abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:36:03 #76
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_66211601
Mooi is het zeker maar er kunnen natuurlijk wel legio verklaringen voor zijn. Voor de familie lijkt het me wel allemaal wat minder trouwens..
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:36:32 #77
119229 keizerpinguin
Dancing in the dark
pi_66213970
hmm door ijs lijkt me sterk maar vreemd is het wel?!
Born this way
pi_66214553
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:36 schreef keizerpinguin het volgende:
hmm door ijs lijkt me sterk maar vreemd is het wel?!
Waarom lijkt je dat sterk?
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:54:34 #79
119229 keizerpinguin
Dancing in the dark
pi_66214725
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Waarom lijkt je dat sterk?
450 kilo is nog al een gewicht.... dan zou er een mini gledjer onder moeten liggen
Born this way
pi_66214846
Waarom staat dit in TRU? Hier is toch zeker wel een rationele verklaring voor te vinden?

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2009 21:58:07 ]
pi_66215347
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:54 schreef keizerpinguin het volgende:

[..]

450 kilo is nog al een gewicht.... dan zou er een mini gledjer onder moeten liggen
als hij instabiel ligt omdat hij maar op twee punten rust op de ongelijke randen van het graf.
dan hoeft er niet veel te gebeuren en hij schuift er al af.

bij graven heb je wel vaak verzakkingen doordat de lichamen afbreken.
dat moet dan onderhouden worden door de gaten op te vullen.
quote:
'Logisch dat een graf af en toe verzakt'
http://www.ad.nl/rotterdam/article462461.ece
een zeer kleine verzakking kan zo'n instabiele dekplaat in beweging zetten.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66215416
De beheerder van de begraafplaats zei dat het vooraf steeds erg koud was en dat het op de dag zelf warmer was.

Misschien is er idd een helling en dat als de steen krimpt door de kou en weer uitzet door de warmte, hij net een duwtje krijgt om te gaan glijden. De steensoort was immers, zoals ergens in een bericht staat, van een dure, GLADDE soort.
pi_66215626
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:06 schreef Caesu het volgende:

[..]

als hij instabiel ligt omdat hij maar op twee punten rust op de ongelijke randen van het graf.
dan hoeft er niet veel te gebeuren en hij schuift er al af.

[..]

een zeer kleine verzakking kan zo'n instabiele dekplaat in beweging zetten.
Maar dit monument lijkt me van een kaliber dat het op 4 palen staat om verzakking te voorkomen.
Dan is het waarschijnlijk al niet waterpas geplaatst. En dan moet het ook wel een platte plaat zijn
die er bovenop ligt ipv een 'deksel'. Dan is er niet veel meer voor nodig.
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:17:31 #84
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_66215868
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:06 schreef Caesu het volgende:

[..]

[..]
Graven verzakken omdat er net een groot gat is geweest. Dat zand moet weer zetten, zeker met die gewichten. De lichamen breken vooralsnog in de kist af en hebben verder vlg mij weinig invloed op het zand om de kist heen
pi_66216131
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:17 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Graven verzakken omdat er net een groot gat is geweest. Dat zand moet weer zetten, zeker met die gewichten. De lichamen breken vooralsnog in de kist af en hebben verder vlg mij weinig invloed op het zand om de kist heen
Nee, die kisten zijn van spaanplaat, en de deksel breekt na verloop van tijd waardoor de kist volloopt. Daardoor verzakt het in eerste instantie.
pi_66216199
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:17 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

maar de kist breekt ook af.
daarom zakte die vrouw in Capelle ook het graf in met haar been.

als die randen ook maar een millimeter meezakken en de dekplaat ligt al instabiel.
dan kan hij er wel afglijden.

ik zou wel het filmpje ervan willen zien. wel een bizar gezicht.

geen goede reclame voor de begraafplaats.
want iemand heeft daar slecht werk geleverd.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66216327
Het doet me denken aan het spookhuis in de Efteling. Ik was vroeger als kind echt als de dood voor die wiebelende grafstenen.
Daarom wil ik het filmpje ook graag zien.
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:44:33 #88
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_66217131
quote:
De steen, die 450 kilo weegt, verschuift een meter binnen een aantal seconden.
Ik wil dit zien!!!..

Elke temperatuurwisseling, ijsvorming of plaatselijke klimaatverandering is bullshit, alleen een lawine of een orkaan of een aardbeving zou dit kunnen veroorzaken, die komen in Nederland niet voor, ook zou dat dan voor de andere graven moeten gelden die daar liggen, en die liggen allemaal nog op hun plek zoals ze daar geplaatst zijn. Het gaat hier om maar 1 graf, dus kom maar met een andere verklaring ipv grondverzakkingen, vrieskoude, de zon of dooi!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_66217593
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:44 schreef Tism het volgende:

[..]

Ik wil dit zien!!!..

Elke temperatuurwisseling, ijsvorming of plaatselijke klimaatverandering is bullshit, alleen een lawine of een orkaan of een aardbeving zou dit kunnen veroorzaken, die komen in Nederland niet voor, ook zou dat dan voor de andere graven moeten gelden die daar liggen, en die liggen allemaal nog op hun plek zoals ze daar geplaatst zijn. Het gaat hier om maar 1 graf, dus kom maar met een andere verklaring ipv grondverzakkingen, vrieskoude, de zon of dooi!..
al was het 450 ton.
als het erg instabiel ligt is er erg weinig voor nodig om het in beweging te zetten.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:00:38 #90
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_66217908
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:54 schreef Caesu het volgende:

[..]

al was het 450 ton.
als het erg instabiel ligt is er erg weinig voor nodig om het in beweging te zetten.
Mijn auto weegt ook redelijk wat kilo's en staat redelijk instabiel op een helling, en die staat ook niet na een nachtje vriezen en in de ochtend met een matig zonnetje, en een ligt briesje aan de overkant van de straat!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_66220147
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:00 schreef Tism het volgende:

[..]

Mijn auto weegt ook redelijk wat kilo's en staat redelijk instabiel op een helling, en die staat ook niet na een nachtje vriezen en in de ochtend met een matig zonnetje, en een ligt briesje aan de overkant van de straat!..
dat kabouters er achter zitten lijkt jou dus waarschijnlijker.

maar hoe bedoel je instabiel op een helling? op twee wielen in plaats van 4?
pi_66220468
quote:

[..]

Rubber.
pi_66225207
quote:

[..]

Erg wetenschappelijk onderbouwt weer
pi_66230544
Is er nog nieuws?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:42:12 #95
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66230821
http://www.froeks.tv/video/1026

Meer zie ik zo snel even niet.. vraag mij af of we ooit te weten gaan komen wat de oorzaak is/was of dat dit ook wegzakt als nieuws.
The truth was in here.
pi_66231077
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:44 schreef Tism het volgende:

[..]

een aardbeving zou dit kunnen veroorzaken, die komen in Nederland niet voor
Moet je toch echt eens aan de mensen in Groningen en Friesland gaan vragen. Gas- en zoutwinnig kan ervoor zorgen dat de bodem verzakt en aardbevingen optreden. Verder bestaat de bodem van Friesland uit bijzondere klei, welke anders reageert op dit soort praktijken dan de bodem van de rest van Nederland.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_66231181
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:42 schreef Bastard het volgende:
http://www.froeks.tv/video/1026

Meer zie ik zo snel even niet.. vraag mij af of we ooit te weten gaan komen wat de oorzaak is/was of dat dit ook wegzakt als nieuws.
Die link heb ik zelf gegeven Die komt van GeenStijl.

Maar idd, hier horen we vast niks meer van
Jammer.. Ik heb trouwens vannacht maar slecht in slaap kunnen vallen
pi_66231873
tvp
pi_66232059
zijn de beelden al openbaar? die van froeks.tv is een hoop gelul zonder concrete beelden van de verschuivingen.
pi_66232231
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:11 schreef Sena het volgende:
zijn de beelden al openbaar? die van froeks.tv is een hoop gelul zonder concrete beelden van de verschuivingen.
Nee. Denk ook niet dat ze nog openbaar komen.

Ik zou ook niet willen dat het graf van mijn broer online zou komen als daar ineens rare dingen gebeuren. Dus kan mij heel goed voorstellen dat die mensen dat ook niet willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')