Oh, dan is het goed.quote:Op donderdag 12 maart 2009 05:58 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
Nee, dat mag ik niet. Ik ben zware dissident.
Precies. Jij hebt liever dat mensen gewoon oppleuren, toch?quote:Op donderdag 12 maart 2009 06:09 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dan ben je toch echt wat beperkt in je denken maar goed ik bekijk het ruim.
Ja ik neem geen blad voor de mond en ben recht voor zijn raap.quote:Op donderdag 12 maart 2009 06:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Precies. Jij hebt liever dat mensen gewoon oppleuren, toch?
Oh, dan is het goed.quote:Op donderdag 12 maart 2009 06:14 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ja ik neem geen blad voor de mond en ben recht voor zijn raap.
Mooi dan kan ik ook gelijk kwijt dat je een beperkt denkvermogen hebt met oogkleppen op.quote:
Wacht eens, is dat niet een beetje erg creatief gerekend?quote:Op donderdag 12 maart 2009 03:10 schreef wuppeltje het volgende:
[..]
Even een ruwe schatting als men zou stoppen:
De vraag is tegen welke kosten. De oorspronkelijke afspraak was dat het Rijk de investeringen terug zou krijgen als men stopt (dus 1,1 miljard euro). Ik dacht dat tot nu toe zo'n 1,2 miljard was uitgegeven. Stel men gaat zo te werk en men stopt dan kost het de gemeente Amsterdam zo'n 2,3 miljard euro. Dat is 1 miljard euro meer dan de voorlopige begroting nu zou zijn. Pas als het totaalbedrag hoger wordt dan 3,4 miljard euro, dan is het voor de gemeente financiëel ongunstiger. Dit overigens exclusief meerkosten die moeten worden gerekend voor eventuele alternatieven om OV problemen zoveel mogelijk op te lossen.
men zal wel een gents agreement maken dat het voor alle partijen beter is te stoppen en alle partijen het verlies moeten nemenquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Wacht eens, is dat niet een beetje erg creatief gerekend?
De huidige geschatte kosten zijn 2,3 miljard. De overheidssubsidie is 1,1 miljard, dus de totale kosten voor de gemeente bij doorbouwen zijn 1,2 miljard. En waarschijnlijk meer, als er nog meer tegenvallers komen, maar daar staan ook opbrengsten van de exploitatie tegenover.
Je zegt dat er nu 1,2 miljard is uitgegeven in totaal. Als men nu gaat stoppen, moet de subsidie worden terugbetaald aan de overheid. Het hele bedrag komt dus op het bord van de gemeente - 1,2 miljard dus. (bron)
Kortom, beide opties zijn even duur voor de gemeente.
'Over de balk'quote:Op donderdag 12 maart 2009 05:12 schreef kraaksandaal het volgende:
Er was toch ooit zo'n TV programma over zinloze bouwprojecten?
quote:Boren tunnel Noord-Zuidlijn vertraagd
Het boren van de tunnel van de Noord-Zuidlijn in Amsterdam begint pas begin 2010. Tot nu toe hoopte de gemeente nog dit jaar met dit onderdeel van de nieuwe metroverbinding te beginnen. Vorige maand bleek al dat de metrolijn niet zoals de laatste prognose in 2015, maar pas in 2017 klaar is.
Dat maakte een woordvoerster van de hoofdstad vandaag bekend. Reden voor de vertraging bij het boren van de tunnel is dat de metrostations Rokin en Vijzelgracht er niet op tijd klaar voor zijn.
De aanleg van de metro kan overigens nog eens negen maanden extra vertraging oplopen. Mogelijk moet de gemeente namelijk een brandwerende coating in de tunnelbuizen aanbrengen. Dat stond tot nu toe nog niet gepland.
Borenquote:
nee het is water en dat is het probleem, de gebouwen in Adam staan op houten palen die in het grondwater staan.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:18 schreef Pek het volgende:
[..]
Boren![]()
In Parijs of Londen kan je door rots boren ja, hier is het meer ploegen door klei en blubber
Ow, maar dat is pas sinds kort toch, anders hadden ze daar vast eerder over nagedachtquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:27 schreef henkway het volgende:
[..]
nee het is water en dat is het probleem, de gebouwen in Adam staan op houten palen die in het grondwater staan.
Dat wisten jij en ik al voordat ze aan dit fiasco begonnen, en waarschijnlijk de rest van Nederland ook welquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:27 schreef henkway het volgende:
[..]
nee het is water en dat is het probleem, de gebouwen in Adam staan op houten palen die in het grondwater staan.
quote:vr 13 mrt 2009, 17:11 | 112 reacties | lees voor
Noord/Zuidlijn weer duurder
AMSTERDAM - Doordat de gemeente Amsterdam blundert gaat de aanleg van de Noord/Zuidlijn waarschijnlijk nog langer duren en nog meer kosten. Nu pas is bedacht dat er wissels nodig zijn bij eindpunt Zuid/WTC.
Die zijn nodig om het maximaal aantal metro's over de lijn te kunnen laten rijden. De opleverdatum is daarom volgens Het Parool weer niet haalbaar. Extra brandwerende maatregelen in de tunnelbuizen kosten nog eens negen maanden werk.
Als het niet zo treurig was had ik er om kunnen lachenquote:Nu pas is bedacht dat er wissels nodig zijn bij eindpunt Zuid/WTC.
quote:Keulen geen les voor stad
AMSTERDAM - Amsterdam hoeft vooralsnog geen lering te trekken uit het ingestorte stadsarchief naast de bouwput van de nieuwe metrolijn in Keulen, meent de gemeente. De situatie in Keulen zou te veel verschillen van die in Amsterdam.
"In Keulen is een andere situatie," aldus een woordvoerder van de gemeente. Gisteren meldde het Keulse gemeentebestuur dat aannemers uit de metrobouwput meer grondwater hebben opgepompt dan was toegestaan. Bouwers hadden een vergunning voor het oppompen van 450 kubieke meter water per uur, maar haalden 750 kubieke meter water uit de grond, waardoor zand werd weggezogen.
De gemeente Amsterdam volgt het onderzoek in Duitsland nauwlettend. Een woordvoerder: "In Keulen werd water weggepompt uit de bouwput. In Amsterdam gebeurt dat niet, omdat de grond onder de diepwanden van de metrostations waterdicht is"
De lekkages en verzakkingen bij metrostation Vijzelgracht zijn wel ontstaan door stromend grondwater en zand, als gevolg van een gat in de damwand. Daarna moest het water uit de bouwput worden gepompt.
Volgens sommige bouwers is er in Amsterdam weinig controle is op het wegpompen van grondwater. Een bouwer: "Als het grondwaterpeil zakt, komen de heipalen deels boven water te staan en gaan ze rotten. Eigenlijk zou de stad op plaatsen waar gebouwd wordt, permanent met peilbuizen in de weer moeten zijn.
En die moeten dan wel worden voorzien van stevige hangsloten, opdat er niet mee gesjoemeld kan worden." (TON DAMEN)
Die foto's zijn gemaakt voor de verzakkingen, want sindsdien zijn de ramen dichtgetimmerd.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:48 schreef Pek het volgende:
Het zal je huis maar wezen, kijk die ramen dan
Precies, het was al langer aan de gang. Oude pandjes enzo. De Noord-Zuidlijn gaf alleen het duwtjequote:Op donderdag 19 maart 2009 21:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Die foto's zijn gemaakt voor de verzakkingen, want sindsdien zijn de ramen dichtgetimmerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |