abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66135121
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is niet krom, je hebt de dagwaarde van je auto verzekerd. Als je een ongeluk krijgt word je daar zelden beter van. Ik denk ook niet dat een contra-expertise veel gaat uitmaken.
Ik begrijp dat principe wel....niemand word beter van een ongeluk. Maar mijn verzekering hoeft niets te doen, het is namelijk de verzekering van de veroorzaker die iets moet doen. Dus ook al is mijn auto bij mijn verzekeraar verzekerd voor de dagwaarde, dan nog is dat irrelevant want de oorzaak ligt bij een ander die bij een andere verzekeringsmaatschappij zit......en die moeten dus gewoon zorgen dat ik of een vervangende (zelfde) auto krijg of een bedrag waarvoor ik die kan kopen....en dat kunnen ze geen van beide
pi_66135342
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:59 schreef CLM1979 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat principe wel....niemand word beter van een ongeluk. Maar mijn verzekering hoeft niets te doen, het is namelijk de verzekering van de veroorzaker die iets moet doen. Dus ook al is mijn auto bij mijn verzekeraar verzekerd voor de dagwaarde, dan nog is dat irrelevant want de oorzaak ligt bij een ander die bij een andere verzekeringsmaatschappij zit......en die moeten dus gewoon zorgen dat ik of een vervangende (zelfde) auto krijg of een bedrag waarvoor ik die kan kopen....en dat kunnen ze geen van beide
Elke verzekeraar keert de dagwaarde uit a.d.h.v. een tabel en eventuele extra's op de auto. De marktwaarde heeft er niks mee te maken.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:09:32 #28
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_66135718
Een laatste optie zou natuurlijk kunnen zijn dat je het resterende bedrag op de veroorzaker van het ongeluk verhaalt.
Stel dat iemand mijn 106je in puin rijdt, dan gaat het niet zo zijn dat ik geen auto meer heb, door zijn stommiteit.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_66135776
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Elke verzekeraar keert de dagwaarde uit a.d.h.v. een tabel en eventuele extra's op de auto. De marktwaarde heeft er niks mee te maken.
Dus ik kan ervan uitgaan dat ik in anderhalve maand 1250 euro gewoon kwijt ben? En dat ik, als ik geen verlies wil maken, ik (door de schuld van een ander) nu dus in een auto moet gaan rijden van 2250 euro (en dus automatisch ook gewoon een veel oudere en brakkere auto is)?
pi_66135861
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:09 schreef Hukkie het volgende:
Een laatste optie zou natuurlijk kunnen zijn dat je het resterende bedrag op de veroorzaker van het ongeluk verhaalt.
Stel dat iemand mijn 106je in puin rijdt, dan gaat het niet zo zijn dat ik geen auto meer heb, door zijn stommiteit.
Nja, ik zit nu in die situatie en het ziet er naar uit dat het in Nederland dus gewoon zo is dat je dan dikke pech hebt en inderdaad geen auto meer hebt. En niet een gelijkwaardige kunt kopen voor het bedrag dat je uitgekeerd krijgt.
pi_66135980
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:10 schreef CLM1979 het volgende:

[..]

Dus ik kan ervan uitgaan dat ik in anderhalve maand 1250 euro gewoon kwijt ben? En dat ik, als ik geen verlies wil maken, ik (door de schuld van een ander) nu dus in een auto moet gaan rijden van 2250 euro (en dus automatisch ook gewoon een veel oudere en brakkere auto is)?
Je kan altijd nog een expert laten kijken, maar echt veel verschil gaat het niet maken denk ik. Had je auto een hoge kilometerstand ?
pi_66136352
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kan altijd nog een expert laten kijken, maar echt veel verschil gaat het niet maken denk ik. Had je auto een hoge kilometerstand ?
127000. Niet weinig dus, maar ook niet extreem veel.

Maar wat ik het meest frustrerende vind is dat een auto met meer kilometers en dezelfde specs gewoon net zo veel of meer kost. En dat ik voor die 3500 euro NOOIT een gelijkwaardige auto ga kunnen vinden. Kijk, als je auto 3 jaar oud is snap ik dat je niet meer hetzelfde krijgt als dat je ervoor betaald hebt maar na anderhalve maand een waardedaling van 1250 euro is behoorlijk zuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door CLM1979 op 16-02-2009 21:27:59 ]
  maandag 16 februari 2009 @ 21:28:40 #33
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_66136879
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:11 schreef CLM1979 het volgende:
Nja, ik zit nu in die situatie en het ziet er naar uit dat het in Nederland dus gewoon zo is dat je dan dikke pech hebt en inderdaad geen auto meer hebt. En niet een gelijkwaardige kunt kopen voor het bedrag dat je uitgekeerd krijgt.
Nee precies, en je zou op zn minst die persoon erop aan kunnen spreken dat jij door zijn toedoen geen auto meer hebt. En hem dringend verzoeken om het restant bij te leggen.
DeviantArt
  maandag 16 februari 2009 @ 21:30:17 #34
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66137002
Bij mijn botsing kreeg ik van de verzekering 1000 Euri meer dan ik er 6 maanden eerder voor betaald had
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 16 februari 2009 @ 21:33:25 #35
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_66137188
Dat is de keerzijde idd, mijn 106je schijnt ook meer waard te zijn dan dat ik ervoor betaald heb.
DeviantArt
  maandag 16 februari 2009 @ 21:33:37 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_66137204
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:45 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dat is zijn werk.

Probeer het eens om te draaien.
Vertel hem eens doodleuk dat je niet geïnteresseerd bent in geld, maar in een vervangende auto.
Als die taxateur zo goed weet dat je teveel betaald hebt voor jouw auto, zal het voor hem geen probleem zijn om die vervangende auto voor een veel lager bedrag te vinden. Het verschil kan hij dan mooi in zijn zak steken.
Als hij dat niet wil geeft hij daarmee aan dat hij weet dat de vervangingswaarde van de auto geen 3500 is.
Juist.
Laat hem maar een identieke auto regelen dan, als hij het voor minder dan 3500 kan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_66137329
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan heeft elke verzekeraar een ander tabelletje, want die bedragen lopen ontzettend uiteen.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:35:48 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66137346
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:43 schreef JumpingJacky het volgende:
- Laat jouw verzekering een contra-expertise uitvoeren
Dat dus! "Experts" doen simpelweg aan handjeklap. Ga je akkoord, dan is dat makkelijk verdient! Of ga naar een verkoper, en laat hem de verzekering bellen dat-ie hem voor die prijs niet kan leveren, dat heeft de verkoper vast vaker gedaan en dan rolt er misschien een betere deal uit.
censuur :O
  maandag 16 februari 2009 @ 21:37:11 #39
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_66137424
Je kunt ook de deal maken, dat je de 3500 Euri pakt, maar het wrak erbij wilt hebben en dan op zoek gaan naar een goeie reparateur.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 16 februari 2009 @ 22:05:15 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66139124
ik ben benieuwd hoe dit afloopt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66139526
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:05 schreef Maanvis het volgende:
ik ben benieuwd hoe dit afloopt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey Maanvis.
Ik ben zo anti Wilders als het maar kan.
Maar toch... Je onderschrift is misschien toch net over het randje...
Wat vind je zelf?
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mijn onderschrift staat er al een jaar ofzo, denk niet dat het een probleem is. Bovendien geeft het niet mijn mening weer maar is het eerder een voorspelling wat er zal gebeuren als Wilders op deze manier verder gaat.
Ok.

[ Bericht 27% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-02-2009 22:24:05 ]
pi_66139578
Ja, hoi... dat kan wel per PM
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_66140159
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, hoi... dat kan wel per PM
Ja, verrek. Nu je het zegt

Mijn grootste angst is ook altijd nog dat er een idioot bij m'n Volvo naar binnen klapt.
Over 2,5 jaar is hij belastingvrij... En dat wil ik eigenlijk nog wel met 'm meemaken...
  maandag 16 februari 2009 @ 22:22:32 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66140183
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hey Maanvis.
Ik ben zo anti Wilders als het maar kan.
Maar toch... Je onderschrift is misschien toch net over het randje...
Wat vind je zelf?
Mijn onderschrift staat er al een jaar ofzo, denk niet dat het een probleem is. Bovendien geeft het niet mijn mening weer maar is het eerder een voorspelling wat er zal gebeuren als Wilders op deze manier verder gaat.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66143881
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:54 schreef Adfundum het volgende:
Stel gewoon de eigenaar aansprakelijk voor het bedrag waarvoor jij een identieke auto kunt kopen.
Dat zijn verzekering niet meer uitkeert dan 3500 is zijn probleem, niet het jouwe. Had hij maar een betere verzekering moeten afsluiten.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:09 schreef Hukkie het volgende:
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:28 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nee precies, en je zou op zn minst die persoon erop aan kunnen spreken dat jij door zijn toedoen geen auto meer hebt. En hem dringend verzoeken om het restant bij te leggen.
Jullie kunnen toch met een klein beetje nadenken wel nagaan dat het zo absoluut niet werkt.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:01:16 #46
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_66144810
Tuurlijk werkt dat wel! dat doet iedereen
  dinsdag 17 februari 2009 @ 02:28:37 #47
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_66146806
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:38 schreef rutger05 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jullie kunnen toch met een klein beetje nadenken wel nagaan dat het zo absoluut niet werkt.
Nou, ik zou dat niet zohard durven te stellen hoor. Je hebt altijd het recht om in een civiele procedure de veroorzaker aansprakelijk te stellen voor geleden schade.

Normaal gesproken heeft iemand daar een verzekering voor. In dit geval een verplichte verzekering. Maar wat had jij dan in gedachte als het zoontje van iemand jou auto kapot maakt of beschadigd en zijn papa en mama hebben geen WA verzekering ??

Overigens heb ik dit zelf opgelost door ene verzekering op mijn auto te hebben die elke 2 jaar getaxeerd word. Gedurende die 2 jaar weet ik dus exact wat ik terug krijg in geval van total loss. Dat een total loss op de laatste dag van die 2 jaar nog net zoveel oplevert als op de 1e dag is dan mijn voordeel.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 08:47:40 #48
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_66148188
Als ik op Autoweek kijk, zie ik een 206 1.4 uit 2000 voor ¤3300 bij de details van die auto staan. Dat is natuurlijk niet de verkoopprijs, maar daar zal die verzekering ook de bedragen vandaan halen. Ik zou er inderdaad ook niet accoord mee gaan, gewoon voor je eigen expert zorgen (en zorg er de volgende keer voor dat jij als eerste een expert laat komen, nooit wachten op de tegenpartij want die wil natuurlijk zo min mogelijk betalen).
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:27:30 #49
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_66149070
een taxateur die schades moet bepalen heeft als opdracht zo weinig mogelijk toe te kennen. Logisch, want principe nummer 1 van de verzekeringsmij is" betaal als het ff kan niet uit of zo weinig mogelijk"

Kent een taxateur te veel geld toe dan krijgt hij simpel weg geen opdrachten meer. Hij heeft dus de keus, of het geld in de zakl van de TS of in zijn eigen zak... Lastige keus....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_66149162
Ga naar een dealer die wel tof lijkt, zoek een toffe auto uit, en laat de dealer met je verzekering bellen. Spreek af dat hij 100% krijgt, als jij die auto krijgt.

Afschuiven 14.gif.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')