Klopt en het ergst is nog dat ik een 11 uur contract heb, terwijl ik al bijna 4 jaar minstens 14 uur in de week werk en ze wilden het contract niet aanpassen.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:07 schreef bleu het volgende:
Ik lurk al een tijdje, nu even een account gemaakt.
AH is spekkoper als ze de rechtzaak winnen. Nu werden alle gespaarde uren bij elke salarisverhoging meer waard, waardoor je een leuk bedragje kweekte door extra te werken. Dus uren die je voor 3.30 euro kweekt, kunnen over een paar jaar het dubbele waard worden, bij wijze van spreken. Dat wil AH met het all-in uurloon voorkomen.
Ook krijg je op deze manier nooit toeslag over je vakantie-uren. Bij een contract van meer dan 12 uur krijg je wel toeslag over je vakantie en adv. Dus iedereen die zo blij is met het all-in uurloon, ga eens nadenken waarom ze dat willen invoeren. Het gaat er alleen om dat AH hiermee geld bespaart over jullie ruggen.
Ik loop al wat langer mee binnen AH en het blijft me verbazen dat ze dit soort dingen over de ruggen van medewerkers regelen.
hmmmm zoiets komt me bekend voorquote:Op maandag 2 maart 2009 16:42 schreef GioStyle het volgende:
Speltip 9: Hou privé en werk gescheiden.
En het zou de werksfeer weleens negatief kunnen beïnvloeden; Ik moet haar taken geven.
Dat zijn ze wettelijk verplicht als je langer dan drie maanden die uren werkt.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:25 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Klopt en het ergst is nog dat ik een 11 uur contract heb, terwijl ik al bijna 4 jaar minstens 14 uur in de week werk en ze wilden het contract niet aanpassen.
Meen je niet? Ik maak al meer dan drie maanden zeventig uur in de maand, terwijl ik een 40-uren contract heb.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:39 schreef NJ het volgende:
[..]
Dat zijn ze wettelijk verplicht als je langer dan drie maanden die uren werkt.
Dus ik kan eisen dat ze wat ze nu allemaal hebben uitbetaald terug te draaien?quote:Op maandag 2 maart 2009 21:39 schreef NJ het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Ze zullen je nooit met terugwerkende kracht een ander uren contract aanbieden.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:42 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Dus ik kan eisen dat ze wat ze nu allemaal hebben uitbetaald terug te draaien?
Waarschijnlijk wordt dat lastig, het is ook afhankelijk van wat de rechter zegt. Misschien kan de vakbond je vragen wel beter beantwoorden dan je leidinggevende. Voor zover ik weet zijn de leidinggevenden nauwelijks beter ingelicht dan 'gewone' medewerkers.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:42 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Dus ik kan eisen dat ze wat ze nu allemaal hebben uitbetaald terug te draaien?
Ja, ik ben al in mijn wetboek aan het bladeren en morgen heb ik weer een leuke rechtsvak, dus ik zal het daar wel navragen. Weet jij toevallig ook hoe het zit met die functiejaren? Ik heb een vakantiecontract gehad, 2 jaarcontracten en daarna een OB-contract, maar ik zit nog steeds met 0 functiejaren, terwijl ik al 21 ben en dus in mijn ogen 3 functiejaren zou moeten hebben in het gunstigste geval. Weet jij daar iets vanaf?quote:Op maandag 2 maart 2009 21:48 schreef NJ het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Ze zullen je nooit met terugwerkende kracht een ander uren contract aanbieden.
Wat je wel kan doen is eisen dat ze je contract ophogen naar die 14 uur die je werkt, waardoor je weer in het ADV / Vakantie systeem terecht komt. Heb je alleen uitbetaald gekregen wat je had staan. Je opbouw voor de rest van het jaar gaat dan gewoon weer beginnen.
Maar controleer dat voor de zekerheid even voordat je stampvoetend bij je SM voor de deur staat. Ik ben ook geen juridisch expert..
Jammer dat dat pas vanaf je 18de jaar gaat en niet vanaf je eerste werkdagquote:Op maandag 2 maart 2009 17:40 schreef GioStyle het volgende:
Ik ben net 21 geworden.
Vanaf je 18e bouw je functiejaren op. Elk gewerkt jaar betekent een functiejaar. Dus als je 19 bent heb je 1 functiejaar. Dat extra functiejaar levert een iets hogere uurloon op.
Maar doordat ik nog steeds op 0 zit en niet op 3 functiejaren, loop ik zo'n 30 cent per uur mis.
Per periode scheelt dat toch 20 euro, waar ik gewoon recht op heb!
Mja ik weet dat er meestal wat vanaf gaat maar vreemd genoeg krijg ik vaak meer uitbetaald dan gewoon me uurloon x gewerkte uren.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:30 schreef NJ het volgende:
[..]
Belasting.
Kijk eerst naar het aantal uren dat op je loonstrook staat in plaats van het geld.
Idd als je structureel langer dan 3 maanden meer werkt dat je contract heb je daar gewoon recht op, vandaar dat ik me contract van 30 naar 60 heb gegooid toen ik over dat all in one loon hoorde.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:39 schreef NJ het volgende:
[..]
Heb je er wel überhaupt om gevraagd?quote:Op maandag 2 maart 2009 21:40 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Meen je niet? Ik maak al meer dan drie maanden zeventig uur in de maand, terwijl ik een 40-uren contract heb.
Niet echt eigenlijk. In januari werden mijn contracturen verhoogd naar 40 uur per maand en daar was ik al dik tevreden mee.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:23 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Heb je er wel überhaupt om gevraagd?
Het is niet zo dat het automatisch gaat.
Vanaf 32 uur in de week ben je een full-timer, daaronder ben je een part-timer.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bij mij doen ze wel moeilijk over me contract. Heb nu 24 uurs contract per week en 96 per maand maar ze gooien het nog steeds niet om naar 32 per week. Ze houden me aan het lijntje dus!
Je verdient niet meer geld. Het is onder de streep evenveel en in sommige gevallen zelfs minder. Het all-in-one-uurloon is in mijn ogen voor iedereen nadelig en alleen voordelig voor Albert Heijn voor kostenbesparing.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:32 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Niet echt eigenlijk. In januari werden mijn contracturen verhoogd naar 40 uur per maand en daar was ik al dik tevreden mee.
Maar nu wordt dus eigenlijk een afweging tussen wel of niet het all-in loon als ik het goed begrijp. Ergens vind ik het wel lekker dat ik nu meer geld per maand verdien.
Meer per maand, niets als je een maand vrij neemt en aan het eind van het jaar minder. Maar als jij dat graag wilt...quote:Op maandag 2 maart 2009 22:32 schreef Rikketik het volgende:
Maar nu wordt dus eigenlijk een afweging tussen wel of niet het all-in loon als ik het goed begrijp. Ergens vind ik het wel lekker dat ik nu meer geld per maand verdien.
Hoiquote:Op maandag 2 maart 2009 22:46 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Je verdient niet meer geld. Het is onder de streep evenveel en in sommige gevallen zelfs minder. Het all-in-one-uurloon is in mijn ogen voor iedereen nadelig en alleen voordelig voor Albert Heijn voor kostenbesparing.
Die 42.5% winstuitkering krijg je sowieso. Stel dat de voorlopige winstuitkering 70% is en de uiteindelijke winstuitkering 115%, dan krijg je als je in periode 12 in dienst bent (70-42.5=) 27.5% nabetaling en als je periode 3 in dienst bent krijg je de laatste 45%. Als je volgens de oude regels in oktober uit dienst zou gaan, kreeg je ook 42.5% over je gemiddelde periodesalaris. Als je op vakantie gaat krijg je in die maand ook minder dan normaal uitbetaald.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:55 schreef Rikketik het volgende:
Maar je hebt wel zekerheid. Nu kan ik in oktober stoppen zonder dat ik de winstuitkering misloop bijvoorbeeld. Aan het eind van de rit verdien ik misschien minder, maar per maand verdien ik meer.
Hoi chick!quote:Op maandag 2 maart 2009 22:55 schreef __Kirstenn het volgende:
[..]
Hoi![]()
Ik stond niet eens panklaar vanavond
Ik denk dat de bedrijfsleidster morgen ook zwaar aan mij gaat irriteren, maar dat kan me niet zoveel schelen.quote:Op maandag 2 maart 2009 23:21 schreef bleu het volgende:
Maar AH is blij met kortzichtige medewerkers, die kunnen ze fijn alles door de strot douwen. Medewerkers die nadenken en de CAO en het medewerkershandboek lezen zijn maar lastig.
Erg risicovol, Als het een andere afdeling is kan het nog wel, je direct leidinggevende is out vind ikquote:Op maandag 2 maart 2009 16:44 schreef __Kirstenn het volgende:
[..]
Bij ons zijn er genoeg relaties![]()
Ook met teamleiders en vakkenvullers![]()
was verkeerde smiley net
Inderdaad, maar vergeet niet hoeveel mensen die weinig werken de min in gaan met hun uren omdat ze zo vaak vrij zijn.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:07 schreef bleu het volgende:
Ik lurk al een tijdje, nu even een account gemaakt.
AH is spekkoper als ze de rechtzaak winnen. Nu werden alle gespaarde uren bij elke salarisverhoging meer waard, waardoor je een leuk bedragje kweekte door extra te werken. Dus uren die je voor 3.30 euro kweekt, kunnen over een paar jaar het dubbele waard worden, bij wijze van spreken. Dat wil AH met het all-in uurloon voorkomen.
Welke toeslag krijg jij over je vakantie en ADV ???? Daar krijg ik geen toeslag over hoor.... Ik krijg toelsga voor uren na 20:00 (en 18:00 op zaterdag). Die krijg je volgens mij nog steeds als je meer dan 12 uur werkt.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:07 schreef bleu het volgende:Ook krijg je op deze manier nooit toeslag over je vakantie-uren. Bij een contract van meer dan 12 uur krijg je wel toeslag over je vakantie en adv. Dus iedereen die zo blij is met het all-in uurloon, ga eens nadenken waarom ze dat willen invoeren. Het gaat er alleen om dat AH hiermee geld bespaart over jullie ruggen.
Ik loop al wat langer mee binnen AH en het blijft me verbazen dat ze dit soort dingen over de ruggen van medewerkers regelen.
Gast je bent in 4 jaar nog nooit op vakantie geweestquote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:37 schreef FerdiV het volgende:
Zo huppa ff 1847,47 binnen
Normaal verdien ik zo ongeveer 500 euro. Maarja 4 jaar gewerkt en nooit op vakantie geweest.
Nee ik moest eerst koffie vullen toen moest ik bonuskaartjes ophangen bij de drogmetica toen restanten sauzen en soep enzo toen actiekoppen spiegelen en de winkel vegenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:11 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Hoi chick!![]()
En waar stond je dan wel?![]()
Zeker kassa?
[..]
Ik denk dat de bedrijfsleidster morgen ook zwaar aan mij gaat irriteren, maar dat kan me niet zoveel schelen.![]()
Eigenlijk heb je dus niet zoveel gedaan!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:23 schreef __Kirstenn het volgende:
[..]
Nee ik moest eerst koffie vullen toen moest ik bonuskaartjes ophangen bij de drogmetica toen restanten sauzen en soep enzo toen actiekoppen spiegelen en de winkel vegen
Niet echt neequote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:32 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je dus niet zoveel gedaan!![]()
Naja, wel sexy!
Heb net gesprek gehad met ASM ipv SM en die zou het gaan overleggen met de SM en een teamleider zou het ook even aankaarten voor me dus ik denk dat ik wel straks buiten het all-in-one-uurloon val! Wel beter.
Die is al geweest. Vorige week donderdag 11.00 als ik me niet vergis. Alleen het gekke is dat niemand er wat over gehoord heeft. Vroeg het gister toevallig nog aan mijn baas en die wist ook helemaal van niks. Raar maar waar...quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:10 schreef monsterd. het volgende:
wanneer is eigenlijk de rechtzaak en uitspraak enz..?
Komt altijd vrijdag mee met het promotie materiaal(tenminste is hier zo..).quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:11 schreef Xfade het volgende:
13 maart doet de rechter uitspraak over deze zaak. Ff wachten dus nog.
Had een leuk loon gekregen. Wil echter mijn loonstrook wel es inzien, die lag er nog niet
quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:22 schreef Rikketik het volgende:
Komt altijd vrijdags inderdaad. Ik denk dat ik hem deze keer laat liggen tot zaterdagmiddag, lekker patsen in de kantine.
Weten de kassameisjes ook meteen dat ik weer genoeg geld heb om ze te betalen voor... eh... diensten.
Nounou, je kan jezelf een paar breezers veroorloven.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:22 schreef Rikketik het volgende:
Weten de kassameisjes ook meteen dat ik weer genoeg geld heb om ze te betalen voor... eh... diensten.
Dumbassesquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:45 schreef Bokita het volgende:
[..]
Was vandaag wel grappig in de kantine ja. Iedereen heel blij met zijn/haar loon. Alle vijftienjarigen: "Wow, meer dan 200 euro verdiend"
![]()
En ik mag vanaf week 12 van Houdbaar naar Vers
Kan tussen 9 en 31 maart als ik me niet vergis, is al even bekend hoor...quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:07 schreef ruud_de_vries het volgende:
Tjezus wat een gemierenneuk weer zeg van AH! Vandaag de ruilmidaag gehad in ons filiaal, was een succes en wij hadden hierbij nog een doos voetbalplaatjes achtergehouden, dus waren een van de weinige filialen die nog plaatjes hadden. Op een gegeven moemnt handen vol met plaatjes gegooid door de lucht, kinderen erop springen enzo helemaal geweldig. Kom ik net thuis gaat achter de pc en wat lees ik: AH gaat voetbalplaatjes verkopen! Men kan de ontbrekende stickers bestellen via Ah voor 10 cent per stuk exclusief verzendkosten!!! Beetje triest dit!!
Voetbalplaatjes kopen........ gewoon bij Albert Heijn!
HOIIIIquote:Op woensdag 4 maart 2009 23:01 schreef GioStyle het volgende:
Ik hoop dat als ik morgen moet werken de voetbalplaatjes op zijn. Ik ben ze namelijk een beetje zat.
uitspraak vrijdag over een weekquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die is al geweest. Vorige week donderdag 11.00 als ik me niet vergis. Alleen het gekke is dat niemand er wat over gehoord heeft. Vroeg het gister toevallig nog aan mijn baas en die wist ook helemaal van niks. Raar maar waar...
Nu weer over een week? Naja, zal toch zweren dat ik ergens las dat die al geweest is.. Maar het zal allemaal welquote:Op donderdag 5 maart 2009 00:22 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
uitspraak vrijdag over een week
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |