abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66133402
Ik ben vorige week in een kettingbotsing terecht gekomen waarbij ik van achteren geraakt ben en mijn auto nu dus total los verklaard wordt.

Het bizarre van het verhaal is dat ik deze auto anderhalve maand geleden gekocht heb voor 4750 euro en de dagwaarde door de "expert" geschat wordt op 3500 euro. Dat zou dus inhouden dat ik 3500 euro uitgekeerd krijg en 1250 euro verlies maak binnen anderhalve maand. De expert is in deze aangesteld door de verzekeraar van degene die op mij geklapt is (en dus enorm onbetrouwbaar is).

Nu is het zo dat de auto die ik heb niet goedkoper is te vinden. Online en bij garages vind je die auto nevernooit voor 3500 euro. Het bizarre is dus dat ik aangereden wordt (en dus slachtoffer ben in deze) en alsnog 1250 euro aan kosten ga hebben (buiten de enorme telefoonrekening voor het bellen met verzekeringsmaatschappijen etc.).

En de 'expert' zegt me doodleuk op een haast uitlachende manier dat ik dan teveel heb betaald voor mijn auto. Maar het is onmogelijk om dezelfde auto voor 3500 euro te kopen, ze zijn allemaal net zo duur (4750 of meer)

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik voel me namelijk enorm genaaid en wil gewoon niet accepteren dat omdat een of andere josti een verkeersovertreding maakt ik 1250 euro lichter ben......
pi_66133485
Heb je verhaalsbijstand bij je eigen WA-verzekering? Dan een contra-expertise aanvragen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 16 februari 2009 @ 20:30:00 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_66133521
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:27 schreef CLM1979 het volgende:
Het bizarre is dus dat ik aangereden wordt
huh?
Maar wat voor auto was het?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 16 februari 2009 @ 20:30:08 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_66133527
Serieus, dit is wel ernstig. Wat een vieze streek.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 16 februari 2009 @ 20:30:52 #5
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_66133748
Toen ik een keer op mijn scooter was aangereden, heb ik hem eerst laten taxeren bij een scooterdealer, koste wel wat maar dan weet je zeker hoe een onafhankelijk partij hem taxeert. Dat moest toen wel voordat de verzekering van de tegenpartij hem had getaxeerd.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_66134077
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:30 schreef Rosbief het volgende:

[..]

huh?
Maar wat voor auto was het?
Boeiend, ik heb snel getyped en ben mega-pissed dus mijn interne spelling check doet het even niet

Peugeot 206 1.4, zilver met schuifdak, bouwjaar 2000 en 127.000 km en net nieuwe banden.
pi_66134121
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb je verhaalsbijstand bij je eigen WA-verzekering? Dan een contra-expertise aanvragen.
Ja, heb ik. Wat is een contra-expertise? Een expert laten komen die werkt voor mijn verzekeraar/rechtsbijstand?
pi_66134255
Een paar losse gedachtes:
- Laat jouw verzekering een contra-expertise uitvoeren
- 2dehands auto's zijn de laatste tijd rap minder waard geworden
- De prijzen die je ziet bij de autobedrijven zijn prijzen MET inruil. Jij komt zonder inruil en dan kan je voordeel best aardig oplopen, zeker in deze tijden waarin de gemiddelde autohandelaar graag zijn voorraadpositie wil verminderen
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_66134301
Contra-expertise is zoiets als een second-opinion. Een 2de partij die onafhankelijk de dagwaarde vaststelt.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_66134323
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:27 schreef CLM1979 het volgende:
En de 'expert' zegt me doodleuk op een haast uitlachende manier dat ik dan teveel heb betaald voor mijn auto. Maar het is onmogelijk om dezelfde auto voor 3500 euro te kopen, ze zijn allemaal net zo duur (4750 of meer)
Dat is zijn werk.

Probeer het eens om te draaien.
Vertel hem eens doodleuk dat je niet geïnteresseerd bent in geld, maar in een vervangende auto.
Als die taxateur zo goed weet dat je teveel betaald hebt voor jouw auto, zal het voor hem geen probleem zijn om die vervangende auto voor een veel lager bedrag te vinden. Het verschil kan hij dan mooi in zijn zak steken.
Als hij dat niet wil geeft hij daarmee aan dat hij weet dat de vervangingswaarde van de auto geen 3500 is.
pi_66134372
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:41 schreef CLM1979 het volgende:

[..]

Ja, heb ik. Wat is een contra-expertise? Een expert laten komen die werkt voor mijn verzekeraar/rechtsbijstand?
Yup.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_66134441
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:43 schreef JumpingJacky het volgende:
Een paar losse gedachtes:
- Laat jouw verzekering een contra-expertise uitvoeren
- 2dehands auto's zijn de laatste tijd rap minder waard geworden
- De prijzen die je ziet bij de autobedrijven zijn prijzen MET inruil. Jij komt zonder inruil en dan kan je voordeel best aardig oplopen, zeker in deze tijden waarin de gemiddelde autohandelaar graag zijn voorraadpositie wil verminderen
Ik begrijp dat 2e hands auto's veel minder waard zijn geworden maar als ik nu online zoek naar een auto met dezelfde kenmerken etc. dan betaal je vaak nog meer dan wat ik ervoor betaald heb.....dus daarom begrijp ik het niet. Ik heb gewoon het gevoel dat die expert in dienstw werkt van de verzekeringsmaatschappij van degene die op mij geklapt is en dus mij probeert zo min mogelijk uit te betalen.....
pi_66134482
De dagwaarde is niet de waarde van een zelfde auto bij een dealer. Daar zit er een winstmarge op.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:48:23 #15
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_66134492
Ah, bekend en typisch geval weer. Natuurlijk zal de expert van de verzekeringsinstantie moeilijk doen bij grote bedragen, al is ¤3,500.= geen groot bedrag. Je kan een poging wagen een onafhankelijke taxateur in de handen te nemen of je eigen verzekeraar.
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_66134531
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:45 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dat is zijn werk.

Probeer het eens om te draaien.
Vertel hem eens doodleuk dat je niet geïnteresseerd bent in geld, maar in een vervangende auto.
Als die taxateur zo goed weet dat je teveel betaald hebt voor jouw auto, zal het voor hem geen probleem zijn om die vervangende auto voor een veel lager bedrag te vinden. Het verschil kan hij dan mooi in zijn zak steken.
Als hij dat niet wil geeft hij daarmee aan dat hij weet dat de vervangingswaarde van de auto geen 3500 is.
Dat heb ik hem dus vanmiddag al gezegd. Dat ik erg benieuwd ben waar hij die auto vandaan wil halen en als hij dat kan dat ik het dan geen probleem vind en akkoord ga met dat bedrag.....toen zei hij dat we eerst maar even het opbieden af moesten wachten.....??? Wat ik ook al raar vond wat dat leek me los te staan van de dagwaarde.....
pi_66134617
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:48 schreef gelly het volgende:
De dagwaarde is niet de waarde van een zelfde auto bij een dealer. Daar zit er een winstmarge op.
Ja, dat begrijp ik maar dat is dan toch niet fair? Ik heb de auto een anderhalve maand, kan hem onmogelijk voor 3500 euro kopen MITS ik een dealer vind die me hem zonder winst wil verkopen.....en ik ben de onschuldige in dit verhaal, hoe KROM is dat?
pi_66134663
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:41 schreef CLM1979 het volgende:

[..]

Een expertise laten uitvoeren in opdcht van jouw, en dus niet die onbetrouwbare van de tegenparty en kijken met wt voor bedrag jouw mannetje komt
  maandag 16 februari 2009 @ 20:52:13 #19
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_66134724
Nooit accoord gaan met het eerste bod. Altijd dreigen met rechtsbijstand, verzekeraars zijn vieze oplichters..
Verhaal van mijn ongeluk:

Aanrijding door een ander zijn schuld. Mijn oude ford transit totall loss. ( ding reed prima net nieuwe bandjes erop en remmen vernieuwd ) Verzekering belde de eerste keer op. Ik kreeg 250 euro en moest de bus afstaan.
Ik was even stil. Heb ze voor rotte vis uitgemaakt en gezegd dat ze met een echt bod moesten komen, en direct opgehangen.
2 dagen later 400 euro en de bus afstaan. Ik meteen gezegd dat rechtsbijstand me wel zou helpen als ze geen normaal bod konden doen.

1 week later 600 euro en ik mocht me bus houden..

( dit was een oude bak waar ik weinig meer mee kon.. maar ik heb de bandjes weer los verkocht en voor het wrak nog 130 euro gekregen)
pi_66134845
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:50 schreef CLM1979 het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik maar dat is dan toch niet fair? Ik heb de auto een anderhalve maand, kan hem onmogelijk voor 3500 euro kopen MITS ik een dealer vind die me hem zonder winst wil verkopen.....en ik ben de onschuldige in dit verhaal, hoe KROM is dat?
Dat is niet krom, je hebt de dagwaarde van je auto verzekerd. Als je een ongeluk krijgt word je daar zelden beter van. Ik denk ook niet dat een contra-expertise veel gaat uitmaken.
pi_66134852
Stel gewoon de eigenaar aansprakelijk voor het bedrag waarvoor jij een identieke auto kunt kopen.
Dat zijn verzekering niet meer uitkeert dan 3500 is zijn probleem, niet het jouwe. Had hij maar een betere verzekering moeten afsluiten.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  maandag 16 februari 2009 @ 20:56:50 #22
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_66134974
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:52 schreef Bill_E het volgende:
-knip-
Juist, even je tanden laten zien is altijd een goede zaak bij geldkloppers! Ach, zij doen ook hun werk
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_66134984
Dagwaarde != koopwaarde. Als je een ongeluk hebt, hoe groot of hoe klein dan ook, wiens schuld het ook is.. je bent ALTIJD de lul. Kut voor je. Even niet naar de hoeren, (ga maar over je wijf heen) en koop een andere auto!
  maandag 16 februari 2009 @ 20:57:28 #24
52191 DABAMaster