abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:34:50 #101
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_66244810
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een unie van Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Polen, Engeland (voorkeur van de twijfel) en de Scandinavische landen zou denk ik uitermate effectief kunnen opereren.
Engeland wil nergens aan meedoen , die zijn veel te veel op zichzelf gericht.
Polen is té arm, dan liever Tsjechie. Oostenrijk en Slovenie lijken me ook goed om erbij te houden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_66246700
Dit gaat leuk worden, ik zeg het je nu.
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:39:28 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_66246996
Polen is het grootste probleem.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_66460387
quote:
Kredietwaardigheid Oekraïne weer verlaagd
Kiev, 25 febr. Kredietbeoordelingsbureau Standard & Poor's heeft vandaag de kredietwaardigheid van Oekraïne verder verlaagd. Het bureau is bang dat de politieke onrust in het land een noodlening van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) aan Oekraïne in gevaar kan brengen.

De kredietwaardigheid van Oekraïne ligt nu op het laagste niveau in heel Europa en is gelijk aan die van Pakistan. S&P vreest dat het land een deel van een noodlening van 16,4 miljard dollar van het IMF kan mislopen omdat de politiek het niet eens kan worden over de benodigde bezuinigingen die het IMF heeft afgedwongen om voor de hulp in aanmerking te komen.

Vorig jaar verlaagde S&P de kredietwaardigheid van Oekraïne al twee keer wegens zorgen over de afzwakkende Oekraïense munteenheid en economie en het zwakke bankensysteem. Door een lagere kredietwaardigheid wordt het moeilijker en duurder om geld bij investeerders op te halen en is de kans groter dat een land niet aan zijn schuldverplichtingen kan voldoen.
Bron
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66464402
quote:
De kredietwaardigheid van Oekraïne ligt nu op het laagste niveau in heel Europa en is gelijk aan die van Pakistan.
.
For great justice!
pi_66467942
Uitgebreider artikel:
quote:
Ukraine Debt Ratings Cut to CCC+ by S&P

Well in some countries it never rains but it pours, as they say. Following the news that Ukraine GDP contracted at an annual rate of 20% in January, today we learn that S&P have cut Ukraine’s long-term foreign currency rating to CCC+, seven levels below investment grade. Ukraine’s rating is now the lowest in Europe and at the same level as Pakistan. S&P left the outlook negative, suggesting there may be more to come.

To give us all some idea of what this means contracts to protect Ukraine’s government bonds against default now cost 59.5 percent upfront and 5 percent a year, according to CMA Datavision prices for credit-default swaps today. That means it costs $5.95 million in advance and $500,000 a year to protect $10 million of bonds for five years. The cost is higher than for any other government debt worldwide.

The extra yield investors demand to Ukrainian bonds instead of U.S. Treasuries has risen 10-fold in the past year and at about 32 percentage points is the highest of any country with dollar-denominated bonds except Ecuador, which defaulted in December, according to JPMorgan Chase & Co. EMBI+ indexes.

S&P defines an obligation rated CCC as “currently vulnerable to nonpayment, and is dependent upon favorable business, financial and economic conditions for the obligor to meet its financial commitment on the obligation. In the event of adverse business, financial, or economic conditions, the obligor is not likely to have the capacity to meet its financial commitment on the obligation.”

Fitch Ratings cut Ukraine’s ratings to B, the fifth-highest non-investment grade only two weeks ago and kept the outlook “negative,”. Moody’s said yesterday that there is a good possibility they will cut their Ukraine ratings within three months.

The hryvnia tumbled yesterday, closing at a record low against the dollar, on all the talk about credit downgrades and Eastern Europe’s economic problems. The currency dropped 3.4 percent to 9.26 per dollar at 6:10 p.m. in Kiev, below the previous lowest close of 9.10 reached on 18 December last. The hyrvnia has now lost more than 50 percent against the dollar in the past six months.

Ukraine started this crisis with comparatively little state debt, but as the costs of bailouts and recession fighting have mounted the debt has surged upwards. Total state debt increased in November by 33 percent to $22.1 billion from $16.6 billion the previous month, according to recent data from the Ukraine Finance Ministry. In December, the total debt increased by a further 9 percent - up to $24.1 billion. The government initially targeted a budget deficit of 18.8 billion hryvnias ($2.34 billion) or about 2 percent of gross domestic product in 2008. It later cut the gap below 1 percent of gross domestic product, meeting an agreement with the International Monetary Fund which approved a $16.4 billion loan to Ukraine to help stabilize the economy.

Thus Ukraine’s total state debt in 2008 increased by 37 percent to $24.1 billion from $17.6 billion in 2007. It is however still at a pretty low level, being estimated by the IMF in their last standby loan report to rise to some 17.4% of GDP in 2009. The real problem are the mounting liabilities in the private sector, and how these can fall inwards onto state finances.
Serieuze problemen voor Oekraïne dus. Als die IMF lening niet door gaat vanwege de politieke onrust die in het NRC artikel aangehaald wordt dan kan dat wel eens een trigger betekenen voor daadwerkelijke betalingsproblemen op de obligaties die de Oekraïense staat heeft uitgegeven.
pi_66546928
Het begon met een kleine dominosteen in de subprimehypotheken van de US.

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 28-02-2009 11:42:51 ]
pi_66546997
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:46 schreef henkway het volgende:
Het begon met een kein dominosteentje in de subprimehypotheken van de US.
Echt waar? Heb je daar meer informatie over?
pi_66547235
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik begin me langzamerhand serieus zorgen te maken voor de toekomst
Rationeel gezien ben ik al een maandje of wat bezig met de totale chaos. Heb lijstjes gemaakt met wat we in huis moeten hebben e.d.

Emotioneel gezien wil ik er niet aan, omdat ik nog steeds hoop dat ik een beetje gek ben. Maar zodra ik het idee krijg dat er echte problemen gaan komen dan zorg ik dat ik de eerste ben die er naar handelen kan.

Maar ik hoop echt dat het niet zover komt. We hadden hier eigenlijk een beetje plannen voor de toekomst enzo
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:18:49 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66548477
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:11 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Rationeel gezien ben ik al een maandje of wat bezig met de totale chaos. Heb lijstjes gemaakt met wat we in huis moeten hebben e.d.

Emotioneel gezien wil ik er niet aan, omdat ik nog steeds hoop dat ik een beetje gek ben. Maar zodra ik het idee krijg dat er echte problemen gaan komen dan zorg ik dat ik de eerste ben die er naar handelen kan.

Maar ik hoop echt dat het niet zover komt. We hadden hier eigenlijk een beetje plannen voor de toekomst enzo
Ik geloof niet dat het systeem zal crashen. Maar heb wel alvast voor 2 mnd voedsel en andere benodigdheden (luiers, tandpasta, lucifers) op de plank liggen. Als er niks gebeurt gaat het gewoon op, als er wel iets gebeurt dan heb ik voorraad. Ik kan met een kind en een zwangere vrouw geen risico nemen.
The End Times are wild
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:19:56 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66548504
Overigens is voedsel, op dit moment, nog spotgoedkoop. Voor 150 euro heb je alles wat je nodig hebt aan houdbare producten. Dus geen enkele reden het niet te doen.
The End Times are wild
pi_66549173
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:11 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

ja idd klaar om geld van de rekening te halen en naar de juwelier te rennen.
maar in de jaren 30 ging ook nog niet zo slecht (op wo2 na ) dus ik heb nog wel hoop en anders blijf ik langer op de uni hangen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66549217
vergeten jullie dan het reddingsbootje (dijkdoorbraak), het pistool met 1 kogel erin (voor de ultieme ellende) en het zwaard (zombies) dan niet?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66549475
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:51 schreef simmu het volgende:
vergeten jullie dan het reddingsbootje (dijkdoorbraak), het pistool met 1 kogel erin (voor de ultieme ellende) en het zwaard (zombies) dan niet?
ik heb wel vergif om de buren uit hun ellende te helpen
pi_66549531
Voor wat te doen als de pleuris echt uit breekt: [AEX SC #1] Verveel je hier op het werk door de kredietcrisis

Laten we het hier hebben over een mogelijke default van Oost-Europa.
pi_66552506
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:02 schreef henkway het volgende:

[..]

ik heb wel vergif om de buren uit hun ellende te helpen
ja, die's te makkelijk. iedereen heeft wel gif in huis. je kan nog iemand vergiftigen met water! maar idd: deze kan wel naar de chat: 1000 manieren om je buurman te vergiftigen
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66554181
EK 2012 in Oekraine en Polen is dus "officieel" bye-bye? .
Dat gaan ze no way kunnen betalen.
-
pi_66554835
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 15:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
EK 2012 in Oekraine en Polen is dus "officieel" bye-bye? .
Dat gaan ze no way kunnen betalen.
polen is (was) druk aan het bouwen
http://www.warsaw-life.com/poland/euro-2012
pi_66555891
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:11 schreef henkway het volgende:

[..]

polen is (was) druk aan het bouwen
http://www.warsaw-life.com/poland/euro-2012
dat waren ze in dubai ook......