Maar wat is het alternatief. Van dichte grenzen worden we nog veel slechter!!quote:Op maandag 16 februari 2009 19:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik stemde tegen... puur en alleen om de machtsbasis eerlijker te verdelen.
Dat via een acherhoede gevecht dit heeft resulteert in een zogenaamde Ja stem is al een teken aan de wand.
Ierland was bijzonder twijfelachtig. Denemarken idem.. Laat nu de pro-EU nog maar eens van de toren blazen (het is stil aan de overkant). De EU wordt grotendeels nog overeind gehouden door Duitsland.
Voor hoelang nog ?!...... ik denk niet lang meer.
De laaste 10 jr van de EU zijn een waste of time (behalve op PR gebied).
Check mijn topics nog eens een keer (zie dit topic)quote:Op maandag 16 februari 2009 19:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Onzin, de EU wordt slachtoffer van het ongelimiteerd uitlenen van banken.
Oekraine is geen EU lid. Dus dat heeft er verder weinig mee te maken.
+ FR.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar wat is het alternatief. Van dichte grenzen worden we nog veel slechter!!
Mischien een Germaanse/Noord Europese unie met Duitsland/Nederland/Belgie/Oostenrijk/Denemarken?
Frankrijk zou erbij kunnen alleen houdt je dan de tegenstelling Frankrijk - Duitsland wat eigenlijk elke vooruitgang in de weg staat.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
+ FR.
Maar dat EU het kaf van het koren gaat scheiden lijkt me logisch. Tenminste als ze genoeg ballen hebben.
Mwah ik iets minder...zit in pro-food (the new economy). Niet mijn richting maar ik ben geen jonkie (mijn werktijden zijn toast..maar daar stopt ook de vergelijking).quote:Op maandag 16 februari 2009 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik begin me langzamerhand serieus zorgen te maken voor de toekomst
Brood en spelen.... Rome was zo slecht nog niet.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:56 schreef BlaZ het volgende:
Frankrijk zou erbij kunnen alleen houdt je dan de tegenstelling Frankrijk - Duitsland wat eigenlijk elke vooruitgang in de weg staat.
Na alle problemen met Finnen in Nederland mogen die wat mij betreft wegblijven
Niet, maar het gaat niet alleen om Oekraïne. Het gaat hier eigenlijk om heel Oost-Europa.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Sinds wanneer hoort Oekraïne bij de EU?
Het is juist heel knap dat ze al die rommel zo goed hebben weten te vermijden. Want ze hadden geen supprime, hun Alt-A was op het dieptepunt van de crisis nog 90% waard (dus goed) en als een der weinige banken hadden ze ook geen geld bij Madoff staan.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel knap dat ING haast alle rommel heeft gevonden die er te vinden is.
Qua crash test dummies.... schat ik ING hoger in dan Fortis. Omdat ze ('ook') andere posities hebben.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is juist heel knap dat ze al die rommel zo goed hebben weten te vermijden. Want ze hadden geen supprime, hun Alt-A was op het dieptepunt van de crisis nog 90% waard (dus goed) en als een der weinige banken hadden ze ook geen geld bij Madoff staan.
Wat heeft de EU hier nou weer mee te maken? OekraÏne is niet eens lid. Het geld is uitgeleend door private ondernemingen zoals ING en Paribas. Wat moet de EU daar tegen doen? Internationale handel/investeringen verbieden?quote:Op maandag 16 februari 2009 18:36 schreef Lemmeb het volgende:
Komt er gewoon op neer dat de EU slachtoffer dreigt te worden van de eigen ongeremde drang tot uitbreiden. Door het opnemen van al die pauperstaatjes is de unie extreem kwetsbaar geworden en dat wreekt zich nu. Niet zo gek en allemaal jaren geleden al voorspeld.
Ja.... in ieder geval een pas op de plaats maken... Act local forget global.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:57 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Wat heeft de EU hier nou weer mee te maken? OekraÏne is niet eens lid. Het geld is uitgeleend door private ondernemingen zoals ING en Paribas. Wat moet de EU daar tegen doen? Internationale handel/investeringen verbieden?
Yup, als banken meer krediet uitschrijven als het BNP van Nederland. En als het klapt doen we iets verkeerd.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2009 20:33 schreef LXIV het volgende:
Het is juist heel knap dat ze al die rommel zo goed hebben weten te vermijden. Want ze hadden geen supprime, hun Alt-A was op het dieptepunt van de crisis nog 90% waard (dus goed) en als een der weinige banken hadden ze ook geen geld bij Madoff staan.
Je ziet zolangzamerhand het grote plaatje toch wel? Het gaat niet alleen om Oekraïne, het gaat om heel Oost-Europa. En alles hangt met elkaar samen. De politiek beïnvloedt het bedrijfsleven en vice versa.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:57 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Wat heeft de EU hier nou weer mee te maken? OekraÏne is niet eens lid. Het geld is uitgeleend door private ondernemingen zoals ING en Paribas. Wat moet de EU daar tegen doen? Internationale handel/investeringen verbieden?
En dat is waarom vreemd?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:15 schreef Schadenfreude het volgende:
- depositogarantieregeling afschaffen, zodat de risico's niet meer voor rekening zijn van de belastingbetalers in het land waar toevallig het hoofdkantoor staat. Nadeel is dat niemand meer onbezorgd zijn geld naar de bank kant brengen, aangezien je het bij een faillissement gewoon kwijt bent.
Ik zeg nergens dat het vreemd is, integendeel. Het lijkt mij dat banken in de eerste plaats goed op je geld moeten letten. Als een bank alles uitleent of investeert in dubieuze leningen dan zou ik toch even verder gaan kijken.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En dat is waarom vreemd?
Eigenlijk lijkt me het me een vrij logische stap. Mensen worden zich dan veel bewuster over hun eigen geld. En banken zullen veel minder risico durven nemen.
quote:Op maandag 16 februari 2009 21:24 schreef Schadenfreude het volgende:
Dus als private bedrijven besluiten te investeren in een opkomende/gammele economie dan is dat de schuld van de EU?
Dat intresseert me niet want als het goed verloopt zit ik dan in het buitenland, maar je kan niet ontkennen dat onze INGvrienden elke zeepbel weten te vinden en weten op te blazen.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Mocht ING vallen dan heeft Nederland een bloedserieus probleem wat nog generaties blijft bestaan.
Kort voor de val het DGS verlagen tot 0 euro.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
Mocht ING vallen dan heeft Nederland een bloedserieus probleem wat nog generaties blijft bestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |