abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67263433
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 10:08 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)erdam-veel-geld.html

Wat zijn die problemen met de veiligheid dan ?

De OV chipkaart maakt het OV toch veiliger ? Beetje raar om het dan niet gelijk in te voeren vanwege problemen met de veiligheid.

Zwartrijders kosten geen geld ook trouwens, ze leveren je alleen niets op.
In Rotterdam was het aantal ritten gelijk gebleven na de verplichte invoering van de chipkaart, lijkt mij dat dit zich ook in Amsterdam voor gaat doen.

Dus de zwartrijders kiezen er niet voor om te gaan betalen na invoering van de chipkaart en leveren je dus ook geen extra geld op, waardoor ze nu niets "kosten"
Jij wilt het echt niet snappen he?
pi_67323905
Ik nam gisteren de metro in Amsterdam, en hield voor de grap mijn NS Voordeelurenkaart eens bij de scanner.

Piep. Ingechecked! Geheel onverwacht, want als het goed is heeft mijn kaart helemaal geen tegoed. Ik probeerde de handeling weer ongedaan te maken door de kaart er nog een keer langs te halen, maar dat kon gewoon niet.

Bij aankomst op mijn eindstation weer uitgechecked, toen stond er op het scherm dat ik EUR 1.12 had betaald. Vraag me toch heel erg af waar 'ie dat geld vandaan gehaald heeft, en of ik het terug kan krijgen aangezien ik ook al strippen gestempeld heb voor die trip.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67324132
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:19 schreef LintuxCx het volgende:
Ik nam gisteren de metro in Amsterdam, en hield voor de grap mijn NS Voordeelurenkaart eens bij de scanner.

Piep. Ingechecked! Geheel onverwacht, want als het goed is heeft mijn kaart helemaal geen tegoed. Ik probeerde de handeling weer ongedaan te maken door de kaart er nog een keer langs te halen, maar dat kon gewoon niet.

Bij aankomst op mijn eindstation weer uitgechecked, toen stond er op het scherm dat ik EUR 1.12 had betaald. Vraag me toch heel erg af waar 'ie dat geld vandaan gehaald heeft, en of ik het terug kan krijgen aangezien ik ook al strippen gestempeld heb voor die trip.

Je kan tot 4 euro rood staan.

Je krijgt het geld niet terug, omdat je zelf zo stom bent geweest twee keer te betalen (overigens was je chiprit goedkoper, of niet?).

Als je op het zelfde station was uitgechecked (dus niet bij een IN poortje en na 1 minuut) dan was er niets afgeschreven.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_67324717
Ah, dan zal het de roodstand zijn ja.

Nu ja, de strippenkaart die ik gebruikte was ws toch al niet meer geldig (minstens twee jaar oud dus ws meer dan één tariefwijziging geleden), dus helemaal dubbel was de betaling ook weer niet.

Één strip op de kaart kost 48 cent, had er drie, dus EUR 1.12 is dan inderdaad wel 32 cent goedkoper. Dat valt dan weer mee.
pi_67329467
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:43 schreef LintuxCx het volgende:
Ah, dan zal het de roodstand zijn ja.

Nu ja, de strippenkaart die ik gebruikte was ws toch al niet meer geldig (minstens twee jaar oud dus ws meer dan één tariefwijziging geleden), dus helemaal dubbel was de betaling ook weer niet.

Één strip op de kaart kost 48 cent, had er drie, dus EUR 1.12 is dan inderdaad wel 32 cent goedkoper. Dat valt dan weer mee.
vergeet niet de dubbele zone mee te tellen, dus zoveel goedkoper was het niet
pi_67329505
vanochtend trouwens ingecheckt bij metrostation Zuidplein, poortje geen open maar op het scherm stond helemaal niets

iemand dat wel eens meegemaakt ?
pi_67331215
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:00 schreef macca728 het volgende:
vergeet niet de dubbele zone mee te tellen, dus zoveel goedkoper was het niet
Welke dubbele zone? Bedoel je de extra strip? Ik ging over een zone-grens heen dus de trip was drie strippen à 48 cent, da's EUR 1.44 in totaal. 32 cent meer dus.

Of is er ook een "gotcha" bij de chipkaart?
pi_67331357
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:54 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Welke dubbele zone? Bedoel je de extra strip? Ik ging over een zone-grens heen dus de trip was drie strippen à 48 cent, da's EUR 1.44 in totaal. 32 cent meer dus.

Of is er ook een "gotcha" bij de chipkaart?
nee laat maar, was niet van toepassing wat ik bedoelde,dubbele zone betalen als je van bus naar metro overstapt, zoals hier in Rotterdam
pi_67332210
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee laat maar, was niet van toepassing wat ik bedoelde,dubbele zone betalen als je van bus naar metro overstapt, zoals hier in Rotterdam
Die krijg je gewoon terug.
pi_67337548
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die krijg je gewoon terug.
Ja hoor, alleen niet helemaal
pi_67786199
quote:
OV-chip doorstaat toets op details na
ROTTERDAM (ANP) - Het aantal zwartrijders is minimaal gehalveerd, een derde van de reizigers heeft het idee dat de sociale veiligheid in de metro is verbeterd en het merendeel van de reizigers geeft de ov-chipkaart het rapportcijfer 7 of hoger. Dat blijkt dinsdag uit een evaluatie van de introductie van de ov-chipkaart in de Rotterdamse metro op verzoek van staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer).

Uit het rapport blijkt dat de helft van de reizigers die de ov-chipkaart gebruikt, kiest voor een anonieme ov-chipkaart. Het aantal ritten dat in de Rotterdamse metro is gemaakt is na 29 januari, toen de strippenkaart taboe werd, zo goed als gelijk gebleven aan de periode ervoor. Wel hebben mensen massaal gewacht met het aanschaffen van de chipkaart tot het echt moest. Vier op de tien wachtte af tot 'D-day'.

Het aantal mensen dat vergat uit te checken en daardoor 4 euro kwijt was aan een rit, ongeacht de afstand is zo goed als gehalveerd. Alleen in de bus en tram komt het bij reizigers die reizen op saldo nog bij ruim 3 procent voor. In de metro is dat 0,48 procent. Vervoerder RET heeft stickers geplakt waarop mensen eraan worden herinnerd, dat heeft kennelijk geholpen.
http://www.ad.nl/rotterda(...)ementproofrsquo.html
quote:
Ov-chipkaart blijkt ook ‘evenementproof’
Bij de RET werd met spanning naar de Rotterdam Marathon uitgekeken, het eerste grote evenement sinds de invoering van de ov-chipkaart.

Zou dat wel goed gaan met al die duizenden mensen die voor het eerst die kaart gebruiken? Om alles soepeltjes te laten verlopen, had het gemeentelijk vervoersbedrijf gisteren 150 man extra rondlopen op de metrostations. Tot grote opluchting van directeur Pedro Peters verliep de dag prima. Nergens liep het echt vast. En als iemand om welke reden dan ook niet door de poortjes kwam, grepen medewerkers van de RET snel in. Peters kwam gistermorgen zelf kijken op metrostation Beurs. Als enkele reizigers aangeven dat ze problemen hebben met de 6 euro kostende dagkaart komt de RET-baas meteen in actie. Al snel blijkt dat de reizigers niet hebben ingecheckt bij het instappen. Peters kijkt later tevreden terug. Eigenlijk had de RET niet verwacht dat het zo vlekkeloos zou verlopen, bekent hij.
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:26:57 #212
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67791660
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:25 schreef snowgoon het volgende:

OV-chip doorstaat toets op details na
ROTTERDAM (ANP) - Het aantal zwartrijders is minimaal gehalveerd, een derde van de reizigers heeft het idee dat de sociale veiligheid in de metro is verbeterd en het merendeel van de reizigers geeft de ov-chipkaart het rapportcijfer 7 of hoger. Dat blijkt dinsdag uit een evaluatie van de introductie van de ov-chipkaart in de Rotterdamse metro op verzoek van staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer).

Uit het rapport blijkt dat de helft van de reizigers die de ov-chipkaart gebruikt, kiest voor een anonieme ov-chipkaart. Het aantal ritten dat in de Rotterdamse metro is gemaakt is na 29 januari, toen de strippenkaart taboe werd, zo goed als gelijk gebleven aan de periode ervoor. Wel hebben mensen massaal gewacht met het aanschaffen van de chipkaart tot het echt moest. Vier op de tien wachtte af tot 'D-day'.

Het aantal mensen dat vergat uit te checken en daardoor 4 euro kwijt was aan een rit, ongeacht de afstand is zo goed als gehalveerd. Alleen in de bus en tram komt het bij reizigers die reizen op saldo nog bij ruim 3 procent voor. In de metro is dat 0,48 procent. Vervoerder RET heeft stickers geplakt waarop mensen eraan worden herinnerd, dat heeft kennelijk geholpen.
Aantal zwartrijders = niet te controleren
Veilgheid = 1/3 van de reizigers heeft het idee dat 'het veiliger' is
Anoniem en duur vs privacyschending en goedkoper = anoniem en duur
Zijn toch de punten die al jarenlang door de belangenorganisaties zijn aangevoerd, met andere woorden: ik ben blij dat die kaart redelijk werkt, maar dit onderzoek voegt niets nieuws toe (sterker: het laat zien dat die punten die al jarenlang bekend zijn compleet genegeerd worden door de overheid/vervoersbedrijven)
quote:
Ov-chipkaart blijkt ook ‘evenementproof’Bij de RET werd met spanning naar de Rotterdam Marathon uitgekeken, het eerste grote evenement sinds de invoering van de ov-chipkaart.

Zou dat wel goed gaan met al die duizenden mensen die voor het eerst die kaart gebruiken? Om alles soepeltjes te laten verlopen, had het gemeentelijk vervoersbedrijf gisteren 150 man extra rondlopen op de metrostations. Tot grote opluchting van directeur Pedro Peters verliep de dag prima. Nergens liep het echt vast. En als iemand om welke reden dan ook niet door de poortjes kwam, grepen medewerkers van de RET snel in. Peters kwam gistermorgen zelf kijken op metrostation Beurs. Als enkele reizigers aangeven dat ze problemen hebben met de 6 euro kostende dagkaart komt de RET-baas meteen in actie. Al snel blijkt dat de reizigers niet hebben ingecheckt bij het instappen. Peters kijkt later tevreden terug. Eigenlijk had de RET niet verwacht dat het zo vlekkeloos zou verlopen, bekent hij.
Hoeveel meer mensen hebben dan tijdens de marathon gebruik gemaakt van het OV?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_67792404
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Zijn toch de punten die al jarenlang door de belangenorganisaties zijn aangevoerd, met andere woorden: ik ben blij dat die kaart redelijk werkt, maar dit onderzoek voegt niets nieuws toe (sterker: het laat zien dat die punten die al jarenlang bekend zijn compleet genegeerd worden door de overheid/vervoersbedrijven)
[..]

Het laat zien dat de punten waar al jarenlang moord en brand over wordt geschreeuwd een probleem is van een select groepje mensen. En dat de meeste mensen het weinig kan schelen of gewoon een anonieme kaart gebruiken.
Terecht dat de OV bedrijven zich daar niet zo druk om makeen.

Eerder had een groter percentage het idee dat het niet veilig was. Ook dat was dus een gevoel.

Waarom zou het aantal zwartrijders niet te controleren zijn eigenlijk?

Ik heb geen exacte aantallen maar als 10.000den mensen de marathon meelopen + publiek, zal het toch wel een behoorlijke toename zijn.
pi_67794111
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[..]

Anoniem duurder? Waar haal je die onzin vandaan?

Er zijn enkele honderduizenden extra mensen in de stad met de marathon, veel al van buitenaf. Met de marathon vorig jaar gebruikte die al veel de chipkaart trouwens; veel van deze mensen volgen het parcours per metro en de chipkaart is dan goedkoper en makelijker.
pi_67794180
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja hoor, alleen niet helemaal
Nee dat klopt. Het minimumtarief wordt afgeschreven. Je bent dus vaak zelfs goedkoper uit dan wanneer je netjes had in en uitgechecked.
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:03:43 #216
188877 Stupendous76
pi_67795217
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het laat zien dat de punten waar al jarenlang moord en brand over wordt geschreeuwd een probleem is van een select groepje mensen. En dat de meeste mensen het weinig kan schelen of gewoon een anonieme kaart gebruiken.
Terecht dat de OV bedrijven zich daar niet zo druk om makeen.

Eerder had een groter percentage het idee dat het niet veilig was. Ook dat was dus een gevoel.
Deze discussie is met mensen die er geen probleem van maken niet te voeren voordat het een keer mis is gegaan. Je kan bijvoorbeeld eens kijken naar de discussies die nu spelen in Duitsland, waar enkele bedrijven op grote en grove schaal de privacy schonden om je een beeld te vormen van de risico's die privacyschending met zich meebrengt.
quote:
Waarom zou het aantal zwartrijders niet te controleren zijn eigenlijk?
Omdat je niet weet dat er zwartrijders zijn tot je ze tegenkomt bij een persoonlijke controle. Dat was zo met de strippenkaart en dat is nu ook met de chipkaart.
quote:
Ik heb geen exacte aantallen maar als 10.000den mensen de marathon meelopen + publiek, zal het toch wel een behoorlijke toename zijn.
Als er 1,5x of 2x zo veel mensen die dag met het OV gingen, ja, dan ging het goed. Gingen er net zo veel als op een andere dag, dan telt de marathon voor het OV niet mee als 'zwarte dag'.

edit: typo's

[ Bericht 0% gewijzigd door Stupendous76 op 07-04-2009 16:39:58 ]
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:04:41 #217
188877 Stupendous76
pi_67795246
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Anoniem duurder? Waar haal je die onzin vandaan?

Er zijn enkele honderduizenden extra mensen in de stad met de marathon, veel al van buitenaf. Met de marathon vorig jaar gebruikte die al veel de chipkaart trouwens; veel van deze mensen volgen het parcours per metro en de chipkaart is dan goedkoper en makelijker.
Je krijgt korting als je je persoonsgegevens afstaat, en dat is hetzelfde als dat anoniem duurder is.
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:28:41 #218
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67796042
Hulde voor de website!

Er zit nog steeds een check in dat wanneer je 'ING' als bank selecteert om de betaling voor je OV chipkaart te doen de site een 9 cijferig nummer verwacht. Altijd handig als je met je 7 cijferige girorekening zit.

Heb ze nu maar een mailtje gestuurd of ze op de hoogte zijn van de overname van de Postbank door ING.

Stelletje kneuzen ook.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_67804047
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:03 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Deze discussie is met mensen die er geen probleem van maken niet te voeren voordat het een keer mis is gegaan. Je kan bijvoorbeeld eens kijken naar de discussies die nu spelen in Duitsland, waar enkele bedrijven op grote en grove schaal de privacy schonden om je een beeld te vormen van de risico's die privacyschending met zich meebrengt.
[..]

Omdat je niet weet dat er zwartrijders zijn tot je ze tegenkomt bij een persoonlijke controle. Dat was zo met de strippenkaart en dat is nu ook met de chipkaart.
[..]

Als er 1,5x of 2x zo veel mensen die dag met het OV gingen, ja, dan ging het goed. Gingen er net zo veel als op een andere dag, dan telt de marathon voor het OV niet mee als 'zwarte dag'.

edit: typo's
We wonen in Nederland, we spreken hier geen duits.
En dingen tegenhouden omdat het misschien mis zou gaan, tja, als dat altijd was gebeurd hadden we nu nog in grotten gewoond.

Waarom zou er nu steekproefgewijs geen persoonlijke controle kunnen worden uitgevoerd zoals dat bij de strippenkaart gebeurde.

Als je het zo graag oneens wilt zijn met de stelling dat de OV chipkaart de drukte van de marathon heeft overleefd, dan moet je misschien maar eens aantonen dat die drukte niet zo groot was.
pi_67804085
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:04 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Je krijgt korting als je je persoonsgegevens afstaat, en dat is hetzelfde als dat anoniem duurder is.
Je draait het om. Je betaald de standaard prijs als je anoniem reist, als je niet standaard reist betaal je een goedkopere prijs.
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:22:02 #221
188877 Stupendous76
pi_67804223
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

We wonen in Nederland, we spreken hier geen d Duits.
Of je leest het nog een keer rustig door
quote:
En dingen tegenhouden omdat het misschien mis zou gaan, tja, als dat altijd was gebeurd hadden we nu nog in grotten gewoond.

Waarom zou er nu steekproefgewijs geen persoonlijke controle kunnen worden uitgevoerd zoals dat bij de strippenkaart gebeurde.
Omdat jouw chipkaart zwartrijden toch doet verminderen en/of zelfs voorkomen?
quote:
Als je het zo graag oneens wilt zijn met de stelling dat de OV chipkaart de drukte van de marathon heeft overleefd, dan moet je misschien maar eens aantonen dat die drukte niet zo groot was.
L-E-Z-EN, dat vraag ik dus.
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:22:37 #222
188877 Stupendous76
pi_67804247
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je draait het om. Je betaald de standaard prijs als je anoniem reist, als je niet standaard reist betaal je een goedkopere prijs.

Het regent niet, er valt gewoon water naar beneden.

Werkelijk.
Repent, Pray, Forgive
pi_67804955
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:22 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Of je leest het nog een keer rustig door
[..]

Omdat jouw chipkaart zwartrijden toch doet verminderen en/of zelfs voorkomen?
[..]

L-E-Z-EN, dat vraag ik dus.
Omdat iets in Duitsland ook gebeurd, gaat het hier ook gebeuren. Heb je echt geen betere argumenten?
Nogmaals, met mensen zoals jij zouden we nog steeds in grotten wonen en achter olifanten aanrennen.

Nu de chipkaart er is, kan er ineens geen controle op zwartrijden meer zijn. Werkelijk waar, wat een onzin.

Ik heb geen idee hoeveel mensen er precies extra waren. Maar jij wilt het artikel zo graag ter discussie stellen, doe dat dan ook met een duidelijke bron ipv dat suggestieve gezeur.
pi_67804970
quote:

[..]

Werkelijk.
Nee niet werkelijk. Net zoals een appel werkelijk geen peer is.
pi_67815305
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:17 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Holy crap, ben je nou echt zo achterlijk?

Jij gelooft zeker ook nog steeds dat de NS voordeelurenkaart een kortingskaart is in plaats van een truc om mensen die weinig per trein reizen of voor negen uur uit te zuigen?
pi_67818035
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:24 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Jij gelooft zeker ook nog steeds dat de NS voordeelurenkaart een kortingskaart is in plaats van een truc om mensen die weinig per trein reizen of voor negen uur uit te zuigen?
Je overtuigende argumentatie maakt indruk op me
pi_67818756
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:44 schreef snowgoon het volgende:

Omdat iets in Duitsland ook gebeurd, gaat het hier ook gebeuren. Heb je echt geen betere argumenten?
Nogmaals, met mensen zoals jij zouden we nog steeds in grotten wonen en achter olifanten aanrennen.
Wat is jou argument dat het in nederland niet zal gebeuren. Mensen zijn overal hetzelfde en in elk land stoten al die ezels zich steeds weer aan dezelfde steen. Maar nederlanders zijn in jou optiek ubermenschen en maken die fouten niet. Hoe naief kun je wel niet zijn.
pi_67819287
quote:

[..]

Werkelijk.
Sinds wanneer krijg je korting met een persoonsgebonden OV chipkaart? Wat is dat uberhaupt voor onzin?
pi_67819308
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:24 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Met een voordeelurenkaart ligt de betaalde prijs per kilometer lager dan de kostprijs per kilometer. Reken maar na.
  woensdag 8 april 2009 @ 12:14:53 #230
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67824439
ik ben blij dat ik dit niet meer dagelijks volg allemaal.
snowgoon heeft nog steeds een plaat voor zijn kop die groter is dan een klein derde wereld land
Neerkomen wel!
pi_67825273
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:14 schreef Freeflyer het volgende:

snowgoon heeft nog steeds een plaat voor zijn kop die groter is dan een klein derde wereld land
Iedereen moet toch ergens zijn geld mee verdienen, sommigen doen dat door betaald propaganda te verspreiden.
pi_67850912
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is jou argument dat het in nederland niet zal gebeuren. Mensen zijn overal hetzelfde en in elk land stoten al die ezels zich steeds weer aan dezelfde steen. Maar nederlanders zijn in jou optiek ubermenschen en maken die fouten niet. Hoe naief kun je wel niet zijn.
Nog zo'n holbewoner!
Laten we maar niks nieuws proberen, want misschien maakt er iemand fouten of misbruik van...
Gelukkig hebben mensen zoals jij het niet voor het zeggen. Anders was de auto of het vliegtuig nooit uitgevonden.
Oeh een auto! Daar kunnen ongelukken mee gebeuren! Iemand zou wel eens express een ongeluk kunnen veroorzaken!
pi_67850923
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Iedereen moet toch ergens zijn geld mee verdienen, sommigen doen dat door betaald propaganda te verspreiden.
Lekker paranoide zeg!
Het is voor sommige mensen toch echt ondenkbaar dat iemand geen problemen met de OV chipkaart gaat verzinnen.
  donderdag 9 april 2009 @ 02:37:40 #234
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_67851519
quote:
Ov-chipkaart blijkt ook ‘evenementproof’
quote:
Om alles soepeltjes te laten verlopen, had het gemeentelijk vervoersbedrijf gisteren 150 man extra rondlopen op de metrostations.
Ja, en doe nu eens een échte test. Dit slaat natuurlijk weer compleet nergens op.
  donderdag 9 april 2009 @ 02:40:04 #235
39333 Zelva
pi_67851531
Een paar weken geleden overigens voor het eerst noodgedwongen met dat onding gereisd. Twee ritjes en twee keer ging er wat mis. Niet schokkend, en ook niet onoverkomelijk, maar feilloos werken doet het echt niet.

Kom binnenkort wel met een verslagje.
  donderdag 9 april 2009 @ 02:43:40 #236
39333 Zelva
pi_67851548
Oh ja:
quote:
metrostation Beurs. Als enkele reizigers aangeven dat ze problemen hebben met de 6 euro kostende dagkaart komt de RET-baas meteen in actie. Al snel blijkt dat de reizigers niet hebben ingecheckt bij het instappen.
Oké dan. Dat kan maar een ding betekenen: technische storing. Hoe kan je anders instappen zonder in te checken?
pi_67855247
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:37 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Ja, en doe nu eens een échte test. Dit slaat natuurlijk weer compleet nergens op.
Wat denk je van het dagelijkse leven. Is dat geen goede test van het systeem?
En 150 man hulp op vele tienduizenden extra reizigers... Lijkt me niet dat al die mensen allemaal persoonlijke hulp nodig hebben gehad.
pi_67855315
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:43 schreef Zelva het volgende:
Oh ja:
[..]

Oké dan. Dat kan maar een ding betekenen: technische storing. Hoe kan je anders instappen zonder in te checken?
Waarom kan het alleen maar een technische storing zijn?
Onkunde van de reizigers, niet opgeladen pasje, zijn een stukje met de bus gegaan, misschien hebben ze poortjes opengegooid vanwege de drukte of zijn de mensen ingestapt op een station zonder poortjes.
Je weet het niet he!

[ Bericht 4% gewijzigd door snowgoon op 09-04-2009 10:27:12 ]
pi_67859266
Hoort iedereen die OV-kaart heeft nu al zo'n ding te hebben?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  donderdag 9 april 2009 @ 12:19:00 #240
39333 Zelva
pi_67859352
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:13 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat denk je van het dagelijkse leven. Is dat geen goede test van het systeem?
Nee, want ook nu lopen er nog dagelijks honderden extra ingehuurde krachten rond om alles in goede banen te leiden. Kennelijk spreekt het systeem nog steeds niet vanzelf en zal het kennelijk altijd problemen veroorzaken voor nieuwe reizigers. De RET heeft er in ieder geval nul komma nul vertrouwen in dat het wel goed gaat werken met hopen nieuwe reizigers, anders huur je niet zo belachelijk veel extra personeel in.
quote:
En 150 man hulp op vele tienduizenden extra reizigers... Lijkt me niet dat al die mensen allemaal persoonlijke hulp nodig hebben gehad.
Daar gaat het helemaal niet om. Heb je enig idee hoe veel 150 man personeel is, en wat dat allemaal niet kost? Straks is het potje ov-chipkaart van de overheid toch echt leeg hoor. En het zou helemaal niet nodig moeten zijn. Het systeem is toch zo makkelijk dat iedereen het moet kunnen begrijpen?
  donderdag 9 april 2009 @ 12:22:46 #241
39333 Zelva
pi_67859484
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waarom kan het alleen maar een technische storing zijn?
Onkunde van de reizigers, niet opgeladen pasje,
Een dagkaart niet opgeladen?
quote:
zijn een stukje met de bus gegaan,
een bus in de ondergrondse?
quote:
misschien hebben ze poortjes opengegooid vanwege de drukte
Ah, en dat gebeurde dan toevallig alleen bij mensen met een dagkaart.
quote:
of zijn de mensen ingestapt op een station zonder poortjes.
Een metrostation zonder poortjes.
quote:
Je weet het niet he!
Nee, jij weet het inderdaad niet.
pi_67859697
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:14 schreef Freeflyer het volgende:
ik ben blij dat ik dit niet meer dagelijks volg allemaal.
Dat dus.. er komt geen einde aan de onzin en het-niet-willen-snappen. Een onuitputtelijke propagandamachine.
Hebben ze niet een forum op OV-chipkaart.nl? Dan kan je daar met gelijkgestemden elkaar kruiselings afrukken bij het idee dat de OV-chipkaart op steeds meer plaatsen wordt ingevoerd.

pi_67860958
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]
Ja, gehele randstadrail, stukken van de Calandlijn (oa. de stops tussen Alexander en Capelsebrug..), ...

Ze zijn er wel
quote:
T' is om een beetje moe van te worden, mensen die niet snappen dat een stukje papier met stempeltjes en vage zones een beetje outdated is (ik bedoel, anderhalve euro betalen voor een reisje Wilhelminaplein-Leuvenhaven ).
pi_67867421
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:29 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat dus.. er komt geen einde aan de onzin en het-niet-willen-snappen. Een onuitputtelijke propagandamachine.
Hebben ze niet een forum op OV-chipkaart.nl? Dan kan je daar met gelijkgestemden elkaar kruiselings afrukken bij het idee dat de OV-chipkaart op steeds meer plaatsen wordt ingevoerd.

Ik wil het best snappen. Maar als ik jou om uitleg vraag en jij dan ineens niet meer reageert, omdat jij het blijkbaar niet weet, dan ga ik het niet snappen.

Die "onuitputtelijke propaganda" machine is een direct gevolg van die "onuitputtelijke afzeikmachine". Zolang mensen constant op de OV chipkaart blijven zeiken en problemen blijven verzinnen, krijg je mensen die zeggen dat jij je aanstelt.
pi_67867510
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee, want ook nu lopen er nog dagelijks honderden extra ingehuurde krachten rond om alles in goede banen te leiden. Kennelijk spreekt het systeem nog steeds niet vanzelf en zal het kennelijk altijd problemen veroorzaken voor nieuwe reizigers. De RET heeft er in ieder geval nul komma nul vertrouwen in dat het wel goed gaat werken met hopen nieuwe reizigers, anders huur je niet zo belachelijk veel extra personeel in.
[..]

Daar gaat het helemaal niet om. Heb je enig idee hoe veel 150 man personeel is, en wat dat allemaal niet kost? Straks is het potje ov-chipkaart van de overheid toch echt leeg hoor. En het zou helemaal niet nodig moeten zijn. Het systeem is toch zo makkelijk dat iedereen het moet kunnen begrijpen?
Ah nu ineens lopen er wel mensen rond. Andere keren is het gezeik dat er niemand is.

Wel knap dat jij voor de RET kunt bepalen hoe ze denken.

Bij de invoering van de strippenkaart was ook veel gezeik, mensen die het niet zouden snappen, te ingewikkeld etc.
Dus wat denk je zelf, is die extra hulp altijd nodig of zal ook dat na een tijdje afzwakken?
pi_67867601
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik reageerde in het algemeen, niet specifiek op dagkaarten.
Ja er zijn metro stations zonder poortjes.

Ik weet niet precies wat er wel en niet gebeurd is. Jij weet dat ook niet. Dus stellen dat het alleen maar technische problemen kunnen zijn is wel erg voorbarig.
Blijkbaar ben jij niet goed op de hoogte.
  donderdag 9 april 2009 @ 16:25:30 #247
188877 Stupendous76
pi_67867870
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:29 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Daar twijfel ik sterk aan, volgens mij ligt het echt aan de vermogens om het uberhaupt te kunnen snappen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Repent, Pray, Forgive
pi_67868012
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:25 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Daar twijfel ik sterk aan, volgens mij ligt het echt aan de vermogens om het uberhaupt te kunnen snappen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede argumentatie zeg. Door dit soort kinderachtig gezeur ga ik jou echt serieus nemen!
pi_67868141
Diverse stations aan de calandlijn hebben geen poortjes. Bijvoorbeel De Tochten http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Tochten_(metrostation)
  donderdag 9 april 2009 @ 16:35:54 #250
188877 Stupendous76
pi_67868235
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:29 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Goede argumentatie zeg. Door dit soort kinderachtig gezeur ga ik jou echt serieus nemen!
Alsof je mensen in deze reeks uberhaupt al serieus nam
Repent, Pray, Forgive
pi_67868284
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:14 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik wil het best snappen. Maar als ik jou om uitleg vraag en jij dan ineens niet meer reageert, omdat jij het blijkbaar niet weet, dan ga ik het niet snappen.

Die "onuitputtelijke propaganda" machine is een direct gevolg van die "onuitputtelijke afzeikmachine". Zolang mensen constant op de OV chipkaart blijven zeiken en problemen blijven verzinnen, krijg je mensen die zeggen dat jij je aanstelt.
Dat is niet om die reden, ik maak geen beweringen die ik niet kan staven. Vervolgens vraag jij om bron o.i.d., en dat doe je heel vaak, zodat ik elke keer dat op zou moeten zoeken.
Plus jij doet alle kritiek af als overtrokken en onzinnig en wil doen denken dat de OV-chipkaart een geschenk uit de hemel is. Die discussie is oneindig met jou en is al constant hetzelfde geweest sinds het eerste topic.

Als je telkens alle kritiek direct diskwalificeert dan valt er weinig te discussiëren. Vicieuze cirkel.
Daar word ik moe van en het leidt tot niets, vandaar dat ik niet constant aanwezig blijf. En dat is waarschijnlijk ook de reden dat andere users ook enigszins geïrriteerd op jou reageren.
pi_67868288
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:35 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Alsof je mensen in deze reeks uberhaupt al serieus nam
Mensen die zeuren om het zeuren neem ik niet serieus. Mensen die echt een discussie aan willen gaan en openstaan voor andere meningen neem ik wel serieus.
pi_67868526
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:37 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat is niet om die reden, ik maak geen beweringen die ik niet kan staven. Vervolgens vraag jij om bron o.i.d., en dat doe je heel vaak, zodat ik elke keer dat op zou moeten zoeken.
Plus jij doet alle kritiek af als overtrokken en onzinnig en wil doen denken dat de OV-chipkaart een geschenk uit de hemel is. Die discussie is oneindig met jou en is al constant hetzelfde geweest sinds het eerste topic.

Als je telkens alle kritiek direct diskwalificeert dan valt er weinig te discussiëren. Vicieuze cirkel.
Daar word ik moe van en het leidt tot niets, vandaar dat ik niet constant aanwezig blijf. En dat is waarschijnlijk ook de reden dat andere users ook enigszins geïrriteerd op jou reageren.
Stel je niet zo aan zeg... Ik diskwalificeer echt niet iedere kritiek, de OV chipkaart is echt geen geschenk uit de hemel en ik vind echt niet iedereen een zeur.

En jij doet WEL beweringen die je niet kan staven, nog een paar gedaan in een ander topic, waar je ineens niet meer reageerde. Hoe zit het nu met de OV-chipkaart?
Stellen dat een controle op zwartrijden nu ineens niet meer mogelijk is bijvoorbeeld. Alsof men de steekproeven die men bij de strippenkaart hield nu ineens niet kan uitvoeren bij de OV chipkaart.
Je maakt jezelf niet bepaald overtuigend als je dat soort beweringen uit.

Zolang mensen zoals jij kritiek blijven verzinnen, zal er altijd wel iemand zijn die het daar niet mee eens is. Vandaag ook weer iemand. Roepen dat het in Duitsland en sugereren dat het daarom ook wel in Nederland mis zou gaan. Met een dergelijke instelling zouden wij nu niet achter een PC op internet kunnen zitten. Want op internet kan heel wat meer mis gaan dan met een lullig plastic kaartje.
pi_67868758
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:44 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg... Ik diskwalificeer echt niet iedere kritiek, de OV chipkaart is echt geen geschenk uit de hemel en ik vind echt niet iedereen een zeur.

En jij doet WEL beweringen die je niet kan staven, nog een paar gedaan in een ander topic, waar je ineens niet meer reageerde. Hoe zit het nu met de OV-chipkaart?
Stellen dat een controle op zwartrijden nu ineens niet meer mogelijk is bijvoorbeeld. Alsof men de steekproeven die men bij de strippenkaart hield nu ineens niet kan uitvoeren bij de OV chipkaart.
Je maakt jezelf niet bepaald overtuigend als je dat soort beweringen uit.

Zolang mensen zoals jij kritiek blijven verzinnen, zal er altijd wel iemand zijn die het daar niet mee eens is. Vandaag ook weer iemand. Roepen dat het in Duitsland en sugereren dat het daarom ook wel in Nederland mis zou gaan. Met een dergelijke instelling zouden wij nu niet achter een PC op internet kunnen zitten. Want op internet kan heel wat meer mis gaan dan met een lullig plastic kaartje.
Ik stelde niet dat controle op zwartrijden nu niet meer mogelijk is. Ik stelde dat de cijfers die uit zo'n controle rollen vrij weinig zeggen over het totaal aantal zwartrijders. Zowel vroeger als nu. Dus we kunnen niks zeggen over of het totaal aantal zwartrijders vroeger minder of meer was t.o.v. nu. Slechts dat bij controle op op dat punt zoveel mensen meer/minder zijn aangehouden die zwart reden, dan een andere keer op diezelfde plaats.

Kritiek verzinnen is niet nodig bij zo'n draak van een project dat de Nederlandse burger al veel te veel heeft gekost.
Dat lullige kaartje zou optioneel moeten zijn voor mensen als jij, niet een verplichting.
pi_67869100
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:50 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik stelde niet dat controle op zwartrijden nu niet meer mogelijk is. Ik stelde dat de cijfers die uit zo'n controle rollen vrij weinig zeggen over het totaal aantal zwartrijders. Zowel vroeger als nu. Dus we kunnen niks zeggen over of het totaal aantal zwartrijders vroeger minder of meer was t.o.v. nu. Slechts dat bij controle op op dat punt zoveel mensen meer/minder zijn aangehouden die zwart reden, dan een andere keer op diezelfde plaats.

Kritiek verzinnen is niet nodig bij zo'n draak van een project dat de Nederlandse burger al veel te veel heeft gekost.
Dat lullige kaartje zou optioneel moeten zijn voor mensen als jij, niet een verplichting.
Dat is toch ook wel zo grappig dat soort gezeur, twijfel zaaien over de goede kanten van de kaart.
Mij verwijten dat ik alle kritiek diskwalificeer, maar zelf ga je je in bochten wringen om goede berichten over de kaart onderuit proberen te halen.
Als je meent op een dergelijke manier constant de OV chipkaart af te moeten zeiken, moet je ook niet raar opkijken als iemand als ik daar constant tegen in ga.
pi_67869285
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:58 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat is toch ook wel zo grappig dat soort gezeur, twijfel zaaien over de goede kanten van de kaart.
Mij verwijten dat ik alle kritiek diskwalificeer, maar zelf ga je je in bochten wringen om goede berichten over de kaart onderuit proberen te halen.
Als je meent op een dergelijke manier constant de OV chipkaart af te moeten zeiken, moet je ook niet raar opkijken als iemand als ik daar constant tegen in ga.
Kritiek die wordt gegeven is gegrond.
Zelfs als mensen hun negatieve ervaring delen, kom jij dat ze zich niet moeten aanstellen.
Was je één van de mensen die mee heeft gewerkt aan dit project, je bent werkelijk onrealistisch positief. Gewoonweg absurd.

Ik hoef me niet door bochten te wringen. Jij komt met onzin-statistieken die zouden moeten stellen dat er nu plots minder zwartrijders zouden zijn, en dat daarom o.a. de OV-chipkaart een goede ontwikkeling is.
Niet onder de indruk.
pi_67869444
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:50 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat zou je over de trein moeten zeggen. "zo'n kaartje zou optioneel moeten zijn, en geen verplichting".

De strippenkaart was toch ook geen vrijwillige keuze? Echt die algehele aansteleritus die hier heerst. Nouuuuh da kenne we nie heur, sjipkart, da ga'k mooi nie gebruk'n.
pi_67869476
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:03 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Kritiek die wordt gegeven is gegrond.
Zelfs als mensen hun negatieve ervaring delen, kom jij dat ze zich niet moeten aanstellen.
Was je één van de mensen die mee heeft gewerkt aan dit project, je bent werkelijk onrealistisch positief. Gewoonweg absurd.

Ik hoef me niet door bochten te wringen. Jij komt met onzin-statistieken die zouden moeten stellen dat er nu plots minder zwartrijders zouden zijn, en dat daarom o.a. de OV-chipkaart positief is.
Niet onder de indruk.
En ik ben niet onder de indruk van jouw infantiele pogingen om de berichtgeving over het aantal zwartrijders ter discussie te stellen. Je komt met geen enkele onderbouwing waarom die cijfers niet zouden kloppen. Het enige waar je mee aankomt is dat niet exact gemeten kan worden hoeveel zwartreizigers er zijn.
Als je met dergelijke argumentatie een discussie wilt voeren moet je dat zelf weten. Ik vind het slap gelul van iemand die perse kritiek wil verzinnen.

Ik ben ook niet onder de indruk van de meeste kritiek want die is naar mijn mening niet gegrond. Wat dat betreft kan ik net zo goed zeggen dat jij mensen die wel blij zijn met de OV chipkaart afschilderd als idioten die geen eigen mening hebben.
pi_67869554
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:16 schreef snowgoon het volgende:

Onkunde van de reizigers.
Ja ja, geef de reizigers maar de schuld.
Bij de strippenkaart had je dat probleem niet dus waarom moet de reiziger zich nu ineens gaan verdiepen in een nieuw systeem?
Audaces fortuna juvat
pi_67869655
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat zou je over de trein moeten zeggen. "zo'n kaartje zou optioneel moeten zijn, en geen verplichting".

De strippenkaart was toch ook geen vrijwillige keuze? Echt die algehele aansteleritus die hier heerst. Nouuuuh da kenne we nie heur, sjipkart, da ga'k mooi nie gebruk'n.
Jaja, die slechte vergelijking kennen we nu al wel. Helaas, dat snijdt geen hout.
De kritiek die momenteel wordt geuit is namelijk niet kritiek op vernieuwing of automatisering. Wellicht is het een idee om de kritiek wél te lezen in plaats van deze op voorhand al over te slaan.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:14:42 #261
188877 Stupendous76
pi_67869689
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

mensen die wel blij zijn met de OV chipkaart afschilderd als idioten die geen eigen mening hebben.
In jouw geval wel ja
Repent, Pray, Forgive
pi_67869840
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

- kolder van een gefrustreerd persoon -
Je wordt er zowaar emotioneel van. Je projecteert constant en je doet alsof je hier discussieert, terwijl het enige wat je doet is posts opzij schuiven die niet stroken met jouw rare ideologie.
pi_67869937
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:10 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ja ja, geef de reizigers maar de schuld.
Bij de strippenkaart had je dat probleem niet dus waarom moet de reiziger zich nu ineens gaan verdiepen in een nieuw systeem?
De strippenkaart bestaat ook niet sinds het begin der tijden. Daar had men ooit ook het probleem dat het ingevoerd werd. En toen was er ook veel stress. Mensen die het te moeilijk vonden, problemen voorzagen, het zones systeem onduidelijk vonden.

Als je verder had gelezen dan had je ook wel gezien dat ik niet alleen de reiziger de schuld geef. Maar blijkbaar is selectief lezen normaal hier....
pi_67869998
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:19 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Je wordt er zowaar emotioneel van. Je projecteert constant en je doet alsof je hier discussieert, terwijl het enige wat je doet is posts opzij schuiven die niet stroken met jouw rare ideologie.
Ik kan van jou precies hetzelfde zeggen.
Jij bent diegene die gaat lopen zanikken dat men niet exact kan zeggen hoeveel zwartrijders er zijn en men dus niet kan zeggen of het aantal is afgenomen.
pi_67870026
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:13 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Jaja, die slechte vergelijking kennen we nu al wel. Helaas, dat snijdt geen hout.
De kritiek die momenteel wordt geuit is namelijk niet kritiek op vernieuwing of automatisering. Wellicht is het een idee om de kritiek wél te lezen in plaats van deze op voorhand al over te slaan.
Zegt diegene de positieve berichtgeving al op voorhand overslaat

En de kritiek wordt wel degelijk gelezen. Maar niet altijd doet men er wat mee omdat bijvoorbeeld de kritiek vergezocht is. Net alsof jij wat doet met alle kritiek die je krijgt.
pi_67870100
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:24 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik kan van jou precies hetzelfde zeggen.
Jij bent diegene die gaat lopen zanikken dat men niet exact kan zeggen hoeveel zwartrijders er zijn en men dus niet kan zeggen of het aantal is afgenomen.
Nee, dat kan niet.
Dat is gewoon een feit.

En nu?
pi_67870209
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:27 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet.
Dat is gewoon een feit.

En nu?
Blijf je een zeur die wanhopig op zoek is naar dingen om over te zeiken.
pi_67870210
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De strippenkaart bestaat ook niet sinds het begin der tijden. Daar had men ooit ook het probleem dat het ingevoerd werd. En toen was er ook veel stress. Mensen die het te moeilijk vonden, problemen voorzagen, het zones systeem onduidelijk vonden.

Als je verder had gelezen dan had je ook wel gezien dat ik niet alleen de reiziger de schuld geef. Maar blijkbaar is selectief lezen normaal hier....
Bij de invoering van de strippenkaart wist de chauffeur wel hoe het zat en toen kon de chauffeur ter plekke corrigeren.
Nu weet de chauffeur ook niks en hij kan ook niks want de techniek is de baas.
Nou is die techniek nogal gevoelig en daarom zie je nu al vele bussen rondtuffen met verkeerde bestemmingen of helemaal niks qua bestemming en dat houd in dat de infoxx niet werkt en dat houd dan weer in dat je niet kunt in en uitmelden.
De medewerkers van het bedrijf van die apparatuur zien het in ieder geval nog erg somber in.
Audaces fortuna juvat
pi_67870285
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:32 schreef Colnago het volgende:

[..]

Bij de invoering van de strippenkaart wist de chauffeur wel hoe het zat en toen kon de chauffeur ter plekke corrigeren.
Nu weet de chauffeur ook niks en hij kan ook niks want de techniek is de baas.
Nou is die techniek nogal gevoelig en daarom zie je nu al vele bussen rondtuffen met verkeerde bestemmingen of helemaal niks qua bestemming en dat houd in dat de infoxx niet werkt en dat houd dan weer in dat je niet kunt in en uitmelden.
De medewerkers van het bedrijf van die apparatuur zien het in ieder geval nog erg somber in.
Welke metro chauffeur kon jij raadplegen bij problemen met je strippenkaart?
En waarom zou de buschauffeur nu niet kunnen helpen bij de OV chipkaart?

Laatst nog een paar keer in een bus gezeten die aangaf wat de volgende halte zou zijn en hoelaat we daar zouden zijn. Werkte prima.

Ja er zullen vast wel wat problemen zijn bij de invoering. Maar uit angst voor die tijdelijke problemen die kaart helemaal niet invoeren is echt overdreven.
pi_67870286
8 maanden geleden,

Een storing in het Engels OV-chipkaart systeem zorgde er eerst voor dat duizenden mensen gratis konden reizen. Nu zijn mogelijk duizenden kaarten ongeldig geworden.
Het probleem zorgde ervoor dat zowel oplaadpunten als toeganspoortjes tijdelijk niet functioneerden meldt de BBC. Hierdoor konden reizigers gedurende vijf uur gratis reizen.
De Oyster-kaart maakt net als de OV-chipkaart in Nederland gebruik van de Mifare Classic RFID chip van NXP.

Dure rekeningen en kapotte chipkaarten
Klanten die wel voor een reis hebben ingecheckt, maar niet zijn uitgecheckt, betalen een vooraf bepaald bedrag. Dit soort tarieven liggen doorgaans hoger dan de daadwerkelijke waarde van een reis om misbruik tegen te gaan. Door de storing moest een groep reizigers daarom deze boete betalen.
Daarnaast blijken sinds de storing diverse kaarten niet meer te werken en moeten deze vervangen worden. Ook het opladen van kaarten functioneerde niet naar behoren: het geld werd wel van de rekening afgeschreven, maar niet als tegoed aan de kaart toegevoegd.

En twee weken later,

OV-chipsysteem Londen wederom gecrasht
Het openbaar vervoer in Londen kampt opnieuw met problemen, nadat het electronische betaalsysteem op basis van de Oyster chipkaart andermaal dienst weigert.
Twee weken geleden crashte het systeem ook al, waarna 40 duizend Oyster-kaarten onbruikbaar bleken. Ditmaal zijn het gebruikers van de Pay as you go-cards (prepaid kaarten) voor de Londense metro getroffen door de storing. Om de overlast zoveel mogelijk te minimaliseren, heeft Transport for Londen de poortjes op de metrostations opengegooid tot de storing verholpen is.

Oorzaak bij Transys
Wat precies de oorzaak is is nog niet officieel bekend, maar volgens Transport for Londen ligt de oorzaak evenals de vorige storing bij leverancier Transys: "Het ziet er naar uit dat het probleem wordt veroorzaakt door onjuiste gegevenstabellen die worden verstuurd door Transys".
Audaces fortuna juvat
pi_67870407
Ja dus?
Men heeft de poortjes opengezet en kon toen gratis reizen.

Kan ook wel een heel overzicht gaan posten van treinen en bussen die om technische redenen zijn uitgevallen waardoor mensen niet konden reizen.

Het is techniek, dat gaat wel eens stuk. Als je niet met techniek wilt werken, kruip lekker in een grot en ga achter koeien aan jagen zou ik zeggen.
pi_67870408
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:35 schreef snowgoon het volgende:

En waarom zou de buschauffeur nu niet kunnen helpen bij de OV chipkaart?
Kan die chauffeur iets corrigeren denk je?
quote:
Laatst nog een paar keer in een bus gezeten die aangaf wat de volgende halte zou zijn en hoelaat we daar zouden zijn. Werkte prima.
Het verschil met jou en mij is dat jij een keer in een bus zit en ik 5 dagen per week.
quote:
Ja er zullen vast wel wat problemen zijn bij de invoering. Maar uit angst voor die tijdelijke problemen die kaart helemaal niet invoeren is echt overdreven.
Het onderhoud in het OV is om te huilen dus waarom zou het dan om tijdelijke problemen gaan?
Audaces fortuna juvat
pi_67870565
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:40 schreef Colnago het volgende:

[..]

Kan die chauffeur iets corrigeren denk je?
[..]

Het verschil met jou en mij is dat jij een keer in een bus zit en ik 5 dagen per week.
[..]

Het onderhoud in het OV is om te huilen dus waarom zou het dan om tijdelijke problemen gaan?
Ik heb nog geen idee van de mogelijkheden van wat een buschauffeur kan. En jij ook niet.

Pech voor je.

Omdat als het niet om tijdelijke problemen zou gaan, nu alle poortjes en stations uit elkaar zouden flikkeren van ellende. En dat is niet het geval.
Vooraf werd ook al gezegd door critici dat de kaart niet zou werken. Rotterdam laat toch wel het tegendeel zien. Minder zwartreizigers, geen wachtrijen voor de poortjes, meeste klanten zijn tevreden.
pi_67870621
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:46 schreef snowgoon het volgende:

Ik heb nog geen idee van de mogelijkheden van wat een buschauffeur kan. En jij ook niet.

Pech voor je.
Ik heb een cursus gehad en jij niet dus wie zal nou wel en wie zou nou niks weten denk je?
quote:
Omdat als het niet om tijdelijke problemen zou gaan, nu alle poortjes en stations uit elkaar zouden flikkeren van ellende. En dat is niet het geval.
Vooraf werd ook al gezegd door critici dat de kaart niet zou werken. Rotterdam laat toch wel het tegendeel zien. Minder zwartreizigers, geen wachtrijen voor de poortjes, meeste klanten zijn tevreden.
Bla bla bla, je snapt wel dat ik je niet meer serieus neem.
Audaces fortuna juvat
pi_67870642
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Blijf je een zeur die wanhopig op zoek is naar dingen om over te zeiken.
Ze liggen voor het oprapen. Jij stoort je aan de geïnformeerde mensen in dit topic die jouw onzin niet als zoete koek slikken.
pi_67870685
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:48 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik heb een cursus gehad en jij niet dus wie zal nou wel en wie zou nou niks weten denk je?
[..]

Bla bla bla, je snapt wel dat ik je niet meer serieus neem.
Cursus wat?
En leg nog eens uit hoe die man bij de metro jou kon helpen met problemen met je strippenkaart.

Denk je echt dat het mij iets kan schelen of jij mij serieus neemt
pi_67870708
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ze liggen voor het oprapen. Jij stoort je aan de geïnformeerde mensen in dit topic die jouw onzin niet als zoete koek slikken.
Je maakt het me wel erg makkelijk. Wederom kan ik van jou precies hetzelfde zeggen.
pi_67871011
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:50 schreef snowgoon het volgende:

Denk je echt dat het mij iets kan schelen of jij mij serieus neemt
Nee en daarom reageer ik verder niet meer op die onzin van jou.
Audaces fortuna juvat
pi_67871189
we zijn nu 2 volle maanden en een beetje verder met de chipkaart.

Ik reis er elke dag mee en constateer zelf dat het systeem zeker niet feilloos werkt en dat is zeker niet allemaal de schuld van de gebruikers.

Om maar 1 ding te noemen

Hte gebruik is heel simpel, of je checkt goed in of uit of je checkt helemaal niet in of uit. Je kan het niet fout doen, alleen vergeten.

Wat ik zelf ook al een paar keer heb meegemaakt is dat het scherm aangeeft dat je uitcheckt maar het poortje blijft dicht. Je kan dan niet meer naar buiten, zelfs niet met een geldig abonnement, beetje raar natuurlijk want ik heb al betaald, maar mag niet naar buiten.

Over het zwartrijden het volgende, na 2 weken chipkaart was het gedaald naar ongeveer 4 %
De laatste cijfers na 9 weken chipkaart geven aan dat dat nog steeds 4% is. Geen dalende trend dus.
Vandaag was er trouwens weer een zwerver in de metro, nothing's changed.

Ik ben ook erg benieuwd hoeveel marathon kaarten zijn afgezet en hoe vaak het fout ging die dag.

Verder zijn de nadelen die er al jaren waren nog steeds

Je kan niet vooraf zien wat een rit gaat kosten, waarom weet ik niet want je kan zo een kaart ophangen bij de metro met de tarieven tussen stations of een computer het laten uitrekenen bij de automaten.
Je kan ooknog steeds geen abonnement kopen via internet of in een winkel
pi_67871225
Verder hoor ik ook weinig positieve geluiden van de metroreizigers zelf, louter ergernissen vaak
pi_67871317
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:07 schreef macca728 het volgende:

Ik reis er elke dag mee en constateer zelf dat het systeem zeker niet feilloos werkt en dat is zeker niet allemaal de schuld van de gebruikers.

Om maar 1 ding te noemen

Hte gebruik is heel simpel, of je checkt goed in of uit of je checkt helemaal niet in of uit. Je kan het niet fout doen, alleen vergeten.

Wat ik zelf ook al een paar keer heb meegemaakt is dat het scherm aangeeft dat je uitcheckt maar het poortje blijft dicht. Je kan dan niet meer naar buiten, zelfs niet met een geldig abonnement, beetje raar natuurlijk want ik heb al betaald, maar mag niet naar buiten.

Over het zwartrijden het volgende, na 2 weken chipkaart was het gedaald naar ongeveer 4 %
De laatste cijfers na 9 weken chipkaart geven aan dat dat nog steeds 4% is. Geen dalende trend dus.

Ik ben ook erg benieuwd hoeveel marathon kaarten zijn afgezet en hoe vaak het fout ging die dag.

Je kan niet vooraf zien wat een rit gaat kosten, waarom weet ik niet want je kan zo een kaart ophangen bij de metro met de tarieven tussen stations of een computer het laten uitrekenen bij de automaten.
Duidelijk verhaal en dan gaat dit nog over vaste punten waar poortjes staan.
De grote vraag is hoe het gaat werken als bussen ook over gaan op de OV chipkaart want die bussen hebben nogal wat problemen met de software en ze hebben geen vaste punten waar men in en uitstapt.
Er schijnen wel oplaadapparaten in alle bussen te komen maar of dat al voor 100% zeker is durf ik niet te zeggen.
Audaces fortuna juvat
pi_67871525
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:12 schreef Colnago het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal en dan gaat dit nog over vaste punten waar poortjes staan.
De grote vraag is hoe het gaat werken als bussen ook over gaan op de OV chipkaart want die bussen hebben nogal wat problemen met de software en ze hebben geen vaste punten waar men in en uitstapt.
Er schijnen wel oplaadapparaten in alle bussen te komen maar of dat al voor 100% zeker is durf ik niet te zeggen.
Die zitten er nu ook nog niet in, dus ik verwacht dat niet nee, waarom zouden ze ook ?
Met de bussen wordt het gewoon vervelender, dat is nu al zo en daarom duurt het ook zo lang voordat het daar verplicht wordt. Qbuzz heeft dit al uitgesteld naar eind 2010 maar dat terzijde.

Bij bussen moet je straks met zijn allen langs 1 apparaatje, dat gaat dus gewoon fout bij drukke bussen zoals de mijne van Ridderkerk naar Rotterdam. Oplossing om dat te voorkomen is inderdaad dat mensen gewoon eerder uitchecken.

Het zwartrijden wordt ook makkelijker daar, want een buschauffeur gaat echt niet zitten luisteren of het apparaatje elke keer piept als mensen binnenkomen.
pi_67871584
Leuk verhaal trouwens van een collega die ook met de chipkaart reist van Prinsenland naar Beurs.
Daar was een metrostoring afgelopen woensdag en de bussen zaten zovol dat mijn collega dus niet incheckte (hij moest achterin instappen omdat het voorin niet meer kon). Hij was erg pissed over de vertraging daarom deed hij dit niet.

Dit gaat dus echt veel vaker gebeuren
pi_67871747
De Stadsregio Arnhem Nijmegen krijgt ca 10,5 miljoen euro extra in de Brede Doeluitkering (BDU) van het ministerie van Verkeer en Waterstaat om de OV-chipkaart hier in te voeren. Het is met name Connexxion die (samen met NOVIO) de invoering in deze regio uitvoert. Zij ontvangen daarvoor bijdragen voor de noodzakelijke investeringen en de extra kosten die met de invoering van de OV-chipkaart in deze regio gepaard gaan.

Hoppa, kun je naagaan wat dat in heel Nederland gaat kosten.
Audaces fortuna juvat
pi_67871775
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die zitten er nu ook nog niet in, dus ik verwacht dat niet nee, waarom zouden ze ook ?
Met de bussen wordt het gewoon vervelender, dat is nu al zo en daarom duurt het ook zo lang voordat het daar verplicht wordt. Qbuzz heeft dit al uitgesteld naar eind 2010 maar dat terzijde.

Bij bussen moet je straks met zijn allen langs 1 apparaatje, dat gaat dus gewoon fout bij drukke bussen zoals de mijne van Ridderkerk naar Rotterdam. Oplossing om dat te voorkomen is inderdaad dat mensen gewoon eerder uitchecken.

Het zwartrijden wordt ook makkelijker daar, want een buschauffeur gaat echt niet zitten luisteren of het apparaatje elke keer piept als mensen binnenkomen.
Je hebt gelijk maar dat oplaadpunt schijnt wel een eis te zijn.
Audaces fortuna juvat
pi_67871851
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:29 schreef Colnago het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar dat oplaadpunt schijnt wel een eis te zijn.
Lijkt mij zeker makkelijk, maar te duur en niet praktisch qua ruimte/veiligheid
pi_67871880
Sowieso moeten er meer oplaadpunten c.q. verkooppunten komen, mar dat zal ook wel 10 jaar duren voordat ik een abonnement van Ridderkerk naar Rotterdam gewoon in RIdderkerk kan kopen
pi_67871926
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Lijkt mij zeker makkelijk, maar te duur en niet praktisch qua ruimte/veiligheid
Dit staat op de site van Hermes,

Kan de OV-chipkaart in de bus opgeladen worden?

Er worden op dit moment oplaadautomaten voor op de bus ontwikkeld.
Audaces fortuna juvat
pi_67872037
quote:

Om maar 1 ding te noemen

quote:
zondag 05 april 2009
Zwartrijden in metro fors gedaald
ROTTERDAM - Het zwartrijden in de metro is in de Rotterdamse regio spectaculair gedaald sinds alleen nog met de ov-chipkaart mag worden gereisd.

FOTO MARCO DE SWART
In het verleden betaalde ruim tien procent van de reizigers niet. Sinds de poortjes eind januari zijn gesloten, is dit gezakt tot vier á vijf procent. Dit stelt RET-directeur Pedro Peters op basis van nog niet gepubliceerde cijfers van het ministerie van Verkeer.

,,We hebben ons doel voor 2010 nu al gehaald,’’ zegt een verheugde Peters. ,,We merken duidelijk dat het in de metro ook rustiger is geworden nu er minder wordt zwart gereden.’’ Of het omgekeerde het geval is in de trams durft hij niet te zeggen. Hier zijn geen poortjes en is de strippenkaart nog wel geldig. ,,Daar heb ik nog geen cijfers van, maar het kan zijn dat het zwartrijden is verschoven nu mensen andere uitwegen zoeken. Daarom controleren we ook extra op tramlijnen, die voor een deel boven de grond dezelfde route volgen als de metro ondergronds.’’

Verder bindt de RET de strijd aan met de harde kern van zwartrijders, die de poortjes ramt om toch zonder ov-chipkaart te kunnen reizen. Hij pleit vanmiddag op de Actiedag Agressie en Geweld voor het invoeren van supersnelrecht tegen deze agressievelingen.
quote:

Ja, voor dit bullshit argument van je heb ik zelfs nog een foto voor je gemaakt. Drie minuutjes, dan kiep ik hem online.
  donderdag 9 april 2009 @ 18:40:50 #290
188877 Stupendous76
pi_67872113
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:34 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dit staat op de site van Hermes,

Kan de OV-chipkaart in de bus opgeladen worden?

Er worden op dit moment oplaadautomaten voor op de bus ontwikkeld.
Oh, ze zijn er dus wel mee bezig?
Repent, Pray, Forgive
pi_67872138

Totaal overzichtje.

Overzichtje zoals het was voor de strippenkaart.

Overzichtje zoals het is voor de chipkaart. Inderdaad heel anders
pi_67872182
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
Verder hoor ik ook weinig positieve geluiden van de metroreizigers zelf, louter ergernissen vaak
Misschien niet van de zondag middag winkelen reiziger. Ik maak 2500 metro-kilometers per maand, en ik ben er als "heavy user" dus wel erg tevreden over.
pi_67872257
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Misschien niet van de zondag middag winkelen reiziger. Ik maak 2500 metro-kilometers per maand, en ik ben er als "heavy user" dus wel erg tevreden over.
Nou eindelijk die foto;s.

Van de Randstadrail, maar de gewone metro zal dit nooit krijgen, laat staan trams of bussen.
pi_67872282
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Van de Randstadrail, maar de gewone metro zal dit nooit krijgen, laat staan trams of bussen.
Ben je nu zo dwars dat ik morgen ook nog op Maashaven een foto moet gaan maken?

Overigens stopt de randstadrail volgend jaar op alle stations tm. Slinge.
pi_67872356
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

jij ging toch van Maashaven naar Stadhuis ?
Niet echt drukke stations. Ik reis elke dag van Zuidplein naar Beurs waar veel mensen in en uitstappen en daar gaat het minder soepel zoals wordt voorgesteld.

Bij jou hapert de software c.q. hardware NOOIT ? echt NOOIT ?
pi_67872379
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ben je nu zo dwars dat ik morgen ook nog op Maashaven een foto moet gaan maken?

Overigens stopt de randstadrail volgend jaar op alle stations tm. Slinge.
bij de metro hangen er geen tarieven, ja maak maar foto
pi_67872493
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

jij ging toch van Maashaven naar Stadhuis ?
Niet echt drukke stations. Ik reis elke dag van Zuidplein naar Beurs waar veel mensen in en uitstappen en daar gaat het minder soepel zoals wordt voorgesteld.

Bij jou hapert de software c.q. hardware NOOIT ? echt NOOIT ?
Ik ben drie maanden lang van Maashaven - Stadhuis en dan lopend naar Hofplein > Forepark gegaan, en nu mag ik sinds vorige week dagelijks van Maashaven - Beurs, halverwege de dag loop ik naar hofplein, en vandaar terug (stadhuis) naar Maashaven. Die 2500km zullen vanaf deze maand wat af gaan nemen.

Ik heb in een jaar tijd 1x gehad dat een automaat vast liep. Toen was ik wel uitgechecked maar had niets betaald. Dat is nog te overleven.
pi_67872517
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

bij de metro hangen er geen tarieven, ja maak maar foto
Bij Maashaven hangen ze in elk geval boven aan de gewone trap als je naar het perron voor de richting Centraal Station loopt.
pi_67882817
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
Jawel hoor, die zijn er wel. User Light is een fervent voorstander en zo zijn er nog wel een paar.
Alleen wil jij dat niet horen dat mensen geen probleem hebben met de OV chipkaart.

Je geeft gelijk een voorbeeld.
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Een user die duidelijk aangeeft de chipkaart te gebruiken en tevreden te zijn, en jij lult er meteen overheen

[ Bericht 37% gewijzigd door snowgoon op 10-04-2009 00:23:12 ]
pi_67882873
quote:

Om maar 1 ding te noemen

Waarom zou de daling van het aantal zwartreizigers door moeten zetten? Verwacht je dat het aantal straks onder de 0% uitkomt ofzo?
Ownee! Je zag vandaag een zwerver! Nee dan werkt het hele systeem niet!!! Gelijk weer terug naar de strippenkaart!

Weer dat achterhaalde gezeik dat je vooraf niet kunt zien wat de kosten zijn. Wat is er mis met het opzoeken via internet of even simpel onderzoek doen?
Echt weer zo'n kansloos probleem verzinnen. Waarschijnlijk ook iets wat je eerste nooit deed, maar nu wil je wel ineens vooraf weten hoeveel het kost om te reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')