Hét Zwitserleven(gevoel)?!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:22 schreef Lemmeb het volgende:BWAHAHAHA.
Verketterd door iedereen om je heen èn opgesloten in je zelfgecreëerde gevangenis!
Het Zwitserleven-gevoel inderdaad.quote:
Slecht. Zwitserland mag kiezen tussen isolatie of het opentrekken van een enorme beerput.quote:Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen(ook voor andere landen).
De echte topgraaiers hebben het er 65-70 jaar geleden al heen gebracht...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 17:29 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het Zwitserleven-gevoel inderdaad.
[..]
Slecht. Zwitserland mag kiezen tussen isolatie of het opentrekken van een enorme beerput.
Er zal wel een soort interventie komen, want bijna niemand met macht is hierbij gebaat. Immers, veel topgraaiers hebben hun centen ook daar naartoe gebracht.
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 18:51 schreef Hyperdude het volgende:
De echte topgraaiers hebben hun NL paspoort al tijden geleden ingeleverd.![]()
Bereken hier je belasting: http://www.estv.admin.ch/(...)er/steuerrechner.htm
En doe de groeten aan die muts van het FNV die Nederland tegenwoordig "runt"; 2 weken nadat Wim K. bij de ING met tromgeroffel is afgetaaid/zwaaid.
In Zwitserland worden de tegoeden van de Tsunami bestrijders, Oligarchen, maffiatop, drugssyndicaten, Afrikaanse dictators en reeds zestig jaar geleden vergaste joden bewaard.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:52 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het een schandalige inbreuk in je privacy dat de regering in je bankzaken mag rondneuzen en dat dit soort gegevens internationaal wordt uitgewisseld, ook als je niet onder verdenking staat van een of ander crimineel delict.
Probleem is wie er op een transactie een etiket orimineel of niet mag plakken. Ook zorgen (offshore) fiscale mogelijkheden voor één van de weinige redenen waardoor bv. NL/EU belastingen niet oneindig kunnen verhogen voor hun burgers. Zo heb ik zelf weinig morele bezwaren belastingen te ontwijken die ik onredelijk vind zoals bv. successierechten.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 19:52 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het een schandalige inbreuk in je privacy dat de regering in je bankzaken mag rondneuzen en dat dit soort gegevens internationaal wordt uitgewisseld, ook als je niet onder verdenking staat van een of ander crimineel delict.
De oude regeling zoals je die bijvoorbeeld in Belgie en Luxemburg hebt/had is veel beter, namelijk dat de banken zelf een heffing inhouden en die doorsluizen naar het land waar de mensen wonen. Zo komt er geen informatie los wie wat op welke bank heeft terwijl er wel gewoon belasting wordt betaald.
werkende mensen hebben daar geen last van hoorquote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:02 schreef heiden6 het volgende:
Het lijkt me een zeer zorgelijke ontwikkeling dat het deze kant op gaat met het bankgeheim. De aantasting van de privacy is zeer schadelijk, en het biedt meer en meer mogelijkheden voor de EU-landen om de burger nog verder uit te knijpen. Het wordt almaar lastiger om de belastingdienst met zijn graaiende klauwtjes uit de buurt te houden, wat natuurlijk de morele plicht van elke Nederlander is.
Dat doet er niet toe, het gaat om het principe.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:04 schreef henkway het volgende:
[..]
werkende mensen hebben daar geen last van hoor
Het principe van criminelenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, het gaat om het principe.
Het principe van privacy, en je geld beschermen tegen gelegaliseerde roof.quote:
Ga een brief schrijven naar Mugabe dat jij hem wilt helpenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het principe van privacy, en je geld beschermen tegen gelegaliseerde roof.
Lul niet zo dom, Henk.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:26 schreef henkway het volgende:
[..]
Ga een brief schrijven naar Mugabe dat jij hem wilt helpen
IB van 52% vind ik een moreel verwerpelijk hoog tarief.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:04 schreef henkway het volgende:
[..]
werkende mensen hebben daar geen last van hoor
en jij ook niet
Bij welk %tage is het dan opeens niet meer immoreel?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
IB van 52% vind ik een moreel verwerpelijk hoog tarief.
Daar hebben werkende mensen, in grotere aantallen dan jij denkt, wel degelijk last van.
DE LB is slechts 20% de rest is premies voor je ouwe dag, de aftrekposten te betalen en de rest van de verzorgingsstaatquote:Op zaterdag 28 maart 2009 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
IB van 52% vind ik een moreel verwerpelijk hoog tarief.
Daar hebben werkende mensen, in grotere aantallen dan jij denkt, wel degelijk last van.
In je zucht naar wraak op enkele individuen die hun fortuin op 'kwaadaardige' wijze vergaard hebben wil je honderduizenden mensen benadelen onder het mom van "als je niets te verbergen hebt heb je niets te vrezen". Ik hoop dat ze jouw rekening leegroven onder het mom van een of andere snel ingevoerde noodwet. Wacht, er staat waarschijnlijk sowieso niets op want dat zou verklaren waarom je zo gemakzuchtig doet over andermans bankrekening.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:26 schreef henkway het volgende:
Ga een brief schrijven naar Mugabe dat jij hem wilt helpen
Eensquote:Op zondag 29 maart 2009 16:03 schreef beeer het volgende:
[..]
In je zucht naar wraak op enkele individuen die hun fortuin op 'kwaadaardige' wijze vergaard hebben wil je honderduizenden mensen benadelen onder het mom van "als je niets te verbergen hebt heb je niets te vrezen". Ik hoop dat ze jouw rekening leegroven onder het mom van een of andere snel ingevoerde noodwet. Wacht, er staat waarschijnlijk sowieso niets op want dat zou verklaren waarom je zo gemakzuchtig doet over andermans bankrekening.
Ze moeten maar gauw bij Mugabe in de leer, die weet wel andere manierenquote:o 11 jun 2009, 17:11 | 2 reacties
Twee Japanners opgepakt met 96 miljard
CHIASSO - Twee Japanners zijn in Italië opgepakt toen ze de grens met Zwitserland wilden oversteken met Amerikaanse waardepapieren ter waarde van 134 miljard dollar (96 miljard euro).
De twee mannen werden gecontroleerd toen ze in de stad Chiasso de grens wilden oversteken. Ze zeiden tegen douaniers dat ze niets aan te geven hadden, maar die vonden na een controle de waardepapieren in een koffer met dubbele bodem. Dat meldt de Italiaanse krant Il Giornale.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |