huh?quote:Op maandag 16 februari 2009 20:27 schreef CLM1979 het volgende:
Het bizarre is dus dat ik aangereden wordt
Boeiend, ik heb snel getyped en ben mega-pissed dus mijn interne spelling check doet het even nietquote:
Ja, heb ik. Wat is een contra-expertise? Een expert laten komen die werkt voor mijn verzekeraar/rechtsbijstand?quote:Op maandag 16 februari 2009 20:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb je verhaalsbijstand bij je eigen WA-verzekering? Dan een contra-expertise aanvragen.
Dat is zijn werk.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:27 schreef CLM1979 het volgende:
En de 'expert' zegt me doodleuk op een haast uitlachende manier dat ik dan teveel heb betaald voor mijn auto. Maar het is onmogelijk om dezelfde auto voor 3500 euro te kopen, ze zijn allemaal net zo duur (4750 of meer)
Yup.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:41 schreef CLM1979 het volgende:
[..]
Ja, heb ik. Wat is een contra-expertise? Een expert laten komen die werkt voor mijn verzekeraar/rechtsbijstand?
Ik begrijp dat 2e hands auto's veel minder waard zijn geworden maar als ik nu online zoek naar een auto met dezelfde kenmerken etc. dan betaal je vaak nog meer dan wat ik ervoor betaald heb.....dus daarom begrijp ik het niet. Ik heb gewoon het gevoel dat die expert in dienstw werkt van de verzekeringsmaatschappij van degene die op mij geklapt is en dus mij probeert zo min mogelijk uit te betalen.....quote:Op maandag 16 februari 2009 20:43 schreef JumpingJacky het volgende:
Een paar losse gedachtes:
- Laat jouw verzekering een contra-expertise uitvoeren
- 2dehands auto's zijn de laatste tijd rap minder waard geworden
- De prijzen die je ziet bij de autobedrijven zijn prijzen MET inruil. Jij komt zonder inruil en dan kan je voordeel best aardig oplopen, zeker in deze tijden waarin de gemiddelde autohandelaar graag zijn voorraadpositie wil verminderen
Dat heb ik hem dus vanmiddag al gezegd. Dat ik erg benieuwd ben waar hij die auto vandaan wil halen en als hij dat kan dat ik het dan geen probleem vind en akkoord ga met dat bedrag.....toen zei hij dat we eerst maar even het opbieden af moesten wachten.....??? Wat ik ook al raar vond wat dat leek me los te staan van de dagwaarde.....quote:Op maandag 16 februari 2009 20:45 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat is zijn werk.
Probeer het eens om te draaien.
Vertel hem eens doodleuk dat je niet geïnteresseerd bent in geld, maar in een vervangende auto.
Als die taxateur zo goed weet dat je teveel betaald hebt voor jouw auto, zal het voor hem geen probleem zijn om die vervangende auto voor een veel lager bedrag te vinden. Het verschil kan hij dan mooi in zijn zak steken.
Als hij dat niet wil geeft hij daarmee aan dat hij weet dat de vervangingswaarde van de auto geen 3500 is.
Ja, dat begrijp ik maar dat is dan toch niet fair? Ik heb de auto een anderhalve maand, kan hem onmogelijk voor 3500 euro kopen MITS ik een dealer vind die me hem zonder winst wil verkopen.....en ik ben de onschuldige in dit verhaal, hoe KROM is dat?quote:Op maandag 16 februari 2009 20:48 schreef gelly het volgende:
De dagwaarde is niet de waarde van een zelfde auto bij een dealer. Daar zit er een winstmarge op.
Een expertise laten uitvoeren in opdcht van jouw, en dus niet die onbetrouwbare van de tegenparty en kijken met wt voor bedrag jouw mannetje komtquote:Op maandag 16 februari 2009 20:41 schreef CLM1979 het volgende:
[..]
Ja, heb ik. Wat is een contra-expertise? Een expert laten komen die werkt voor mijn verzekeraar/rechtsbijstand?
Dat is niet krom, je hebt de dagwaarde van je auto verzekerd. Als je een ongeluk krijgt word je daar zelden beter van. Ik denk ook niet dat een contra-expertise veel gaat uitmaken.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:50 schreef CLM1979 het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik maar dat is dan toch niet fair? Ik heb de auto een anderhalve maand, kan hem onmogelijk voor 3500 euro kopen MITS ik een dealer vind die me hem zonder winst wil verkopen.....en ik ben de onschuldige in dit verhaal, hoe KROM is dat?
Juist, even je tanden laten zien is altijd een goede zaak bij geldkloppers! Ach, zij doen ook hun werkquote:
Elke verzekeraar doet het zo. Leest niemand de voorwaarden meer ?quote:Op maandag 16 februari 2009 20:54 schreef Adfundum het volgende:
Stel gewoon de eigenaar aansprakelijk voor het bedrag waarvoor jij een identieke auto kunt kopen.
Dat zijn verzekering niet meer uitkeert dan 3500 is zijn probleem, niet het jouwe. Had hij maar een betere verzekering moeten afsluiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |