Zulke dingen kunnen overal gebeuren.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:11 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Wie wilde er ook alweer op de Kruiskamp gaan wonen?
Laat mij nou eens gewoon hiermee inspelen op de persoon die pas in dit topic kwam vragen wat voor buurt dat is.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Zulke dingen kunnen overal gebeuren.Als je nou elke dag zo'n bericht post uit dezelfde wijk dan wordt het een ander verhaal.
![]()
Ok.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:35 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Laat mij nou eens gewoon hiermee inspelen op de persoon die pas in dit topic kwam vragen wat voor buurt dat is.
Gevoelsmatig schiet het niet echt op al kom ik er niet meer dagelijks langs.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:26 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Ik ben al effkes nie bij de Biechten gewist, hoever zijn ze met de bouw?
OMGquote:Op vrijdag 10 april 2009 23:47 schreef buitenbeentje het volgende:
Hmmm, zwaar ongeluk net op de Vlijmense weg ongeveer een kwartier geleden, precies voor de boerderij van de scouting. Er staan nu minimaal 2 brandweerauto's, ik heb 3 ziekenauto's langs zien komen, heel veel politie en net is ook al de traumahelikopter geland. En er staan een paar bergingsvoertuigen. Het is er nu net een mierenhoop met mensen....
Dat is dus echt goed mis.quote:Op zaterdag 11 april 2009 00:04 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik ben heel slecht in tijd schatten.Ik heb wel een paar klappen gehoord rond die tijd die leken op een botsing, maar heb er toen geen aandacht aan besteed. En politie komt de laatste dagen met de onrust in de Kruiskamp ook regelmatig voorbij, maar toen ik naar buiten keek zag ik pas dat het goed mis was. Ze zijn momenteel nog steeds bezig, waarmee weet ik niet. De heli is in ieder geval nog niet opgestegen.
Als ik me niet vergis heb ik de auto van de brandweer commandant ook al aan zien komen.
De Vlijmenseweg is momenteel trouwens afgezet, alle verkeer wordt over de parallelweg geleid.
De wijk wordt geloof ik wel goed in de gaten gehouden. Vanavond is er trouwens stille tocht.quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:27 schreef shifto het volgende:
Ik dacht dat er weer mocros aant vechten waren op de kruiskamp na al die sirenes
Dat ze mekaar maar afmaken.quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:27 schreef shifto het volgende:
Ik dacht dat er weer mocros aant vechten waren op de kruiskamp na al die sirenes
Best handig eigenlijk, als ze elkaar afmaken.quote:
quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Best handig eigenlijk, als ze elkaar afmaken.Dan hoeft niemand anders het te doen.
Bronquote:Twee gewonden na aanrijding Vlijmenseweg
DEN BOSCH - Bij een frontale botsing tussen twee personenauto's op de Vlijmenseweg in Den Bosch zijn vrijdagavond laat een 27-jarige man uit Valkenswaard en een 29-jarige vrouw uit Den Haag ernstig gewond geraakt.
Volgens getuigen reed de vrouw richting Den Bosch en kwam zij door onbekende oorzaak op de andere weghelft. De man uit Valkenswaard raakte bekneld en kon pas na anderhalf uur uit zijn auto worden bevrijd. Een per helikopter gearriveerd traumateam verleende assistentie. Het ongeval had plaats op het deel van de Vlijmenseweg tussen het kruispunt Helftheuvelweg en de nieuwbouw van het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Vanwege reconstructie van de weg maakt het verkeer daar tijdelijk gebruik van één rijbaan.
Daar denkt een groot deel van de mensen uit de Kruiskamp net zo over.quote:
quote:00:05:16 12-04-09 GROUP-1 ALARM 24U PLOEG DEN BOSCH > PAC-MELDING: KORTE PUTSTRAAT ROELS CAFE 'S-HERTOGENBOSCH 634TS
1170851 BRW 's-Hertogenbosch (24U Ploeg)
1170855 BRW 's-Hertogenbosch (Bevelvoerders)
1170899 BRW 's-Hertogenbosch (Monitorcode)
1180898 BRW 's-Hertogenbosch (Lichtkrant)
1180899 BRW 's-Hertogenbosch (Techniek)
In/vanuit Boschveld, wel ver weg. Heb niet geluisterd in welke richting.quote:Op woensdag 15 april 2009 20:02 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
keine ahnung! waar hoor je die dan?!
Nog niet neequote:Op donderdag 16 april 2009 09:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
Wie weet.. wonen maar weinig Nederlanders in ieder geval.
Ey mijn wijk niet dissen jijquote:
Kan ik wel uitzoeken.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:32 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nog niet neeMaar dacht dat het hele spul tegen de grond zou worden gewerkt binnen nu en....
Jij bent helemaal ingeburgerd in die wijk.quote:
Dat is dus waar ik het hoorde, omdat ik daar woon slimmerik.quote:
Tja wie weet.quote:Op donderdag 16 april 2009 08:50 schreef buitenbeentje het volgende:
Zal wel voor de afwisseling richting Kruiskamp zijn geweest.
Het is de bedoeling dat de bouw van fase 1 1 juni begint, maar ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 16 april 2009 09:32 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nog niet neeMaar dacht dat het hele spul tegen de grond zou worden gewerkt binnen nu en....
Het verbaast mij ook enigszins, want de bouw van fase 1 had allang in volle gang moeten zijn, maar Zayaz wilde persé 70% van de koopwoningen hebben verkocht. Er is pasgeleden korte tijd sprake geweest van dat de niet verkochte woningen verhuurd zouden worden, maar dat werd toen weer teruggedraaid. Dat de bouw in juni zou moeten beginnen hoorde ik van de week, maar ik heb er vandaag op mijn werk verder niet meer naar gevraagd hoe dat zo ineens komt, ookal kwam ik iemand van Zayaz tegen, gewoon niet aan gedacht.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:04 schreef JaZekerZ het volgende:
Aha, kijk eens aan. Nog een stuk sneller dan ik dacht.
Ik ben erg benieuwd of de wijk hiermee duurzaam gerevitaliseerd is... Waar gaan alle bewoners heen eigenlijk?
Ik ben ook pasgeleden bij zo'n presentatie geweest.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:04 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik krijg a.s. dinsdag de hele concrete plannen te horen van de gemeente en een vertegenwoordiger van BrabantWonen dus meer nieuws volgt
Durf je er niet doorheen?quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:33 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik wist niet eens dat er in Boschveld een winkel was, ik rijd altijd om de wijk heen.
Nee.quote:
Ok.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:48 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Nee.![]()
![]()
Maar het is niet een kwestie van durven, maar gewoon meer van dat het niet de meest gangbare route is naar waar ik heen wil en ik te lui ben om om te rijden.
Je wordt binnen 5 minuten lastig gevallen door de jeugd.quote:
Ik ben nog nooit lastiggevallen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:27 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Je wordt binnen 5 minuten lastig gevallen door de jeugd.![]()
Bij die Turkse supermarkt zijn ze ook altijd zo aardig.Ik zeg altijd kei hard houdoe als ik weg ga.
Die gasten die daar achter de kassa zitten, zijn zo chagrijnig. Dat wil je echt niet weten.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit lastiggevallen.En dat ze bij de supermarkt niet aardig zijn zegt me ook niks.
Mss ligt het wel aan jullie gedrag dan.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:38 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Die gasten die daar achter de kassa zitten, zijn zo chagrijnig. Dat wil je echt niet weten.![]()
Toen ik op KW1C zat, kwamen we ook altijd met wat bombarie binnen.En extra enthousiast afrekenen.
Als je zegt ALSJEBLIEFT!quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Mss ligt het wel aan jullie gedrag dan.Ze praten soms niet zoveel, behalve tegen hun kennissen die langskomen
, maar om dat meteen chagrijnig te noemen.
Ach ik word ook strontsjaggerijnig van die KW1C gasten die m'n voordeur ondersmeren met knoflooksaus en de wikkels van de turkse pizza in m'n portiek laten liggen dus kan me er iets bij voorstellenquote:Op vrijdag 17 april 2009 10:38 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Die gasten die daar achter de kassa zitten, zijn zo chagrijnig. Dat wil je echt niet weten.![]()
Toen ik op KW1C zat, kwamen we ook altijd met wat bombarie binnen.En extra enthousiast afrekenen.
Eugh, gadverdamme.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ach ik word ook strontsjaggerijnig van die KW1C gasten die m'n voordeur ondersmeren met knoflooksaus en de wikkels van de turkse pizza in m'n portiek laten liggen dus kan me er iets bij voorstellen
quote:
Que?quote:Op vrijdag 17 april 2009 16:47 schreef MB88 het volgende:
Ben trouwens benieuwd waar de soap omtrent de viskraam op de Hoge Steenstraat op uitdraait
Ik vind hem daar ook wel stom staan.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:04 schreef MB88 het volgende:
http://www.brabantsdagbla(...)-niet-van-plaats.ece
Maor die is daor al weg. Da wis ik van de week al.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Neehee, da kennie! Want die staot daor al dertig jaor!
Jao zéét ie!quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:40 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Maor die is daor al weg. Da wis ik van de week al.
Staat in de nieuwe krant 'De Week Van' weet niet of jij hem ook op de mat hebt gehad.quote:
quote:Unne krant heet ôk liefde nodig
Veuraf aon dees verhaoltje bende as lezer gewaarschouwd (agge
nou al nie bent afgehaokt) want ut is in dialect geschreve; dan witte
da. Da wilt overeges nie zegge dat ut, omdat ut in dialect is, nerges
over gaot. Ech nie! Lees maor deur en ge zult ut mee pessant mee
ons eens zijn en/of snappe.
Alles wa nieuwt en pril is, kende zien as dèttut ôk hil kwetsbaar is. Da
gaot op veur unne mens, unnen bôôm en ja ôk veur unne nieuwe krant
as dun deze. In ’t begin is ’t allemaol kei fragiel as iets.
Ge kent van teveure nooit precies wete of dat ut allemaol goed gaot, of
ut wil groeie, bloeie en grôter worre. Da hedde soms as prillen mens,
bôôm of ja zèlfs krant nie himmaol in eige hand.
Daor moette nie te lang bij gaon zitte treure, ge moet gewôôn deur en
daor hèdde oe hendjes, takke of péécéés al meer as vol aon, of nie dan?
Want unne jonge mens moet veul slaope, ete en vèdders veul liefde krijge
van de directe omgeving.
As zo’n jong de pech tegekomt dat zun pap en mam mekaore plots nie
meer leuk veinde, leet ie allénig in zun wiegske te blère en da is nie zô
leuk en da houdt zo’n keind ôk nie lang vol.
Un klein plantje wil gère genoegt waoter, wa zon, un bietje wèrmte en
as ut ken un veilig plekske om te kenne groeie. Heet ie as kiemplantje
de pech dattur tijdes unne storm unnen grote bôôm op zun kruintje
valt, dan zal ie nie veul grôter groeie.
En unne krant dan?, zulde oe eige gelijk afvraoge as kritiese lezer. Nou
dan zegge wij: ja unne krant heet ôk liefde nodig van de aspirant-lezerkes
en un plekske om te groeie. En veul liefde van de mense mee un eige
zaok die misschien wel wa reclaome d’r in wille zette. Allemaol van die
factore die unne goeie toekomst kenne maoke of breke.
Of ge nou mens, bôôm of krant bent, we hebbe wèl allemaol in dezen
wereld un bietje mazzel nôdig, want anders witte bekant zeker dattut
nie gaot lukke. Ge kent toch diejen uitdrukking wel: ‘Zonder un bietje
mazzel vaort niemand wel’!? Bedenkt bij oe eige maor unne keer agge
tijd het, wa d’r allemaol komt kijke bij grôôt groeie. Dan kende nog zo’n
zin hebbe om ’t kei goed te doen, zonder da kleine bietje mazzel bij al
die zaoke, gaot ut un stukske lastiger, toch?
Wij, mense onder mekaore speule in da hille proces, unne nie te onderschatte
rol. As we dan zô mee z’n allen besluite om un bietje meer
rekening mee mekare te houwe, un bietje diejen mazzel af te dwinge
as het waore. Dan schilt da nogal wa in de overlevingskanse van iets wa
nieuwt, pril en kwetsbaor is.
Het zijn de Kleinkeinder die deze filesofiese bôôm veur deze nieuwe
krant veur jullie as verse lezers hebbe verzurgd. Dan hedde gelijk alle
metafore op ut lest gebundeld. Al die zaoke op een rijke gezet zou ut
dus moette lukke in het leve, in ut bos en ôk mee un schaore trouwe
lezers veur de kommende jaore.
Zut elken Bossche Burger dees moete krijge?quote:Op vrijdag 17 april 2009 19:12 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Staat in de nieuwe krant 'De Week Van' weet niet of jij hem ook op de mat hebt gehad.
Deze is van wat langer geleden.
[..]
Hier hedde dieje link http://www.deweekvan.nuquote:Op vrijdag 17 april 2009 20:51 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Zut elken Bossche Burger dees moete krijge?
Ik hei m nog nie gehad nie!
Dank u! Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 17 april 2009 21:45 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Hier hedde dieje link http://www.deweekvan.nu
Da mènde gij nie, die stond daor vanmiddag nog witte.quote:Op vrijdag 17 april 2009 17:40 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Maor die is daor al weg. Da wis ik van de week al.
Jao doar hedde gelijk. Vanochtend toen ik dur langs liep, stond dè ding dur weer.quote:Op maandag 20 april 2009 19:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Da mènde gij nie, die stond daor vanmiddag nog witte.
Bosch is nie zo heul moeilijk te lezen. Praoten veind ik veul mooier.quote:Op maandag 20 april 2009 21:20 schreef DutchGooner het volgende:
Zou dun Fokse medemens dit kenne leze, dit toaltje?
Bakkes!quote:
Ik wit ok nie hoe ik dè moet typen, moar as ge 't moar begrèpt war.quote:
Wè?quote:Op maandag 20 april 2009 22:50 schreef Roflpantoffel het volgende:
Bettieakkumaai?
Nee.quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:14 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Bende gij in Den Bosch geboren? Anders motte dè wel wete.
Ah zo snap ik hem welquote:Op dinsdag 21 april 2009 08:11 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Bijt ie als ik hem aai.Weten eigenlijk alleen Bosschenaren.
Waor bende geboren dan?quote:Op dinsdag 21 april 2009 08:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ah zo snap ik hem wel
27 jaar in Boxtel gewoond, dè schilt ;-)
Ohja nou snap ik hem.quote:Op dinsdag 21 april 2009 08:11 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Bijt ie als ik hem aai.Weten eigenlijk alleen Bosschenaren.
Boxtelquote:Op dinsdag 21 april 2009 09:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik ben n'en rasechte Boxtelnaar.
East-side ftw!
Vraag het maar is aan een Bosschenaar.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:31 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ohja nou snap ik hem.Het goed lezen is ook een kunst.
Ja, de zussen van Ceasedquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:05 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
BoxtelLopen soms wel mooie vrouwen.
![]()
Hoebedoelu?quote:
Boxtel-oost, grappig. Welke strasse?quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik ben n'en rasechte Boxtelnaar.
East-side ftw!
Was dat gisteren. Jammer dat ik dat gemist heb. Ben al een aantal jaar achterelkaar geweest. Vorig jaar heb ik nog Jules Deelder gezien. Was echt geweldig.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Poëzie festival in de binnenstad, na het uit eten bij Pollevie nog even meegepikt. Eventjes een paar dichters in De Palm in de Hinthamerstraat gekeken/beluisterd en daarna naar boekhandel Liber Anicorum voor o.a. H.H. ter Balkt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |