Je hebt ze die gaan klagen over stankoverlast van boerderijen!quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:13 schreef PrinceLu het volgende:
Terechte klacht! Mensen denken dat omdat ze ergens een huis kopen dat alles dan maar even moet aanpassen, maar zo werkt het dus niet.. In het waardeloze hellegat dat buiten de randstad valt spreken ze allemaal koeterwaals, en daar moet je dan maar aan wennen, vind ik ook.
Net als mijn buren die er 2 maanden wonen en een petitie de deur uit sturen om een rijtje bomen achter de straat te kappen.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:17 schreef leetzors het volgende:
Min jong! Wa un klach is da toch wehrmacht!
Als ik onder de grote riolen gaat wonen zal ik me hoogstens verbazen over dat carnavalsgedoe. Klagen ga ik iig nietquote:Op donderdag 19 februari 2009 23:14 schreef Djeez het volgende:
Eens met klacht. Als ik op het werk Drents lul en collega van me die van Roermond komt er geen hol van snapt heeft hij pech. Had hij maar niet naar Assen moeten verhuizen...
Het zou voor mij geen zak uitmaken of ik in Noord- of Zuid-Friesland woon.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:12 schreef Heathen. het volgende:
Ik had daar ook eerst last van. Toen verhuisde ik van Zuid-Friesland naar Noord-Friesland en beklaagde me er ook over dat andere Friezen een dialect hadden die niet het mijne was. Maar gelukkig kwam ik al snel tot inkeer en gelukkig kunnen we er achteraf allemaal nog om lachen.
Je verdient niet beter als je zo dom bent om naar Limburg te verhuizen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:29 schreef KirkLazarus het volgende:
Onterechte klacht. Belachelijk dat mensen (in dit geval Limburgs) dialect blijven lullen als ik erbij zit. Dat is asociaal.
Ja, ik had ook veel inbreng toen mijn ouders me hierheen meenamen op m'n 5equote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:30 schreef Twerk het volgende:
[..]
Je verdient niet beter als je zo dom bent om naar Limburg te verhuizen.
Nee, dat is onze manier om je duidelijk te maken dat je er nog niet bij hoort.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:29 schreef KirkLazarus het volgende:
Onterechte klacht. Belachelijk dat mensen (in dit geval Limburgs) dialect blijven lullen als ik erbij zit. Dat is asociaal.
Inderdaadquote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:30 schreef Twerk het volgende:
[..]
Jaloers dat je niet toegelaten/geaccepteerd bent in Limburg?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:30 schreef Twerk het volgende:
[..]
Nou nee dankje. Maar veel plezier met carnaval hequote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:38 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Jaloers dat je niet toegelaten/geaccepteerd bent in Limburg?
Niet toegelaten in Limburg, kom zeg, wat is dit nu voor achterlijke postquote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:38 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Jaloers dat je niet toegelaten/geaccepteerd bent in Limburg?
Ok ... daar heb je een punt ... carnaval is de enige periode in het jaar dat ik me er voor schaam Limburger te zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:40 schreef Twerk het volgende:
[..]
Nou nee dankje. Maar veel plezier met carnaval he
Ah, nog zo een. Je mag er eerlijk voor uitkomen hoor. Niet iedereen heeft het privilege toegelaten te worden in Limburg, dat is niets om je voor te schamen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Niet toegelaten in Limburg, kom zeg, wat is dit nu voor achterlijke post
Oh god, vooral nog doorgaan ookquote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:44 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ah, nog zo een. Je mag er eerlijk voor uitkomen hoor. Niet iedereen heeft het privilege toegelaten te worden in Limburg, dat is niets om je voor te schamen.
Je schijnt tegenwoordig een visum te moeten aanvragen om Limburg binnen te komen. Zelfde geldt voor Friesland.. De taal en gewoontes daar wijken zo af van de gangbare norm dat men dit nodig acht. Misschien wel terecht.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Niet toegelaten in Limburg, kom zeg, wat is dit nu voor achterlijke post
Dáár kan ik het wel mee eens zijn. Helemaal los van Nederland.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:45 schreef Twerk het volgende:
[..]
Je schijnt tegenwoordig een visum te moeten aanvragen om Limburg binnen te komen. Zelfde geldt voor Friesland.. De taal en gewoontes daar wijken zo af van de gangbare norm dat men dit nodig acht. Misschien wel terecht.
Free Limburgquote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:46 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dáár kan ik het wel mee eens zijn. Helemaal los van Nederland.
En dan maar aftellen tot hoe gauw jullie op je knietjes terug komenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:47 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Free Limburg![]()
Een elite-staat.
Eens zien hoe lang Nederland zonder Limbabwe kanquote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:55 schreef Twerk het volgende:
Laat dan al die Limburgers ook maar in Belgie gaan studeren als ze zo nodig apart willen zijn. En de NS gaat ook maar tot Brabant.. Voer dit allemaal consequent door en je zult zien dat Limburg binnnen een jaar of 20 weer bijna middeleeuws aandoet.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:07 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Eens zien hoe lang Nederland zonder Limbabwe kan
Toerisme is core-business in Limburg, lul niet zo dom!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:44 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ah, nog zo een. Je mag er eerlijk voor uitkomen hoor. Niet iedereen heeft het privilege toegelaten te worden in Limburg, dat is niets om je voor te schamen.
Dit gaat niet over toerisme, dit gaat over emigratie.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:13 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Toerisme is core-business in Limburg, lul niet zo dom!
Ja dus als je er een huis koopt moet je opeens langs een grenspost?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:14 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dit gaat niet over toerisme, dit gaat over emigratie.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ja dus als je er een huis koopt moet je opeens langs een grenspost?
Het voetbal is er naar de klote, 99 procent viert er carnaval en het belangrijkste exportproduct is waarschijnlijk 1 of ander pilsje. Klinkt idd als het beloofde land.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:20 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
![]()
Een denkbeeldige, doch culturele, sociale, politieke grens .... naar een 'hoger' gelegen gebied.
Oh niet over voetbal beginnen, dat is gemeen!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:24 schreef Twerk het volgende:
[..]
Het voetbal is er naar de klote, 99 procent viert er carnaval en het belangrijkste exportproduct is waarschijnlijk 1 of ander pilsje. Klinkt idd als het beloofde land.
André Rieu inderdaad, hogere cultuur noem ik dat.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:20 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
![]()
Een denkbeeldige, doch culturele, sociale, politieke grens .... naar een 'hoger' gelegen gebied.
Jij snapt 't.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:28 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
André Rieu inderdaad, hogere cultuur noem ik dat.
En dan alsnog staat de gehele provincie 4 dagen lang op Frans Bauer en andere oeteldonkse hitfabrieken te hossen..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:28 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
André Rieu inderdaad, hogere cultuur noem ik dat.
Topickillerquote:
Die is leukquote:
Bek houwequote:
quote:
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:39 schreef Catch22- het volgende:
limburg die het wel op eigen benen red. Limburg is hetzelfde als noord-oost groningen, werkloos
Van die mensen die op het platteland willen wonen voor de natuur, maar dan gaan klagen dat die boerderijen wel erg stinken. Ja duh, dat weet je toch van tevoren.....quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:16 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Je hebt ze die gaan klagen over stankoverlast van boerderijen!
Dat je dan gaat schieten in je achtertuin met een buks, en dat ze je dan in de gaten gaan houden omdat het niet zou mogenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Van die mensen die op het platteland willen wonen voor de natuur, maar dan gaan klagen dat die boerderijen wel erg stinken. Ja duh, dat weet je toch van tevoren.....
Ik ook helaas..... Te triest voor woorden.....quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:20 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat je dan gaat schieten in je achtertuin met een buks, en dat ze je dan in de gaten gaan houden omdat het niet zou mogen![]()
Ik ken ze.... helaas
Limburgers zijn sowieso paupersquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:24 schreef n8n het volgende:
Mensen die geen ABN kunnen sprekenLimburgers die schelden
![]()
Iedereen kan ABN spreken, maar in een bepaalde streek spreken mensen dialect tegen elkaar. Als je daar gaat wonen weet je dat van tevoren en moet je er niet over gaan klagen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:24 schreef n8n het volgende:
Mensen die geen ABN kunnen sprekenbonus: Limburgers die schelden
![]()
Ik woon er niet en ik klaag er niet over, dialect is echt een boeren-kutgewoonte imo, net als carnaval en karbietschieten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iedereen kan ABN spreken, maar in een bepaalde streek spreken mensen dialect tegen elkaar. Als je daar gaat wonen weet je dat van tevoren en moet je er niet over gaan klagen.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:29 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik woon er niet en ik klaag er niet over, dialect is echt een boeren-kutgewoonte imo, net als carnaval en karbietschieten.
Gevoelige teentjes?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:33 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]Ga snel terug in je flatje huilen dan
/carequote:Ohja het is carbid en niet karbiet
Nee ik zeg alleen dat als jij problemen hebt met die tradities dat je gewoon in je flatje moet gaan zitten, lekker midden in de bijlmer, en je zal er nooit last van hebbenquote:
Fries is ook een dialect, maar daar hebben ze wel een taal van gemaakt. Je mag er van vinden wat je wilt, maar dialecten bestaan al langer en maken een taal ook veel interessanter in mijn ogen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:29 schreef n8n het volgende:
[..]
Ik woon er niet en ik klaag er niet over, dialect is echt een boeren-kutgewoonte imo, net als carnaval en karbietschieten.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:35 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nee ik zeg alleen dat als jij problemen hebt met die tradities dat je gewoon in je flatje moet gaan zitten, lekker midden in de bijlmer, en je zal er nooit last van hebben
Fries is een aparte taal schat, dat jij het niet als 1 wilt zien is jouw probleemquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Fries is ook een dialect, maar daar hebben ze wel een taal van gemaakt. Je mag er van vinden wat je wilt, maar dialecten bestaan al langer en maken een taal ook veel interessanter in mijn ogen.
Wacht maar totdat je een keer gaat carbid schietenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:38 schreef n8n het volgende:
Ik ben niet zo van de tradities, zorgen veelal voor gezeik. Verder heb ik nergens geopperd dat ik er last van heb, ik vind al die dialecten gewoon overbodig.
Tradities zorgen voor gezeik? Waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:38 schreef n8n het volgende:
Ik ben niet zo van de tradities, zorgen veelal voor gezeik. Verder heb ik nergens geopperd dat ik er last van heb, ik vind al die dialecten gewoon overbodig.
Vroeger was Fries ook een dialect, daarna hebben ze er een taal van gemaakt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:40 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Fries is een aparte taal schat, dat jij het niet als 1 wilt zien is jouw probleem
Maar goed dat staat los van deze discussie.quote:Nederland erkent het Fries als autochtone minderheidstaal. Als zodanig geniet de taal bescherming onder het Europees handvest voor regionale en minderheidstalen. Friese taal- en letterkunde is in Friesland een keuzevak waarin examen kan worden gedaan op het havo en vwo. Verder is er een studierichting Fries aan de Rijksuniversiteit Groningen. De opleiding Fries aan de Universiteit van Amsterdam is geschrapt. Studenten hebben tot 31 augustus 2009 om hun studie af te ronden. Bijvakken Fries worden door vele universiteiten in Europa aangeboden.
Mensen die van je verwachten te participeren aan nodeloze onzin, zoals het nodig hebben van kerst om een keer samen lekker te eten, and so on. Het hoeft voor mij allemaal niet zo nodig.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tradities zorgen voor gezeik? Waar haal je dat vandaan?
Dus omdat het voor jou niet hoeft, zorgt het voor gezeik? Ik geef toe dat ik van sommige tradities ook het nut niet inzie, maar als iemand dat wil doen, mijn zegen hebben ze. Maar bepaalde tradities zoals Kerst en Sinterklaas zou ik toch niet willen missen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:46 schreef n8n het volgende:
[..]
Mensen die van je verwachten te participeren aan nodeloze onzin, zoals het nodig hebben van kerst om een keer samen lekker te eten, and so on. Het hoeft voor mij allemaal niet zo nodig.
Precies dat dus. Mijn halve familie komt "van het platte land" dus ik ben het helemaal eens met de opmerking dat je daar nog gekend wordt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:47 schreef error32 het volgende:
Dialecten is toch juist leuk, dat is weer eens wat anders. Bovendien zijn de mensen `op het platte land` vaak een stuk vriendelijker dan in de randstad. Hier ben je namelijk een naam en niet slechts klant nummer zoveel, en als je dan geen dialecten zou kunnen verstaan kan je altijd nog vragen of mensen misschien er op willen letten om dat bij jou niet te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |