Dit soort etnocentrische en chauvinistische gedachtegangen hebben ook zeer effectief een einde aan de crisis van de jaren 30 gemaakt. Onze oosterburen waren toentertijd ook erg goed om de schuld van de crisis op etnische minderheden af te schuiven.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:51 schreef Lemmeb het volgende:
Laten we beginnen te bezuinigen op al dat niet-westerse allochtonengeknuffel. De kans dat er hier een burgeroorlog komt schat ik hoger in dan dat al die miljarden die in allochtonen worden gepompt zich óóit nog terug betalen.
Je ziet toch hoop ik wel dat er een groot verschil is? De Jodenhaat ontstond juist uit een vorm van jaloezie doordat Joden relatief gezien veelal succesvol en dus rijk waren. Dat is een totaal andere situatie dan die van nu met een grote groep mensen die een religie aanhangt die eigenlijk gewoon botst met onze samenleving maar belangrijker nog: in het algemeen absoluut niet succesvol is...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:19 schreef Pie.cr het volgende:
[..]
Dit soort etnocentrische en chauvinistische gedachtegangen hebben ook zeer effectief een einde aan de crisis van de jaren 30 gemaakt. Onze oosterburen waren toentertijd ook erg goed om de schuld van de crisis op etnische minderheden af te schuiven.
Helaas is er feitelijk gezien geen verschil. Waar ik op wijs is dat er in tijden van crisis er een trend ontstaat waarin autochtone inwoners allochtone inwoners de schuld geven van de financiële crisis. Dit staat los van de onderbouwing waarom ze de schuld krijgen. Joden werden niet alleen gehaat vanwege hun vermeende rijkdom, ze werden ook beschuldigd van de werkeloosheid en financiële crisis toentertijd (sla je geschiedenisboeken maar open). De poster boven mij deed hetzelfde:het betrekken van een etnische minderheid in de oorzaak van de huidige crisis. In dit geval verdiend de groep echter te weinig geld in plaats van teveel maar de essentie blijft hetzelfde. Dit kan in combinatie met protectionisme nooit fijne taferelen opleveren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Je ziet toch hoop ik wel dat er een groot verschil is? De Jodenhaat ontstond juist uit een vorm van jaloezie doordat Joden relatief gezien veelal succesvol en dus rijk waren. Dat is een totaal andere situatie dan die van nu met een grote groep mensen die een religie aanhangt die eigenlijk gewoon botst met onze samenleving maar belangrijker nog: in het algemeen absoluut niet succesvol is...
Los van hoe je er verder ook tegenover staat, jouw analogie gaat niet op.
Het is toch echt debiel dat ik niemand in Den Haag hoor over de gratis schoolboeken. Dat is juist een maatregel waardoor je vrij goedkoop geld kunt besparen. De maatregel is nu nog niet van kracht en dus zal ook niemand het merken als deze afgeschaft wordt. Vergroting van de klassen zou zeer slecht zijn voor de kwaliteit van het onderwijs, en verlaging van de kinderbijslag is ook raar want daarmee doe je je koopkrachtverlichting van de gratis schoolboeken weer te niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
- verlagen kinderbijslag
- vergroting klassen
Dat is toch bij lange na niet genoeg.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is toch echt debiel dat ik niemand in Den Haag hoor over de gratis schoolboeken. Dat is juist een maatregel waardoor je vrij goedkoop geld kunt besparen. De maatregel is nu nog niet van kracht en dus zal ook niemand het merken als deze afgeschaft wordt. Vergroting van de klassen zou zeer slecht zijn voor de kwaliteit van het onderwijs, en verlaging van de kinderbijslag is ook raar want daarmee doe je je koopkrachtverlichting van de gratis schoolboeken weer te niet.
Het afschaffen van de gratis schoolboeken zal eenmalig 500+200 miljoen besparen en de jaren er na jaarlijks 200 miljoen. Afschaffen levert nu, per direct, 700 miljoen minder uitgaven op! En in de komende jaren 200 miljoen minder uitgaven!
Dat snap ik ook wel. Maar het zou goed onderdeel van het pakket uit kunnen maken om de overheidsfinanciën op een gezonder niveau te brengen. Wie het kleine niet eert...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:55 schreef De_Ananas het volgende:
Dat is toch bij lange na niet genoeg.
Onzin, er zijn altijd branches en mensen die er van (kunnen) profiteren. Je kan je voorstellen dat bv grote Amerikaanse bedrijven hun focus meer naar de thuis markt verleggen en in Europa dus gaten laten vallen. Daardoor ontstaan kansen voor Europese partijen. En ondanks dat die gaten door de afnemende vraag zeker niet 100% opgevuld gaan worden kan dat zeker voor de regionale partijen een flinke omzet stijging betekenen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:10 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Lekker kortzichtige reactie zeg. Deze economische situatie is voor niemand goed.
En laten we daarbij vooral niet alle juristen vergeten; die beleven nu gouden tijdenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Onzin, er zijn altijd branches en mensen die er van (kunnen) profiteren. Je kan je voorstellen dat bv grote Amerikaanse bedrijven hun focus meer naar de thuis markt verleggen en in Europa dus gaten laten vallen. Daardoor ontstaan kansen voor Europese partijen. En ondanks dat die gaten door de afnemende vraag zeker niet 100% opgevuld gaan worden kan dat zeker voor de regionale partijen een flinke omzet stijging betekenen.
"Etnocentrische en chauvinistische gedachtegangen" waar heb je het in godsnaam over?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:19 schreef Pie.cr het volgende:
[..]
Dit soort etnocentrische en chauvinistische gedachtegangen hebben ook zeer effectief een einde aan de crisis van de jaren 30 gemaakt. Onze oosterburen waren toentertijd ook erg goed om de schuld van de crisis op etnische minderheden af te schuiven.
ben jij echt zo naief om te denken dat ontwikkelingshulp weggegooid geld is. Er zijn 100-duizenden levens door gered en/of ze hebben die mensen weer kansen gegeven voor de toekomst.quote:Op woensdag 18 februari 2009 02:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
"Etnocentrische en chauvinistische gedachtegangen" waar heb je het in godsnaam over?
Ik constateer slechts dat er de afgelopen tientallen jaren honderden miljarden euro's in niet-westerse allochtonen zijn gepompt in de vorm van allerlei projecten gericht op positieve discriminatie, en dat die honderden miljarden euro's zich tot nu toe nog op geen enkele wijze hebben terugbetaald. Misschien de hoogste tijd dus om eens te kappen met het betalen aan die bodemloze put.
Ja, dat ook. Ontwikkelingshulp is voor de volle 100% weggegooid geld.quote:Op woensdag 18 februari 2009 02:14 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
ben jij echt zo naief om te denken dat ontwikkelingshulp weggegooid geld is.
Dan ben je erg dom / kortzichtig. En dat geloel over 100den miljarden naar knuffelprojectenquote:Op woensdag 18 februari 2009 02:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, dat ook. Ontwikkelingshulp is voor de volle 100% weggegooid geld.
Maar daar had ik het hierboven helemaal niet over. Misschien moet je mijn vorige reactie nog eens lezen en opnieuw reageren.
Eh nee, waarschijnlijk heeft het zelfs levens gekost.quote:Op woensdag 18 februari 2009 02:14 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
ben jij echt zo naief om te denken dat ontwikkelingshulp weggegooid geld is. Er zijn 100-duizenden levens door gered en/of ze hebben die mensen weer kansen gegeven voor de toekomst.
Je hebt gelijk hoor jongenquote:Op woensdag 18 februari 2009 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, waarschijnlijk heeft het zelfs levens gekost.
Tja, je kan nu wel denken dat smileys argumenten zijn, maar dat is niet zo. Wanneer mensen geld krijgen zullen ze geen initiatieven ontwikkelen. Het blijkt bijvoorbeeld dat microkredieten beter werken dan grootschalige ontwikkelingshulp.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:13 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor jongen![]()
Balkie vindt dat er weinig aan de hand is en dat ze wel even de tijd hebben.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:41 schreef capricia het volgende:
Wanneer krijgen we de maatregelen van het kabinet te horen?
Bronquote:Conjunctuur verder verslechterd
De Nederlandse economie is er in februari weer slechter komen voor te staan.
Krimp
Het conjunctuurbeeld zag er eind februari een stuk slechter uit dan eind januari. Dat komt vooral doordat de economische groei omgeslagen is in economische krimp. Het zwaartepunt van de indicatoren in de Conjunctuurklok ligt diep in de fase van laagconjunctuur.
Krimp
Zes van de vijftien indicatoren in de Conjunctuurklok presteren nog wel boven hun langjarig gemiddelde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |