Wij zijn een groot internetbureauquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
je bent toch geen collega van mij? Zit met ons kantoor ook aan de rand van de afgrond
Die Marijke Vos is wel de meest wereldvreemde en arrogante trut van het collegequote:Op donderdag 4 juni 2009 18:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Precies types als Marijke Vos, geboren in Leidschendam, gestudeerd in Wageningen, nou dan weet je het wel.![]()
En als het al Amsterdammers zijn, dan zijn het figuren die nooit verder komen als Oud-Zuid en nog nooit in een probleemwijk hebben gewoond, die denken dat turken en marokanen allemaal leven van de Shoarma handel.
En Job Cohen dan? Is dat ook een boerenpummel? En Hans Gerson?quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Precies types als Marijke Vos, geboren in Leidschendam, gestudeerd in Wageningen, nou dan weet je het wel.![]()
En als het al Amsterdammers zijn, dan zijn het figuren die nooit verder komen als Oud-Zuid en nog nooit in een probleemwijk hebben gewoond, die denken dat turken en marokanen allemaal leven van de Shoarma handel.
Afgrijselijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
In dit gebouw zitten we: [ afbeelding ]
Cohen opgegroeid in Heemstede, gestudeerd in Groningen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 18:24 schreef JamesWarrenJones het volgende:
[..]
En Job Cohen dan? Is dat ook een boerenpummel? En Hans Gerson?
ah, wij zitten aan de andere kant van de Vijzelgrachtquote:Op donderdag 4 juni 2009 18:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
In dit gebouw zitten we: [ afbeelding ]
Uitgekozen tot 3 na lelijkste gebouw van Amsterdam, binnen is het wel heel mooi hoorquote:
Zo is dat ..Over 20 jaar zal men dit besluit zeer kunnen waarderen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:21 schreef sander89 het volgende:
Goedzo gewoon door bouwen.![]()
Sommige projecten kosten nou eenmaal een hoop geld en zal je nooit het geld van terug verdienen.
Ben er van overtuigt dat de NoordZuid-lijn goed is voor de ontwikkeling van Amsterdam in de toekomst.
Ik ben ook altijd voor door bouwen geweest, maar het gaat er wel even om HOE je door moet bouwen. Ik kan mij toch niet aan de indruk ontrekken dat er tot nu toe enorm geklungeld is op bouwgebied.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:21 schreef sander89 het volgende:
Goedzo gewoon door bouwen.![]()
Sommige projecten kosten nou eenmaal een hoop geld en zal je nooit het geld van terug verdienen.
Ben er van overtuigt dat de NoordZuid-lijn goed is voor de ontwikkeling van Amsterdam in de toekomst.
Net als met die HSL en die Betuwelijk zeker?quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:23 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zo is dat ..Over 20 jaar zal men dit besluit zeer kunnen waarderen.
Regeren is vooruitzien
Ik doelde meer op metro die in Amsterdam meer dan 30 jaar geleden werd aangelegd.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:58 schreef JamesWarrenJones het volgende:
[..]
Net als met die HSL en die Betuwelijk zeker?
Bij de aanleg van die lijn werd er alvast preventief gesloopt, nu gebeurt dat gewoon 'zomaar'quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:03 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik doelde meer op metro die in Amsterdam meer dan 30 jaar geleden werd aangelegd.
Een zegen voor de stad.
Een oost-west lijn zou ook veel meer een aanvulling zijn op het bestaande OV systeem. Bij metrostation Weesperplein ligt er in ruwbouw onder het huidige station ook nog een station voor een eventuele oost-west lijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:32 schreef ACT-F het volgende:
Voor mijn part ontplooien ze nog eens een oost-westlijn, zolang Amsterdam maar zijn eigen rekeningen betaalt.
die zal er niet zo snel, wsl nooit, komen, eerst de NZ lijn maar eens afmakenquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
Een oost-west lijn zou ook veel meer een aanvulling zijn op het bestaande OV systeem. Bij metrostation Weesperplein ligt er in ruwbouw onder het huidige station ook nog een station voor een eventuele oost-west lijn.
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:32 schreef ACT-F het volgende:
Voor mijn part ontplooien ze nog eens een oost-westlijn, zolang Amsterdam maar zijn eigen rekeningen betaalt.
Oorspronkelijke schatting 1,5 miljard Euroquote:Van de oorspronkelijk begrote 1,46 miljard euro zou Amsterdam 317 miljoen euro voor zijn rekening nemen, het Rijk zou de rest betalen. Inmiddels ligt het bedrag dat voor rekening van de gemeente Amsterdam komt rond de 900 miljoen euro. De rijkssubsidie is begrensd, alleen voor inflatie wordt extra uitgekeerd. Onvoorziene omstandigheden zijn voor rekening van de gemeente.
Bij niet-voltooiing moet Amsterdam de rijkssubsidie terugbetalen (een bedrag van meer dan 1 miljard euro).
Kennelijk ben jij geen Amsterdammer, anders had je geweten dat de Metro een veredelde tram is die eigenlijk nergens komt, zelfs de drukste lijn op de metro heeft nog een lagere frequentie als lijn 17quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:03 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik doelde meer op metro die in Amsterdam meer dan 30 jaar geleden werd aangelegd.
Een zegen voor de stad.
Klopt, je weet ook wat er tussen ligt? Juist een heleboel gebouwen die erna zijn gebouwd met palen tot de 2e zandlaag waar nooit meer gegraven kan worden, ik ken een expert bij het GVB en die heeft me gegarandeerd dat er nooit meer een oost-west lijn kan komen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
Een oost-west lijn zou ook veel meer een aanvulling zijn op het bestaande OV systeem. Bij metrostation Weesperplein ligt er in ruwbouw onder het huidige station ook nog een station voor een eventuele oost-west lijn.
Amstelquote:Op donderdag 4 juni 2009 22:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kennelijk ben jij geen Amsterdammer, anders had je geweten dat de Metro een veredelde tram is die eigenlijk nergens komt, zelfs de drukste lijn op de metro heeft nog een lagere frequentie als lijn 17
Haha,,ik ben blij met de metro,quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:29 schreef raptorix het volgende:
Nu noem je een traject waar 3 metros langskomen, dus dat is geen vergelijking
Ik had ook al eens begrepen dat die eventuele OW lijn niet meer op dat ruwbouwstation van Weesperplein zou kunnen worden aangesloten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, je weet ook wat er tussen ligt? Juist een heleboel gebouwen die erna zijn gebouwd met palen tot de 2e zandlaag waar nooit meer gegraven kan worden, ik ken een expert bij het GVB en die heeft me gegarandeerd dat er nooit meer een oost-west lijn kan komen.
Ik ben ook blij met de metro, maar de NZ lijn is redelijk overbodig, zeker gezien de prijs, voor dat geld had men in de stad een aantal hele mooie nieuwe tramverbindingen kunnen maken die ook erg nuttig waren, bijvoorbeeld een mooie lijn van Spaarndammerbuurt/Oud-West/Oud-Zuid, Amstelveen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:32 schreef qonmann het volgende:
[..]
Haha,,ik ben blij met de metro,
toen vorig jaar dit stuk dicht was wegens onderhoud koste het zoveel tijd om van Amstel naar CS te komen (ze hadden zelfs bussen ingezet, hielp niet) .
Ware het niet dat die al regelmatig helemaal stampvol zit (met name in de zomer wanneer dat ding zo'n beetje toeristen tussen CS en het Leidseplein heen en weer pendelt).quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:44 schreef raptorix het volgende:
Lijn 5 is al een prima verbinding naar Zuid-WTC.
Je vergeet voor het gemak even dat een goede verbinding tussen Noord en Centrum-Zuid niet enkel betekent dat mensen die al in Noord wonen ineens naar de stad kunnen komen, maar ook dat Noord een reële plaats wordt om je te vestigen wanneer je in de rest van Amsterdam werkt. Nu is dat vaak geen optie omdat je vanuit Noord gewoon erg lang onderweg bent naar de rest van Amsterdam als je van het OV gebruik maakt, wat ook betekent dat niemand zich nu in Noord gaat vestigen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef raptorix het volgende:
A) Mensen uit noord niet in de stad komen, het is gewoon een dorp op zich, en zelfs als ze al in de stad willen komen, dan wil je dat niet (tokkie alert)
quote:Amsterdam wil verder met aanleg Noord-Zuidlijn
AMSTERDAM - Het stadsbestuur van Amsterdam wil verder met de aanleg van de Noord-Zuidlijn. De hoofdstad neemt alle aanbevelingen van de commissie-Veerman over, zo maakte de gemeente woensdag bekend.
De gemeenteraad besluit in juli over het doorgaan of stoppen met de aanleg van de metrolijn, die al voor zoveel problemen heeft gezorgd. Als de raad instemt met doorgaan, begint Amsterdam met het uitvoeren van de voorstellen van Veerman. Zo wordt de organisatie aangepast en komt er een onderzoek naar de aanpak van het tunnelboren.
De commissie onder leiding van oud-minister Cees Veerman adviseerde vorige week om met de aanleg door te gaan.
Hier in NL zijn ze wel zo slim om dergelijke gevallen te voorkomen.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:20 schreef ACT-F het volgende:
En nu maar hopen dat het superbeton een beetje waterdicht is, anders krijg je iets vergelijkbaars als dit![]()
Oost-west lijn is sowieso flauwekul. Er rijdt al een metro in west, lijn 50, die gaat in principe ook de oostkant op.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, je weet ook wat er tussen ligt? Juist een heleboel gebouwen die erna zijn gebouwd met palen tot de 2e zandlaag waar nooit meer gegraven kan worden, ik ken een expert bij het GVB en die heeft me gegarandeerd dat er nooit meer een oost-west lijn kan komen.
Overigens is de NZ lijn de grootste flauwekul omdat:
A) Mensen uit noord niet in de stad komen, het is gewoon een dorp op zich, en zelfs als ze al in de stad willen komen, dan wil je dat niet (tokkie alert)
B) De mensen die bij Zuid-WTC dienen te komen, komen al direct met de trein dan wel met de fiets
Dit hele project is een farce van machtswellustige wethoudertjes waar de amsterdamse belastingbetaler voor mag boeten.
Plus: als de Noord-Zuidlijn klaar is, kan een deel van de treinen die nu op Centraal komen (bijv. HSL-treinen) voortaan station Zuid als eindpunt hebben. Dat scheelt capaciteit op Centraal.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:31 schreef Arvid het volgende:
[..]
Oost-west lijn is sowieso flauwekul. Er rijdt al een metro in west, lijn 50, die gaat in principe ook de oostkant op.
Bovendien, met de NZ-lijn heeft Amsterdam qua grootte al genoeg metrolijnen. De stad is simpelweg veels te klein om een heel matrix aan lijnen aan te leggen zoals London.
Wat ze met de NZ lijn moeten doen is ook verlengen naar Amstelveen centrum, dan heb je lijn die het diepe zuiden op een prima wijze verbindt met noord. Dat is pas metropoolvorming en op de lange termijn een enorme impuls voor de stad. Sowieso voor stadsdeel Noord, dat gebied kan behoorlijk in onwikkeling komen. En wat ook zo is, Amsterdam binnen de ring is al een beetje al centrumgebied aan het worden a la Parijs binnen de peripherie, met de NZ-lijn kan dat zich verder ontwikkelen.
Je moet redeneren aan de hand van de situatie nu, maar redeneren met een visie op de lange termijn. Dan is die NZ-lijn absoluut broodnodig, ook al kost het nu veel geld.
Ja hoor ze zijn erachter, wisten ze dat echt niet??quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:27 schreef henkway het volgende:
[..]
nee het is water en dat is het probleem, de gebouwen in Adam staan op houten palen die in het grondwater staan.
quote:Grond Amsterdam te slap voor metro
AMSTERDAM - De Amsterdamse bodem is volstrekt ongeschikt om tunnels in te boren. Dit is de stellige mening van geoloog Piet Cleveringa, die de structuur van de slappe veen- en zandgrond onder de hoofdstad heeft geanalyseerd.
quote:Volgens Cleveringa is er veel te weinig serieus onderzoek gedaan naar de samenstelling van de bodem langs de route. "Wel globale sonderingen met geluid om de 'weerstand' te peilen, maar vrijwel geen grondboringen, waarbij precies wordt vastgesteld waar en op welke diepte welke grondsoort wordt gevonden. Ik begrijp dat niet. Het is ontzettend dom om op dit onderzoek te bezuinigen. Wat kost dat nou op het totaal van de bouwkosten?"
Die slappeveengronden kunnen geen betonnen tunnels dragenquote:Op donderdag 9 juli 2009 08:46 schreef sig000 het volgende:
Gaan ze doorzetten of wordt het net zoiets als in Antwerpen of Charleroi?
quote:do 09 jul 2009, 11:49 |
Toren Amsterdamse Waag dreigt in te storten AMSTERDAM - De Waag, een van de oudste gebouwen van Amsterdam, dreigt voor een deel in te storten. Een van de torens van het historische pand op de Nieuwmarkt is aan het verzakken, zo vertelde Bart Tunnissen van beheerder Waag Society donderdag aan radiozender RTV Noord-Holland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |