abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69709800
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:19 schreef Againzender het volgende:

[..]

je bent toch geen collega van mij? Zit met ons kantoor ook aan de rand van de afgrond
Wij zijn een groot internetbureau
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_69709856
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Precies types als Marijke Vos, geboren in Leidschendam, gestudeerd in Wageningen, nou dan weet je het wel.
En als het al Amsterdammers zijn, dan zijn het figuren die nooit verder komen als Oud-Zuid en nog nooit in een probleemwijk hebben gewoond, die denken dat turken en marokanen allemaal leven van de Shoarma handel.
Die Marijke Vos is wel de meest wereldvreemde en arrogante trut van het college altijd dat toontje alsof zij toch wel wat goed voor MIJ is
As je dat zo goed weet had je al lang opgerot geweest
pi_69709867
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wij zijn een groot internetbureau
ah, wij niet
pi_69709909
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Precies types als Marijke Vos, geboren in Leidschendam, gestudeerd in Wageningen, nou dan weet je het wel.
En als het al Amsterdammers zijn, dan zijn het figuren die nooit verder komen als Oud-Zuid en nog nooit in een probleemwijk hebben gewoond, die denken dat turken en marokanen allemaal leven van de Shoarma handel.
En Job Cohen dan? Is dat ook een boerenpummel? En Hans Gerson?
pi_69709926
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:23 schreef Againzender het volgende:

[..]

ah, wij niet
In dit gebouw zitten we:
pi_69709937
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

In dit gebouw zitten we: [ afbeelding ]
Afgrijselijk.
pi_69709986
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:24 schreef JamesWarrenJones het volgende:

[..]

En Job Cohen dan? Is dat ook een boerenpummel? En Hans Gerson?
Cohen opgegroeid in Heemstede, gestudeerd in Groningen.
Hans Gerson ken ik niet heel goed, maar in interview wat ik van hem las leek het me een redelijk geschikte kerel.
pi_69710015
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

In dit gebouw zitten we: [ afbeelding ]
ah, wij zitten aan de andere kant van de Vijzelgracht
nee, niet die erotische damesdingen
pi_69710202
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 18:25 schreef JamesWarrenJones het volgende:

[..]

Afgrijselijk.
Uitgekozen tot 3 na lelijkste gebouw van Amsterdam, binnen is het wel heel mooi hoor
pi_69713959
Goedzo gewoon door bouwen.

Sommige projecten kosten nou eenmaal een hoop geld en zal je nooit het geld van terug verdienen.
Ben er van overtuigt dat de NoordZuid-lijn goed is voor de ontwikkeling van Amsterdam in de toekomst.
............................
pi_69714019
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:21 schreef sander89 het volgende:

Sommige projecten kosten nou eenmaal een hoop geld en zal je nooit het geld van terug verdienen.
Ben er van overtuigt dat de NoordZuid-lijn goed is voor de ontwikkeling van Amsterdam in de toekomst.
Zo is dat ..Over 20 jaar zal men dit besluit zeer kunnen waarderen.
Regeren is vooruitzien
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_69714352
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:21 schreef sander89 het volgende:

Ik ben ook altijd voor door bouwen geweest, maar het gaat er wel even om HOE je door moet bouwen. Ik kan mij toch niet aan de indruk ontrekken dat er tot nu toe enorm geklungeld is op bouwgebied.
Leuk he, zo'n Europeese aanbesteding waar je de goedkoopste partij moet kiezen
pi_69715433
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:23 schreef qonmann het volgende:

[..]

Zo is dat ..Over 20 jaar zal men dit besluit zeer kunnen waarderen.
Regeren is vooruitzien
Net als met die HSL en die Betuwelijk zeker?
pi_69715664
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 20:58 schreef JamesWarrenJones het volgende:

[..]

Net als met die HSL en die Betuwelijk zeker?
Ik doelde meer op metro die in Amsterdam meer dan 30 jaar geleden werd aangelegd.
Een zegen voor de stad.
pi_69716006
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:03 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ik doelde meer op metro die in Amsterdam meer dan 30 jaar geleden werd aangelegd.
Een zegen voor de stad.
Bij de aanleg van die lijn werd er alvast preventief gesloopt, nu gebeurt dat gewoon 'zomaar'
  donderdag 4 juni 2009 @ 21:32:53 #281
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_69716949
Voor mijn part ontplooien ze nog eens een oost-westlijn, zolang Amsterdam maar zijn eigen rekeningen betaalt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_69717175
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:32 schreef ACT-F het volgende:
Voor mijn part ontplooien ze nog eens een oost-westlijn, zolang Amsterdam maar zijn eigen rekeningen betaalt.
Een oost-west lijn zou ook veel meer een aanvulling zijn op het bestaande OV systeem. Bij metrostation Weesperplein ligt er in ruwbouw onder het huidige station ook nog een station voor een eventuele oost-west lijn.
pi_69717303
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:38 schreef Againzender het volgende:

[..]

Een oost-west lijn zou ook veel meer een aanvulling zijn op het bestaande OV systeem. Bij metrostation Weesperplein ligt er in ruwbouw onder het huidige station ook nog een station voor een eventuele oost-west lijn.
die zal er niet zo snel, wsl nooit, komen, eerst de NZ lijn maar eens afmaken
pi_69717428
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:32 schreef ACT-F het volgende:
Dat zeg ik.
quote:
Van de oorspronkelijk begrote 1,46 miljard euro zou Amsterdam 317 miljoen euro voor zijn rekening nemen, het Rijk zou de rest betalen. Inmiddels ligt het bedrag dat voor rekening van de gemeente Amsterdam komt rond de 900 miljoen euro. De rijkssubsidie is begrensd, alleen voor inflatie wordt extra uitgekeerd. Onvoorziene omstandigheden zijn voor rekening van de gemeente.
Bij niet-voltooiing moet Amsterdam de rijkssubsidie terugbetalen (een bedrag van meer dan 1 miljard euro).
Oorspronkelijke schatting 1,5 miljard Euro
Schatting totale kosten NU 3 miljard
Nou maak er maar gerust 5 miljard van

[ Bericht 19% gewijzigd door henkway op 04-06-2009 22:10:23 ]
pi_69718642
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:03 schreef qonmann het volgende:

[..]

Een zegen voor de stad.
Kennelijk ben jij geen Amsterdammer, anders had je geweten dat de Metro een veredelde tram is die eigenlijk nergens komt, zelfs de drukste lijn op de metro heeft nog een lagere frequentie als lijn 17
pi_69718827
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:38 schreef Againzender het volgende:

[..]

Klopt, je weet ook wat er tussen ligt? Juist een heleboel gebouwen die erna zijn gebouwd met palen tot de 2e zandlaag waar nooit meer gegraven kan worden, ik ken een expert bij het GVB en die heeft me gegarandeerd dat er nooit meer een oost-west lijn kan komen.

Overigens is de NZ lijn de grootste flauwekul omdat:

A) Mensen uit noord niet in de stad komen, het is gewoon een dorp op zich, en zelfs als ze al in de stad willen komen, dan wil je dat niet (tokkie alert)
B) De mensen die bij Zuid-WTC dienen te komen, komen al direct met de trein dan wel met de fiets

Dit hele project is een farce van machtswellustige wethoudertjes waar de amsterdamse belastingbetaler voor mag boeten.
pi_69719592
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kennelijk ben jij geen Amsterdammer, anders had je geweten dat de Metro een veredelde tram is die eigenlijk nergens komt, zelfs de drukste lijn op de metro heeft nog een lagere frequentie als lijn 17
Amstel
Wibautstraat
Weesperplein
Waterlooplein
Nieuwmarkt
Centraal Station

Gaat elke 5 minuten, ...zoef en je bent er
pi_69719739
Nu noem je een traject waar 3 metros langskomen, dus dat is geen vergelijking
pi_69719911
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:29 schreef raptorix het volgende:
Nu noem je een traject waar 3 metros langskomen, dus dat is geen vergelijking
Haha,,ik ben blij met de metro,
toen vorig jaar dit stuk dicht was wegens onderhoud koste het zoveel tijd om van Amstel naar CS te komen (ze hadden zelfs bussen ingezet, hielp niet) .

[ Bericht 0% gewijzigd door qonmann op 04-06-2009 22:37:47 ]
pi_69720044
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, je weet ook wat er tussen ligt? Juist een heleboel gebouwen die erna zijn gebouwd met palen tot de 2e zandlaag waar nooit meer gegraven kan worden, ik ken een expert bij het GVB en die heeft me gegarandeerd dat er nooit meer een oost-west lijn kan komen.

Ik had ook al eens begrepen dat die eventuele OW lijn niet meer op dat ruwbouwstation van Weesperplein zou kunnen worden aangesloten.
Gevalletje jammer: in dit geval werd er vooruit gedacht, maar na de realisatie van het geheel werden die gedachten overboord gegooid..
Nou wilde men in de jaren 80 ook niet meer denken aan uitbreiding van de metro in de binnenstad vanwege alle rellen bij De aanleg van de oostlijn. De heren politici waren nogal in shock dat het volk het niet eens was men hun prachtige plan
pi_69720341
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:32 schreef qonmann het volgende:

[..]

Haha,,ik ben blij met de metro,
toen vorig jaar dit stuk dicht was wegens onderhoud koste het zoveel tijd om van Amstel naar CS te komen (ze hadden zelfs bussen ingezet, hielp niet) .
Ik ben ook blij met de metro, maar de NZ lijn is redelijk overbodig, zeker gezien de prijs, voor dat geld had men in de stad een aantal hele mooie nieuwe tramverbindingen kunnen maken die ook erg nuttig waren, bijvoorbeeld een mooie lijn van Spaarndammerbuurt/Oud-West/Oud-Zuid, Amstelveen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 02:29:31 #292
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_69727390
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 17:44 schreef raptorix het volgende:
Lijn 5 is al een prima verbinding naar Zuid-WTC.
Ware het niet dat die al regelmatig helemaal stampvol zit (met name in de zomer wanneer dat ding zo'n beetje toeristen tussen CS en het Leidseplein heen en weer pendelt).
quote:
A) Mensen uit noord niet in de stad komen, het is gewoon een dorp op zich, en zelfs als ze al in de stad willen komen, dan wil je dat niet (tokkie alert)
Je vergeet voor het gemak even dat een goede verbinding tussen Noord en Centrum-Zuid niet enkel betekent dat mensen die al in Noord wonen ineens naar de stad kunnen komen, maar ook dat Noord een reële plaats wordt om je te vestigen wanneer je in de rest van Amsterdam werkt. Nu is dat vaak geen optie omdat je vanuit Noord gewoon erg lang onderweg bent naar de rest van Amsterdam als je van het OV gebruik maakt, wat ook betekent dat niemand zich nu in Noord gaat vestigen.

Op termijn betekent de N/Z-lijn niet alleen een snelle verbinding, maar betekent het ook een sociaal-demografische wijziging van Noord, doordat dit stadsdeel in één klap een stuk meer bij de rest van Amsterdam wordt getrokken, en dat lijkt me wel een positieve ontwikkeling, zeker omdat daar nog redelijk wat groeiruimte zit. En ook voor bedrijven kan het interessant worden om zich in Noord te vestigen wanneer er een goede infrastructurele verbinding is met de rest van Amsterdam.

Gezien hoe vol het OV nu al regelmatig is in Amsterdam, ben ik van mening dat de N/Z-lijn absoluut een welkome aanvulling is op het netwerk van de stad - ik weet wel dat als dat ding er nu lag, ik er al jaren veel gebruik van zou hebben gemaakt omdat het absoluut de snelste weg naar verschillende locaties geweest zou zijn. Ik ben dus absoluut voor het afbouwen van dat ding, alhoewel ik niet ontken dat het hele proces van aanpak natuurlijk gewoonweg dramatisch is verlopen, en er alles aan gedaan moet worden om verdere rampen te voorkomen.
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 16:00:58 #293
8781 crew  Frutsel
pi_69901046
quote:
Amsterdam wil verder met aanleg Noord-Zuidlijn

AMSTERDAM - Het stadsbestuur van Amsterdam wil verder met de aanleg van de Noord-Zuidlijn. De hoofdstad neemt alle aanbevelingen van de commissie-Veerman over, zo maakte de gemeente woensdag bekend.

De gemeenteraad besluit in juli over het doorgaan of stoppen met de aanleg van de metrolijn, die al voor zoveel problemen heeft gezorgd. Als de raad instemt met doorgaan, begint Amsterdam met het uitvoeren van de voorstellen van Veerman. Zo wordt de organisatie aangepast en komt er een onderzoek naar de aanpak van het tunnelboren.

De commissie onder leiding van oud-minister Cees Veerman adviseerde vorige week om met de aanleg door te gaan.
pi_69922648
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:20 schreef ACT-F het volgende:
En nu maar hopen dat het superbeton een beetje waterdicht is, anders krijg je iets vergelijkbaars als dit

Hier in NL zijn ze wel zo slim om dergelijke gevallen te voorkomen.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 09:49:04 #295
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_70096307
quote:

[..]

Overigens is de NZ lijn de grootste flauwekul omdat:

B) De mensen die bij Zuid-WTC dienen te komen, komen al direct met de trein dan wel met de fiets

Dit hele project is een farce van machtswellustige wethoudertjes waar de amsterdamse belastingbetaler voor mag boeten.
Oost-west lijn is sowieso flauwekul. Er rijdt al een metro in west, lijn 50, die gaat in principe ook de oostkant op.
Bovendien, met de NZ-lijn heeft Amsterdam qua grootte al genoeg metrolijnen. De stad is simpelweg veels te klein om een heel matrix aan lijnen aan te leggen zoals London.

Wat ze met de NZ lijn moeten doen is ook verlengen naar Amstelveen centrum, dan heb je lijn die het diepe zuiden op een prima wijze verbindt met noord. Dat is pas metropoolvorming en op de lange termijn een enorme impuls voor de stad. Sowieso voor stadsdeel Noord, dat gebied kan behoorlijk in onwikkeling komen. En wat ook zo is, Amsterdam binnen de ring is al een beetje al centrumgebied aan het worden a la Parijs binnen de peripherie, met de NZ-lijn kan dat zich verder ontwikkelen.

Je moet redeneren aan de hand van de situatie nu, maar redeneren met een visie op de lange termijn. Dan is die NZ-lijn absoluut broodnodig, ook al kost het nu veel geld.
pi_70156995
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:31 schreef Arvid het volgende:

[..]

Oost-west lijn is sowieso flauwekul. Er rijdt al een metro in west, lijn 50, die gaat in principe ook de oostkant op.
Bovendien, met de NZ-lijn heeft Amsterdam qua grootte al genoeg metrolijnen. De stad is simpelweg veels te klein om een heel matrix aan lijnen aan te leggen zoals London.

Wat ze met de NZ lijn moeten doen is ook verlengen naar Amstelveen centrum, dan heb je lijn die het diepe zuiden op een prima wijze verbindt met noord. Dat is pas metropoolvorming en op de lange termijn een enorme impuls voor de stad. Sowieso voor stadsdeel Noord, dat gebied kan behoorlijk in onwikkeling komen. En wat ook zo is, Amsterdam binnen de ring is al een beetje al centrumgebied aan het worden a la Parijs binnen de peripherie, met de NZ-lijn kan dat zich verder ontwikkelen.

Je moet redeneren aan de hand van de situatie nu, maar redeneren met een visie op de lange termijn. Dan is die NZ-lijn absoluut broodnodig, ook al kost het nu veel geld.
Plus: als de Noord-Zuidlijn klaar is, kan een deel van de treinen die nu op Centraal komen (bijv. HSL-treinen) voortaan station Zuid als eindpunt hebben. Dat scheelt capaciteit op Centraal.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_70803019
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:27 schreef henkway het volgende:

[..]

nee het is water en dat is het probleem, de gebouwen in Adam staan op houten palen die in het grondwater staan.
Ja hoor ze zijn erachter, wisten ze dat echt niet??
quote:
Grond Amsterdam te slap voor metro
AMSTERDAM - De Amsterdamse bodem is volstrekt ongeschikt om tunnels in te boren. Dit is de stellige mening van geoloog Piet Cleveringa, die de structuur van de slappe veen- en zandgrond onder de hoofdstad heeft geanalyseerd.
quote:
Volgens Cleveringa is er veel te weinig serieus onderzoek gedaan naar de samenstelling van de bodem langs de route. "Wel globale sonderingen met geluid om de 'weerstand' te peilen, maar vrijwel geen grondboringen, waarbij precies wordt vastgesteld waar en op welke diepte welke grondsoort wordt gevonden. Ik begrijp dat niet. Het is ontzettend dom om op dit onderzoek te bezuinigen. Wat kost dat nou op het totaal van de bouwkosten?"

[ Bericht 22% gewijzigd door henkway op 09-07-2009 09:04:49 ]
pi_70803049
Gaan ze doorzetten of wordt het net zoiets als in Antwerpen of Charleroi?
pi_70805209
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:46 schreef sig000 het volgende:
Gaan ze doorzetten of wordt het net zoiets als in Antwerpen of Charleroi?
Die slappeveengronden kunnen geen betonnen tunnels dragen
quote:
do 09 jul 2009, 11:49 |
Toren Amsterdamse Waag dreigt in te storten AMSTERDAM - De Waag, een van de oudste gebouwen van Amsterdam, dreigt voor een deel in te storten. Een van de torens van het historische pand op de Nieuwmarkt is aan het verzakken, zo vertelde Bart Tunnissen van beheerder Waag Society donderdag aan radiozender RTV Noord-Holland.

[ Bericht 37% gewijzigd door henkway op 09-07-2009 13:07:51 ]
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:25:03 #301
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_72213611
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')