Onzin, er is een groep die dit voornamelijk moet betalen en dat zijn WIJ (werkende mensen). Als ik 400,- minder wordt gekort door deze regel, mag dat wat mij betreft gewoon doorgevoerd worden. Hell, al is het "maar" 200,- omdat wat mij betreft ook niet direct álles aan ontwikkelingshulp hoeft te worden stopgezet. Al er op deze manier 10 van dit soort (in jouw ogen kleine) maatregelen worden genomen, heb je al wel 40 miljard te pakken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:37 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja, dat klinkt idd heel mooi, die 4 miljard verdelen over de beroepsbevolking, maar behalve dat het leuk klinkt, weet jij best dat het verder een vrij nutteloze uitspraak is, vooral in Nederland, waar extraatjes op z'n best over de hele bevolking worden uitgesmeerd, maar meestal toch gewoon gestort worden in het begrotingsgat, daarin gaan die 4 miljard weinig doen.
Kleine beetjes helpen, maar grotere beetje helpen meer, deze economische recessie heeft geen kleine beetjes nodig, maar grootschalige investeringen. (Think big.)
We hadden het toch over de woningen? Of had je het over lonen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Zijn de lonen verschillend in de verschillende delen van Nederland?
Nee! Waarom zou een bankdirecteur in Groningen dan al vanaf 250 000 euro geen aftrek meer hebben terwijl iemand met hetzelfde inkomen in Amsterdam tot 400 000 mag aftrekken?
Dat ding is toch zinloze geldverspilling inderdaad. Laat ze eerst eens met een garantie komen hoe duur dat ding eigenlijk wordt, net als bij die Saab, en dan kunnen we het er nog eens over hebben. Op deze manier wordt het een bodemloos put verhaal en weet niemand hoe duur dat ding gaat worden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:24 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
en het leger? Wat zou het opleveren als de aanschaf van de JSF niet meer doorgaat ???
Och...een paar dijken en duinen doorprikken en het is zo gedaan hoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:42 schreef Tizitl het volgende:
Overigens vind ik Balkenende wel een aardige kampioen paniekzaaien. Er wordt weer eens net gedaan of Nederland volgend jaar ten onder gaat.
Dus dan koop ik een ieniemienie huisje van 350k in Amsterdam, en na een jaar verhuis ik naar het oosten, en neem de hypotheek mee om een leuk huis te financieren.. Dat gaat niet werken denk ik, maar een max aftrek is wel een goed plan, en dan meteen even met de pet langs bij de woningbouwcorporaties, die kunnen wel wat van die opgepotte miljarden teruggeven, of betaalbare woningen in voldoende aantallen bouwen.. Mogen ze nog kiezen ook...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Denk dat je dit dan ook weer regio afhankelijk moet maken, want hier in Utrecht zit je al heel gauw boven die 250, terwijl je in Groningen een groot huis hebt voor hetzelfde bedrag.
Ik zit boven zeeniveauquote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:54 schreef Semisane het volgende:
[..]
Och...een paar dijken en duinen doorprikken en het is zo gedaan hoor.
bron Dan toch nog een beetje aanvulling van de OPquote:Wilders: stop linkse hobby ontwikkelingshulp
Wilders: snijden in linkse hobby's
PVV-leider Geert Wilders vindt dat een deel van de overheidsuitgaven zo snel mogelijk moet worden geschrapt. Het kabinet moet volgens hem ,,gigantisch snijden in de linkse hobby's'', zoals bijdragen aan ontwikkelingssamenwerking, de publieke omroep, Afghanistan en de "klimaatswaanzin".
Wilders zei dat dinsdag in een reactie op de volgens hem schokkende cijfers van het Centraal Planbureau. Het Tweede Kamerlid vindt het onbegrijpelijk dat het kabinet al tijden treuzelt en ,,op z'n achterste blijft zitten''. Volgens hem moet het kabinet nu snel actie ondernemen, kiezen voor een lastenverlichting voor burgers en vooral afblijven van de AOW en de AWBZ.
Linkse waanzin
,,Er wordt zoveel uitgegeven aan linkse waanzin. Die overheidsuitgaven moeten worden beperkt en er moet geld terug naar de burger. Dat had men al lang moeten doen'', zei Wilders.
SP
SP-leider Agnes Kant vreest dat veel mensen geraakt zullen worden door de snel verslechterende economische situatie en de oplopende werkloosheid.
Ze riep het kabinet dinsdag op ervoor te zorgen dat de rekening van noodzakelijke maatregelen niet betaald gaat worden door mensen die het toch al moeilijk hebben. Bezuinigen op onderwijs, zorg of sociale zekerheid is wat haar betreft dan ook uit den boze. ,,Dat is dom en niet sociaal.'' De SP wil snel een pakket maatregelen dat de economie stimuleert.
D66
De nieuwe economische voorspellingen van het Centraal Planbureau (CPB) zijn ,,nog een stevige slok meer dan de somberste verwachtingen''. Dat stelt D66-leider Alexander Pechtold dinsdag in een eerste reactie. Vooral de snel oplopende werkloosheid baart hem grote zorgen.
Volgens D66 moet het kabinet snel besluiten tot grote hervormingen op de arbeidsmarkt en de woningmarkt, zoals bijvoorbeeld een hogere AOW-leeftijd. Daarnaast moeten waar mogelijk uitgaven worden geschrapt en investeringen gedaan die goed zijn voor de kenniseconomie en het onderwijs.
VVD
Het kabinet moet onmiddellijk overgaan tot het schrappen van uitgaven die de economie schaden. Dat zegt VVD-leider Mark Rutte dinsdag in een reactie op de economische voorspellingen van het CPB.
Door te snijden in de bureaucratie in de thuiszorg bijvoorbeeld, kan volgens Rutte miljarden bespaard worden. Ook bij maatschappelijke stages en het kindgebonden budget is volgens Rutte veel geld te halen.
,,Dit kabinet moet nu stoppen met kissebissen en eindelijk gaan regeren'', zegt Rutte. Hij ziet ook mogelijkheden te bezuinigen op de sociale zekerheid, bij de bijstand onder 27 en op de WAO-uitkeringen, ,,de hoogste in de wereld''.
Rutte pleit verder voor het naar voren halen van investeringen in wegen, de bouw en het openbaar vervoer. Op de langere termijn hoopt hij dat de AOW-leeftijd naar 67 wordt verhoogd en dat het kabinet het voor bedrijven eenvoudiger maakt personeel aan te nemen en ook weer te kunnen ontslaan.
Niet echt want daar is al een apart topic overquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:24 schreef paddy het volgende:
[..]
bron Dan toch nog een beetje aanvulling van de OP
Waarom?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:59 schreef ethiraseth het volgende:
Laten we maar beginnen met die hypotheekrenteaftrek en aanrechtsubsidie.
Haal je berenvel maar uit de kast.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
Kan iemand me vertellen wat ik me zo ongeveer voor mag stellen, mocht e.e.a. echt flink uit de klauwen lopen?
Is het handig om te weten welke bruikbare en verkoopbare onderdelen en grondstoffen je in allerlei huisraad kunt vinden, of zijn we voorlopig nog niet zo ver?
En oude kranten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Haal je berenvel maar uit de kast.
Anders wordt dat toch maar uitgegeven aan voedsel en medicijnen. Onze economie is veel belangrijker.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:05 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ja want we hebben het hier zooo slecht dat die 0,7% niet gemist kan worden![]()
ik heb alleen een tijgerprintjequote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Haal je berenvel maar uit de kast.
Die heb ik zelf naar POL geschoven, want mergen was geen optie meer en wilde het nieuwsbericht toch niet helemaal weghalen uit NWS.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:35 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Niet echt want daar is al een apart topic over
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |