abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66286786
Ik betwijfel ten zeerste of de liefde van zijn kant over is, alleen de ergste verliefdheid wel natuurlijk. Maar ik denk dat de TS het verschil tussen verliefdheid en liefde nog niet kent. Als dat zo is is de relatie sowieso tot mislukken gedoemd
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_66287056
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:48 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Vermoeiend hè, voorspelbare mensen
Voorspelbaarheid kan ik niet mee zitten, maar vrouwen die moeilijk doen om niks, dat vind ik inderdaad vermoeiend.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_66287324
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Voorspelbaarheid kan ik niet mee zitten, maar vrouwen die moeilijk doen om niks, dat vind ik inderdaad vermoeiend.
Dat maakt ons juist vrouw, dat wij zo heerlijk moeilijk kunnen doen om niets
pi_66287400
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:03 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Tja, je hebt 2 soorten vrouwen: vrouwen die moeilijk doen en vrouwen die heel erg moeilijk doen. Van die laatste categorie word ik dus ook heel erg moe.
pi_66287638
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:03 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Wat ik al zei: Aandacht, Aandacht en Aandacht....touchee
nothing will change without a rebel
pi_66289004
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:11 schreef bendk het volgende:

[..]

Wat ik al zei: Aandacht, Aandacht en Aandacht....touchee
"Waarom geeft ie nou nooit eens tegengas?!?!?! "
pi_66292415
Ik ben het eens met alle mannen uit dit topic!
Ja... echt. TS ziet overal problemen en daarnaast spreekt ze zichzelf ook nog eens tegen. Ze zegt dat ze het 'niet erg vindt om geen valentijnskaart te krijgen', maar tegelijkertijd is dat wel een argument van haar tégen haar partner (jaaa TS, 1 van de 100 dingen samen, heb dat heus wel begrepen).

Ik kan hier nog wel even over doorgaan, maar waar het op neerkomt: je reageert verwend, 5 dagen per week samen is al vreselijk veel (vind ik), je moet je eigen leven leiden en je partner daarvan als een verrijking beschouwen, niet als een voorwaarde...
En geef hem eens vrijheid, ik krijg het al benauwd bij het typen van deze post
pi_66293324
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

"Waarom geeft ie nou nooit eens tegengas?!?!?! "
aha, leg eens uit, iets van niet mee eens zijn of zo

ben wel soms filosofisch ingesteld maar wel graag met een konkreetheid naar de werkelijkheid, als je begrijpt wat ik bedoel
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:53:43 #159
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_66298175
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:04 schreef VrouwelijkICE het volgende:
[...]

Ik kan hier nog wel even over doorgaan, maar waar het op neerkomt: je reageert verwend, 5 dagen per week samen is al vreselijk veel (vind ik), je moet je eigen leven leiden en je partner daarvan als een verrijking beschouwen, niet als een voorwaarde...
En geef hem eens vrijheid, ik krijg het al benauwd bij het typen van deze post
Nou ja, vanuit jouw perspectief gezien reageert ze misschien verwend.
Maar je moet het ook even van haar kant bekijken: ze is gewend om de avonden met haar vriend te zijn. En als dat hun normale ritme is en hij regelt ineens 5 avonden achter elkaar iets anders, zonder dat te overleggen of iig aan te geven en zegt ook nog eens haar glad vergeten te zijn.
Ja, dan kan ik me wel voorstellen dat zij iets heeft van: nou, fraai is dat.

Verder komt ze me nu niet gelukkig over. Zoals ik ook al eerder zei: ze wil hem veel vaker bij zich hebben dan hij haar. Hij wil zijn vrijheid, doen wat hij wil. Veel mensen hebben dat echt nodig om niet 'kort' gehouden te worden. De eerste verliefdheid zal nu ook wel voorbij zijn, en hij ziet ineens de vrienden die hij heeft verwaarloosd en wil 't weer oppakken enzo. Daar moet je als vriendin toch ook open voor staan en hem laten. Je bent een setje, maar je bent ook een individu.
Als ze hem voor zichzelf gaat claimen, dan raakt ze hem kwijt. Hoop dat de TS dat onthoudt
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:29:24 #160
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_66316856
Het valt me op dat de strekking van de meeste posts is: 'hij wil je niet meer' of 'je bent een zeikwijf, als je nog langer blijft claimen wil hij je niet meer.' Beetje zwart-wit misschien. Misschien kwam het anders over maar het was gewoon simpelweg zo dat ik me een beetje vergeten voelde, ik wilde daarover, nadat ik het wel gezegd had, niet tegen hem over blijven zeuren maar wilde het wel even kwijt. Jullie doen meteen alsof ik via Fok ga beslissen wat ik met mijn relatie doe. Misschien mijn inschattingsfout, maar op fok staan zo vaak zulke loze topics dat ik dacht dat dit niet meteen zo extreem opgevat zou worden.

Dus in het kort: Ik ben zeker wel nog steeds heel gelukkig. Ik zeur niet tegen hem (alleen tegen jullie), ben wel zo open om het tegen hem te zeggen als ik iets niet leuk vind. Ik claim hem niet, hij mag doen wat hij wil, als hij mij maar niet vergeet. Ik heb zelf ook nog een leven, vrienden en genoeg dingen te doen en ben, zoals al twintig keer gezegd, blij dat hij dat ook heeft.
Ik heb toch ook sterk de indruk dat hij nog gelukkig met mij is en zich niet geclaimed voelt, hij wil nu juist steeds bij me zijn, ik vind het oke, maar hoeft niet per se. Hij vind het misschien vervelend als ik chagrijnig wordt (logisch) maar begrijpt wel waarom ik het niet leuk vond.

Dus, ik was er zelf misschien even wat onzeker over maar jullie overdrijven toch ook wel behoorlijk.
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:30:29 #161
161685 Astoreth
pi_66316890
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:53 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nou ja, vanuit jouw perspectief gezien reageert ze misschien verwend.
Maar je moet het ook even van haar kant bekijken: ze is gewend om de avonden met haar vriend te zijn. En als dat hun normale ritme is en hij regelt ineens 5 avonden achter elkaar iets anders, zonder dat te overleggen of iig aan te geven en zegt ook nog eens haar glad vergeten te zijn.
Ja, dan kan ik me wel voorstellen dat zij iets heeft van: nou, fraai is dat.

Verder komt ze me nu niet gelukkig over. Zoals ik ook al eerder zei: ze wil hem veel vaker bij zich hebben dan hij haar. Hij wil zijn vrijheid, doen wat hij wil. Veel mensen hebben dat echt nodig om niet 'kort' gehouden te worden. De eerste verliefdheid zal nu ook wel voorbij zijn, en hij ziet ineens de vrienden die hij heeft verwaarloosd en wil 't weer oppakken enzo. Daar moet je als vriendin toch ook open voor staan en hem laten. Je bent een setje, maar je bent ook een individu.
Als ze hem voor zichzelf gaat claimen, dan raakt ze hem kwijt. Hoop dat de TS dat onthoudt
Dat dus, ik was gewoon even verbaasd. maar ik begrijp niet waarom iedereen dan ook meteen een oordeel heeft over mijn relatie en mijn levensgeluk.
pi_66316928
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:29 schreef Astoreth het volgende:
Dus, ik was er zelf misschien even wat onzeker over maar jullie overdrijven toch ook wel behoorlijk.
Amen. Dan kan je nu vragen om een slotje en je vriend bellen om erover te praten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit, dus.
pi_66317084
quote:
Het valt me op dat de strekking van de meeste posts is: 'hij wil je niet meer' of 'je bent een zeikwijf, als je nog langer blijft claimen wil hij je niet meer.' Beetje zwart-wit misschien. Misschien kwam het anders over maar het was gewoon simpelweg zo dat ik me een beetje vergeten voelde, ik wilde daarover, nadat ik het wel gezegd had, niet tegen hem over blijven zeuren maar wilde het wel even kwijt. Jullie doen meteen alsof ik via Fok ga beslissen wat ik met mijn relatie doe. Misschien mijn inschattingsfout, maar op fok staan zo vaak zulke loze topics dat ik dacht dat dit niet meteen zo extreem opgevat zou worden.

Dus in het kort: Ik ben zeker wel nog steeds heel gelukkig. Ik zeur niet tegen hem (alleen tegen jullie), ben wel zo open om het tegen hem te zeggen als ik iets niet leuk vind. Ik claim hem niet, hij mag doen wat hij wil, als hij mij maar niet vergeet. Ik heb zelf ook nog een leven, vrienden en genoeg dingen te doen en ben, zoals al twintig keer gezegd, blij dat hij dat ook heeft.
Ik heb toch ook sterk de indruk dat hij nog gelukkig met mij is en zich niet geclaimed voelt, hij wil nu juist steeds bij me zijn, ik vind het oke, maar hoeft niet per se. Hij vind het misschien vervelend als ik chagrijnig wordt (logisch) maar begrijpt wel waarom ik het niet leuk vond.

Tja, als je hier met zo'n zeurpost komt dan wek je nou eenmaal een bepaalde indruk.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:42:56 #164
161685 Astoreth
pi_66317192
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, als je hier met zo'n zeurpost komt dan wek je nou eenmaal een bepaalde indruk.
O zo, jullie gaan er van uit dit iedereen hier in werkelijkheid precies zo is als hij/zij op dit forum is... Dat het verder dus niet echt een functie heeft behalve een soort virtueel sociaal leven te zijn.
Grappig.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:43:46 #165
161685 Astoreth
pi_66317223
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Amen. Dan kan je nu vragen om een slotje en je vriend bellen om erover te praten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar moet ik met hem over praten? Nog een keer over dit hele gedoe?
En ik maar denken dat ik niet mag zeuren van jullie...
pi_66317266
quote:
Het is fok Ik heb ook wel eens een R&P topic met een vraag geopend waar dan direct uiterst extreme reacties op kwamen Maar daarnaast staan er altijd ook wel zinnige reacties tussen, gewoon die er uit pikken en er je voordeel mee doen.

En je genegeerd voelen door je partner is nooit prettig, er hoeven dan echt geen grote problemen te spelen, maar als het gevoel er is is het niet raar dat aan te kaarten. Bij je partner dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:48:04 #167
161685 Astoreth
pi_66317377
Ja, ik vergeet dat steeds, hoe fok is. Maar inderdaad zijn er ook mensen die ongeveer snappen wat het punt is. En ik heb het, zoals ook al honderd keer gezegd, dan ook braaf aangekaart bij mijn partner, want als hij niet weet dat me iets dwars zit kan ik hem dat ook niet kwalijk nemen.
pi_66317454
Inderdaad Mannen zijn niet paranormaal begaafd Ik krijg jeuk van mensen die maar verwachten dat hun partner iets 'aanvoelt' en dan ineens een bom laten barsten en woest worden op de partner die helemaal van niets weet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66317516
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:50 schreef Isabeau het volgende:
Inderdaad Mannen zijn niet paranormaal begaafd Ik krijg jeuk van mensen die maar verwachten dat hun partner iets 'aanvoelt' en dan ineens een bom laten barsten en woest worden op de partner die helemaal van niets weet.
Of achteraf met verwijten komen waar je nooit erg in hebt gehad.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_66317535
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:42 schreef Astoreth het volgende:

[..]

O zo, jullie gaan er van uit dit iedereen hier in werkelijkheid precies zo is als hij/zij op dit forum is... Dat het verder dus niet echt een functie heeft behalve een soort virtueel sociaal leven te zijn.
Grappig.
Nee, maar postgedrag vertelt natuurlijk wel het één en ander.

Maar juist omdat je op een forum niet meteen de meest volledige en genuanceerde indruk van mensen krijgt wordt er heel erg snel zwart/wit gereageerd... Jij zeurt, mensen geven je het stempel zeur. Klaar. Zo simpel werkt het.
pi_66317583
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind ze heel grappig zolang het maar geen partner van mij of een mijn betere vrienden is

Ik weet het, leedvermaak is fout
pi_66317707
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:17 schreef cesareborgia het volgende:
Dus omdat jij niks anders te doen hebt mag hij ook niks anders doen?
Tom
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_66318750
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:42 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Grappig.
En jawel, wederom een user die het harde toontje van R&P niet aankan om zo vervolgens neer te gaan kijken op de userbase.

Leuk fenomeen dit altijd.
pi_66318856
Mja, krijg er ook een beetje het gevoel bij van: "De mensen die het niet met me eens zijn, snappen het niet/zijn rel-users"...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:21:29 #175
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66319789
Ja hallo zeg, we helpen je hier, de oplossingen die we aandragen bevallen je niet, en daarom zijn we ineens kutusers? . Je maakt zelf van dit hele verhaal een drama dus vind je het gek dat we dat als referentie gebruiken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66320148
Gewoon een paar dagen lekker dingen voor je eigen doen of met anderen Laat hem dan maar lekker een keer achter jou aanlopen. Laat hij helemaal niets van zich horen, weet je toch genoeg lijkt mij
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:37:20 #177
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_66320177
Astoreth, je kent je vriend zelf het beste. De users hier proberen je alleen tips te geven en vallen je niet aan. Maar 't zijn wel allemaal mensen met een eigen mening erover. En alleen jij weet of je daar wat aan hebt.

Wat je ook doet, blijf vooral communiceren met je vriend. Als hij iets zegt of doet waar je je niet in kunt vinden: zegt het hem. Want hij kan het niet ruiken. Net als jij dat ook niet bij hem kan
En als ie volgende keer weer: 'Tot morgen!' roept terwijl jullie net hadden afgesproken elkaar diezelfde avond nog te zien: zeg hem dat meteen. Zo van: 'Hé, niet morgen maar vanavond.' Dan is 't waarschijnlijk een 'Oh-ja' moment van zijn kant, maar dat zit jij je iig geen zorgen te maken.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:45:02 #178
161685 Astoreth
pi_66320335
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:37 schreef Natalie het volgende:
Astoreth, je kent je vriend zelf het beste. De users hier proberen je alleen tips te geven en vallen je niet aan. Maar 't zijn wel allemaal mensen met een eigen mening erover. En alleen jij weet of je daar wat aan hebt.

Wat je ook doet, blijf vooral communiceren met je vriend. Als hij iets zegt of doet waar je je niet in kunt vinden: zegt het hem. Want hij kan het niet ruiken. Net als jij dat ook niet bij hem kan
En als ie volgende keer weer: 'Tot morgen!' roept terwijl jullie net hadden afgesproken elkaar diezelfde avond nog te zien: zeg hem dat meteen. Zo van: 'Hé, niet morgen maar vanavond.' Dan is 't waarschijnlijk een 'Oh-ja' moment van zijn kant, maar dat zit jij je iig geen zorgen te maken.

Dat doe ik zeker. Blijven communiceren. Liever dat ik af en toe 'zeik'dan dat ik alles ga opkroppen. Ik kan hem niets verwijten als hij geen idee heeft hoe het voor mij is. Zoals ik al gepost had volgens mij, heb ik dat ook gedaan toen hij doodleuk 'tot morgen' riep. 'Zo makkelijk kom je er niet vanaf', zei ik. Hij moest lachen en we hebben een heerlijke avond gehad samen.

Maar goed, fokkers bedankt voor jullie mening dan. Erg veel waren zo extreem dat ik er niets mee kon, maar zo werkt het op een forum nu eenmaal.
pi_66321240
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:45 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Dat doe ik zeker. Blijven communiceren. Liever dat ik af en toe 'zeik'dan dat ik alles ga opkroppen. Ik kan hem niets verwijten als hij geen idee heeft hoe het voor mij is. Zoals ik al gepost had volgens mij, heb ik dat ook gedaan toen hij doodleuk 'tot morgen' riep. 'Zo makkelijk kom je er niet vanaf', zei ik. Hij moest lachen en we hebben een heerlijke avond gehad samen.

Maar goed, fokkers bedankt voor jullie mening dan. Erg veel waren zo extreem dat ik er niets mee kon, maar zo werkt het op een forum nu eenmaal.
Ik vroeg mij eigenlijk af wat je nou geleerd hebt ?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:24:45 #180
161685 Astoreth
pi_66321327
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:20 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik vroeg mij eigenlijk af wat je nou geleerd hebt ?
Ow, het leermomentje... Nou vooral eigenlijk dat ik de volgende keer maar ga spuien bij vriendinnen, omdat Fok niet zo veel lijkt toe te voegen. Dat is eigenlijk nog steeds de strategie waar ik achter sta. Eerst spuien en dan gewoon redelijk praten met vriendlief.
pi_66321432
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:24 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Ow, het leermomentje... Nou vooral eigenlijk dat ik de volgende keer maar ga spuien bij vriendinnen, omdat Fok niet zo veel lijkt toe te voegen.
"Vrouwen gaan met hun vriendinnen praten in tijden van emotionele problemen, in de hoop er beter uit te komen. Amerikaans onderzoek wijst echter op het tegendeel: vrouwen praten elkaar nog depressiever of ongelukkiger."
Bron: Goedgevoel.be

Hartstikke goed leermoment meid!
pi_66321435
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:24 schreef Astoreth het volgende:
Ow, het leermomentje... Nou vooral eigenlijk dat ik de volgende keer maar ga spuien bij vriendinnen, omdat Fok niet zo veel lijkt toe te voegen.
Dank je, hier ben ik persoonlijk erg blij mee
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:31:49 #183
161685 Astoreth
pi_66321478
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:29 schreef Friek_ het volgende:

[..]

"Vrouwen gaan met hun vriendinnen praten in tijden van emotionele problemen, in de hoop er beter uit te komen. Amerikaans onderzoek wijst echter op het tegendeel: vrouwen praten elkaar nog depressiever of ongelukkiger."
Bron: Goedgevoel.be

Hartstikke goed leermoment meid!
jou suggestie is.... Alles gewoon opkroppen en slikken tot ik barst? Of meteen tegen mijn vriend beginnen te zeuren zonder het eerst te laten zakken.
pi_66321821
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:31 schreef Astoreth het volgende:

[..]

jou suggestie is.... Alles gewoon opkroppen en slikken tot ik barst? Of meteen tegen mijn vriend beginnen te zeuren zonder het eerst te laten zakken.
Bij mij is het inderdaad wel eens zo dat je wat moet slikken van de ander. Als ik jaloers ben als man moet ik ook maar slikken omdat ik anders de kans verduizendvoudig dat de vrouw mij beschouwd als emotioneel afhankelijk en onzeker en derhalve verlaat. Als je het niet kan slikken en het toch verteld zijn er twee opties: 1) of hij respecteert je erom en probeert meer in jouw wensen tegemoet te komen of 2) doet dat niet en gaat lekker door met z'n eigen ding.

In veel gevallen zie je het laatste gebeuren, wat impliceert dat onze persoonlijkheden helemaal niet zoveel veranderen door de jaren heen en we dezelfde dingen belangrijk blijven vinden. Accepteer dat of ga in je uppie verder. Wat wel frappant in jouw geval is, is dat je vriend binnen een kort tijdsbestek een paar curieuze veranderingen doormaakt in zijn gedrag. Daar kan enorm veel, maar tegelijkertijd ook enorm weinig achter zitten. Jij als vrouw hebt de ongelukkige eigenschap om elk detail met een vergrootglas te lijf te gaan en vervolgens duizend keer door te nemen met vriendinnen. Stop met dat analyseren; ga daarentegen in gesprek met hem en probeer zodoende zijn beweegredenen te vinden voor zijn gedrag als die er überhaupt zijn.

Conclusie van dit verhaal: niet zoveel denken, meer actie. Analyseren is leuk als academische bezigheid, maar voor je persoonlijke leven slechts een vruchteloos iets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2009 19:44:27 ]
pi_66321966
Daarnaast kom je hier ook wel een paar keer heel wraakzuchtig uit te hoek. Waarom in hemelsnaam? Je doet alsof je gekwetst bent en hem wil terugpakken met zijn eigen 'wapens'. Heb je dan niet door dat hij aan jouw kant staat en dat oorlog voeren je geen steek verder helpt?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:47:30 #186
161685 Astoreth
pi_66322003
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:42 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Bij mij is het inderdaad wel eens zo dat je wat moet slikken van de ander. Als ik jaloers ben als man moet ik ook maar slikken omdat ik anders de kans verduizendvoudig dat de vrouw mij beschouwd als emotioneel afhankelijk en onzeker en derhalve verlaat. Als je het niet kan slikken en het toch verteld zijn er twee opties: 1) of hij respecteert je erom en probeert meer in jouw wensen tegemoet te komen of 2) doet dat niet en gaat lekker door met z'n eigen ding.

In veel gevallen zie je het laatste gebeuren, wat impliceert dat onze persoonlijkheden helemaal niet zoveel veranderen door de jaren heen en we dezelfde dingen belangrijk blijven vinden. Accepteer dat of ga in je uppie verder. Wat wel frappant in jouw geval is, is dat je vriend binnen een kort tijdsbestek een paar curieuze veranderingen doormaakt in zijn gedrag. Daar kan enorm veel, maar tegelijkertijd ook enorm weinig achter zitten. Jij als vrouw hebt de ongelukkige eigenschap om elk detail met een vergrootglas te lijf te gaan en vervolgens duizend keer door te nemen met vriendinnen. Stop met dat analyseren; ga daarentegen in gesprek met hem en probeer zodoende zijn beweegredenen te vinden voor zijn gedrag als die er überhaupt zijn.

Conclusie van dit verhaal: niet zoveel denken, meer actie. Analyseren is leuk als academische bezigheid, maar voor je persoonlijke leven slechts een vruchteloos iets.
Een mooie analyse friek. Maar als je goed had gelezen is de actie al lang ondernemen (weliswaar na eerst even nagedacht te hebben, maar volgens mij is dat beter dan ondoordachte actie). Vriend is van optie 1, dus, in deze kwestie in ieder geval. Dus ik zie eigenlijk niet waarom ik mijn aanpak zou moeten veranderen.
pi_66322337
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:47 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Vriend is van optie 1, dus, in deze kwestie in ieder geval. Dus ik zie eigenlijk niet waarom ik mijn aanpak zou moeten veranderen.
Dan is het probleem toch opgelost en kunnen we vredig verder leven? Had al gelezen dat je actie ondernam hoor, wat ik ook goed vind. Denken voordat je iets doet/zegt is goed. Alle mogelijke opties, scenario's en dialogen opgooien en analyseren, vervolgens deze bespreken met vriendinnen en Fok!-users en jezelf er alleen maar door ellendig voelen is dan weer niet zo goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2009 19:56:55 ]
pi_66322505
quote:
Het valt me op dat de strekking van de meeste posts is: 'hij wil je niet meer' of 'je bent een zeikwijf, als je nog langer blijft claimen wil hij je niet meer.' Beetje zwart-wit misschien.
En waarom is dat zwart-wit? Je kan ervan uitgaan dat jouw posts zo worden opgevat als ze zijn opgeschreven , en niets meer en niets minder. Je wilt toch advies? DIT is het advies !
Hou op met 'zo tegen hem doen', want dat gaat hoe dan ook de verkeerde kant op.
En goh, je bent niet tevreden met de antwoorden, omdat ze niet zijn zoals je gehoopt had, maar nu moet je niet ineens doen dat dat de schuld is van de mensen die reageerden...
quote:
Dus in het kort: Ik ben zeker wel nog steeds heel gelukkig. Ik zeur niet tegen hem (alleen tegen jullie), ben wel zo open om het tegen hem te zeggen als ik iets niet leuk vind.
Als je 'zo open bent' om alles tegen hem te zeggen wat je niet leuk vindt, wat is dan nog het verschil met zeuren??!
quote:
Ik claim hem niet, hij mag doen wat hij wil, als hij mij maar niet vergeet.

Wie zegt dat hij jou vergeten was na die 4 dagen?

Ik vind dat jij jezelf al het gehele topic tegenspreekt.
Dan zeg je weer dat je het totaal niet erg vindt als hij dingen voor zichzelf doet, maar als hij dat dan daadwerkelijk doet, ben je weer doodsbang dat hij je vergeet en reken je zelfs op excuses!
pi_66322583
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:48 schreef Astoreth het volgende:
Ja, ik vergeet dat steeds, hoe fok is. Maar inderdaad zijn er ook mensen die ongeveer snappen wat het punt is. En ik heb het, zoals ook al honderd keer gezegd, dan ook braaf aangekaart bij mijn partner, want als hij niet weet dat me iets dwars zit kan ik hem dat ook niet kwalijk nemen.
Ik krijg sterk de indruk dat je alleen wilt luisteren naar mensen die zeggen wat jij wilt horen...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:11:54 #190
161685 Astoreth
pi_66322815
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:02 schreef VrouwelijkICE het volgende:

[..]

En waarom is dat zwart-wit? Je kan ervan uitgaan dat jouw posts zo worden opgevat als ze zijn opgeschreven , en niets meer en niets minder. Je wilt toch advies? DIT is het advies !
Hou op met 'zo tegen hem doen', want dat gaat hoe dan ook de verkeerde kant op. En goh, je bent niet tevreden met de antwoorden, omdat ze niet zijn zoals je gehoopt had, maar nu moet je niet ineens doen dat dat de schuld is van de mensen die reageerden...

Ja, dat klinkt best als een mooi advies, maar hoe doe ik dan precies tegen hem. Verwar het niet met wat ik tegen jullie zeg. Tegen hem deed ik alleen zo, dat ik vroeg waarom hij me die dag niet had opgezocht. Verder heb ik hem niets verweten. Alleen gezegd dat ik me wat vergeten voelde. Achteraf heb ik dat gezegd. Dus nadat hij met al zijn vrienden had afgesproken en we weer een avondje bij elkaar waren. Ik denk dat dat moet kunnen. Dat dacht hij ook.

[..]

Als je 'zo open bent' om alles tegen hem te zeggen wat je niet leuk vindt, wat is dan nog het verschil met zeuren??!

Zeuren is wat ik op Fok deed. Althans, dat is meer zeuren dan gewoon tegen hem zeggen wat ik niet zo leuk vind en waarom, gewoon in een dialoog.
[..]

Wie zegt dat hij jou vergeten was na die 4 dagen?

Ik vind dat jij jezelf al het gehele topic tegenspreekt.
Dan zeg je weer dat je het totaal niet erg vindt als hij dingen voor zichzelf doet, maar als hij dat dan daadwerkelijk doet, ben je weer doodsbang dat hij je vergeet en reken je zelfs op excuses!
Nee. Ik ben niet doodsbang dat hij me vergeet. Hij is me deze week gewoon een paar vergeten. Heeft hij zelf ook zo gezegd toen we het er over hadden. Hij zei dat dat niet de bedoeling was en dat hij er voortaan rekening mee zou houden. verder hoeft hij echt niet op de knieën hoor. Het enige wat ik graag wil is dat hij (ongeveer) weet wat mij een rotgevoel geeft en waarom. Pas dan kan hij rekening met me houden toch?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:14:47 #191
161685 Astoreth
pi_66322922
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:04 schreef VrouwelijkICE het volgende:

[..]

Ik krijg sterk de indruk dat je alleen wilt luisteren naar mensen die zeggen wat jij wilt horen...
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. dat je dat denkt. Maar ik ben me er ook bewust van dat ik de situatie, en onze persoonlijkheden nooit uitputtend kan beschrijven op Fok. Zelfs onze conversaties kan ik niet precies weergeven zoals ze gegaan zijn. Jullie hebben dus een minder compleet beeld dan ik. En als dan iemand reageert met een kleine uitleg hoe het tussen ons zit, kun je er gewoon best wel naast zitten. Zeker als daar meteen oordelen bij zitten. Dus inderdaad, ik pik de reacties er uit die het meest aansluiten op de situatie, en op ons als personen. Met de rest kan ik niet zo veel.
pi_66324202
Wat VrouwelijkICE vooral bedoelt is selectieve perceptie...

Het verschil tussen haar opmerking en jouw reactie is het lef hebben om jezelf objectief tegemoet te treden.
pi_66327900
Toffe fipo.
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_66342395
"Als twee vrouwen spreken zeggen zij niets, als één vrouw spreekt openbaart zij het leven."
(Kahlil Gibran)
pi_66346921
ik zou gek worden als mijn vriendin niet 4 avonden zonder mij zou kunnen.... je komt mij een beetje bezitterig over??

sommige mannen hebben gewoon wat vrijheden nodig... beetje ouwehoeren met de maten etc... als je apart van elkaar woont is het volgens mij niet gezond dat je elkaar toch elke dag ziet... maar zal wel aan mij liggen
I'm not the man you think I am!
  woensdag 25 februari 2009 @ 11:39:53 #196
161685 Astoreth
pi_66438864
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:57 schreef l3laster het volgende:
ik zou gek worden als mijn vriendin niet 4 avonden zonder mij zou kunnen.... je komt mij een beetje bezitterig over??

sommige mannen hebben gewoon wat vrijheden nodig... beetje ouwehoeren met de maten etc... als je apart van elkaar woont is het volgens mij niet gezond dat je elkaar toch elke dag ziet... maar zal wel aan mij liggen
Dat is toch helemaal niet mijn punt? dat ik niet vier dagen zonder hem zou kunnen of dat ik hem geen tijd met zijn 'maten' gun. Mijn punt is dat hij me vergeten was, dat hij me steeds vergat.
pi_66439088
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:39 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet mijn punt? dat ik niet vier dagen zonder hem zou kunnen of dat ik hem geen tijd met zijn 'maten' gun. Mijn punt is dat hij me vergeten was, dat hij me steeds vergat.
Is het nu nog niet opgelost dan?

Mijn god...
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:04:20 #198
161685 Astoreth
pi_66447076
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:44 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Is het nu nog niet opgelost dan?

Mijn god...
Oh ja sorry, er zijn nog steeds mensen die mij wat uit blijven maken voor claimerig zeikwijf, dan doe ik steeds maar weer een poging om uit te leggen wat mijn punt was. Maar zoals ik al zei: ik heb zelf allang geen probleem meer. Sorry dat ik jullie heb lastiggevallen met een niet-gesloten-topic. Voor mij was de zaak redelijk afgedaan, maar nu ook speciaal voor jullie:

SLOTJE!
pi_66450757
Vrouwen zijn zo schattig als ze beledigd zijn.
pi_66452741
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:39 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Dan hoort dit topic in de KLAAGBAAK
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')