abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66365093
Mikael zit helemaal klaar in zijn clownpak om naar de psz te gaan. Nu moet ie alleen nog 3 uur wachten En hij heeft ook nog eens gepoept maar ik mag hem niet verschonen omdat ie dan zijn pak uit moet. Wacht maar tot ik zere billen heb zegt ie
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66366871
Hoi allemaal.
Damian is zaterdag 2 geworden. We hebben een leuk feestje gehad, niet te druk. Damian vond het prachtig al die slingers en ballonnen en liedjes die voor hem gezongen werden.
Over Damian:
Het is erg gezellig met hem in huis. Hij kletst er op los, de hele dag door. Hij weet zich prima uit te drukken en hij kan ook goed vertellen wat hij wil en hoe hij het wil.
Je kan goed merken dat Damian nu echt een eigen karakter heeft.
Hij is enthousiast en makkelijk, hij vindt vaak alles leuk en prima.
Hij is erg druk (maar soms ook driftig) als je samen met hem speelt maar juist weer erg rustig en geconcentreerd als hij alleen speelt.
Hij is erg open en heeft voor iedereen knuffels en kusjes, maar het meest voor papa en mama natuurlijk. Het liefst geeft hij ons wel 100 kusjes voor hij gaat slapen.
Sinds een kleine week plast hij regelmatig op het potje en tellen doet hij ook, tot 10.
Van kleuren snapt hij nog niets. Hij roept heel enthousiast dat iets rood, groen, paars of blauw is maar het klopt nooit.
Zijn favoriete bezigheid: auto's. Daar kan hij de hele dag mee spelen. Hij vindt het vooral helemaal geweldig om ze op een rij te zetten. Dat moet heel precies, anders begint hij weer opnieuw.
pi_66367782
Hé! Damian en Appesap! Welkom, leuk!
En al op het potje, grote vent zeg!

Gheghe, gisteren na het douchen rende mijn kleine nudist als vanouds weer heerlijk bloot door de kamer. Na een rondje kwam hij bij me staan, wijzend op zijn billen "Wille".
Na een kneepje in dat blote kontje rende hij weer verder, om daarna weer bij me te komen staan voor een portie spank. En dat zo een kwartier lang, ofzo.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_66369012
Thies =
Sara vind het ook heerlijk om bloot te zijn. Als ze thuiskomt gaat meteen haar broek uit, echt ernstig soms

En, met veel trots mag ik u melden dat mijn kleine grote meiske zindelijk is! WHOEIIIII!!! Sinds afgelopen zaterdag doet ze alles netjes op de WC, met maar een paar ongelukjes. Sara zelf is retetrots: Nu ben ik 4 he mama?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 23 februari 2009 @ 12:09:44 #80
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66369159
Welkom met je stoertje, Appelsap!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:38:07 #81
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66413224
Damian

En Sara wat stoer van jou! Ja, hoor jij ben nu echt wel 4

Thies is in je blootje is toch ook zo lekker. Niet al die zooi aan je lichaam. Maud ook hoor. Uitkleden is prima, maar 'klee' nee, dat is geen succes.... tot ze eindelijk roept: mama, mau kouwwww brrrrrrrr.... mau KLEE!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:31:03 #82
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66422721
Wat goed van Sara Fuente! En wat heerlijk voor jullie!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:31:17 #83
94046 PM-girl
pi_66422731
En welkom voor Damian en Appelsap!
*
  woensdag 25 februari 2009 @ 07:53:52 #84
190853 RockabeIIa
pi_66433348
Brent kroop gisterenavond nog even tegen me aan op de bank en onze teckelin ging aan de andere kant op de rug naast hem liggen. Brent aait haar en ziet opeens haar 'tepies'. 'Ooooeh Peddie! Kliebe kliebe kliebe.' Zat ie eraan te kriebelen maar dat was nog niet het grappigste: blijkbaar gaat onze hond niezen als je haar daar kriebelt. Brent lag in een deuk van het lachen elke keer dat ze nieste en dat maakte de situatie zo idioot lachwekkend!
Iedereen zo'n hond!
pi_66433866
rocka als die van ons niezen liggen ze hier ook in een deuk, zo lief
brent je bent me er ook een
mama van 3 kids!
  woensdag 25 februari 2009 @ 10:23:52 #86
108648 cattie
lieve moeder
pi_66435954
Hahaha, Rocka, dat moet er erg grappig uitgezien hebben!
pi_66442344
Aaaaah... Wat grappig!
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 22:02:55 #88
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66461500
Appelsap gefeliciteerd met je stoere ventje Wat gaat de tijd toch snel *emozucht*

Rocka dat klinkt superlief dat kliebe kliebe kliebe

Even een kinderziektevraagje aan de meer ervaren ouders. Toen we Milo vanavond in bad deden zag we wat rode, puistachtige bultjes op zijn rug, buik en benen. Het leken er met de minuut meer te worden. Wat kan dit zijn? Ik heb al even gegoogled en het lijkt een beetje op het beginstadium van waterpokken De 6e ziekte heeft ie al gehad. Iemand verder nog een idee? Ik ben heel benieuwd hoe ik hem morgenochtend aantref.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_66461580
damian nog gefeliciteerd! en appelsap natuurlijk ook!

brent, grapjas!

fuente, wow, wat goed van Sara!!! (en gebruikt ze dat trappetje nog of kan ze al zonder?)
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:06:27 #90
190853 RockabeIIa
pi_66461632
Kan best, slaapmeisje. Zo herinner ik me het ook wel. Blaasjes met gele vloeistof. Hopelijk krijgt ie er niet al teveel last van...
(Er is een pokketopic, dat weet je wel he?)
pi_66461690
zou best kunnen slaapmeisje. en anders lijkt 't wel wat op krentenbaard/kinderzeer/impetigo, maar dat is meestal vooral in 't gezicht.
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 22:08:46 #92
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66461714
quote:
Op maandag 23 februari 2009 11:24 schreef Moonah het volgende:

Gheghe, gisteren na het douchen rende mijn kleine nudist als vanouds weer heerlijk bloot door de kamer. Na een rondje kwam hij bij me staan, wijzend op zijn billen "Wille".
Na een kneepje in dat blote kontje rende hij weer verder, om daarna weer bij me te komen staan voor een portie spank. En dat zo een kwartier lang, ofzo.
Wat kunnen dat van die heerlijke gezellige momenten zijn he Moonah Milo vind het ook heerlijk om vlak voor het badderen in zijn blootje rond te rennen en zich dan te verstoppen in zijn kledingkast. Dat ziet er zo grappig uit
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 22:09:19 #93
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66461735
Ik heb nog geen pokketopic gezien Rocka. Wat goed dat je nu modje bent
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2009 @ 19:32:16 #94
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66491601
Het is inderdaad de waterpokken. Vandaag de hele dag met een zielig hoopje mens op de bank gezeten. Milo heeft zware koorts en wil alleen maar bij me hangen. Gelukkig zijn het niet al teveel bultjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slaapmeisje op 26-02-2009 19:48:30 ]
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:44:54 #95
190853 RockabeIIa
pi_66492097
Ah balen dat ie er zo slecht onder is, slaapmeisje.
Ik zal zo dat topic voor je opzoeken.

Vicky, zei jij laatst niet dat het zo vervelend was om met Amber de winkel door te moeten? Ik wilde even deze foto's laten zien:

Je zet Brent in een winkelwagentje in de mediamarkt, gaat naar de muziekafdeling, zet hem een koptelefoon op en je speelt vervolgens Beyonce met 'All the single ladies'

Vervolgens ga je rustig de hele winkel door en na 20 minuten tref je dit aan:

donderdag 26 februari 2009 @ 19:49:42 #96
190853 RockabeIIa
pi_66492297
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2009 @ 19:52:18 #97
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66492398
Blijft Brent echt 20 minuten zitten zo? Rocka fijn dat jij ook even gaat zoeken. Ik kan in de litesearch alleen wat hele oude topics erover vinden.

Ik heb Milo nu in zijn bedje gelegd en hoop dat hij een beetje kan slapen. Afgelopen nacht was vrij dramatisch. Normaal gesproken doe ik hem altijd een slaapzak aan, maar ik heb begrepen dat kindjes met koorts niet te warm aangekleed mogen worden. Hij ligt nu in een pyama in zijn bedje, maar nu ben ik weer bang dat hij koude voetjes gaat krijgen omdat hij zijn dekentje altijd wegschopt. Wat doen jullie in geval van een ziek kindje met koorts?
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2009 @ 19:52:37 #98
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_66492409
Ah super, je hebt em al gevonden zie ik
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:57:30 #99
190853 RockabeIIa
pi_66492612
Met koorts: als hij het warm heeft moet je hem zo koel mogelijk houden en als hij het koud heeft extra toedekken (zo heeft de arts mij dat onlangs uitgelegd)

Brent bleef nog veel langer zo zitten! Hij is echt zo dol op muziek. Vooral rock maar Beyonce heeft zijn hart echt gestolen, geloof ik
(en tuurlijk hou ik em wel in de gaten op een afstandje )
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:36:43 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_66494172
aaaaaah die Brent

en sterkte met Milo
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator donderdag 26 februari 2009 @ 20:39:10 #101
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66494287
Brent
Beterschap voor Milo Slaapmeisje! Ik hoor steeds meer waterpokken om me heen, hoop kindjes hebben het (Ruudje van Karin nu ook, ons krentebolletje)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66497068
Brent!
Slaapmeisje sterkte met/voor Milo.

Emma is vandaag bij het cb geweest. Ze weegt nu 13,3 kilo en is 95,5 cm lang. De ogentest ging goed al aarzelde ze wel bij het tweede oog met de laatste regel toen was ze het wel een beetje zat.
Bij elk figuurtje dat ze een tweede of derde keer moest benoemen was het "Weer een eend/theepot/huis"

Emma is beretrots op haar broertje al vindt ze het wel moeilijk om de aandacht te delen. Zeker als het gaat om de borstvoeding. We hebben een rare maand achter de rug waarin Mike en ik het soms echt even niet meer wisten. Sinds dinsdag heb ik de rust weer om meer geduld op te brengen voor Emma. Gaat het niet rechtsom dan maar linksom. Zo verwacht ik niet meer dat ze zchzelf aankleed maar help haar daarbij, dat gaat sneller en rustiger. Dat zelfstandige komt later wel weer
Op het moment eet ze belabberd en dan vooral het avondeten. Lust ik niet, buik is vol (na drie happen) horen we vaak. Ik denk dat ik maar eens ga proberen om haar opandere momenten wat groente en fruit te laten, dan hoeven we ons 'savonds niet zo druk te maken over wat ze eet, alleen dat zemet een volle buik naar bed gaat.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:35:07 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66497314
Brent! Cutie!
pi_66497449
Zit ze niet vol melk, Jelief?
Fons eet ook nauwelijks...
pi_66497677
Welkom hier bij de peuters Damian.

Beterschap Milo. Hier zijn de pokkies vrij makkelijk geweest. We wachten nog steeds wanneer ze weer komen (ze was toen nog geen 1). Inmiddels al 4 keer de briefjes zien hangen op het kdv, maar nog niks..

Brent in de winkel.

Anna is zo'n schatje. Echt superlief. We gingen boodschappen doen. Ze wilde lopend, dus ik de fiets aan de hand. Steeds rennen, maar helemaal braaf blijven staan bij de stoepranden. Er was een straat opengebroken en ze vond het zo spannend om door het zand te lopen. Meteen handje vast bij de drukkere straten en in de winkel helemaal lief langs het wagentje lopen. Ze wilde niet in het wagentje zitten, maar heeft zichzelf keurig gedragen. Zelfs gelachen naar de cassiere waar ze altijd boos naar kijkt (woont in de straat en ze snapt niet goed dat die in de supermarkt werkt.
En ze is wel 25 keer van de glijbaan in de tuin gegaan, dat blijft een succes.
Over een paar jaar is ze vast helemaal jaloers. Gisteren zij we bij Footloose (musical, kaartjes via kennissen) geweest en na afloop konden we Kim-Lian vragen stellen. Helemaal stoer natuurlijk (in het echt is ze leuker dan in de box).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_66498887
O ja! Vanmiddag was ik op zolder de was op aan het hangen en hoorde ik van beneden geklets komen. Kom ik op d'r kamer, heeft ze een boekje van Richard Scary gepakt en zit ze dat voor te lezen aan d'r knuffel. Zo schattig zaten ze daar met z'n tweeen.

Ze is nu zo met vriendjes/vriendinnetjes bezig. Wil heel graag spelen met d'r nichtje en daar vraagt ze vaak om. Ze vraagt ook regelmatig om te mogen spelen met twee andere meisjes uit de buurt die ze kent. We horen nu ook van alles van de andere kindjes van het kdv.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:11:45 #107
190853 RockabeIIa
pi_66499163
Schattig Yp. Echt ook zo'n meiske met pit maar wel heel erg meisje.

Hier vanavond ook zoiets grappig, en hoe hij erbij komt? Geen flauw idee.
Hij liep rond met zijn tandenborstel dus ik zeg dat hij niet mag lopen maar moet gaan zitten met de tandenborstel. Ik kreeg natuurlijk 0,0 reactie dus ik vervolg: 'Hey jij daar, met die dikke buik!'
Hij kijkt me aan, trekt zijn buik in en zegt 'Hey, nou issie weg!'
Ik moest wel zo lachen (en hij dan ook) maar hij herhaalde het nog enkele keren. Zo lollig
pi_66499482
Wat leuk dat ie zo vlug reageert. Ze zijn dan ineens zo snel met taal en begrip. Ik vind dat zo verbazingwekkend.

Op weg naar de supermarkt kwamen we de buurvrouw al tegen, die stopte nog even met de fiets. Die had Anna al weer buiten horen spelen en vond het leuk dat het weer beter wordt en noemde Anna al 'buitenkind'. Van de ene kant is ze helemaal van het klimmen, rennen, druk doen, stuiteren, maar soms heeft ze een momentje rust en dan gaat ze de poppen in bed liggen (die slapen al weer 3 dagen) of d'r knuffel een ketting (elastiekje) om doen.
*OUD heilige*
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:58:17 #109
94046 PM-girl
pi_66518237
Heerlijke liefdevolle verhalen hier!
En Rockabella, wat leuk dat Brent zo blijft zitten!

YPPY, leuk he, die taal! Simon maakt nu echt zinnetjes en stoeit met de zinsbouw, zoals:
pappa winkel ook is
*
pi_66520176
quote:
Beste Tomas,
Wat leuk dat je bij ons op school komt!
We verwachten je op dinsdag 17 maart a.s. om 8:30 in de groep van Juf Nanda
Spannend! Leuk! Snel! Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat vinden...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:56:10 #111
94046 PM-girl
pi_66520748
Tearsong, inderdaad spannend!
*
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:02:42 #112
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66521049
Yppy wat schrijf je lief over Anna.

Ik dacht nu eindelijk eens iets te kunnen gaan doen aan die @#$%&@ waterwratjes die Cas zijn billen al maandenlang ontsieren. Destijds al bij de dokter geweest en die zei dat het vanzelf over zou moeten gaan. Beetje vet houden zou kunnen helpen.
Nou, ze zitten er nog en in grote getale. Ik ben gek op die billetjes, maar ze zien er niet uit zo. Hij heeft er ogenschijnlijk geen last van.
Ik hoopte dat we er nu toch echt iets aan konden gaan doen. Op internet van alles opgezocht, maar het verandert niets aan de zaak. Je moet dus gewoon afwachten tot die dingen weggaan.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:11:14 #113
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66521395
Beterschap voor de 'pokkenkindjes'

Anna, wat ben jij een lief meisje... mag Maud een keertje bij je komen spelen?

Brent ik krijg Maud amper nog in een wagentje, maar misschien helpt het inderdaad als ik er muziek bij aanbiedt.

Simon ook al zo aan het kletsen.

En Emma, zo´n grote meid alweer.

Tearsong spannend hoor... zo voor het eerst naar school...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:28:32 #114
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_66522070
Lotte is ondertussen al een paar dagen de grote zus. En ze heeft het er ook best moeilijk mee. De ene dag gaat het beter dan de andere maar soms is ze echt niet om te genieten, ze probeert van alles uit.
Maar ze is ook weer heel lief naar haar zusje toe en geeft kusjes ed, erg schattig!
Oh en ze is weer eens verkouden en moet veeeel hoesten...
pi_66523178
Dutchie: hebben ze voor waterwratjes niet zo'n natuurlijk middel..spray away ofzo? Kan me voorstellen dat je er niet zo blij mee bent hoor. Hoop dat ze snel weggaan!

ik80: tja dat uitproberen :s Hebben we hier ook gehad maar ik moet zeggen dat het allemaal rustiger werd toen de kraamhulp vertrok. Daarvoor was het af en toe ook echt uitproberen. Het is ook best wat, ineens grote zus of broer zijn

Hier Tomas zelf een broodtrommel laten uitzoeken voor zijn 'nieuwe' school. Zat leuke broodtrommels met cars erop of andere disney figuren, de hele studio 100 club en ik had me zelfs al voorgenomen er geen probleem van te maken als hij voor de roze mega mindy trommel zou gaan. Wat kiest meneer? Het huis anubis...nog nooit een aflevering gezien en het ding is zwart/wit maar hij moest en zou het huis anubis
It's all up to you
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:55:12 #116
190853 RockabeIIa
pi_66526103
Dutchie, ik zag er toevallig bij de apotheek iets voor liggen. Weet verder niet wat het is want ik heb er geen 1. Het was iig een nieuw product met een eendje erbij als reclame.
pi_66528211
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Zit ze niet vol melk, Jelief?
Fons eet ook nauwelijks...
mmm dat zou op zich wel kunnen maar ook als ze een dag op het kdv is geweest en dus nietbij mij heeft gedronken eet ze slecht. 't zal wel en fase zijn, gaat vanzelf wel weer beter, ze is mooi in verhouding zei de cb-arts dus we maken ons niet druk...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:13:38 #118
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66528917
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Dutchie, ik zag er toevallig bij de apotheek iets voor liggen. Weet verder niet wat het is want ik heb er geen 1. Het was iig een nieuw product met een eendje erbij als reclame.
Ooo, die wil ik.
Er staat bij elk advies dat je beter kan wachten tot ze vanzelf weggaan, dan houden ze er geen littekens aan over. Hoe zou dat zijn bij zo'n spray?
Ik heb zelf in mijn elleboogholte een spoor aan littekens over gehouden van die wratjes van vroeger. Mijn oma vond het heerlijk om ze weg te halen.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:16:40 #119
190853 RockabeIIa
pi_66529009
't Was wel een eendje met een huidaandoening (wat ik me zo herinner)
pi_66529277
http://www.waterwratjes.nl/ waarschijnlijk? succes ermee dutchie, hopelijk helpt het eendje
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:27:35 #121
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66529314
Dat klinkt nou niet echt aanlokkelijk.
Ik ga eens kijken op die site van jou Poemojn.

Evenstar, hoe gaat het met Arwen eigenlijk?
pi_66530748
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:27 schreef dutchie het volgende:
Dat klinkt nou niet echt aanlokkelijk.

En die die ik bedoelde is deze: http://www.bewusteouders.nl/pagina.php?id=219

Bevat o.a. tea tree, thuja, propolis, aloë vera en salicyl zuur...
It's all up to you
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:20:47 #123
190853 RockabeIIa
pi_66530837
Goh, volgens mij kun je dat makkelijk zelf maken, dutch!
pi_66545908
Dutchie, Sara heeft ook waterwratjes gehad, bij haar ging het uiteindelijk toch vanzelf over, geen littekentjes ofzo. Volgens mij kun je er echt weinig tegen doen dat echt helpt!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66565127
Hallo!!!

Meike is vandaag 2 geworden....!
Dus nu mogen we voor het echie meetypen hier!
Meike heeft een geweldige dag gehad, superleuke en veel kado's gehad!
Met als toppers: een keukentje, een loopfiets, een dokterskoffer en een paraplu...!

Om 20.00uur was ze eigenlijk nog niet uitgespeeld...
Toen ik zei dat het bedtijd was, was ze het er niet mee eens;
"Meike spelen! Meike nooit moe!"

10 min later.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † zaterdag 28 februari 2009 @ 22:00:31 #126
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66565830
Karin, gefeliciteerd met je eigenwijsje

Wij zijn er vandaag achter gekomen dat peuters dingen in hun neus stoppen. Lucie had een
continue bloedneus vanochtend. Steeds maar helderrood dun snot, verder geen pijn. Dichthouden hielp niet, voorzichtig uitsnuiten wilde ze niet. Na een halve doos tissues kwam er onverwacht iets uit haar neus zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66567915
Karin en Meike welkom!

En Lucie tssssk!
  zondag 1 maart 2009 @ 10:37:19 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66574402
Karin en meike welkom hier

Lucie geweldig

Tomas al bijna naar school gaat hard joh

Dutchie geen idee over waterwratjes , heb er geen ervaring mee

En om je vraag te beantwoorden, opzich gaat het met Arwen wel goed, met de 3 jaar keuring van het CB was alles uitmuntend, de arts was verbaasd over het woordgebruik van arwen en dat ze zo netjes was.

voorbeeldje: bij binnekomst gaf ze uitzichzelf een handje ik ben arwen adri aaaaaans , en bij het weg gaan dag mevrouw en wederom handje

Gezondheidstechnisch ja hoe te zeggen, echt goed is het niet op dat moment.
We moesten van de KA omdat de groei niet denderend genoeg was ( al zie ik dat ze niet veel scheelt met sommige anderen hier dus dat valt dan wel mee opzich) sinds mei 1 cm gegroeid. ze heeft daarvoor een groeispurtje gehad en is dus nu net in de 90 cm. en gewicht was 700 gram tov mei. ze is niet te licht maar de groei is gewoon weinig tov die 9 maanden ertussen.
Dus heel gesprek gehad over het dieet wat te doen, meer fantomalt is geen optie ze krijgt al behoorlijk wat. En de neocate doet wel zijn werk, maar eigenlijk om haar stabiel te houden en dat zou niet moeten.
Nu begint gewoon duidelijk zichtbaar te worden dat ze simpelweg veel bouwstoffen e.d. zou moeten kunnen gaan eten voor haar lichmelijkeontwikkeling zeg maar.
Dus wij moesten in 6 weken tidj wat grote provocaties doen.
Alleen een ervan snapte ik niet maar ja we moeten wel ivm de vergoeding van de Neocate..
Dus wij zijn gaan provoceren met kippenei, soja, tarwe en koemelk moet nog.
De kippenei gaat goed ik heb der een traan of wat om gelaten van blijdschap zo fijn.
Toen kwam de soja en dag 2 volop eczeem op der wangen dus anderhalve week rust, en toen de tarwe, 2 dagen tarwe gegeven szoals afgesproken en nog steeds geen uiterlijke kenmerken, maar wel hetzelfde alsvoorheen met tarwe/gluten, een gedrag waar je U tegen zegt en een verstopping van 1.5 week zkh gebeld,( verlaart wel het gedrag ) vervangend arts en dus klysma en terug aan de macrogolem.. en maar zien ofdat we weer 3 maanden aan de medicatie mogen tot het weer normaal is. En dan moet de koemelk nog.. maar daar ga ik maandag voor bellen, want provoceren met die darmen zo van slag lijkt me niet slim.
Nu wil hij sowieso van de dingen die niet goed gegaan zijn een dubbeblinde provocatie ook nog doen al hoop ik dat het feit dat ze die medicatie weer nodig heeft en de foto van de eczeem wangen voldoende zijn en dat niet hoeft.
Wat hij daar vertelde was dus alleen dit proberen en als dit nie goed gaat en als de koemelk ook nog verkeerd gaat dan is het gewoonweg nog niet goed. Ook al is die kippenei een enorme winst.
Ze moeten het ook wel zo doen ivm de vergoeding van de neocate denk ik, tis wel even 1000 euro ongeveer wat ze de maand naar binnenwerkt. En dan dus toch echt die 2 jaar wil wachten voor verdere provocatie. Al ga ik toch nog aandringen iig na een half jaar rust na al dit gebeuren ivm herstellen van de darmen moet het zo lang officieel volgens de arts, maar had gisteren al met P_iglet over voedingstechnisch gezien zal het geen bal uitmaken, maar emotioneel wordt het gewoon zwaarder voor haar, ze wil ruiken aan andere dingen, ze heeft zo;n drang naar dat andere als dat minieme beetje wat ze wel mag.
Dan maakt het me gewoon heel boos en verdrietig als ik iemand een babytje van eik nog te jong een kwak jam op zijn snoet zie hebben.. misschien jaloezie?.. vast wel ergens.. maar ook niet gek ben al 3 jaar aan het vechten, 3 jaar zoveel tegenslag op dat gebied... en hoe blij ik ook ben met de winst van de kippenei, ik wil gewoon niet mijn kind alles te moeten verbieden, constant agentje moeten spelen.
Daarbij een behoorlijke moeilijke beslissing moeten nemen omwillevan arwens gezondheid.. maar daar mag je me over PM-en dat gaat hier niet open en bloot het net op.
En ook op vast een ander punt is vast nieuwschierigheid maar zie boven liever via pm dan open en bloot..

lang verhaal geworden maar soit.. conclusie ze is een geweldig stoer slim mooi sterk dametje,
soms ontdeugend door alles overhoop te gooien , maar ook zo lief en wijs toen ik verdriet had ze mijn hand vast pakte haar wang er tegen aanlegde en zei: niet huilen mevrouwtje mama, arwen is bij je
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 1 maart 2009 @ 10:42:09 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66574477
oh en een lijstje wat ze wel mag hebben :

aardappel, rijst, sperciebonen, verse rodekool, verse zuurkool uit het vat, worteltjes,
banaan, druif, champignons, tomatenketchup, de schar crackers en brood ( dat brood is niet te vreten zo ranzig van smaak en kurkdroog) maismeel, kippenei, kipfilet en rundergehakt alleen halal versie of zonder enige kruiden erbij en de unox runderknakworstjes.
  zondag 1 maart 2009 @ 11:15:44 #130
105850 Fuente
mamamuts
pi_66575093
Lucie

Evenstar, wat zal het moeilijk zijn. Ik kan me indenken dat hoe ouder Arwen wordt, hoe moeilijker het is om haar duidelijk te maken dat ze heel veel niet mag.
Je doet het steengoed meis
Sara
Merel
Ukje
  zondag 1 maart 2009 @ 12:47:31 #131
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66577255
Lucie gekke meid.

Karin en Meike welkom hier.

Evenstar, herkenbare situatie. Ik vind het knap dat je heb geprovoceerd. En wat goed dat Arwen niet reageerde op het ei super !!! En ik zou zelf ook bellen na zo'n heftige reactie op de tarwe. Dan ga je niet nu ook nog melk prvoceren. Inderdaad pas als de darmen weer hersteld zijn.

Hier weer een kindje onder exceem (Yppy...gebruik jij wasverzachter?). Alleen op de benen. Wel weer meer soja en nu ook meer rijstenmelk, maar kan me van dat laatste niet voorstellen dat dit een reactie geeft.
  zondag 1 maart 2009 @ 13:34:33 #132
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66578822
Phoe Evenstar. Wat is het toch ook een gedoe zeg....
Weet je, Thies is allergisch voor walnoot, en wordt binnenkort geprovoceerd in het zkh. Dáár zie ik al zo tegenop. En dat is dus peanuts (...) vergeleken bij Arwen.

Maile en Karin,. leuk, welkom!
  † In Memoriam † zondag 1 maart 2009 @ 14:01:08 #133
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66579824
_evenstar-, zo geweldig dat je steeds weer de energie vindt om het gevecht aan te gaan
Het lijkt me hoe dan ook razend moeilijk om een kindje met voedselallergie te hebben, dus ook een voor Chaca en Moonah.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 1 maart 2009 @ 14:27:04 #134
640 snoopy
peanuts
pi_66580783
Evenstar, het lijkt me vreselijk moeilijk om je kind dingen te 'moeten' verbieden
Heel veel sterkte met al die rottige onderzoeken en fijn dat je zo'n lekker meisje hebt

Moonah, waarom gaan ze dat doen met Thies? Om zeker te weten dat het door walnoten komt?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 1 maart 2009 @ 20:57:24 #135
94046 PM-girl
pi_66594591
evenstar, wat heftig zeg! Het is op zich al best een lijstje met voeding die toegestaan is, als ik me bedenk van waar ze gekomen is. Maar niet te vergelijken met de luxe die wij ervaren dat we praktisch geen enkel voedingsmiddel hoeven te mijden.
*
pi_66594945
Jeetje Evenstar, wat heftig!!
Oh oh oh Lucie!! ondeugende meid!

Pff.. ik heb hier een kindje met een doorslaapprobleem... en soms een inslaapprobleem.
Zo ongeveer elke nacht wordt Amber wakker en komt ze naar ons toe om vervolgens in ons bed te duiken. Ik laat haar heel even liggen maar binnen 5 minuten gaat ze weer haar eigen bed in. Gezellig hoor maar het breekt behoorlijk op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:17:32 #137
102760 Igraine
Headache
pi_66595432
Heftig evenstar, ik zie van dichtbij een klein beetje hoe veel invloed voedselallergie op een kind (en een gezin) kan hebben en hoe dit ook op andere vlakken diverse gevolgen heeft.. Mijn nichtje is inmiddels 7 en kan nog niet alles eten, ze lopen vrijwel standaard met een epipen op zak als ze ver uit de buurt gaan. Zij zijn toen bij diverse artsen geweest, waarvan een arts die bioresonantietherapie geeft. Dat heeft wel erg veel geholpen en sindsdien gaat het een heel stuk beter met haar. Ik ga daar hier niet verder over uitweiden, maar het is heftig. Petje af dus voor hoe jullie er mee omgaan.

En Lucie
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 1 maart 2009 @ 21:23:20 #138
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66595684
Leuk dat Simon nu ook met zinnetjes gaat praten.

Tomas al bijna naar school! Goede keuze hoor, je hebt lekker een eigen mening en het huis Anubis is vast leuk. Ben nu al bang voor alle series en bandjes en zangers die we straks moeten gaan kennen.

Tuurlijk mag Maud bij Anna komen spelen, vindt ze gezellig. Gisteren wilde ze die foto zien met Demi en Fleur. Ze vindt die helemaal leuk (staat op m'n bureaublad, moet ik nog eens opslaan).

Welkom in dit grote kindjes topic Meike.

Lucie toch, nu al een lotusslachtoffer.

evenstar wat een strijd blijft het zo. Ze gaat natuurlijk steeds beter beseffen dat ze niet mag wat andere kinderen wel mogen.

Kan die eczeem van Anna's kleren komen chacama? Zelf was ik nooit met wasverzachter, J. doet dat wel regelmatig. Heb geen idee of dat voor die broekjes is gebruikt. (passen ze?) Hoop niet daar het daarvan is. Of misschien wel, dan is het te voorkomen. Wat ze heeft ze er toch veel last van, arm ding.

Hoe gaan ze dat doen Moonah? Moet hij dan in het ziekenhuis een walnoot eten of gaat dat anders?
*OUD heilige*
  zondag 1 maart 2009 @ 21:42:38 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66596495
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:34 schreef Moonah het volgende:
Maile en Karin,. leuk, welkom!
Wat een rare tikfout!
Ik bedoel natuurlijk 'Meike en Karin'.

Qua walnootprovocatie, ik weet er het fijne nog niet van. We kregen van de week van de assistente telefonisch de uitslag van het bloedonderzoek. De uitslag daarvan (wel aangetoond, maar niet heel heftig) correleerde niet met de heftigheid van de symptomen. Daarom wilde de arts het provoceren. Van de week belt ze zelf terug om eea toe te lichten.
Maar ik vertelde het dus, omdat ik met deze eenvoudige allergie al merk dat ik erg alert ben op ingrediënten. Laat staan hoe dat bij Evenstar en Arwen gaat.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:43:47 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66596538
En Lucie!
Ze gaan alle gaten ontdekken he? Thies zat laatst met een vinger in zijn kont.
  zondag 1 maart 2009 @ 21:59:23 #141
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66597213
Evenstar, 1 stap vooruit en 2 terug.
Maar uiteindelijk kom je wel vooruit.
Heel goed zoals je scherp blijft op alles, ookal is het soms vermoeiend. Je doet het hartstikke goed.
  zondag 1 maart 2009 @ 22:28:49 #142
640 snoopy
peanuts
pi_66598591
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat een rare tikfout!
Ik bedoel natuurlijk 'Meike en Karin'.

Qua walnootprovocatie, ik weet er het fijne nog niet van. We kregen van de week van de assistente telefonisch de uitslag van het bloedonderzoek. De uitslag daarvan (wel aangetoond, maar niet heel heftig) correleerde niet met de heftigheid van de symptomen. Daarom wilde de arts het provoceren. Van de week belt ze zelf terug om eea toe te lichten.
Maar ik vertelde het dus, omdat ik met deze eenvoudige allergie al merk dat ik erg alert ben op ingrediënten. Laat staan hoe dat bij Evenstar en Arwen gaat.
Ik was nieuwsgierig ivm de pindaallergie van Morris. Dat is alleen uit een bloedonderzoek gehaald toen hij 7 maanden was. En we hebben het ooit gemerkt toen hij 2,5 jaar was. Hij kreeg op het kdv per ongeluk een half broodje pindakaas Het liep redelijk goed af maar ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe het er nu voor staat. Misschien is het wel helemaal weg?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 2 maart 2009 @ 11:06:31 #143
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66609877
allergieën zijn niet leuk..
Mahre krijgt bij het eten van mayonaise een soort huiduitslag, rond de lippen wordt het dan helemaal rood. Is verder niet pijnlijk, ze heeft er volgens ons geen last van, dus als we friet eten krijgt ze gewoon wel een klein beetje mayo.

Net even rondgebeld voor de basisschool... (wordt nog teruggebeld). Wordt nog teruggebeld, wil eerst op de school kijken, maar het is bijna zeker dat het deze school wordt. Bijna alle buurkindjes zitten op deze school en is in de praktijk toch erg makkelijk straks, als ze met elkaar mee kunnen. Ook als er een keer wat is, dat ze met een andere moeder mee naar huis gaat.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_66610003
jeejtje zeg evenstar wat vervelend voor jullie
mama van 3 kids!
  maandag 2 maart 2009 @ 14:07:39 #145
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66615958
Yppy de broeken passen. En ik was te eigenwijs om ze eerst met Neutral te wassen. Met echt nieuwe kleren doe ik dat wel, maar nu had ze de broeken gezien en wilde ze direct aan. Ach, ze zitten nu alsnog in de was en mijn meisje loopt nu weer met de pot 'keme' (creme) rond om zo nu en dan gesmeerd te worden. Komt goed...gaat over. Of het echt van de broeken komt.... weet ik niet. Eerlijk gezegd hoop ik van wel, anders moet ik weer gaan stoppen met de rijstenmelk om te zien of dit toch de reden is. Pff, daar heb ik echt geen zin in. Ze is eindelijk een beetje van die Friso af.

Verder wat -jes strooien, want nu moet ik snel weer aan het werk.
  maandag 2 maart 2009 @ 14:27:37 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66616690
chacama welke rijstemelk geef je?

En Moonah ik vind de provocatie van thies echt niet peanuts hoor, dat is net zo heftig
Bij wat voor allergie dan ook is het gewoon uitkijken geblazen
ja ik heb alleen net wat meer dingen om op te letten, leer je ook wel mee leven en je wordt er gewoon handig in. Arwen ziet er niet uit als een ongezond kind, eerder hollands welvaren, ze is verders gezond das wat telt.

Wat betreft de provocatie in het zkh, weet je of hij een huidtest wil doen of echt oraal geven?
huidtest is basicly dat ze wat stipjes tegenen , daar een drupje met histamine op doen, dat is een test bultje/krasje zeg maar. en dan een drupje walnootextract en maken ze een klein krasje in dat drupje , voel je niet eens. en dat moeet dan 15 minuten intrekken en aan de hand van het bultje wat dan verschijnt kunnen ze zien of het reactie geeft of verwaarloosbaar is.
Is over het algemeen bij kleintjes betrouwbaarder als bloedtest.

als het oraal is is het dubbeblind dus dan twee keer terug komen, in dit geval een koekje waarschijnlijk, allebei identiek, eentje met walnoot erin verwerkt de andere zonder.
zelfs de arts weet niet welke het placebo is en dan kijken of en bij welke hij reageert en als het dus een reactie geeft bij diegene waar dus idd de walnoot in zat dan is hij nog allergisch, zo niet dan mag je langzaam aan zelf producten met walnoot erin geven, maar el langzaam opbouwen.

beetje duidelijk zo hoop ik ook voor snoopy
  maandag 2 maart 2009 @ 14:37:08 #147
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66617032
Die blauwe pakken van bij de AH met extra calcium, omdat ze anders te weinig calcium binnen zou krijgen, aldus de dietiste. Maar omdat ze in november ookal voor mijn gevoel uiteindelijk reageerde, twijfel ik nu dus weer. Toen kwam haar ziekzijn ertussen, dus vond ik het niet een eerlijk test. Nu is ze feitelijk gezond, dus zou het moeten kunnen. Ik blijf het moeilijk vinden. D'r gedrag is ook weer meer baldadig.

Die krastest gaat Maud ook krijgen (als ze 2,5 is), omdat de bloedtest elke keer 'vals' negatief geeft. En mijn provocaties tot dusver wel voldoende zijn geweest, maar de KA wil net als ik gewoon precies weten waar Maud wel en niet tegen kan.

Tazz, die uitslag had Fleur ook. Maar is er inmiddels overheen gegroeid.
  maandag 2 maart 2009 @ 15:07:41 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66618166
http://nl.wikipedia.org/wiki/Broccoli zit meer calcium in dus als ze tegen brocolli kan dat beter
En kan ze wel tegen rijst? dan zou ze in principe tegen rijstemelk moeten kunnen.
pi_66618554
haha Moonah, ik vroeg me al af of Maile Meike betekende in een andere taal!

Lastig al die allergieen! Moet je zo opletten lijkt me, en ook als ze van iemand anders iets krijgen..bij de bakker enz. Meike heeft tot nu toe geen allergieen, hopelijk blijft dat zo.
ik zag een keer op tv een jongen met een pinda allergie, die moest toen steeds wat pinda's eten, en steeds wat meer, en dan maar afwachten.... maar die was wel wat ouder.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66618652
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:37 schreef chacama het volgende:

Die krastest gaat Maud ook krijgen (als ze 2,5 is), omdat de bloedtest elke keer 'vals' negatief geeft. En mijn provocaties tot dusver wel voldoende zijn geweest, maar de KA wil net als ik gewoon precies weten waar Maud wel en niet tegen kan.
krastest kan ook vals negatief zijn, ik scoor alleen postief op histamine en katten, en niet op koemelk en huisstofmijt, nou ik heb van die laatste 2 toch ook echt last.
20% van de postieve bloeduitslagen heeft nergens last van in de praktijk en 5% van de mensen die in de praktijk duidelijke allergische klachten hebben heeft een negatieve bloed (en vaak ook krastest) uitslag.

veel groene groenten eten daar zit ook veel calcium in. of flink laten krijten en dan d'r vingers af laten likken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')