Er gaat geen enkele kop rollen. En de bevolking zal net als nu als makke schapen op dezelfde koppen blijven stemmen. Die vervolgens de mensen in het bankwezen en het bedrijfsleven zullen dekken zoals als altijd.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het begrotings tekort gaat fors oplopen, de economie flink in het slop en bedrijven gaan omvallen.
Op wie (of wat) gaat de bevolking zijn woede botvieren?
Bos, de Amerikanen, de banken, etc?
Ik denk het niet. Anders was er aan die macht waarschijnlijk wel eerder een einde gekomen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 07:59 schreef Ugjerke het volgende:
Misschien is dit het einde van de traditionele VVD-CDA-PvdA macht?
Slaap jij beter door deze gedachte?quote:Op woensdag 18 februari 2009 08:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ook aan jou luxe leven komt ooit een einde.
Ik denk van niet. Wat juist het probleem is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is vaak ook terecht zo'n weigering. Als ik de bank binnenloop en geld wil dan lukt mij dat ook vandaag hoor...
Beetje beperkte visie, hij moest wel wat doen. Of dat het juiste was? De tijd zal het leren.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:39 schreef JohnDope het volgende:
Wouter Bos is de grootste gaaier van dit moment. Als het om de zorg en onderwijs gaat, gaat hij tot op de cent lopen mierenneuken, maar als de banken honderden miljarden nodig hebben, staat hij klaar om Sinterklaas te spelen.
Bos moet natuurlijk zijn toekomstige graaibraantjes veilig stellen
Uiteraard, je woont in NL...quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Nee hoor, heb het zelf ook goed
En toch moet jij niet ook lachen om zo'n gefrustreerde post?quote:en misgun niemand zijn succes.
Bos geeft helemaal niet honderden miljarden weg en ik denk dat jij het toch vervelend vindt als je vanaf nu ineens niet meer kan pinnen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:39 schreef JohnDope het volgende:
Wouter Bos is de grootste gaaier van dit moment. Als het om de zorg en onderwijs gaat, gaat hij tot op de cent lopen mierenneuken, maar als de banken honderden miljarden nodig hebben, staat hij klaar om Sinterklaas te spelen.
En dat komt door die miljarden van Bos wil je zeggenquote:Op woensdag 18 februari 2009 09:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bos geeft helemaal niet honderden miljarden weg en ik denk dat jij het toch vervelend vindt als je vanaf nu ineens niet meer kan pinnen.
Het is toch best handig dat er wordt gezorgd dat iedereen door kan met betalen...
Ik vind dat hij fouten gemaakt heeft, maar door niets te doen bestond de kans dat er grote problemen gekomen waren met onze banken. En dat had een domino-effect kunnen hebben. Er is dus eerder te laat ingegrepen dan te vroeg. Sterker nog, als in de VS indertijd meteen was ingegrepen was de crisis wellicht niet eens een crisis geweest (waarbij je je dan kan afvragen of er dan ook een leerproces had gevolgd, wat dan weer de vraag op roept of het niet ergens anders fout zou zijn gegaan).quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:51 schreef JohnDope het volgende:
En dat komt door die miljarden van Bos wil je zeggen
Ja tuurlijk het is allemaal weer de schuld van Amerikaquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat hij fouten gemaakt heeft, maar door niets te doen bestond de kans dat er grote problemen gekomen waren met onze banken. En dat had een domino-effect kunnen hebben. Er is dus eerder te laat ingegrepen dan te vroeg. Sterker nog, als in de VS indertijd meteen was ingegrepen was de crisis wellicht niet eens een crisis geweest (waarbij je je dan kan afvragen of er dan ook een leerproces had gevolgd, wat dan weer de vraag op roept of het niet ergens anders fout zou zijn gegaan).
Jouw makkelijke kritiek is iig onzinnig.
Zullen we daar ff een toffe brainstorm over houden?quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja tuurlijk het is allemaal weer de schuld van Amerika!
nu veel mensen niet er was een behoorlijke schok gisteren ook ik dacht dat het niet zo rap zou gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:51 schreef Manono het volgende:
koppen rollen, wrom?
dit zien we toch al jaren aankomen?
Dat komt omdat je teveel televisie kijkt en veel te weinig zelfstandig denkt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik dacht dat het niet zo rap zou gaan.
Normaal speel ik niet zo op de persoon maar voor jou maak ik een uitzondering.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Uiteraard, je woont in NL...
[..]
En toch moet jij niet ook lachen om zo'n gefrustreerde post?
Jij wil ontkennen dat het eerste dominosteentje daar is omgevallen?quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:42 schreef JohnDope het volgende:
Ja tuurlijk het is allemaal weer de schuld van Amerika!
Fortis is toch failliet gegaan? Goh, wijs mij even op die uitspraak dan...quote:Maar goed al met al, die miljarden van Bos waren al zowat verdampt voordat Bos uberhaupt die miljarden had vrijgekregen.
Wat lief!quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
Normaal speel ik niet zo op de persoon maar voor jou maak ik een uitzondering.
Boer?quote:Ik woon in NL en ben tegelijk groot grondbezitter in Duitsland.
Exact!quote:Ik moet vaak lachen om posts hier op dit forum anders was ik er niet.
DS4, die banken hebben voor miljarden aan steun gehad.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij wil ontkennen dat het eerste dominosteentje daar is omgevallen?
[..]
Fortis is toch failliet gegaan? Goh, wijs mij even op die uitspraak dan...
Het eerste steentje is daar misschien gevallen, maar het is de schuld van de zwakke politici dat Nederland daar afhankelijk van moet zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij wil ontkennen dat het eerste dominosteentje daar is omgevallen?
[..]
Die miljarden van Bos zijn helemaal wegquote:Fortis is toch failliet gegaan? Goh, wijs mij even op die uitspraak dan...
Klopt. De minima krijgt structureel voor miljarden aan steun. En nu?quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
DS4, die banken hebben voor miljarden aan steun gehad.
Niet aan mij. Zowel persoonlijk (lees: hypotheek) als zakelijk kan ik nog altijd zaken doen.quote:Zal ik je wat vertellen: ze verdommen het om geld uit te lenen aan de consument en bedrijven.
Nou, terecht! Het zou te zot voor woorden zijn als de ING wel eenvoudigweg hypotheken gaat verstrekken aan mensen zonder vast dienstverband. Natuurlijk zijn er best mensen zonder vast dienstverband die je een hypotheek kan geven, maar in de meeste situaties is dat gewoon niet slim.quote:Hoe walgelijk het maar kan zijn. Die houding, om te braken gewoon.
In mijn familie werd recentelijk nog door ING een hypotheek geweigerd, omdat deze geen vast dienstverband heeft.![]()
![]()
![]()
Ik kan mij dan weer niet voorstellen dat men een hypotheek weigert met ruim voldoende onderpand. 50% van executiewaarde lukt in beginsel ongezien. Omdat de bank dan eigenlijk geen risico loopt.quote:Het ging om een zeer kleine hypotheek, een fractie van de excecutiewaarde. Persoon heeft gewoon ruim voldoende inkomen.
Wat mij stoort is dat banken riant worden geholpen, maar de zwakken onder ons en gewone burgers het geld door wanstaltig gedrag door topmensen moeten opgehoesten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het eerste steentje is daar misschien gevallen, maar het is de schuld van de zwakke politici dat Nederland daar afhankelijk van moet zijn.
[..]
Die miljarden van Bos zijn helemaal weg
Het is de schuld van de zwakke politici dat Nederlandse banken niet ongevoelig zijn voor de wereldeconomie? HUH?quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:59 schreef JohnDope het volgende:
Het eerste steentje is daar misschien gevallen, maar het is de schuld van de zwakke politici dat Nederland daar afhankelijk van moet zijn.
Onderbouw dat eens.quote:Die miljarden van Bos zijn helemaal weg
nuja zoveel kijk ik niet maar de overgang tussen een topjaar tot een krimp zoals in 1930 is toch wel een heel grote ik had verwacht dat het wat geleidelijker zou gaanquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat komt omdat je teveel televisie kijkt en veel te weinig zelfstandig denkt.
Het is niet alleen dat, want als er een paar centen extra voor het onderwijs en zorg moeten vrij komen, beginnen Bos, Pechthold en de hele mikmak in eens om de centen te janken omdat er zogenaamd geen geld meer is, maar ze weten wel 100den miljarden euro's aan gebakken lucht voor de banken te voorschijn te toveren.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat mij stoort is dat banken riant worden geholpen, maar de zwakken onder ons en gewone burgers het geld door wanstaltig gedrag door topmensen moeten opgehoesten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |