abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66193859
Beste, ik wil graag je mening horen wat ik eigenlijk moet doen. Mijn vriendin en ik wonen samen sinds juni 2006 in onze koopwoning. En helaas hebben we geen samenlevingscontract, want ik heb mijn eigen geld ingebracht van winst van mijn vorige koopwoning en schenking van mijn moeder. Ik was niet bewust. Tot nu toe betaal ik alle vaste kosten zoals hypotheeklasten, gas, water, enz. Dan is mijn saldo meestal nul. Dus geen zakgeld. Zij betaalt boodschappen en benzine, rookt een pakje sigaretten per dag. We hebben zelfs twee gezamenlijke rekeningen. Dat zijn niet nodig, één is genoeg. Mijn loon stort in één van die twee. De loon van haar stort in haar eigen rekening. Ik heb gevraagd of haar loon in rekening en/of ook kan instorten. Maar zij wilt niet. Wat moet ik eigenlijk doen? geldkraan dichtdoen? Maar hypotheeklasten? Anders kan ik probleem krijgen van een bank. Gr. Harry
pi_66193888
Dat is niet zo slim, en je kan dit beter in WGR vragen.
pi_66193926

maar toch succes
pi_66193940
Lekkere relatie zo te horen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:34:22 #5
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66193947
Het klinkt alsof je een flink scheve situatie hebt laten groeien. Het is denk ik vrij normaal dat degene die meer verdient ook iets meer bijdraagt aan alle kosten die je samen maakt, maar zoals jij het nu opsomt betaal jij stukken meer dan zij.

Waarom zet je niet een keer alle kosten die je maakt in een maand op een rijtje, en vink je vervolgens af wie waarvoor betaald heeft? Als dan blijkt dat jij, relatief, veel meer betaalt dan zij, moet daar een oplossing voor gevonden worden.

Doet ze dat niet, dan heb je een relatieprobleem
pi_66193974
Snap het probleem niet: Je vriendin wil niet meebetalen aan gezamenlijke lasten?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_66193980
je vriendin is een pak rammel geven, kijken of ze dan met ZU MONIES over de brug komt....

OT: ff serieus, mischien moet je is een gesprek starten met haar... anders snapt ze er straks nog niks van.. jullie wonen samen dus alle kosten moeten worden gedeeld en niet vanuit jou komen.,
No Guts, No Glory
pi_66194017
Waarom wil ze dat niet dan?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_66194068
Wij hebben één gezamelijke rekening geopend waar we allebei een deel van de gezamelijke lasten op storten. Ik iets meer dan zij, omdat ik iets meer verdien. De hypotheek, verzekeringen (persoonlijke verzekeringen niet), boodschappen, benzine en samen uit (eten) gaan etc betalen we hiervan. De privé kosten betalen we zelf.
In de praktijk betaal je ook wel dingen uit eigen zak, maar over het algemeen werkt het goed zo. We doen het al 7 jaar zo.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_66194070
Verdient je vriendin zo weinig?
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:39:37 #11
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66194081
Jullie hebben beide een baan? Zijn de inkomsten erg scheef, of verdienen jullie ongeveer even veel?
Primum non nocere
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 12:40:27 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_66194107
Zo'n man zoek ik nou ook, eentje die alles voor mij betaalt en ik kan zelf lekker mijn eigen geld houden.

Als jij dat nou niet zo leuk vindt, zou ik maar eens een hartig woordje met je vriendin spreken. Lijkt me vrij normaal dat ze meebetaalt aan hypotheek e.d.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_66194112
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:39 schreef dahei het volgende:
Wij hebben één gezamelijke rekening geopend waar we allebei een deel van de gezamelijke lasten op storten. Ik iets meer dan zij, omdat ik iets meer verdien. De hypotheek, verzekeringen (persoonlijke verzekeringen niet), boodschappen, benzine en samen uit (eten) gaan etc betalen we hiervan. De privé kosten betalen we zelf.
In de praktijk betaal je ook wel dingen uit eigen zak, maar over het algemeen werkt het goed zo. We doen het al 7 jaar zo.
Je woont samen en dan heb je nog privé kosten?
Hoe moet ik dat zien?
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:46:02 #14
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66194263
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:40 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Je woont samen en dan heb je nog privé kosten?
Hoe moet ik dat zien?
Persoonlijke uitgaven zoals een cd, boek, abonnementskosten voor telefoon lijkt mij
Primum non nocere
pi_66194428
Misschien moeten jullie eens een keer met elkaar praten

Tja je kan voor allerlei financiële constructies kiezen. De meesten maken naar verhouding over naar de gezamenlijke rekening. Zelf heb ik een meer communistisch systeem gekozen zoals ik dat noem. We maken allebei zoveel geld over dat we op onze eigen rekening precies evenveel geld over houden. Van het gezamenlijke geld dat over blijft, komt op de spaarrekening voor b.v. vakantie.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:51:57 #16
23755 brienen
een resize is slecht voor je
pi_66194431
Het belangrijkste lijkt me hoe het huis gefinancieerd is.

Staat het alleen op jouw naam, dan zou ik haar bij kop en kant pakken en met der troep op de stoep zetten.

Als je allebij een inkomen hebt is het logisch dat je de kosten deelt.
Bij ons is het zo dat ik voor de meeste dingen opdraai, maar dat heeft/had er mee te maken dat zij geen vast inkomen had.
Ik betaalde een deel van de boodschappen en zij betaalde wat ze te kort kwam plus de extraatjes voor ons beide, Kleding enzo gaat natuurlijk van de eigen rekening.

Ze heeft nu wel een vast in komen en de bedoeling is dat het meeste naar de spaar rekening gaat.

PS vraag gelijk de Enter toets aan haar terug, de tekst is zo niet echt te lezen
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:54:26 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66194499
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:35 schreef LordNemephis het volgende:
Snap het probleem niet: Je vriendin wil niet meebetalen aan gezamenlijke lasten?
Zelfde vraag hier.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_66194560
Wordt misschien toch eens tijd om alle inkomsten en uitgaven via 1 rekening te laten lopen. En wat er na alle uitgaven overblijft, verdelen
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:56:42 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66194571
er was idd laatst een topic zoals deze in WGR, maar dit gaat misschien meer over de realtionele kant van het geheel.

Waarom wil ze dat geld niet storten... en ja neem zo snel mogelijk een samenlevingscontract waarin duidelijk staat dat het jouw huis is en de jouwe alleen zodat zij straks geen recht heeft op de meerwaarde van je huis mocht ze er vandoor gaan.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:57:00 #20
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_66194574
je vriendin spaart nog stiekem zodat ze dalijk als het nodig is gewoon het huis uit kan.
Ik vind het raar dat ze niet op die gezamelijk rekening wil storten ik zou er maar even goed over gaan praten
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_66194975
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:56 schreef Re het volgende:
er was idd laatst een topic zoals deze in WGR, maar dit gaat misschien meer over de realtionele kant van het geheel.

Waarom wil ze dat geld niet storten... en ja neem zo snel mogelijk een samenlevingscontract waarin duidelijk staat dat het jouw huis is en de jouwe alleen zodat zij straks geen recht heeft op de meerwaarde van je huis mocht ze er vandoor gaan.
Als hij aan kan tonen dat hij er meer geld in heeft gestopt dan zij, dan komt het wel goed als ze ooit uit elkaar gaan.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_66195149
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:37 schreef Biancavia het volgende:
Waarom wil ze dat niet dan?
  woensdag 18 februari 2009 @ 13:34:54 #23
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66195918
Wat is nou eigenlijk je vraag?
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 13:37:35 #24
198059 kwaakvaak
kwik kwek en kwaak..
pi_66196028
totale levens kosten(hypo, eten, verzekering etc zonder genotsmiddelen als sigaretten) / 2 = inleg per persoon..

Daar hoef je geen raket geleerde voor te zijn om dat te snappen lijkt me
Weet je, een slet is een eigenlijk gewoon een prostituee zonder ondernemers geest.
pi_66196457
je nederlands is nogal kut
en zeggen we wonen samen dit is geen hotel
hup alles op de gezamelijke rekening en dan allebei .... euro op eigen rekeningen voor kadotjes voor de ander en dat soort dingen en vanaf nu alles samen betalen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')