abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2009 @ 16:37:58 #51
230491 Zith
pls tip
pi_67521140
Ah houtworm is er ook al
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67521200
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou fucking fantastich dat het zwartrijden op dit moment iets afgenomen is. Geloof je nu echt dat deze gewoon weer niet naar het oude niveau toe gaat want als ze al die loeiende hekjes moeten gaan controleren dan kan men net zo geod weer een mannentje bij de ingang zetten en alles manueel laten controleren. Waarbij er dan nog het voordeel komt dat er opeens weer sociale controle op de stations aanwezig is, ipv die schijnveiligheid die men toedicht aan camera's.
De tijd zal het leren
pi_67521225
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:37 schreef Zith het volgende:
Ah houtworm is er ook al
Ze betalen 'm natuurlijk wel om z'n werk goed uit te voeren, hier op internet.
pi_67521257
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:36 schreef OldJeller het volgende:

[..]

OV.
[..]

Geeft alsnog een vertekend beeld.
Klaarblijkelijk is het bekend waar men meestal staat te controleren, of ziet men gewoon de controleurs. In dat geval blijven mensen zitten in het OV, of keren ze terug zodra de controleurs zien en stappen ze een volgende halte uit.
Dus die steekproeven zeggen vrij weinig over het werkelijke aantal zwartrijders, en dus ook of zwartrijden is teruggedrongen sinds de invoer van de OV-chipkaart.
Owja. Voor de invoering van OV Chipkaart konden de reizigers de controleurs niet zien en stapten ze dus uit.
Nu met de invoering van OV chipkaart kunnen de reizigers de controleurs WEL zien en blijven dus zitten.

Zeer geloofwaardig.
pi_67521365
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:40 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Tuurlijk joh.
Iemand die niet alleen maar na de nadelen van de OV chipkaart kijkt, dat kan toch niet. Dat moet een betaalde functie zijn.
Lekker bekrompen weer.
pi_67521375
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:41 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Owja. Voor de invoering van OV Chipkaart konden de reizigers de controleurs niet zijn en stapten ze dus uit.
Nu met de invoering van OV chipkaart kunnen de reizigers de controleurs WEL zien en blijven dus zitten.

Zeer geloofwaardig.
Nee. In beide gevallen is het onduidelijk om hoeveel zwartrijders het gaat, zowel met als zonder OV-chipkaart.
Wees eens realistisch ipv alles constant op te hemelen.
pi_67521392
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:45 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee. In beide gevallen is het onduidelijk om hoeveel zwartrijders het gaat, zowel met als zonder OV-chipkaart.
Wees eens realistisch ipv alles constant op te hemelen.
Er kan dus wel gezegd worden of het aantal zwartreizigers is afgenomen.
Wees een realistisch ipv constant alles af te zeiken.
pi_67521465
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou fucking fantastich dat het zwartrijden op dit moment iets afgenomen is. Geloof je nu echt dat deze gewoon weer niet naar het oude niveau toe gaat want als ze al die loeiende hekjes moeten gaan controleren dan kan men net zo geod weer een mannentje bij de ingang zetten en alles manueel laten controleren. Waarbij er dan nog het voordeel komt dat er opeens weer sociale controle op de stations aanwezig is, ipv die schijnveiligheid die men toedicht aan camera's.
Inderdaad.
Eén van argumenten was dat op den duur geen personeel meer nodig is op de perrons. Zal zwartrijden vast ten goede komen. Of hebben we nu zo'n enorm duur OV-chipkaart project én controleurs?

Mensen (lees: controleurs e.d.) kunnen nog ingrijpen als er iets gebeurt, camera's niet. Lekker veilig.
pi_67521483
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:45 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Er kan dus wel gezegd worden of het aantal zwartreizigers is afgenomen.
Wees een realistisch ipv constant alles af te zeiken.
Nee, dat kan niet.
Speculatie is het enige argument dat je hebt.
pi_67522029
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet.
Speculatie is het enige argument dat je hebt.
Hmmm...
Als je het ene jaar bij controles van 100 mensen 25 zwartreizigers tegenkomt en het jaar daarop maar 20 (van de 100) kun je niet zeggen dat er minder zwartreizigers zijn?

Nouja, jij moet natuurlijk wel blijven zeiken op de OV chipkaart he! Je wilt niks goed zien, DUS ga je maar roepen dat niet gezegd kan worden of het zwartrijden afneemt.
pi_67522079
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:48 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Inderdaad.
Eén van argumenten was dat op den duur geen personeel meer nodig is op de perrons. Zal zwartrijden vast ten goede komen. Of hebben we nu zo'n enorm duur OV-chipkaart project én controleurs?

Mensen (lees: controleurs e.d.) kunnen nog ingrijpen als er iets gebeurt, camera's niet. Lekker veilig.
Waar zie jij staan dat er helemaal geen personeel meer nodig is?
Er niemand die heeft beweerd dat er op den duur geen personeel meer nodig zal zijn. Hooguit minder.
pi_67522313
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Hmmm...
Als je het ene jaar bij controles van 100 mensen 25 zwartreizigers tegenkomt en het jaar daarop maar 20 (van de 100) kun je niet zeggen dat er minder zwartreizigers zijn?
Wat je enkel kan zeggen is dat je bij controle 25 zwartrijders hebt staande gehouden uit een groep van honderd en het jaar daarop 20. Hoeveel zwartrijders er in totaal reizen (of dat in het eerste jaar 1200 zijn, en in het tweede jaar 45), kan je niet zeggen.
quote:
Nouja, jij moet natuurlijk wel blijven zeiken op de OV chipkaart he! Je wilt niks goed zien, DUS ga je maar roepen dat niet gezegd kan worden of het zwartrijden afneemt.
Je probeert met allerlei aannames overtuigend over te komen.
Wellicht lukt dat als je voorlichting over de OV-chipkaart gaat geven op de basisschool.
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waar zie jij staan dat er helemaal geen personeel meer nodig is?
Er niemand die heeft beweerd dat er op den duur geen personeel meer nodig zal zijn. Hooguit minder.
Eerdere topics met discussie.
pi_67522520
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:13 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat je enkel kan zeggen is dat je bij controle 25 zwartrijders hebt staande gehouden uit een groep van honderd en het jaar daarop 20. Hoeveel zwartrijders er in totaal reizen (of dat in het eerste jaar 1200 zijn, en in het tweede jaar 45), kan je niet zeggen.
[..]

Je probeert met allerlei aannames overtuigend over te komen.
Wellicht lukt dat als je voorlichting over de OV-chipkaart gaat geven op de basisschool.
[..]

Eerdere topics met discussie.
Laat eens zien dan.
Of een site van de OV bedrijven waar staat dat ze na de invoering van de OV chipkaart geen mensen meer nodig hebben.

De exacte hoeveelheid zwartreizigers, tot op 2 cijfers achter de komma, kun je inderdaad niet zeggen. Maar als je in het ene jaar een x percentage zwartreizigers aantreft en het jaar daarop een z percentage kun je toch wel met grote zekerheid zeggen dat er een verschil is.

Dat ik met aannames overtuigend probeer over te komen is een zeer hypoicriet verwijt. Jij en andere gebruiken juist aannames om je punt te maken. Het zwartreizen zou niet zijn afgenomen of gaat straks weer toenemen, de privacy zou makkelijk geschonden kunnen worden, er kan makkelijk misbruik worden gemaakt van de kaart. Allerlei verhalen worden verzonnen om de OV chipkaart af te kraken.

Als jij alleen maar met keiharde, controleerbare feiten een discussie in wil gaan prima, maar dan moet je je vermoedens over de schadelijke gevolgen van de OV chipkaart ook voor je houden.
  zondag 29 maart 2009 @ 20:20:36 #64
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_67527360
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:01 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat is een matige bijkomstigheid, maar dat was niet eens het kernpunt.
Richt jij je nou maar op Cahir en jullie date in de bunker.
Het feit dat je erover heen lult, zegt meer dan genoeg. Je hebt dus geen concrete voorbeelden, dus derhalve schop je nu maar kansloos tegen het systeem aan. Stem je ook SP?
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_67527675
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:20 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Het feit dat je erover heen lult, zegt meer dan genoeg. Je hebt dus geen concrete voorbeelden, dus derhalve schop je nu maar kansloos tegen het systeem aan. Stem je ook SP?
Kan je niet lezen? Daar ging het in beginsel niet om, het was een bijzaak niet zo mooi was.
pi_67527850
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:29 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Kan je niet lezen? Daar ging het in beginsel niet om, het was een bijzaak niet zo mooi was.
Ach, het zijn alleen maar kleine bijzaakjes (en aannames) die jij naar voren brengt.
pi_67527956
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:34 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ach, het zijn alleen maar kleine bijzaakjes (en aannames) die jij naar voren brengt.
Niet gaan projecteren. Ik doe nergens aannames in dit topic.
pi_67528231
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:37 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Niet gaan projecteren. Ik doe nergens aannames in dit topic.
Je bent het blijkbaar wel eens met iemand die een aanname doet.
quote:
De enige reden van de invoering van de OV-chipkaart is omdat ze willen weten waar jij reist. Dus natuurlijk gaat je privacy er niet mee op vooruit.
Of ga je nu zeggen dat je per ongeluk op de reageer en post knop hebt gedrukt?
quote:
Privacy voor jou is niets waard, of wellicht een paar cent. Voor anderen is het veel meer waard en is het niet realistisch dat men je privacy wil inperken in ruil voor korting.
Aanname.
quote:
Klaarblijkelijk is het bekend waar men meestal staat te controleren, of ziet men gewoon de controleurs. In dat geval blijven mensen zitten in het OV, of keren ze terug zodra de controleurs zien en stappen ze een volgende halte uit.
quote:

Ik ben benieuwd waaruit blijkt dat dat keiharde feiten zijn en geen aannames van jou.

Ga je nog reageren op mijn post van 17:20 of ben je het wel eens met wat ik daar heb gezegd?
pi_67532988
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:30 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Komkom. Houd je niet zo van de domme. Je bent veel slimmer dan dat. Jij weet heus wel dat er een verschil is tussen "persoonsgegevens in het algemeen" en "naam en geboortedatum". Maar aangezien het minder schokkend is dat je geboortedatum gehackt kan worden, zeg je dat de persoonsgegevens in het algemeen gehackt kunnen worden.

Als de privacy voor jou zoveel waard is, dan reis je toch lekker met de anonieme chipkaart.
Nee, want er zijn ook zo verbazingwekkend veel snowgoons uit 01-01-01 gekoppeld aan jouw foto.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_67537372
quote:
Op zondag 29 maart 2009 23:12 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Nee, want er zijn ook zo verbazingwekkend veel snowgoons uit 01-01-01 gekoppeld aan jouw foto.
En met die gegevens kan makkelijk je adres worden achterhaald?
Of hoe maken die gegevens inbreuk op jouw privacy?
Op je paspoort of rijbewijs staan trouwens meer persoonlijke gegevens.
pi_67537828
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:24 schreef snowgoon het volgende:

Op je paspoort of rijbewijs staan trouwens meer persoonlijke gegevens.
Is mijn paspoort of rijbewijs dan ook al gekraakt dat niet bevoegde mensen de rfid gegevens kunnen uitlezen?
  maandag 30 maart 2009 @ 11:14:04 #72
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_67540867
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:13 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, dat is het hele doel van steekproeven doen . En de kans dat mensen nu voor controleurs weglopen/zich verstoppen is even groot als toen er nog geen OV-chipkaart was, dus dat argument ben ik niet met je eens.
pi_67542153
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:14 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, dat is het hele doel van steekproeven doen . En de kans dat mensen nu voor controleurs weglopen/zich verstoppen is even groot als toen er nog geen OV-chipkaart was, dus dat argument ben ik niet met je eens.
Zijn de steekproeven op dezelfde manier tot stand gekomen?

Volgens mij niet, bij de oude steekproeven hield men razia's in de metro zelf. Nu stond men bij de poortjes te wachten op zwartrijders als ik de berichtgeving goed begrepen heb.

Verschillende meet methodieken geven ook verschillende meetwaardes, waardoor deze niet meer met elkaar te vergelijken zijn.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:13:48 #74
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_67542456
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn de steekproeven op dezelfde manier tot stand gekomen?

Volgens mij niet, bij de oude steekproeven hield men razia's in de metro zelf. Nu stond men bij de poortjes te wachten op zwartrijders als ik de berichtgeving goed begrepen heb.

Verschillende meet methodieken geven ook verschillende meetwaardes, waardoor deze niet meer met elkaar te vergelijken zijn.
Dat weet ik niet, ik neem dat het beide op dezelfde manier is.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 maart 2009 @ 12:14:11 #75
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_67542467
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:01 schreef Basp1 het volgende:Nu stond men bij de poortjes te wachten op zwartrijders als ik de berichtgeving goed begrepen heb.
Ook dat deden ze voorheen al regelmatig.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_67545935
quote:
Op maandag 30 maart 2009 08:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is mijn paspoort of rijbewijs dan ook al gekraakt dat niet bevoegde mensen de rfid gegevens kunnen uitlezen?
Je pasfoto is niet digitaal uit te lezen bij de chipkaart. Dus ik neem aan dat Rechterbal de gewoon leesbare buitenkant bedoelde

[ Bericht 0% gewijzigd door snowgoon op 30-03-2009 19:40:50 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 19:39:59 #77
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_67555582
Is deze al langsgekomen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_67555719
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:39 schreef Hukkie het volgende:
Is deze al langsgekomen?
Nog zo'n azijnzeiker die moeite heeft met de invoering van nieuwe dingen.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:19:08 #79
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_67556990
Nee, maar wel iemand die een gebruikersverslag maakt, puur op de praktijk gericht.
DeviantArt
pi_67558390
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:19 schreef Hukkie het volgende:
Nee, maar wel iemand die een gebruikersverslag maakt, puur op de praktijk gericht.
En houd die man ook rekening met het feit dat je zoiets niet binnen 2 dagen kunt bouwen, testen en 100% werkend kunt krijgen?
Daar houd die naar mijn mening geen rekening mee. Hij verwacht dat het allemaal klakkeloos werkt binnen no-time.
  maandag 30 maart 2009 @ 21:40:27 #81
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_67559979
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:58 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En houd die man ook rekening met het feit dat je zoiets niet binnen 2 dagen kunt bouwen, testen en 100% werkend kunt krijgen?
Daar houd die naar mijn mening geen rekening mee. Hij verwacht dat het allemaal klakkeloos werkt binnen no-time.
Nee Frans volgt de OV Chip vanaf het beginnenste begin, zo ongeveer vanaf 2005 en post zijn ervaringen.
DeviantArt
pi_67560287
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:40 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nee Frans volgt de OV Chip vanaf het beginnenste begin, zo ongeveer vanaf 2005 en post zijn ervaringen.
En toch zie ik in zijn verhalen, naar mijn mening, onterechte verbazing dat het niet werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')