel meer van gezien het aantal actieve gelovigen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:34:22 #53
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66280157
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat Ramadan als een nationale feestdag wordt geopperd?
Imams die zeggen dat ongelovigen varkens zijn? Imams die zeggen dat homo's van flats moeten worden gegooid? Zo ga je niet met andere mensen om.

Wat voor last heb jij in je dagelijks leven van moskeeen? Wat voor last heb je in je dagelijks leven van een proefballonnetje over de Ramadan? Wat voor last heb je van een debiele Imam?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:46:34 #54
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_66280655
Eén jaar of twee, drie geleden viel het einde van de ramadan op dezelfde dag als Sinterklaas. Een vriend van mij werkt op een 'zwarte' basisschool in Den Haag en die hebben de kinderen die dag vrij gegeven en Sinterklaas de dag erop gevierd. En ik kan dit nog steeds niet geloven!

Je kan natuurlijk ook je kop in het zand steken, maar m.i. begint het er toch aardig op te lijken dat men langzaamaan gaat domineren en de niet-moslims dienen maar rekening te houden met de wel-moslims.

Iedereen zijn of haar geloof, maar val anderen er niet mee lastig.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:01:30 #55
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_66281236
Je zou toch spontaan de deurmat van de bibliotheek vervangen door een koran.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:05:41 #56
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_66281385
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Excuses aanvaard en verder vind ik het te gemakkelijk het meteen in de sfeer van angst te trekken. Menigeen is juist erg boos of verontrust daarover. Weer anderen begrijpen het simpelweg niet, dat bijvoorbeeld een lokale overheid sekse-onderscheid faciliteert om moslims te behagen.
Begrijp je dat?

Het komt natuurlijk heel goed uit te praten over angst voor islamisering, immers is het maar een klein sprongetje van islamofoob naar PVV-aanhanger annex racist.
Men kan dan eenvoudigweg een label opplakken en er hoeft verder nergens meer over gepraat te worden.
Ik heb geen idee waar je het nu over hebt.

Laat ik dan maar degene zijn met duidelijke taal: Het gaat hier om het vrijwillig verplaatsen van boeken in een bibliotheek naar aanleiding van een verzoek van een enkele moslim. Als dat een voorbeeld is van islamisering zoals jij zegt, dan stelt islamisering niets voor.

Voor de goede orde, jij begon met het opplakken van het etiket 'islamisering', en inderdaad, dat komt niet ten goede voor de echte issues met de Islam op het gebied van integratie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_66281423
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:46 schreef charleen het volgende:
Eén jaar of twee, drie geleden viel het einde van de ramadan op dezelfde dag als Sinterklaas. Een vriend van mij werkt op een 'zwarte' basisschool in Den Haag en die hebben de kinderen die dag vrij gegeven en Sinterklaas de dag erop gevierd. En ik kan dit nog steeds niet geloven!

Je kan natuurlijk ook je kop in het zand steken, maar m.i. begint het er toch aardig op te lijken dat men langzaamaan gaat domineren en de niet-moslims dienen maar rekening te houden met de wel-moslims.

Iedereen zijn of haar geloof, maar val anderen er niet mee lastig.
Waar ik ook een puntmuts van krijg is dat wanneer je er iets van zegt dat je direct wordt uitgemaakt voor Wilders-aanhanger of racist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:07:10 #58
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_66281438
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:39 schreef Beelzebufo het volgende:
De vervolgstrijd zal dan wel worden wat de links-rechts volgorde op de plank wordt?

Gezien de arabische gewoonte om van rechts naar links te lezen en met het feit in gedachten dat de Koran de laatste openbaring van God is zal de volgorde van links naar rechts wel worden: Koran, Bijbel, Thora.
Leuk weetje: Chinezen claimen de ware gelovigen te zijn. Christenen, Joden, Moslims en Hindoes lezen van links naar rechts (of van rechts naar links) en schudden dus eigenlijk nee als zij hun heilige boek lezen. Het Chinese schrift gaan van boven naar onder, zij knikken dus eigenlijk ja als zij Confusius of het Rode Boekje lezen.
Non possumus non loqui
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:11:18 #59
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_66281625
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar ik ook een puntmuts van krijg is dat wanneer je er iets van zegt dat je direct wordt uitgemaakt voor Wilders-aanhanger of racist.
Je hebt gelijk, een puntmuts maakt je meer een Ku Klux Klan-aanhanger.
Géén kloon van tvlxd!
pi_66281659
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:07 schreef Knip het volgende:

[..]

Leuk weetje: Chinezen claimen de ware gelovigen te zijn. Christenen, Joden, Moslims en Hindoes lezen van links naar rechts (of van rechts naar links) en schudden dus eigenlijk nee als zij hun heilige boek lezen. Het Chinese schrift gaan van boven naar onder, zij knikken dus eigenlijk ja als zij Confusius of het Rode Boekje lezen.
idd leuk weetje.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')