abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66190566
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:42 schreef JohnDope het volgende:

Ja tuurlijk het is allemaal weer de schuld van Amerika !
Jij wil ontkennen dat het eerste dominosteentje daar is omgevallen?
quote:
Maar goed al met al, die miljarden van Bos waren al zowat verdampt voordat Bos uberhaupt die miljarden had vrijgekregen.
Fortis is toch failliet gegaan? Goh, wijs mij even op die uitspraak dan...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_66190618
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

Normaal speel ik niet zo op de persoon maar voor jou maak ik een uitzondering.
Wat lief!
quote:
Ik woon in NL en ben tegelijk groot grondbezitter in Duitsland.
Boer?
quote:
Ik moet vaak lachen om posts hier op dit forum anders was ik er niet.
Exact!

[ Bericht 0% gewijzigd door DS4 op 18-02-2009 11:02:44 ]
pi_66190721
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

DS4, die banken hebben voor miljarden aan steun gehad.

Zal ik je wat vertellen: ze verdommen het om geld uit te lenen aan de consument en bedrijven.

Hoe walgelijk het maar kan zijn. Die houding, om te braken gewoon.

In mijn familie werd recentelijk nog door ING een hypotheek geweigerd, omdat deze geen vast dienstverband heeft.

Het ging om een zeer kleine hypotheek, een fractie van de excecutiewaarde. Persoon heeft gewoon ruim voldoende inkomen.
pi_66190768
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]
Het eerste steentje is daar misschien gevallen, maar het is de schuld van de zwakke politici dat Nederland daar afhankelijk van moet zijn.
quote:
Die miljarden van Bos zijn helemaal weg
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66191083
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

DS4, die banken hebben voor miljarden aan steun gehad.
Klopt. De minima krijgt structureel voor miljarden aan steun. En nu?
quote:
Zal ik je wat vertellen: ze verdommen het om geld uit te lenen aan de consument en bedrijven.
Niet aan mij. Zowel persoonlijk (lees: hypotheek) als zakelijk kan ik nog altijd zaken doen.
quote:
Hoe walgelijk het maar kan zijn. Die houding, om te braken gewoon.

In mijn familie werd recentelijk nog door ING een hypotheek geweigerd, omdat deze geen vast dienstverband heeft.
Nou, terecht! Het zou te zot voor woorden zijn als de ING wel eenvoudigweg hypotheken gaat verstrekken aan mensen zonder vast dienstverband. Natuurlijk zijn er best mensen zonder vast dienstverband die je een hypotheek kan geven, maar in de meeste situaties is dat gewoon niet slim.
quote:
Het ging om een zeer kleine hypotheek, een fractie van de excecutiewaarde. Persoon heeft gewoon ruim voldoende inkomen.
Ik kan mij dan weer niet voorstellen dat men een hypotheek weigert met ruim voldoende onderpand. 50% van executiewaarde lukt in beginsel ongezien. Omdat de bank dan eigenlijk geen risico loopt.

Overigens, als het toch om zo weinig geld gaat en om zo weinig risico... waarom dan niet buiten de bank om? Daar moet toch iemand voor te vinden zijn zou ik denken.
pi_66191102
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het eerste steentje is daar misschien gevallen, maar het is de schuld van de zwakke politici dat Nederland daar afhankelijk van moet zijn.
[..]

Wat mij stoort is dat banken riant worden geholpen, maar de zwakken onder ons en gewone burgers het geld door wanstaltig gedrag door topmensen moeten opgehoesten.
pi_66191198
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:59 schreef JohnDope het volgende:

Het is de schuld van de zwakke politici dat Nederlandse banken niet ongevoelig zijn voor de wereldeconomie? HUH?
quote:
Onderbouw dat eens.
pi_66191259
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat komt omdat je teveel televisie kijkt en veel te weinig zelfstandig denkt.
nuja zoveel kijk ik niet maar de overgang tussen een topjaar tot een krimp zoals in 1930 is toch wel een heel grote ik had verwacht dat het wat geleidelijker zou gaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66191267
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat mij stoort is dat banken riant worden geholpen, maar de zwakken onder ons en gewone burgers het geld door wanstaltig gedrag door topmensen moeten opgehoesten.
Het is niet alleen dat, want als er een paar centen extra voor het onderwijs en zorg moeten vrij komen, beginnen Bos, Pechthold en de hele mikmak in eens om de centen te janken omdat er zogenaamd geen geld meer is, maar ze weten wel 100den miljarden euro's aan gebakken lucht voor de banken te voorschijn te toveren.

Zou "The Mask" in de show van Uri Geller niet gewoon Wouter Bos zijn
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66191301
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:55 schreef DS4 het volgende:

Boer?

Ik heb een broer en die is erg goed in IT.
pi_66191374
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt. De minima krijgt structureel voor miljarden aan steun. En nu?
[..]

Niet aan mij. Zowel persoonlijk (lees: hypotheek) als zakelijk kan ik nog altijd zaken doen.
[..]
Prijs je gelukkig, maar de klachten over de houding van de banken na de miljardnesteun is niet van de lucht. Bos weet daar intussen alles van.
quote:
Nou, terecht! Het zou te zot voor woorden zijn als de ING wel eenvoudigweg hypotheken gaat verstrekken aan mensen zonder vast dienstverband. Natuurlijk zijn er best mensen zonder vast dienstverband die je een hypotheek kan geven, maar in de meeste situaties is dat gewoon niet slim.
[..]
Steeds minder mensen krijgen nog een vast dienstverband. En eerlijk: wat stelt een vast dienstverband vandaag de dag nog feitelijk voor? Zie nu in de huidige crisis hoe met het grootste gemak je ontslagen kan worden???
quote:
Ik kan mij dan weer niet voorstellen dat men een hypotheek weigert met ruim voldoende onderpand. 50% van executiewaarde lukt in beginsel ongezien. Omdat de bank dan eigenlijk geen risico loopt.
DE ING WEIGERT ZELF EEN GESPREK AAN TE GAAN OVER EEN ZEER KLEINE HYPOTHEEK, OM PRECIES TE ZIJN 23 % VAN DE EXECUTIE WAARDE. IK HEB VOOR DIE PERSOON ER HOOGSTPERSOONLIJK ACHTERAAN GEBELD. HET BLIJKT@##%$^$^$%$#%$^%^%^&$%&&^$#$&%$#%$^NOG WAAR TE ZIJN OOK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KAN ZELFS GEEN GESPREK KRIJGEN. !!!!!!

GORTE HUFTERS ZIJN HET. EN BOS STAAT DIT TOE?????????

SODOM en GOMMORA die banken

Sorry mijn bloed kookt!
quote:
Overigens, als het toch om zo weinig geld gaat en om zo weinig risico... waarom dan niet buiten de bank om? Daar moet toch iemand voor te vinden zijn zou ik denken.
Dat vraag ik mij dus af. De ABN-amro is nog erger volgens mij.
pi_66191474
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat jij kennelijk niet door hebt is dat zonder het overeind houden van de banken de zwakkeren juist een nog grotere klap krijgen. Als de AH om valt is er niet zoveel aan de hand, want niemand heeft vooraf de boodschappen betaald om de komende 5 jaar stukje bij beetje die waarde aan boodschappen mee te nemen. Bij banken zijn er gewoon heel veel slachtoffers. Het gaat dus niet om die bank.
pi_66191545
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

Ik heb een broer en die is erg goed in IT.
Geen idee wat dat met grootgrondbezit te maken heeft, maar toch... Ik heb ook een broer trouwens. Die kan helemaal niets met een computer. Maar ik heb dan ook geen grondpositie in Duitsland.
pi_66191644
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat jij kennelijk niet door hebt is dat zonder het overeind houden van de banken de zwakkeren juist een nog grotere klap krijgen. Als de AH om valt is er niet zoveel aan de hand, want niemand heeft vooraf de boodschappen betaald om de komende 5 jaar stukje bij beetje die waarde aan boodschappen mee te nemen. Bij banken zijn er gewoon heel veel slachtoffers. Het gaat dus niet om die bank.

Dit zijn bijkans de letterlijk woorden van Bos. Ik begrijp dat standpunt best, maar de gevolgens van die miljardne steun komen wel op de rug van diezelfde burgers voor wie Bos dat alleemaal deed.

en dat is nog niet het erste: het gewone wrerkvolk en uitkeringsgerechtigden betalen zoals altijd de prijs.

Ik dank trouwens de hemel op mijn blootje knietjes dat de VVD ( met haar verderfelijke standpunten) niet in de regering zit. Want dan waren de uitkeringsgerechtigden het eerste an de beurt. Hoe laf mensen van een politieke beweging kunnen zijn.
pi_66191915
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:

Prijs je gelukkig, maar de klachten over de houding van de banken na de miljardnesteun is niet van de lucht.
De mensen die wel gewoon krediet krijgen hebben geen reden om dat te melden...
quote:
Steeds minder mensen krijgen nog een vast dienstverband. En eerlijk: wat stelt een vast dienstverband vandaag de dag nog feitelijk voor? Zie nu in de huidige crisis hoe met het grootste gemak je ontslagen kan worden???
Voor de goede orde: ik ben het met je eens dat de waarde die aan een vast dienstverband wordt gehecht gekunsteld over komt. Maar dat de banken dat al sinds jaar en dag eisen (dan wel een waardeloze intentieverklaring) is een feit. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
quote:
DE ING WEIGERT ZELF EEN GESPREK AAN TE GAAN OVER EEN ZEER KLEINE HYPOTHEEK, OM PRECIES TE ZIJN 23 % VAN DE EXECUTIE WAARDE.
Je hoeft niet te schreeuwen...

Maar goed, dan ga je toch naar een ander. Wij hebben de ING ook snel afgeschreven voor onze nieuwe hypotheek. Kwamen met twee man langs om vervolgens onvoorbereid wat te vertellen over de mogelijkheden. Waarbij men kwam op "salaris *5". Dat wij ons salaris aanpassen aan fiscale planning en er in de PH dus ruime overwinst zit (en het salaris gewoon aangepast kan worden) was volgens hun niet belangrijk. Nou ja, die knuppels stonden dus zo buiten. En dat werkt dan op de bedrijvenafdeling... en nota bene de bank die de toko's van mijn vrouw financiert, dus had horen te weten dat de vork totaal anders in de steel steekt.
quote:
SODOM en GOMMORA die banken

Sorry mijn bloed kookt!
Ze zijn natuurlijk niet verplicht om geld uit te lenen. Ik vermoed echter wel dat er iets anders heeft meegespeeld. Of het is echt zo dat bij de ING alleen maar knuppels werken, maar dat kan ik mij dan toch weer niet voorstellen.
quote:
Dat vraag ik mij dus af. De ABN-amro is nog erger volgens mij.
Even voor de goede orde: als je door alle banken wordt geweigerd dan moet er echt iets anders spelen. Banken geven graag geld aan mensen die het niet nodig hebben.
pi_66191991
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geen idee wat dat met grootgrondbezit te maken heeft, maar toch... Ik heb ook een broer trouwens. Die kan helemaal niets met een computer. Maar ik heb dan ook geen grondpositie in Duitsland.

Altijd handig toch zo'n broer. Van je familie moet je het hebben.
pi_66192017
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Dit zijn bijkans de letterlijk woorden van Bos.
Hij zegt natuurlijk ook vaak zinnige dingen...
quote:
Ik begrijp dat standpunt best, maar de gevolgens van die miljardne steun komen wel op de rug van diezelfde burgers voor wie Bos dat alleemaal deed.
Zo werkt dat nu eenmaal. Als er een weg wordt aangelegd betalen we dat ook allemaal.
quote:
en dat is nog niet het erste: het gewone wrerkvolk en uitkeringsgerechtigden betalen zoals altijd de prijs.
De WML-ers en de uitkeringsgerechtigden betalen zo goed als geen IB, dus dit klopt niet. Het is de grote middengroep die het moet ophoesten. Altijd weer...
quote:
Ik dank trouwens de hemel op mijn blootje knietjes dat de VVD ( met haar verderfelijke standpunten) niet in de regering zit. Want dan waren de uitkeringsgerechtigden het eerste an de beurt.
Toen ze wel in de regering zaten was dat anders niet zo. Dus je bent ongefundeerd aan het schoppen en het is nog zinloos ook (want hypothese).
pi_66192053
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

Van je familie moet je het hebben.
Tsja, ik dus niet.
pi_66192077
Mijn bezit daalt ook in waarde nu maar och, het is een stuk grond waar ik wanneer 't mij uitkomt een huis ga bouwen.
pi_66192151
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tsja, ik dus niet.
Je hebt de boel aardig voor elkaar, respect daarvoor helemaal als je 't zonder steun van familie hebt gedaan.
pi_66192606
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn bezit daalt ook in waarde nu maar och, het is een stuk grond waar ik wanneer 't mij uitkomt een huis ga bouwen.
Dalen de grondprijzen in Duitsland dan? Grond is nl. over het algemeen recessiebestendig.

Maarre, aangezien jij er een huis wil bouwen (groot gelijk, prachtig land), wat is dan grootgrondbezit in dezen?
pi_66192641
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

respect daarvoor helemaal als je 't zonder steun van familie hebt gedaan.
Zonder financiële steun... Ik heb natuurlijk wel een goede opvoeding gehad. Ook al dacht ik er indertijd genuanceerder over.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:46:04 #73
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_66194265
Ik hoop balkenende
Drugs are good mkay?
pi_66209754
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 07:59 schreef Ugjerke het volgende:
Misschien is dit het einde van de traditionele VVD-CDA-PvdA macht?
Lijkt me niet, Nederland is altijd een land van de middenpartijen geweest. Dat zal niet zo snel veranderen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 19 februari 2009 @ 07:44:42 #75
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_66224476
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die frustratie!!!!!!

pi_66227357
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 07:44 schreef Fajarowicz het volgende:

[ afbeelding ]
Je hebt gelijk... Mijn excusus. Als ik iedere ochtend in de spiegel jouw beeltenis zag zou ik ook gefrustreerd zijn. Nogmaals sorry, het was gemeen van mij.
pi_66228655
Geen ruzie jongens.
pi_66243418
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Geen ruzie jongens.
Bied ik mijn excuses aan is het WEER niet goed...
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:06:38 #79
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_66248203
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk... Mijn excusus. Als ik iedere ochtend in de spiegel jouw beeltenis zag zou ik ook gefrustreerd zijn. Nogmaals sorry, het was gemeen van mij.
Ik vind dit wel wat overdreven maar goed als jij die behoefte hebt. Ik heb overigens nooit enige frustratie gevoeld vooraf, tijdens en na het posten van mijn bericht. Dat jij mij daar wel van verwijt is jouw aanname. Wat jou overigens goed recht is hoor om aannames alle kanten op te slingeren. Maar bedenk dat aannames geen feiten zijn, zelfs de jouwe niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')