Je woont samen en dan heb je nog privé kosten?quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:39 schreef dahei het volgende:
Wij hebben één gezamelijke rekening geopend waar we allebei een deel van de gezamelijke lasten op storten. Ik iets meer dan zij, omdat ik iets meer verdien. De hypotheek, verzekeringen (persoonlijke verzekeringen niet), boodschappen, benzine en samen uit (eten) gaan etc betalen we hiervan. De privé kosten betalen we zelf.
In de praktijk betaal je ook wel dingen uit eigen zak, maar over het algemeen werkt het goed zo. We doen het al 7 jaar zo.
Persoonlijke uitgaven zoals een cd, boek, abonnementskosten voor telefoon lijkt mijquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je woont samen en dan heb je nog privé kosten?
Hoe moet ik dat zien?
Zelfde vraag hier.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:35 schreef LordNemephis het volgende:
Snap het probleem niet: Je vriendin wil niet meebetalen aan gezamenlijke lasten?
Als hij aan kan tonen dat hij er meer geld in heeft gestopt dan zij, dan komt het wel goed als ze ooit uit elkaar gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:56 schreef Re het volgende:
er was idd laatst een topic zoals deze in WGR, maar dit gaat misschien meer over de realtionele kant van het geheel.
Waarom wil ze dat geld niet storten... en ja neem zo snel mogelijk een samenlevingscontract waarin duidelijk staat dat het jouw huis is en de jouwe alleen zodat zij straks geen recht heeft op de meerwaarde van je huis mocht ze er vandoor gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |