En dat is waarom vreemd?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:15 schreef Schadenfreude het volgende:
- depositogarantieregeling afschaffen, zodat de risico's niet meer voor rekening zijn van de belastingbetalers in het land waar toevallig het hoofdkantoor staat. Nadeel is dat niemand meer onbezorgd zijn geld naar de bank kant brengen, aangezien je het bij een faillissement gewoon kwijt bent.
Ik zeg nergens dat het vreemd is, integendeel. Het lijkt mij dat banken in de eerste plaats goed op je geld moeten letten. Als een bank alles uitleent of investeert in dubieuze leningen dan zou ik toch even verder gaan kijken.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En dat is waarom vreemd?
Eigenlijk lijkt me het me een vrij logische stap. Mensen worden zich dan veel bewuster over hun eigen geld. En banken zullen veel minder risico durven nemen.
quote:Op maandag 16 februari 2009 21:24 schreef Schadenfreude het volgende:
Dus als private bedrijven besluiten te investeren in een opkomende/gammele economie dan is dat de schuld van de EU?
Dat intresseert me niet want als het goed verloopt zit ik dan in het buitenland, maar je kan niet ontkennen dat onze INGvrienden elke zeepbel weten te vinden en weten op te blazen.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Mocht ING vallen dan heeft Nederland een bloedserieus probleem wat nog generaties blijft bestaan.
Kort voor de val het DGS verlagen tot 0 euro.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
Mocht ING vallen dan heeft Nederland een bloedserieus probleem wat nog generaties blijft bestaan.
waarom ? ik vind het wel leuk eigenlijk! eindelijk gebeurt er eens wat.quote:
En wat is het alternatief? Nederland failliet laten gaan? NL kan de schuld van ING niet dragen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 03:49 schreef henkway het volgende:
Lijkt me sterk dat Bos ING alsnog failliet laat gaan, dat nooit.
Jij hebt zeker geen baan?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
waarom ? ik vind het wel leuk eigenlijk! eindelijk gebeurt er eens wat.
IJsland-scenario. Alleen dan zonder hulp van het IMF, want dat is ook blut.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 03:49 schreef henkway het volgende:
Lijkt me sterk dat Bos ING alsnog failliet laat gaan, dat nooit.
Dat laatste vraag ik me af. Bij de meeste banken waren de mensen die geld kwamen brengen minder belangrijk dan de mensen die geld kwamen halen, want uit die laatste groep haal je je winst en bonussen. Daarnaast vraag ik me af hoe de gemiddelde spaarder risico's zou moeten kunnen inschatten die de banken en rating-agencies ook over het hoofd zien. De meeste mensen zitten helemaal niet te wachten op nóg een keuzeprobleem erbij: die zoeken gewoon een manier om hun (beperkte) vermogen veilig te stallen en girale transacties te kunnen doen. Het afschaffen van de depositogarantie lijkt me niet de juiste weg, een depositogarantie onder strengere voorwaarden misschien wel.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En dat is waarom vreemd?
Eigenlijk lijkt me het me een vrij logische stap. Mensen worden zich dan veel bewuster over hun eigen geld. En banken zullen veel minder risico durven nemen.
Nu is het leuk totdat je zelf keihard getroffen wordt. Dan piep je wel anders.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
waarom ? ik vind het wel leuk eigenlijk! eindelijk gebeurt er eens wat.
Idd... is hyperinflatie dan misschien het medicijn tegen deze crisisquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:13 schreef HarryP het volgende:
Nou die paar euro's die ik nog bij de ING (postbank) had staan op een internet spaarrekening ga ik ook maar weghalen. Dan hoef ik daar straks ook niet achteraan bij de Nederlandse Bank.
En verder is Inflatie eigenlijk de enige manier om van het probleem af te komen.
Dus dat verwacht ik dan ook.
idd viel mij ook al opquote:Op maandag 16 februari 2009 17:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel knap dat ING haast alle rommel heeft gevonden die er te vinden is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |