Als ik jouw baas was liet ik je nog even een uurtje zitten om te leren wanneer je een d dan wel een t gebruikt.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:40 schreef TJDoornbos het volgende:
nog 35 minuten voor ik vrijgelaten wordt
Maar je moeder zou vast niet gelukkig zijn in de IT.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:41 schreef ColdFeet het volgende:
En Greys: mijn vent verdiende bij z'n eerste echte baan (IT) al meer dan mijn moeder (onderwijzeres). It's just not fair
Nee, beter Engels of Nederlands. Daar verdien je pas bakken met geld meequote:Op maandag 16 februari 2009 16:42 schreef Chicolate het volgende:
Ik verdien voorlopig nog helemaal niets en ben best benieuwd wat dat later gaat worden. Maar heb bij voorbaat al de verkeerde richting gekozen, had beter Tandheelkunde/Farmacie/Economie kunnen doen waarschijnlijk.
Daarom heeft het ook niet zoveel zin om de vraag hier te stellen. Hier zitten veel mensen die nog studeren, net beginnen op de arbeidsmarkt of een vrij beroep hebben. Wij vinden het bijna allemaal veel geld, terwijl de mensen in WGR misschien vinden dat je meer uit zo'n baan zou moeten kunnen halen.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:36 schreef ColdFeet het volgende:
Sigme is -voorzover ik weet- tamelijk ervaren IT'er. Dat verdient gewoon goed. Of het een leuke baan is, weet ik niet...
Als jij mn baas was had ik ontslag aangevraagd.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als ik jouw baas was liet ik je nog even een uurtje zitten om te leren wanneer je een d dan wel een t gebruikt.
Auquote:Op maandag 16 februari 2009 16:47 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Als jij mn baas was had ik ontslag aangevraagd.
Behalve de eerste regel en dat ik uit 72 kom, had ik hetzelfde kunnen zeggen.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:31 schreef Greys het volgende:
Dit geeft mij dan weer een beetje minderwaardig gevoel (maar zo bedoel jij het niet, dat weet ik) want ik ben uit '73 en ik verdien het echt BIJ LANGE NA niet zeg maar. Had ik maar een vak moeten leren
Hihi, ook die kan ik quoten voor mezelf.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:49 schreef Greys het volgende:
Gelukkig heb ik een man die genoeg verdient het ook heel fijn zonder hoog salaris
volgens mij kun je als docent meestal helemaal niet kiezen of je hoor of werkcollege geeftquote:
Ik kon het ook prrrrrrrima toen ik jarenlang alleen woonde hoor!quote:Op maandag 16 februari 2009 16:50 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Hihi, ook die kan ik quoten voor mezelf.
Ik vind dat altijd een beetje flauw. Alsof iemand die zich erom bekommert hoeveel geld er binnenkomt een soort Dagobert Duck is die een kluis met briefjes vult louter om er een duik in te kunnen nemen.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:49 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Jij vind geld toch ook niet zo belangrijk Sigme?
Had ik niet begrepen dat je even werkt tot je een buffer hebt en dan weer stopt/het rustiger aan gaat doen?
Wilde jij niet ook liever minder uren werken?
ik heb ernaar gekeken, maar ik kon max. 110.000 hypotheek krijgen op mn eerstejaars salaris. mn salaris nu is beter, maa rik wil nu geen lange termijn verplichting aangaan, want geen idee wat voor baan ik hierna krijg, en bovendien geen partner met inkomen om op terug te kunnen vallen...quote:Op maandag 16 februari 2009 16:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal wiedes, dat je van dat bedrag niet een man en kind kunt onderhouden én een volwaardige woning kunt kopen. Je kunt er daarentegen wel prima een appartement voor jezelf van kopen en er leuk van leven.
Wel calibreren, hè?quote:Op maandag 16 februari 2009 16:49 schreef conleche het volgende:
Ik ga hardlopen met m'n nieuwe sensor. Kijken of hij het doet. TevensVP.
Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven dan?quote:Op maandag 16 februari 2009 16:53 schreef Vivi het volgende:
Clau, ik heb The Fountainhead besteld! Wel de vertaling, want ik wil hem in het ziekenhuis gaan lezen en dan ben ik vast groggy van de verdoving
.
Wat vind je nu precies een beetje flauw?quote:Op maandag 16 februari 2009 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een beetje flauw. Alsof iemand die zich erom bekommert hoeveel geld er binnenkomt een soort Dagobert Duck is die een kluis met briefjes vult louter om er een duik in te kunnen nemen.
Is ook zo, maar ik weet wel donders goed dat ik het zonder het salaris van Heer G allemaal NIET kon doen.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wel calibreren, hè?
Greys: aan de andere kant denk ik ook, waar piep ik over. Ik verdien niet veel, maar onderwijl woon ik in een pracht-appartement, ga ik best vaak uit eten, drie keer per jaar op vakantie... Het is ook niet alsof je nou héél veel geld nodig hebt om leuk te kunnen leven!
Maar een beetje is wel fijn
Ik heb alleen de sensor nieuw, dus dat ding dat in de schoen gaat. Ik heb laatst wel een heel precies stuk met Map my run nagedaan en dat kwam eigenlijk hetzelfde uit. Dus ik geloof het wel.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wel calibreren, hè?
Greys: aan de andere kant denk ik ook, waar piep ik over. Ik verdien niet veel, maar onderwijl woon ik in een pracht-appartement, ga ik best vaak uit eten, drie keer per jaar op vakantie... Het is ook niet alsof je nou héél veel geld nodig hebt om leuk te kunnen leven!
Maar een beetje is wel fijn
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik ken de Nederlandse vertaling niet, dus ik kan niets over de kwaliteit ervan zeggen.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:53 schreef Vivi het volgende:
Clau, ik heb The Fountainhead besteld! Wel de vertaling, want ik wil hem in het ziekenhuis gaan lezen en dan ben ik vast groggy van de verdoving
.
Enigzins aangepast.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:52 schreef Greys het volgende:
Ik kon het ook prrrrrrrima toen ik jarenlang een jaar alleen woonde hoor!
Het was wel elke maand weer een gedoe om boven de nul te blijven (lukte bijna nooit) maar ik had mooi mijn eigen koophuurappartementjehuisje in Rotterdam Arnhem en een autootje fiets. En ik was hartstikke trots dat ik dat toch maar mooi allemaal deed van mijn niet bijster riante salarisje!
Quote je die ook ff voor jezelf?
De mijne was toen 117.000 euro en dat was een prima appartementje in een prettig buurtje!quote:Op maandag 16 februari 2009 16:55 schreef conleche het volgende:
Ik denk wel dat je toen met een koopappartement geluk hebt gehad Greyyssie! Dat is nu best moeilijk om een hypotheek te krijgen op 1 salaris, met die nog steeds idiote prijzen die ze vragen voor huizen.
Als ik het mooi vind ga ik hem vast nog wel eens in het Engels lezen, als Dean op school zit.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik ken de Nederlandse vertaling niet, dus ik kan niets over de kwaliteit ervan zeggen.
Das toevallig! Ik had hem vanmiddag ook bijna gekocht, maar kon hem niet zo snel vinden en stond al met 4 boeken in 'n handen, dus toen dacht ik dat het dan de volgende x wel kwam.....Grappig!quote:Op maandag 16 februari 2009 16:53 schreef Vivi het volgende:
.
Nja. Mijn beide 'Geschwister' zijn artiest. En die verdienen allebei schrikbarend weinig, terwijl ze toch niet bepaald talentloos zijn. Maar of je dan iets verkeerd hebt gedaan? Valt heus wel mee.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Is ook zo, maar ik weet wel donders goed dat ik het zonder het salaris van Heer G allemaal NIET kon doen.
Of als ik hoor wat sommige mensen van mijn leeftijd verdienen, dan denk ik 'Oei, ik heb écht iets verkeerd gedaan'!Maar dat duurt maar 2 seconden hoor
Je kunt vrij makkelijk een hypotheek van 150.000 euro krijgen. Ik ben naar een hypotheekverstrekker geweest en het weegt ook zwaar dat je (a) een salaris hebt dat een aantal jaren vaststaat, namelijk voor je aio-periode, (b) dat je inkomen in die jaren toeneemt, en (c) dat je na een promotie een prima uitzicht hebt op een verdere carrière (ongeacht of je zelf een carrière wilt, natuurlijk). En je hebt ook zoiets als starterssubsidie.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:53 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik heb ernaar gekeken, maar ik kon max. 110.000 hypotheek krijgen op mn eerstejaars salaris. mn salaris nu is beter, maa rik wil nu geen lange termijn verplichting aangaan, want geen idee wat voor baan ik hierna krijg, en bovendien geen partner met inkomen om op terug te kunnen vallen...
quote:Op maandag 16 februari 2009 16:57 schreef Greys het volgende:
[..]
De mijne was toen 117.000 euro en dat was een prima appartementje in een prettig buurtje!
Twee slaapkamers, woonkamer van 9 x 5. Echt super. Geen luxe badkamer ofzo, maar ik kon prima douchen.
Dat kon ik op mijn eigen salaris lenen.
Een dagopname, omdat ik dan met de verpleegkundige/arts/anasthaesist moet praten (vind ik raar hoor, dat ik daarvoor een hele dag moet komen maar goedquote:Op maandag 16 februari 2009 16:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven dan?
Ik had hetzelfde. Ik wilde na mijn run van 5km opgeven dat de gelopen afstand 5km was, en dat kwam precies overeen met hetgeen mijn sensor al aangaf.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:57 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik heb alleen de sensor nieuw, dus dat ding dat in de schoen gaat. Ik heb laatst wel een heel precies stuk met Map my run nagedaan en dat kwam eigenlijk hetzelfde uit. Dus ik geloof het wel.
ik ben ook gestopt ermee omdat ik bang was voor t uitzicht op een tophypotheek, en dan niet weten hoe ik dat na mn aioschap ging betalen... achteraf wel blij om, want stel dat ik niet aan de bak kom dan had k mn huis met verlies moten verkopen.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt vrij makkelijk een hypotheek van 150.000 euro krijgen. Ik ben naar een hypotheekverstrekker geweest en het weegt ook zwaar dat je (a) een salaris hebt dat een aantal jaren vaststaat, namelijk voor je aio-periode, (b) dat je inkomen in die jaren toeneemt, en (c) dat je na een promotie een prima uitzicht hebt op een verdere carrière (ongeacht of je zelf een carrière wilt, natuurlijk). En je hebt ook zoiets als starterssubsidie.
En voor dat bedrag kun je dus een leuk appartementje kopen binnen de ring in Amsterdam! Als je bereid bent op een minder dure locatie te wonen dan nemen je mogelijkheden gigantisch toe. Mijn broertje kan in Ede een appartement met 3 kamers krijgen voor 140.000 euro.
Synchroniteitquote:Op maandag 16 februari 2009 16:59 schreef conleche het volgende:
[..]
Das toevallig! Ik had hem vanmiddag ook bijna gekocht, maar kon hem niet zo snel vinden en stond al met 4 boeken in 'n handen, dus toen dacht ik dat het dan de volgende x wel kwam.....Grappig!
Dat is een goede vertaling, die heb ik namelijk gelezen. Ik heb me er geen moment aan gestoord dat het vertaald was. Het boek is ook echt een aanrader.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik ken de Nederlandse vertaling niet, dus ik kan niets over de kwaliteit ervan zeggen.
herkenbaarquote:Op maandag 16 februari 2009 16:41 schreef ColdFeet het volgende:
En Greys: mijn vent verdiende bij z'n eerste echte baan (IT) al meer dan mijn moeder (onderwijzeres). It's just not fair
Kafka op het strand-Murakamiquote:Op maandag 16 februari 2009 17:03 schreef Vivi het volgende:
[..]
Synchroniteit.
Welke heb je nu gekauft?
Oh, over geld zeg ik maar niks btw.
Als ik over anderhalf a 2 jaar klaar ben met goedbreien wat ik heb vern**kt in mijn bandeloze jaren horen jullie mij wel weer.
Helaas ben ik daarbij wel énorm decadent en weet ik altijd overal het duurste uit te pikken.
Als jij gelukkig bent in je werk dan denk ik dat je het beter gedaan hebt dan een hele hoop mensen....quote:Op maandag 16 februari 2009 16:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Is ook zo, maar ik weet wel donders goed dat ik het zonder het salaris van Heer G allemaal NIET kon doen.
Of als ik hoor wat sommige mensen van mijn leeftijd verdienen, dan denk ik 'Oei, ik heb écht iets verkeerd gedaan'!Maar dat duurt maar 2 seconden hoor
quote:Op maandag 16 februari 2009 17:07 schreef Vivi het volgende:
En ik ga hem ophalen bij de BrunaNudge wink.
Ik heb de eerste twee gelezen en dat zijn allebei prima boeken!quote:Op maandag 16 februari 2009 17:07 schreef conleche het volgende:
[..]
Kafka op het strand-Murakami
The curious incedent of the dog in the night-Mark Haddon
Vrouwen- Charles Bukowski
Ovenvers-een bak en koekjesboek
quote:
quote:
Gezien de onderwerpenkeuze hier in het topic de laatste tijd, besloot ik de proef op de som te nemen en te kijken op welke woorden gereageerd wordtquote:Op maandag 16 februari 2009 17:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit de mond!
Hoi!
En nee
Vanavond pas
Uhm mis ik iets?quote:Op maandag 16 februari 2009 17:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Pas op! Laat haar niet hihiiihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii-en!
Altijd, altijd.quote:
What happened?quote:
Ik gok dat een man hem niet gelezen heeft terwijl dat voor 9.00 morgen moet!quote:
quote:Op maandag 16 februari 2009 17:26 schreef kwakveense het volgende:
gatver. het is half twaalf en ik ben er al helemaal klaar mee...
Och, echt chagrijnig ben ik niet. Wel moequote:
Wat ben ik toch blij dat ik niet samenwoonquote:Op maandag 16 februari 2009 17:26 schreef motorbloempje het volgende:
zit die vent de hele godganse dag thuis
hij zou boodschappen halen
ik belde in de lunch, dat ik de ene helft wel zou halen, of hij de andere helft bij de Aldi wilde halen, want hij zou naar college.
Gaat hij niet naar college, maar wel boodschappen doen hoor!
Dus ik geef 'm een lijstje, waar met stip op één staat: FRUIT![]()
neemtie alles mee, vooral datgene voor zichzelf (cruesli en yoghurt) maar niet mijn fruit
ook loopt hij al 2 dagen te kankeren dat er gestofzuigd moet worden, maar dat heeftie ook niet gedaan
99,9% van de tijd is 't fijn, maar sómsquote:Op maandag 16 februari 2009 17:39 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat ben ik toch blij dat ik niet samenwoon.
Zonnebank on all your skinsquote:Op maandag 16 februari 2009 17:40 schreef Vivi het volgende:
Pfff, ik voel me echt enorm moe, futloos, en bleek!
Ik ook. Ik slaap al nachten kut omdat de Mr verkouden is en me wakkerhoudt met zijn gesnurkquote:Op maandag 16 februari 2009 17:40 schreef Vivi het volgende:
Pfff, ik voel me echt enorm moe, futloos, en bleek!
Is dat een vooroordeel ja? Het enige vooroordeel mbt lesbiennes dat ik ken, is dat ze van vrouwen houden.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:41 schreef Viking84 het volgende:
Whehe, vriendin van mij vertelt net dat een lesbische vriendin van haar gaat samenwonen met iemand die ze net 3 maanden kent. De vooroordelen over potten worden wel weer bevestigd zo
.
Wat een lekker lijstjequote:Op maandag 16 februari 2009 17:43 schreef Muis006 het volgende:
O: aardbeienkwark
L: worstenbroodje en eierkoek
T: 2 vietnamese loempias
T: banaan
D: savooiekool/aardappelstamp, in honing gebakken appeltjes & schouderkarbonade
En dat ze snel samenwonen.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:45 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Is dat een vooroordeel ja? Het enige vooroordeel mbt lesbiennes dat ik ken, is dat ze van vrouwen houden.
Bij potten is het ook zo. Echtquote:Op maandag 16 februari 2009 17:50 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Oh, dat vooroordeel heb ik alleen over mensen die in een trailer park wonen eigenlijk
Dat is...voortvarendquote:Op maandag 16 februari 2009 17:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bij potten is het ook zo. Echt.
Las ook een keer een verhaal over twee vrouwen die hun eerste date hadden en meteen drie dagen bij elkaar bleven.
Of bindingsdrang, het tegenovergestelde van mannelijke bindingsangst! It all makes sense nowquote:
Ik ken het vooroordeel dat ze erg mannelijk zijn, maar dat is niet bevestigd door de lesbiennes die ik ken.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:45 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Is dat een vooroordeel ja? Het enige vooroordeel mbt lesbiennes dat ik ken, is dat ze van vrouwen houden.
Dank jequote:Op maandag 16 februari 2009 17:56 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ken het vooroordeel dat ze erg mannelijk zijn, maar dat is niet bevestigd door de lesbiennes die ik ken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |