Ja Blaricum, da's een garantie voor woongenot want geen allochtonen, voldoende groen en gooische meisjesquote:Op zondag 22 februari 2009 16:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zou er nog geen 50k voor geven, oud tochtig klein krot. Maarja, Blaricum heh.
Ben je serieus aan het kijken? Welke regio ongeveer?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:43 schreef Devz het volgende:
Huizen komen nog steeds voor ongeveer dezelfde prijs te koop te staan, zelfs huizen die al bijna een jaar te koop staan dalen niet of nauwelijks in prijs. Hopelijk komt daar snel wat meer beweging in.
Ik ben benieuwd of er tijdens onderhandelingen wel al echt meer ruimte ontstaat, of dat verkopers nog steeds stug vasthouden aan hun vraagprijs. Maar daar kom ik met een maand of twee wel achter
Ik ervaar al sinds september precies hetzelfde, in de Randstad/Noord Holland. Dit terwijl de woningmarkt echt stil staat en we steeds verder wegzakken in een diepe recessie. Als je het mij vraagt werken onder andere de makelaars en partijen als de NVM dit in de hand. Getuige bijvoorbeeld hun idiote campagne nu '7 redenen om NU een huis te kopen'. Een laatste stuiptrekking?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:43 schreef Devz het volgende:
Huizen komen nog steeds voor ongeveer dezelfde prijs te koop te staan, zelfs huizen die al bijna een jaar te koop staan dalen niet of nauwelijks in prijs. Hopelijk komt daar snel wat meer beweging in.
We zijn momenteel bezig met de eerste bezichtigingen en willen sowieso voor de zomer iets hebben, dus wel serieus aan het kijken inmiddels ja. Regio Noord-Holland-Noord, eigenlijk specifiek in één plaats, waar we al een paar huisjes een tijdje op het oog hebben.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je serieus aan het kijken? Welke regio ongeveer?
Stuiptrekking weet ik niet, maar het geeft n ieder geval aan dat de makelaars zelf er ook niet helemaal gerust op zijn, anders was zo'n campagne niet nodig geweest.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:00 schreef MacDennis het volgende:
[..]
Ik ervaar al sinds september precies hetzelfde, in de Randstad/Noord Holland. Dit terwijl de woningmarkt echt stil staat en we steeds verder wegzakken in een diepe recessie. Als je het mij vraagt werken onder andere de makelaars en partijen als de NVM dit in de hand. Getuige bijvoorbeeld hun idiote campagne nu '7 redenen om NU een huis te kopen'. Een laatste stuiptrekking?
http://www.nvm.nl/nvm/index.jsp?navid=nvm101992quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:20 schreef henkway het volgende:
7 redenen om nog een jaar of drie te wachten
Als je nu geen hypotheek kan krijgen kan je je het eventueel dan ook niet mark my wordsquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:20 schreef dvr het volgende:
De prijzen gaan pas echt dalen als mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen of gefinancieerd krijgen. Daarvoor moet de crisis hier nog even doorzakken tot straatniveau. Over een half jaartje begint het feest voor de huizenkoper. Althans, voor hen die hun hypotheek nog wel kunnen rondkrijgen.
Nee hoor, meeste mensen zijn hier gewoon Ajax-fan, al heb ik ook genoeg AZ vriendenquote:
Tot nu toe klopt nummertje 5 wel:quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:25 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
http://www.nvm.nl/nvm/index.jsp?navid=nvm101992
Vooral reden 3 en 5 vind ik dubieus.
quote:5. Een koopwoning is op langere termijn een goede investering
Als u kijkt naar de ontwikkeling van de huizenprijzen in de afgelopen decennia, dan ziet u dat deze nagenoeg altijd sterker zijn gestegen dan de ontwikkeling van de koopkracht. Hoe eerder u in uw leven een huis koopt, hoe gunstiger dat dus meestal is. Natuurlijk zijn er periodes geweest dat de huizenprijzen ook daalden en kan de NVM niet in de toekomst kijken. Op langere termijn bleek een koopwoning echter altijd een uitstekende investering te zijn.
Zelfs een kind kan bedenken dat dat niet eeuwig goed kan blijven gaan. Tenminste, een beetje een slim kind.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Tot nu toe klopt nummertje 5 wel:
[..]
Dat lijkt me wel, de bubble kan gewoon niet langer bekostigd worden. Elk huis zal toch (ooit) afgerekend moeten worden en dat geld is er niet meer.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:50 schreef Lemmeb het volgende:
We zouden nu best weleens helemaal aan het eind van de opgaande lijn kunnen zitten.
http://blogs.fd.nl/woningmarkt/2009/02/nog-maar-n-opti.htmlquote:21-2-09
Nog maar één optie: verhuren
We kregen ons droomhuis aangeboden, dus we konden niet anders dan het accepteren. Van koop naar huur. Een hele stap, maar dit huis konden we gewoon niet laten lopen.
Ons appartement in Amsterdam Oud-West zouden we wel binnen een paar weken kwijt zijn, dacht ik hoopvol. Dus de handtekening onder het huurcontract werd gezet en de schilders gingen aan het werk.
Na twee dagen kwam het bericht dat Nederland officieel in de kredietcrisis terecht was gekomen. Ik zei tegen mijn vrouw dat dit ons niet zou schaden. Wij boden immers een courant appartement aan in een veel gevraagde buurt. Een paar maanden daarvoor stonden ze nog in de rij voor dit soort woningen. De eerste maanden kwamen er vier mensen kijken. Elke maand één kijker. De investeringen in ons nieuwe huis gingen gewoon door, dus de druk nam toe.
Offensief
We besloten om een offensief in te zetten. De hele handel opnieuw op Funda.nl voor een lagere prijs. Ook merkten we ons huis als tophuis aan. Zo blijft je woning een maand lang bovenaan de webpagina staan. Maar liefst 25.000 euro haalden we van de vraagprijs af. Dit moest toch wel kopers trekken.
Er kwamen drie mensen op af. Alleen hoopten ze dat ons huis groter zou zijn dan de aangegeven aantal vierkante meters. Kansloos dus. En weer werd het stil.
Verhuren
Er waren nog maar twee opties over. Of terug naar onze oude woning of verhuren. Ik denk dat bij keuze voor de eerste optie mijn huwelijk het zou begeven. Dus we kozen voor de verhuuroptie.
En dat was binnen een week geregeld. Er kwamen veel mensen op af. En we hebben uiteindelijk gekozen voor mensen die we goed kennen. Die dus vertrekken als we dat vragen.
Zo houden we de huurcommissie en andere beren op de huurweg buiten de deur. Vanaf 1 maart betalen ze huur. We verdienen er niks op, maar de dubbele woonlasten zijn verdwenen. Voor het eerst in al die tijd voel ik me opgelucht. Uitstel, maar even geen zorgen.
Jan Roos, de verkoper
Jan werkt bij BNR Nieuwsradio als redacteur en columnist. Hij is getrouwd met Roos Wensveen en samen hebben ze een dochter van 1 jaar oud.
Ik had toch echt niet verwacht dat de mensen bij BNR zulke illusies zouden hebben over de economie. Zij hadden het toch redelijk goed in de gaten...quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
http://blogs.fd.nl/woningmarkt/2009/02/nog-maar-n-opti.html
HAHAHAzo'n Amsterdamse Bucklerlul die werkelijk denkt dat z'n hok van 100 m2 in zo'n ouwe allochtonenwijk in A'dam tonnen waard is! Nog ff en die huurders gaan natuurlijk om huurverlaging zeiken.
"Ze melden vooral meer bezichtigingen"quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:08 schreef Mr.Talisker het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)eweging__.html?p=2,1
Precies. Gewoon lekker op je gemakje rondkijken en zo'n makelaardroplul op kosten jagen. Die lui hebben het verdiend om nu zelf uitgekleed te worden, weten ze ook eens hoe het voelt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:37 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
"Ze melden vooral meer bezichtigingen"
kijken kijken niet kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |