LED knippert en als je niet met de juiste frequentie meefotografeert heb je dus foto's die niet belicht zijn. daarnaast kan LED nooit de intensiteit behalen die je met een lichtbuis wel kan halen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 07:41 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Hoezo dat? Met LED kun je toch iedere kleur maken die je wilt?
...oh...dat vind je nu niet meer ?quote:Op donderdag 19 februari 2009 07:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En niet te vergeten: ik was toen nog een pauper en vond dat rijke mensen gestraft moesten worden voor het feit dat ze rijk waren.
Niet bepaald. Ik zou niet weten waarom mensen met veel geld relatief meer zouden moeten bijdragen aan de gemeenschap. Doe mij maar een vlaktaks.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:27 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...oh...dat vind je nu niet meer ?
Nee man die mensen zijn allemaal vrolijk omdat ze naar Ikea gaan.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zou jij ook niet chagrijnig worden als je de hele tijd gepeupel naar de IKEA moest rijden?
Omdat je een samenleving uiteindelijk samen maakt. Waarom zouden degenen die meer kunnen bijdragen dat dan niet doen?quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet bepaald. Ik zou niet weten waarom mensen met veel geld relatief meer zouden moeten bijdragen aan de gemeenschap. Doe mij maar een vlaktaks.
Tjeempiequote:Op donderdag 19 februari 2009 08:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee man die mensen zijn allemaal vrolijk omdat ze naar Ikea gaan.
Als dat op vrijwillige basis gebeurt heb ik er geen problemen mee. Maar in Nederland komt het neer op het keihard afstraffen van succes. Ik vind dat geen faire manier van doen. Vooral omdat het grootste deel van dat gemeenschapsgeld verspild wordt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat je een samenleving uiteindelijk samen maakt. Waarom zouden degenen die meer kunnen bijdragen dat dan niet doen?
Led knippert? Hoezo? Een led "brandt" toch gewoon op gelijkstroom? En die intensiteit, dat geloof ik eigenlijk ook niet hoor. Ik werk veel met licht op het podium en daar zie ik steeds vaker dat 500w en 1000w parren vervangen worden door 17 w LED parren, die even intens zijn (maar een heel stuk goedkoper). Voor de intensiteit kan het nooit een probleem zijn, 4 17 w LED parren hebben een lichtopbrengst die je conventioneel niet eens door je stoppenkast krijgtquote:Op donderdag 19 februari 2009 08:26 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
LED knippert en als je niet met de juiste frequentie meefotografeert heb je dus foto's die niet belicht zijn. daarnaast kan LED nooit de intensiteit behalen die je met een lichtbuis wel kan halen.
Vlaktaks wat mij betreft is oké, maar schaf dan wel hypotheekrenteaftrek en AOW en dat soort dingen voor hogere inkomens af.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als dat op vrijwillige basis gebeurt heb ik er geen problemen mee. Maar in Nederland komt het neer op het keihard afstraffen van succes. Ik vind dat geen faire manier van doen. Vooral omdat het grootste deel van dat gemeenschapsgeld verspild wordt.
Dat laatste vind ik wel heel erg. Dat mag wat mij betreft bij de bron aangepakt worden. Helaas is dat echter niet zo eenvoudig..quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als dat op vrijwillige basis gebeurt heb ik er geen problemen mee. Maar in Nederland komt het neer op het keihard afstraffen van succes. Ik vind dat geen faire manier van doen. Vooral omdat het grootste deel van dat gemeenschapsgeld verspild wordt.
Als het op vrijwillige basis was zou het niet gebeuren, dat snap je zelf ook wel. Er is helemaal niks mis mee dat je als je meer verdient ook relatief meer belasting betaalt. Ons n-maal modaal inkomen, waar twee gezonde mensen van leven kan dat wat gemakkelijker dragen dan het 0,4 x modaal van een bijstandsmoeder met drie kindertjes. Ik vind dat niet gek en ben er trots op dat ik een extra bijdrage aan onze samenleving kan en mag leveren. (als het net afgeschreven wordt even niet natuurlijk, maar daarna weer welquote:Op donderdag 19 februari 2009 08:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als dat op vrijwillige basis gebeurt heb ik er geen problemen mee.
Welnee, je kunt he took positief zien, dat je in stsaat bent om zoveel meer te doen als een anderquote:Maar in Nederland komt het neer op het keihard afstraffen van succes.
Hoezo verspild? Ik denk dat je een beetje een te beperkte visie op onze economie hebt. Ook geld dat (in amsterdam natuurlijk) over de balk gesmeten wordt heeft wel degelijk een maatschappelijk doel en heeft z'n nut. Hoewel ik ook liever sommige dingen niet zie (zoals het centraal in Rdam), maar daarvoor zijn we dan weer een democratie, dus dat bepalen we met z'n allen.quote:Ik vind dat geen faire manier van doen. Vooral omdat het grootste deel van dat gemeenschapsgeld verspild wordt.
Hallogeen? Flitsbuizen zijn nu ook geen traditionele gloeilampen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
pfff. probleem is dat je als fotograaf niet om gloeilampen heen kan. LED kan je niet mee werken om dingen uit te lichten...
Besef je dat jullie beide nu CDA een stem gedoneerd hebben. Dit kabinet zit hier dus mede dankzij jullie!quote:Op donderdag 19 februari 2009 07:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
+1Ik stem al een paar jaar niet meer, vanwege de reden die Issie noemt. Als het echt zou moeten zou ik ook D66 stemmen.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 07:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En niet te vergeten: ik was toen nog een pauper en vond dat rijke mensen gestraft moesten worden voor het feit dat ze rijk waren.
Zoals in alle economische rampstaten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet bepaald. Ik zou niet weten waarom mensen met veel geld relatief meer zouden moeten bijdragen aan de gemeenschap. Doe mij maar een vlaktaks.
Daarnaast wordt LED niet warm, en dus voor podium of continue fotobelichting ideaal.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:37 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Led knippert? Hoezo? Een led "brandt" toch gewoon op gelijkstroom? En die intensiteit, dat geloof ik eigenlijk ook niet hoor. Ik werk veel met licht op het podium en daar zie ik steeds vaker dat 500w en 1000w parren vervangen worden door 17 w LED parren, die even intens zijn (maar een heel stuk goedkoper). Voor de intensiteit kan het nooit een probleem zijn, 4 17 w LED parren hebben een lichtopbrengst die je conventioneel niet eens door je stoppenkast krijgt
Als je een LED dimt gaat dat niet zoals een gewone gloeilamp. In plaats daarvan worden ze geknipperd omdat ze altijd een bepaalde stroom nodig hebbenquote:Op donderdag 19 februari 2009 08:37 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Led knippert? Hoezo? Een led "brandt" toch gewoon op gelijkstroom?
Of er zitten meerdere LEDS in met verschillende intensiteit waarvan een deel gedimd wordt. Daarnaast, als je ze niet exact tegelijk laat knipperen, zie je dat ook niet terug op de foto.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:08 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Als je een LED dimt gaat dat niet zoals een gewone gloeilamp. In plaats daarvan worden ze geknipperd omdat ze altijd een bepaalde stroom nodig hebben
Dan heb je voor elke led een apart stuk elektronica nodig. Niet heel erg handig.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of er zitten meerdere LEDS in met verschillende intensiteit waarvan een deel gedimd wordt. Daarnaast, als je ze niet exact tegelijk laat knipperen, zie je dat ook niet terug op de foto.
Als zo'n bulb 30 leds bevat, kan je die per 15 bijvoorbeeld reguleren.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:39 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Dan heb je voor elke led een apart stuk elektronica nodig. Niet heel erg handig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |