abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66136636
Dus als private bedrijven besluiten te investeren in een opkomende/gammele economie dan is dat de schuld van de EU? Ga toch fietsen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_66137561
alle europese landen moeten gewoon lid van de eu worden en de euro invoeren . stabiliteit enzo
pi_66137652
oh jeej mensen toch !!!

dit klinkt wel spannend allemaal
pi_66138487
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:15 schreef Schadenfreude het volgende:
- depositogarantieregeling afschaffen, zodat de risico's niet meer voor rekening zijn van de belastingbetalers in het land waar toevallig het hoofdkantoor staat. Nadeel is dat niemand meer onbezorgd zijn geld naar de bank kant brengen, aangezien je het bij een faillissement gewoon kwijt bent.

En dat is waarom vreemd?

Eigenlijk lijkt me het me een vrij logische stap. Mensen worden zich dan veel bewuster over hun eigen geld. En banken zullen veel minder risico durven nemen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_66138926
We staan er lekker voor , als Oost Europa klapt en ING klapt mee dan hebben we serieus stront aan de knikker .

2009 beloofd een spannend jaar te worden
pi_66139416
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En dat is waarom vreemd?

Eigenlijk lijkt me het me een vrij logische stap. Mensen worden zich dan veel bewuster over hun eigen geld. En banken zullen veel minder risico durven nemen.
Ik zeg nergens dat het vreemd is, integendeel. Het lijkt mij dat banken in de eerste plaats goed op je geld moeten letten. Als een bank alles uitleent of investeert in dubieuze leningen dan zou ik toch even verder gaan kijken.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  maandag 16 februari 2009 @ 22:13:45 #57
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66139640
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:24 schreef Schadenfreude het volgende:
Dus als private bedrijven besluiten te investeren in een opkomende/gammele economie dan is dat de schuld van de EU?

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66143464
We gaan met zijn allen naar de klere, en im lovin it
  maandag 16 februari 2009 @ 23:39:11 #59
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_66143922
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:44 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Mocht ING vallen dan heeft Nederland een bloedserieus probleem wat nog generaties blijft bestaan.
Dat intresseert me niet want als het goed verloopt zit ik dan in het buitenland, maar je kan niet ontkennen dat onze INGvrienden elke zeepbel weten te vinden en weten op te blazen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_66145181
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
Mocht ING vallen dan heeft Nederland een bloedserieus probleem wat nog generaties blijft bestaan.
Kort voor de val het DGS verlagen tot 0 euro.
pi_66145196
Ik word een beetje misselijk...
For great justice!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:22:10 #62
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_66145387
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:13 schreef Q. het volgende:
Ik word een beetje misselijk...
waarom ? ik vind het wel leuk eigenlijk! eindelijk gebeurt er eens wat.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_66146582
Dit maakt me voor het eerst echt bang als ik dit zo lees...
pi_66146733
Dat wordt dus massaal shorten op ING op de 28ste
pi_66147337
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 03:49 schreef henkway het volgende:
Lijkt me sterk dat Bos ING alsnog failliet laat gaan, dat nooit.
En wat is het alternatief? Nederland failliet laten gaan? NL kan de schuld van ING niet dragen.
pi_66147387
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Jij hebt zeker geen baan?
For great justice!
pi_66147390
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 @ 03:49 schreef henkway het volgende:
Lijkt me sterk dat Bos ING alsnog failliet laat gaan, dat nooit.
IJsland-scenario. Alleen dan zonder hulp van het IMF, want dat is ook blut.
For great justice!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 07:12:25 #69
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_66147456
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En dat is waarom vreemd?

Dat laatste vraag ik me af. Bij de meeste banken waren de mensen die geld kwamen brengen minder belangrijk dan de mensen die geld kwamen halen, want uit die laatste groep haal je je winst en bonussen. Daarnaast vraag ik me af hoe de gemiddelde spaarder risico's zou moeten kunnen inschatten die de banken en rating-agencies ook over het hoofd zien. De meeste mensen zitten helemaal niet te wachten op nóg een keuzeprobleem erbij: die zoeken gewoon een manier om hun (beperkte) vermogen veilig te stallen en girale transacties te kunnen doen. Het afschaffen van de depositogarantie lijkt me niet de juiste weg, een depositogarantie onder strengere voorwaarden misschien wel.
Never explain, never apologize.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 08:18:28 #70
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_66147802
Hmm.... ik heb even in de kwartaalcijfers van ING zitten spitten (voor iedereen vrij toegangkelijk op www.ing.com)

persbericht q3 2008
Ik lees voor banking:
The rollout of retail banking operations in Ukraine started in June 2008 and now includes 13 outlets.

Voor Insurance:
Due to the global financial turmoil and the impact on the Ukrainian economy, ING has decided for the moment to postpone the launch of its these operations in the Ukraine.

In de balanstotalen wordt Ukraïne nergens apart genoemd en moet onder "other regions" zijn opgenomen Dit is in totaal minder dan 1% van het totale balanstotaal van ING.

dat ING gaat omvallen van de economische crises in de oekraïne lijkt me dus een compleet indianenverhaal.

<edit> ze hebben ook Wholesale activiteiten in Ukraine met een balanstotaal van ongeveer 500 mln ultimo 2007. Stelt dus ook geen zak voor. Zie http://www.ingfn.com.ua/ <edit>

[ Bericht 6% gewijzigd door thedunno op 17-02-2009 08:39:44 ]
pi_66148708
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nu is het leuk totdat je zelf keihard getroffen wordt. Dan piep je wel anders.
pi_66150502
Nou die paar euro's die ik nog bij de ING (postbank) had staan op een internet spaarrekening ga ik ook maar weghalen. Dan hoef ik daar straks ook niet achteraan bij de Nederlandse Bank.

En verder is Inflatie eigenlijk de enige manier om van het probleem af te komen.
Dus dat verwacht ik dan ook.
pi_66151240
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:13 schreef HarryP het volgende:
Nou die paar euro's die ik nog bij de ING (postbank) had staan op een internet spaarrekening ga ik ook maar weghalen. Dan hoef ik daar straks ook niet achteraan bij de Nederlandse Bank.

En verder is Inflatie eigenlijk de enige manier om van het probleem af te komen.
Dus dat verwacht ik dan ook.
Idd... is hyperinflatie dan misschien het medicijn tegen deze crisis
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:45:19 #74
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_66151450
Ach, niks wat een fikse oorlog niet op kan lossen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_66151807
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel knap dat ING haast alle rommel heeft gevonden die er te vinden is.
idd viel mij ook al op
Maar blijkbaar is dat de Krrrrrrracht van ing
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')