abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67351955
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Het kan zijn dat iemand in de derde persoon gaat praten omdat hij of zij eea best confronterend en of pijnlijk kan ervaren. Best herkenbaar.

Dat zou kunnen.
pi_67352141
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:42 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat zou kunnen.
Ik kan niet voor hem spreken, maar ik denk dat de kans heel groot is.

Noem het gerust een soort coping-mechanisme. Ik herken het in ieder geval.
pi_67354419
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:28 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb redelijk mee kunnen komen op de arbeidsmarkt door gewoon niet te zeggen wat er aan de hand was. Nu ik het een paar keer wel gezegd heb en me heb voorgenomen om er vanaf nu eerlijk over te zijn, vraag ik me af of ik nog steeds wel een baan zou kunnen vinden De economische crisis vertroebelt het beeld. Krijg ik geen baan omdat er niets is of omdat mensen me veroordelen op het labeltje? Voorlopig is het niet zo belangrijk, omdat ik eigenlijk toch geen tijd heb om te werken, maar ik maak me er wel zorgen over. Zodra ik weer terug ben van vakantie wil ik eigenlijk toch echt weer werk hebben.
Herkenbaar. Ik heb ook een aantal jaren gewoon mee kunnen draaien op de arbeidsmarkt. Maar nu het economisch slechter gaat merk je wel dat bedrijven voorzichteriger zijn in het aannemen van mensen.
Ik wil verder groeien op de arbeidsmarkt maar het lijkt wel alsof dat niet lukt.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67354472
Ik heb mijn ouders verteld dat ik getest ga worden. Zoals ik al verwachten willen ze graag helpen. Dus ik heb goede hoop dat het goed gaat komen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_67354579
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:05 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb mijn ouders verteld dat ik getest ga worden. Zoals ik al verwachten willen ze graag helpen. Dus ik heb goede hoop dat het goed gaat komen.
Erg mooi natuurlijk.

Maar voel jij je nog zo afhankelijk van je ouders
pi_67356507
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Erg mooi natuurlijk.

Maar voel jij je nog zo afhankelijk van je ouders
Nee, niet echt. Maar om het verleden een plaats te kunnen geven en die test heb ik sowieso mijn ouders nodig. En die verhouding tussen mijn ouders is nu niet echt gezond te noemen.
14 SHADES OF GREY
pi_67356772
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:59 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Maar om het verleden een plaats te kunnen geven en die test heb ik sowieso mijn ouders nodig. En die verhouding tussen mijn ouders is nu niet echt gezond te noemen.
Een beetje steun uit je omgeving is natuurlijk altijd goed. Misschien dat je ouder je beter gaan begrijpen. Het is te hopen.

Maar gelukkig dat ze nu goed op je nieuws hebben gereageerd.
pi_67356951
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een beetje steun uit je omgeving is natuurlijk altijd goed. Misschien dat je ouder je beter gaan begrijpen. Het is te hopen.

Maar gelukkig dat ze nu goed op je nieuws hebben gereageerd.
Het gaat inderdaad om steun en begrip. En ook wil ik een normale relatie met mijn ouders hebben. Ik wil later niet spijt hebben dat ik de relatie met mijn ouders niet verbeterd heb.
Mijn ouders hebben mij altijd gesteund alleen ik heb dat niet altijd toegelaten vanwege het verleden.

Dit is de eerste stap op weg naar een betere relatie met mijn ouders.

Iets heel anders mijn auto heeft kuren. En dat gaat mij waarschijnlijk een berg geld kosten.
14 SHADES OF GREY
pi_67358570
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:12 schreef tijnbrein het volgende:
Het gaat inderdaad om steun en begrip. En ook wil ik een normale relatie met mijn ouders hebben. Ik wil later niet spijt hebben dat ik de relatie met mijn ouders niet verbeterd heb.
Mijn ouders hebben mij altijd gesteund alleen ik heb dat niet altijd toegelaten vanwege het verleden.

quote:
Iets heel anders mijn auto heeft kuren. En dat gaat mij waarschijnlijk een berg geld kosten.
Vervelend voor je
pi_67358725
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:04 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

[..]

Vervelend voor je
Dankje.

Ach die auto dat komt wel goed. Zo raar is het dat een auto van 14 jaar oud af en toe kuren krijgt.
14 SHADES OF GREY
pi_67362458
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:26 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Waarom praat je voortdurend over autisten in de derde persoon? Alsof je aanschouwt wat ze meemaken in plaats dat je zelf worstelt met alle narigheden waar je het over hebt. Ik dacht dat je zei dat je het zelf ook had? Je klinkt meer als een psychiater. Waar komt dat door?
Als ik in de derde persoon praat, gaat het vaak om feiten of onderzoeksresultaten.

Ik ondervind zelf vooral moeilijkheden op de arbeidsmarkt. Op sociaal gebied heb ik een paar negatieve ervaringen, maar er is ook veel goed gegaan. In de eerste persoon praten betekent dat je je als het ware kwetsbaar opstelt, terwijl ik juist heb ontdekt dat mensen het waarderen als ik praat over datgene wat wel goed verloopt.

Ik heb zelf inderdaad een lichte vorm van autisme, hoewel ik me niet echt autistisch voel. En ja, in ben heel wetenschappelijk ingesteld, toen ik mijn diagnose kreeg heb ik ook de grafieken ingezien waar de significantie werd weergegeven van bepaalde aspecten van PDD.

[ Bericht 7% gewijzigd door sempron2400 op 24-03-2009 17:03:31 ]
pi_67364522
quote:

[..]

Veel oudzeer begrijp ik. Zeker moeilijk, kan eea best in de weg staan.
quote:
Dat is minder gezellig. Hopelijk valt het mee...
pi_67364939
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:49 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Als ik in de derde persoon praat, gaat het vaak om feiten of onderzoeksresultaten.

Ik ondervind zelf vooral moeilijkheden op de arbeidsmarkt. Op sociaal gebied heb ik een paar negatieve ervaringen, maar er is ook veel goed gegaan. In de eerste persoon praten betekent dat je je als het ware kwetsbaar opstelt, terwijl ik juist heb ontdekt dat mensen het waarderen als ik praat over datgene wat wel goed verloopt.
Maar dat betekent niet dat je geen negatieve ervaringen zou kunnen vertellen... Zeker als je met lotgenoten praat mag dat best hoor En komt het ook wat menselijker over als je in de eerste persoon praat, indien van toepassing natuurlijk.
quote:
Ik heb zelf inderdaad een lichte vorm van autisme, hoewel ik me niet echt autistisch voel.
Ik voel me ook niet 'autistisch' hoor... Ik kan me heel slecht indenken hoe iemand die geen autisme heeft in het leven staat.
quote:
En ja, in ben heel wetenschappelijk ingesteld, toen ik mijn diagnose kreeg heb ik ook de grafieken ingezien waar de significantie werd weergegeven van bepaalde aspecten van PDD.
Ik ben ook wetenschappelijk ingesteld en ik vind dat je een beetje bent doorgeslagen Begrijp me niet verkeerd, je lijkt alleen zo weg van wetenschappelijke beredeneringen dat het moeilijk voor je lijkt om niet in die termen over autisme te denken. De taal van de wetenschap is soms heel onpersoonlijk en kil en komt daarom vreemd over als het komt van iemand die zelf ook autisme heeft.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:12:44 #264
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67368878
quote:

[..]

Niet vergeten maar wel vergeven (want later, als je je zelf verwijten gaat maken dat je niet hebt vergeven, is er niemand meer die je van die verwijten kan ontheffen)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:14:34 #265
188877 Stupendous76
pi_67368925
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:49 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik heb zelf inderdaad een lichte vorm van autisme, hoewel ik me niet echt autistisch voel. En ja, in ben heel wetenschappelijk ingesteld, toen ik mijn diagnose kreeg heb ik ook de grafieken ingezien waar de significantie werd weergegeven van bepaalde aspecten van PDD.
Ik praat (te) vaak in derde persoon, omdat het dat voor mij gemakkelijker praat (want hé, ik heb het niet over mijzelf, maar over iemand anders...)
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:20:51 #266
188877 Stupendous76
pi_67369148
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste leidt zeker niet tot altijd meer begrip. Mensen begrijpen het gewoon niet.... En de maatschappij is 0,0 ingesteld op mensen met een dergelijke handicap. Geen werkgever die in de rij staat en met open armen ontvangt. Die wil alleen ubermenschen die zoveel mogelijk geld binnen brengen. Wat een ziekelijke drive is dit kapitalisme gestoeld. In 1 woord verderfelijk gewoon!

Het is zo ongeveer net zoiets als vroeger met gym als er gekozen moet worden ! Voor jou 1000 anderen, want de maatschappij is door en door verzadigd met talent. Er zijn altijd mensen die beter zijn dan jij, dat geld voor de meesten maar in het bijzonder voor mensen met een handicap.

Alleen daarom walg ik van de arbeidsmarkt. Walgelijk principe is het. Markt is voor eieren en niet om mensen op de marktplaats te verhandelen, waar je asjeblief moet spelen of je ergens mag werken. ( een enkeling daargelaten, ik heb ook een broer die op de voorste rang van de arbeidsmarktwahalla zit)

Omdat in deze maatschappij slechts gestoeld is op het principe van the winner takes it all, heb ik het gevoel een achterhoede gevecht te voeren.

Ik weet niet hoe jullie dat ervaren.

Jouw gevoel over het reilen en zeilen binnen onze samenleving kan ik mij redelijk goed voorstellen. Helaas zul je er niet aan ontkomen voor een (groot) deel mee te moeten doen, simpelweg omdat je het in je eentje niet aankan (anders hadden jullie al lang een ander staatshoofd gehad )
Echt meekomen op 'de arbeidsmarkt' kan ik dan ook niet: ik heb dat een paar jaar geprobeerd en dat is scheef gelopen. Ik werk nu al weer wat jaren bij een gemeente en daar ben ik echt heel blij mee, niet geld staat op plaats 1 maar het leveren van een goed werk. En daar komt bij dat ik steeds meer begin te begrijpen hoe ik in elkaar zit en hoe anderen denken/werken/voelen (had ik dat jaaaaaren eerder geweten dan zag mijn wereld er denk ik heel anders uit)
Repent, Pray, Forgive
pi_67369970
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:11 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat je geen negatieve ervaringen zou kunnen vertellen... Zeker als je met lotgenoten praat mag dat best hoor En komt het ook wat menselijker over als je in de eerste persoon praat, indien van toepassing natuurlijk.
[..]

Ik voel me ook niet ‘autistisch’ hoor... Ik kan me heel slecht indenken hoe iemand die geen autisme heeft in het leven staat.
[...]

Oké, een praktijkervaring van mijn kant:
Een jaar of 6 geleden, tijdens een groepsreis naar Egypte, ben ik met een aantal excursies niet meegeweest omdat ik het kletsen vermoeid vond. Dat was geen probleem, ik deed het gewoon wat rustiger aan. Mensen in de groep vroegen naderhand wat ik in plaats van de excursie gedaan heb, dat vind ik wel cool.

Toen was ik nog niet autistisch (lees: niet onderzocht), maar nu weet ik dat ik door te lang onder de mensen te zijn... juist, overprikkeld raak! Ik heb er verder geen moeite mee, omdat de grens van ‘overprikkeling’ voor mij pas laat wordt bereikt. En er zijn wel meer mensen die zo’n reisprogramma te druk vinden. Als je door te veel prikkels helemaal niet op vakantie kunt, dat is andere koek, lijkt mij dan.
pi_67384832
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Veel oudzeer begrijp ik. Zeker moeilijk, kan eea best in de weg staan.
[..]

Dat is minder gezellig. Hopelijk valt het mee...
Helaas speelt het verleden nog steeds een grote rol in mijn leven. Ik hoop dat ik het verleden achter mij kan laten en verder kan gaan met mijn leven.

Ach het komt wel goed met die auto. Desnoods koop ik een andere. Ik heb een auto nodig voor woon-werk verkeer. Zeker als ik in ploegendienst ga werken. Of buiten mijn woonplaats.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:12 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Niet vergeten maar wel vergeven (want later, als je je zelf verwijten gaat maken dat je niet hebt vergeven, is er niemand meer die je van die verwijten kan ontheffen)
Inderdaad ik zal mijn ouders moeten vergeven hoe moeilijk dat ook is.
14 SHADES OF GREY
pi_67384924
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:14 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik praat (te) vaak in derde persoon, omdat het dat voor mij gemakkelijker praat (want hé, ik heb het niet over mijzelf, maar over iemand anders...)
Ik cijferde mijzelf altijd weg zodat het net leek als of ik het slachtoffer was. Over de derde persoon over mijzelf praten heb ik nog nooit gedaan.
14 SHADES OF GREY
pi_67385122
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:20 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Jouw gevoel over het reilen en zeilen binnen onze samenleving kan ik mij redelijk goed voorstellen. Helaas zul je er niet aan ontkomen voor een (groot) deel mee te moeten doen, simpelweg omdat je het in je eentje niet aankan (anders hadden jullie al lang een ander staatshoofd gehad )
Echt meekomen op 'de arbeidsmarkt' kan ik dan ook niet: ik heb dat een paar jaar geprobeerd en dat is scheef gelopen. Ik werk nu al weer wat jaren bij een gemeente en daar ben ik echt heel blij mee, niet geld staat op plaats 1 maar het leveren van een goed werk. En daar komt bij dat ik steeds meer begin te begrijpen hoe ik in elkaar zit en hoe anderen denken/werken/voelen (had ik dat jaaaaaren eerder geweten dan zag mijn wereld er denk ik heel anders uit)
Ik ben soms ook wel boos over hoe de samenleving in elkaar steekt. Maar ik weet dat ik daar helaas toch niks aan kan veranderen. Ook al zou ik dat graag willen.
Ooit zou ik mijn plek vinden binnen deze samenleving en werk vinden dat ik leuk vind. Tot die tijd moet ik gewoon verder gaan met wat ik nu doe. Ook al is dat niet altijd even leuk.
Nu weet ik ook dat er bepaalde dingen zijn waar ik niet tegen kan. En daar kan je dan rekening mee houden.
14 SHADES OF GREY
pi_67385281
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 20:20 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Concurrent
quote:
Ik pleit dan ook voor staatsbedrijven naast een marktbestel: een hybride bestel met een grote rol voor de overheid maar waar ook ruimte is voor private initiatieven. Dat er voor mensen ook nog eens iets te kiezen valt. Maar rechts heeft zo ongeveer alles geprivatiseerd. In de markt geld het recht van de sterkste, terwijl ik vind dat iedereen recht heeft op meedoen. Werk hoort geen gunst te zijn maar een basisrecht. Het huidige bestel voorziet daar geenszins in. En daar walg ik van. Heb ik het nog niet over het fenomeen dat mensen die niet kunnen werken door de maatschappij voor lui worden aangezien en worden gemarginaliseerd. Vooral door de steeds rechtser wordende samenleving.
pi_67387066
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:33 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Helaas speelt het verleden nog steeds een grote rol in mijn leven. Ik hoop dat ik het verleden achter mij kan laten en verder kan gaan met mijn leven.
Hhmm. Ik hoop dat je daar goede hulp voor kan vinden. Misschien weet je huisarts wel raad op dit punt. Want het verleden meetorsen is wel erg zwaar.
quote:
Ach het komt wel goed met die auto. Desnoods koop ik een andere. Ik heb een auto nodig voor woon-werk verkeer. Zeker als ik in ploegendienst ga werken. Of buiten mijn woonplaats.
[..]
Tja. Eens komt een tijd dat ze kuren gaan vertonen. Die van mij is ook op leeftijd. Hopelijk dat die het nog even volhoudt.
quote:
Inderdaad ik zal mijn ouders moeten vergeven hoe moeilijk dat ook is.
Dat kan wel de eerste stap zijn. Begrijp me goed, ik vind het ook heel moeilijk.
pi_67387241
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hhmm. Ik hoop dat je daar goede hulp voor kan vinden. Misschien weet je huisarts wel raad op dit punt. Want het verleden meetorsen is wel erg zwaar.
[..]
Ik loop bij psycholoog. Dus ik ben al bezig met het verwerken van het verleden.
quote:
Tja. Eens komt een tijd dat ze kuren gaan vertonen. Die van mij is ook op leeftijd. Hopelijk dat die het nog even volhoudt.
[..]
Een andere auto is ook een optie.
quote:
Dat kan wel de eerste stap zijn. Begrijp me goed, ik vind het ook heel moeilijk.
Dat weet ik.
14 SHADES OF GREY
pi_67389868
Wie gaat er eigenlijk allemaal naar die meet toe?
14 SHADES OF GREY
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:49:40 #275
188877 Stupendous76
pi_67391302
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:05 schreef tijnbrein het volgende:
Wie gaat er eigenlijk allemaal naar die meet toe?
Ik kan bijzonder helaas niet, ben te druk bezig met klussen en verbouwen. Vanaf half mei heb ik (veel) meer tijd.
Repent, Pray, Forgive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')