De tijd zal het lerenquote:Op zondag 29 maart 2009 16:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou fucking fantastich dat het zwartrijden op dit moment iets afgenomen is. Geloof je nu echt dat deze gewoon weer niet naar het oude niveau toe gaat want als ze al die loeiende hekjes moeten gaan controleren dan kan men net zo geod weer een mannentje bij de ingang zetten en alles manueel laten controleren. Waarbij er dan nog het voordeel komt dat er opeens weer sociale controle op de stations aanwezig is, ipv die schijnveiligheid die men toedicht aan camera's.
Owja. Voor de invoering van OV Chipkaart konden de reizigers de controleurs niet zien en stapten ze dus uit.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:36 schreef OldJeller het volgende:
[..]
OV.
[..]
Geeft alsnog een vertekend beeld.
Klaarblijkelijk is het bekend waar men meestal staat te controleren, of ziet men gewoon de controleurs. In dat geval blijven mensen zitten in het OV, of keren ze terug zodra de controleurs zien en stappen ze een volgende halte uit.
Dus die steekproeven zeggen vrij weinig over het werkelijke aantal zwartrijders, en dus ook of zwartrijden is teruggedrongen sinds de invoer van de OV-chipkaart.
Tuurlijk joh.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:40 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ze betalen 'm natuurlijk wel om z'n werk goed uit te voeren, hier op internet.
Nee. In beide gevallen is het onduidelijk om hoeveel zwartrijders het gaat, zowel met als zonder OV-chipkaart.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Owja. Voor de invoering van OV Chipkaart konden de reizigers de controleurs niet zijn en stapten ze dus uit.
Nu met de invoering van OV chipkaart kunnen de reizigers de controleurs WEL zien en blijven dus zitten.
Zeer geloofwaardig.
Er kan dus wel gezegd worden of het aantal zwartreizigers is afgenomen.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:45 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee. In beide gevallen is het onduidelijk om hoeveel zwartrijders het gaat, zowel met als zonder OV-chipkaart.
Wees eens realistisch ipv alles constant op te hemelen.
Inderdaad.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou fucking fantastich dat het zwartrijden op dit moment iets afgenomen is. Geloof je nu echt dat deze gewoon weer niet naar het oude niveau toe gaat want als ze al die loeiende hekjes moeten gaan controleren dan kan men net zo geod weer een mannentje bij de ingang zetten en alles manueel laten controleren. Waarbij er dan nog het voordeel komt dat er opeens weer sociale controle op de stations aanwezig is, ipv die schijnveiligheid die men toedicht aan camera's.
Nee, dat kan niet.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er kan dus wel gezegd worden of het aantal zwartreizigers is afgenomen.
Wees een realistisch ipv constant alles af te zeiken.
Hmmm...quote:Op zondag 29 maart 2009 16:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet.
Speculatie is het enige argument dat je hebt.
Waar zie jij staan dat er helemaal geen personeel meer nodig is?quote:Op zondag 29 maart 2009 16:48 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Inderdaad.
Eén van argumenten was dat op den duur geen personeel meer nodig is op de perrons. Zal zwartrijden vast ten goede komen. Of hebben we nu zo'n enorm duur OV-chipkaart project én controleurs?
Mensen (lees: controleurs e.d.) kunnen nog ingrijpen als er iets gebeurt, camera's niet. Lekker veilig.
Wat je enkel kan zeggen is dat je bij controle 25 zwartrijders hebt staande gehouden uit een groep van honderd en het jaar daarop 20. Hoeveel zwartrijders er in totaal reizen (of dat in het eerste jaar 1200 zijn, en in het tweede jaar 45), kan je niet zeggen.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hmmm...
Als je het ene jaar bij controles van 100 mensen 25 zwartreizigers tegenkomt en het jaar daarop maar 20 (van de 100) kun je niet zeggen dat er minder zwartreizigers zijn?
Je probeert met allerlei aannames overtuigend over te komen.quote:Nouja, jij moet natuurlijk wel blijven zeiken op de OV chipkaart he! Je wilt niks goed zien, DUS ga je maar roepen dat niet gezegd kan worden of het zwartrijden afneemt.
Eerdere topics met discussie.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar zie jij staan dat er helemaal geen personeel meer nodig is?
Er niemand die heeft beweerd dat er op den duur geen personeel meer nodig zal zijn. Hooguit minder.
Laat eens zien dan.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wat je enkel kan zeggen is dat je bij controle 25 zwartrijders hebt staande gehouden uit een groep van honderd en het jaar daarop 20. Hoeveel zwartrijders er in totaal reizen (of dat in het eerste jaar 1200 zijn, en in het tweede jaar 45), kan je niet zeggen.
[..]
Je probeert met allerlei aannames overtuigend over te komen.
Wellicht lukt dat als je voorlichting over de OV-chipkaart gaat geven op de basisschool.
[..]
Eerdere topics met discussie.
Het feit dat je erover heen lult, zegt meer dan genoeg. Je hebt dus geen concrete voorbeelden, dus derhalve schop je nu maar kansloos tegen het systeem aan. Stem je ook SP?quote:Op zondag 29 maart 2009 16:01 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat is een matige bijkomstigheid, maar dat was niet eens het kernpunt.
Richt jij je nou maar op Cahir en jullie date in de bunker.
Kan je niet lezen? Daar ging het in beginsel niet om, het was een bijzaak niet zo mooi was.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:20 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Het feit dat je erover heen lult, zegt meer dan genoeg. Je hebt dus geen concrete voorbeelden, dus derhalve schop je nu maar kansloos tegen het systeem aan. Stem je ook SP?
Ach, het zijn alleen maar kleine bijzaakjes (en aannames) die jij naar voren brengt.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:29 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Kan je niet lezen? Daar ging het in beginsel niet om, het was een bijzaak niet zo mooi was.
Niet gaan projecteren. Ik doe nergens aannames in dit topic.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ach, het zijn alleen maar kleine bijzaakjes (en aannames) die jij naar voren brengt.
Je bent het blijkbaar wel eens met iemand die een aanname doet.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Niet gaan projecteren. Ik doe nergens aannames in dit topic.
Of ga je nu zeggen dat je per ongeluk op de reageer en post knop hebt gedrukt?quote:De enige reden van de invoering van de OV-chipkaart is omdat ze willen weten waar jij reist. Dus natuurlijk gaat je privacy er niet mee op vooruit.
Aanname.quote:Privacy voor jou is niets waard, of wellicht een paar cent. Voor anderen is het veel meer waard en is het niet realistisch dat men je privacy wil inperken in ruil voor korting.
quote:Klaarblijkelijk is het bekend waar men meestal staat te controleren, of ziet men gewoon de controleurs. In dat geval blijven mensen zitten in het OV, of keren ze terug zodra de controleurs zien en stappen ze een volgende halte uit.
quote:Ze betalen 'm natuurlijk wel om z'n werk goed uit te voeren, hier op internet.
Nee, want er zijn ook zo verbazingwekkend veel snowgoons uit 01-01-01 gekoppeld aan jouw foto.quote:Op zondag 29 maart 2009 16:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Komkom. Houd je niet zo van de domme. Je bent veel slimmer dan dat. Jij weet heus wel dat er een verschil is tussen "persoonsgegevens in het algemeen" en "naam en geboortedatum". Maar aangezien het minder schokkend is dat je geboortedatum gehackt kan worden, zeg je dat de persoonsgegevens in het algemeen gehackt kunnen worden.
Als de privacy voor jou zoveel waard is, dan reis je toch lekker met de anonieme chipkaart.
En met die gegevens kan makkelijk je adres worden achterhaald?quote:Op zondag 29 maart 2009 23:12 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Nee, want er zijn ook zo verbazingwekkend veel snowgoons uit 01-01-01 gekoppeld aan jouw foto.
Is mijn paspoort of rijbewijs dan ook al gekraakt dat niet bevoegde mensen de rfid gegevens kunnen uitlezen?quote:Op maandag 30 maart 2009 08:24 schreef snowgoon het volgende:
Op je paspoort of rijbewijs staan trouwens meer persoonlijke gegevens.
Tuurlijk wel, dat is het hele doel van steekproeven doenquote:Op zondag 29 maart 2009 17:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wat je enkel kan zeggen is dat je bij controle 25 zwartrijders hebt staande gehouden uit een groep van honderd en het jaar daarop 20. Hoeveel zwartrijders er in totaal reizen (of dat in het eerste jaar 1200 zijn, en in het tweede jaar 45), kan je niet zeggen.
Zijn de steekproeven op dezelfde manier tot stand gekomen?quote:Op maandag 30 maart 2009 11:14 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, dat is het hele doel van steekproeven doen. En de kans dat mensen nu voor controleurs weglopen/zich verstoppen is even groot als toen er nog geen OV-chipkaart was, dus dat argument ben ik niet met je eens.
Dat weet ik niet, ik neem dat het beide op dezelfde manier is.quote:Op maandag 30 maart 2009 12:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn de steekproeven op dezelfde manier tot stand gekomen?
Volgens mij niet, bij de oude steekproeven hield men razia's in de metro zelf. Nu stond men bij de poortjes te wachten op zwartrijders als ik de berichtgeving goed begrepen heb.
Verschillende meet methodieken geven ook verschillende meetwaardes, waardoor deze niet meer met elkaar te vergelijken zijn.
Ook dat deden ze voorheen al regelmatig.quote:Op maandag 30 maart 2009 12:01 schreef Basp1 het volgende:Nu stond men bij de poortjes te wachten op zwartrijders als ik de berichtgeving goed begrepen heb.
Je pasfoto is niet digitaal uit te lezen bij de chipkaart. Dus ik neem aan dat Rechterbal de gewoon leesbare buitenkant bedoeldequote:Op maandag 30 maart 2009 08:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is mijn paspoort of rijbewijs dan ook al gekraakt dat niet bevoegde mensen de rfid gegevens kunnen uitlezen?
En houd die man ook rekening met het feit dat je zoiets niet binnen 2 dagen kunt bouwen, testen en 100% werkend kunt krijgen?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:19 schreef Hukkie het volgende:
Nee, maar wel iemand die een gebruikersverslag maakt, puur op de praktijk gericht.
Nee Frans volgt de OV Chip vanaf het beginnenste begin, zo ongeveer vanaf 2005 en post zijn ervaringen.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En houd die man ook rekening met het feit dat je zoiets niet binnen 2 dagen kunt bouwen, testen en 100% werkend kunt krijgen?
Daar houd die naar mijn mening geen rekening mee. Hij verwacht dat het allemaal klakkeloos werkt binnen no-time.
En toch zie ik in zijn verhalen, naar mijn mening, onterechte verbazing dat het niet werkt.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:40 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee Frans volgt de OV Chip vanaf het beginnenste begin, zo ongeveer vanaf 2005 en post zijn ervaringen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |