abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66156456
11:00 Kapitaalinjectie overheid in Aegon is in 1 kwartaal opgesoupeerd

http://www.rtl.nl/compone(...)s_hans.avi_plain.xml

Geniaal commentaar van Hans de Geus!

Nog even en Aegon is failliet.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:15:18 #102
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_66156511
11% rendement in 2 uur met sprinter short aex, toch jammer dat ik het niet helemaal vertrouwde en er maar 100 euro in stopte
pi_66156542
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:15 schreef ijsblokjes het volgende:
11% rendement in 2 uur met sprinter short aex, toch jammer dat ik het niet helemaal vertrouwde en er maar 100 euro in stopte
Achteraf gelul is altijd makkelijk. Voorhetzelfde geld had je min 30 procent en was je blij dat je maar 100 euro erin had gestopt.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:20:52 #104
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66156700
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:13 schreef pberends het volgende:

[ afbeelding ]

Hans de Geus is scherp bezig vandaag, ook over dat veilige bankenplan. Hoe doe je dat trouwens, linken naar filmpjes van RTL-Z? ik kan de URL van die filmpjes nergens vinden.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66156717
Imtech enig lichtpuntje vandaag, en dan 2% onderuit
pi_66156877
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:13 schreef pberends het volgende:

[ afbeelding ]

Alleen die berekening van het EV van hem klopt van geen kant volgens mij. Hij zegt als er nog een paar dagen zoals vandaag komen is het EV bijna helemaal weg, slaat natuurlijk nergens op..
pi_66157032
quote:
MARKET COMMENT:AEX vergroot risico op daling onder 220 punten
17-02-2009 13:18:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Een slot van de AEX onder de 240 punten impliceert volgens technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking een groter risico voor de index op een daling onder de 220 punten. Dinsdag rondde de index met een daling onder 244 punten een kopschoudertoppatroon in de uurgrafiek af. "Dit betekent dat de koersen in de komende dagen het dieptepunt van 23 januari van 227 punten kunnen gaan testen", aldus Van den Akker. Na een slot onder de 240 punten is het eerstvolgende richtpunt de zone van 227 tot 220 punten. De AEX noteert dinsdag rond 13.15 uur 2,7% lager op 240,57 punten. (ANS)
pi_66157245
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:28 schreef pberends het volgende:

[..]
*pakt lineaaltje*
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:34:31 #109
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_66157262
Roelof-Jan doet weer aan implicaties... Boven de 257 zou toch ook een stijging tot 272 betekenen?
pi_66157514
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:34 schreef Lemans24 het volgende:
Roelof-Jan doet weer aan implicaties... Boven de 257 zou toch ook een stijging tot 272 betekenen?
TA loopt altijd achter de feiten aan .
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:00:41 #111
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_66158286
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:21 schreef M.Melandri het volgende:
Imtech enig lichtpuntje vandaag, en dan 2% onderuit
Viel mij ook op. Goede cijfers en dan toch in de -

Aandeel is overigens tijdens crisis zowieso weinig gezakt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_66158497
Wat is er met Barclays en RBS ? Allebei positief gestemd..
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_66158850
Ohja, merk even op dat de goudprijs bijna op $1000 is. De handel in baartjes zal wel weer binnenkort tot recordhoogte komen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:17:58 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66158948
Eind van de week stap ik wel weer in hoor! Heb nu 40% verkocht, en ga einde van de week weer 120% long. Na regen komt zonneschijn, zullen we maar zeggen.
The End Times are wild
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:18:58 #115
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66158987
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:15 schreef Mendeljev het volgende:
Ohja, merk even op dat de goudprijs bijna op $1000 is. De handel in baartjes zal wel weer binnenkort tot recordhoogte komen.
Met dank aan Middelkoop
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66159458
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:40 schreef pberends het volgende:

[..]

TA loopt altijd achter de feiten aan .
Dat mag misschien wel zo zijn, ik gebruik het wel bijna elke dag voor mijn eigen berekening om long / short te gaan in de indexen en grondstoffen. En het is me vrij valuable gebleken tot dusver.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66159579
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat mag misschien wel zo zijn, ik gebruik het wel bijna elke dag voor mijn eigen berekening om long / short te gaan in de indexen en grondstoffen. En het is me vrij valuable gebleken tot dusver.
Ik kijk er meer naar in de zin of er een overdreven stijging of daling is.

TA zegt vaak dat als de index ergens doorheen zakt dat het verder zakt, terwijl de kans op een rebound dan juist veel groter is.
pi_66159624
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:17 schreef LXIV het volgende:
Eind van de week stap ik wel weer in hoor! Heb nu 40% verkocht, en ga einde van de week weer 120% long. Na regen komt zonneschijn, zullen we maar zeggen.
Dump die financials, beleg in Nyrstar en Arcelor. Die hebben tenminste nog toekomst. Financials niet.
pi_66159738
quote:
HET DRAMA OOST EUROPA

Oost Europese economieën zitten in een schuldencrisis die zomaar kan overslaan naar West Europa.

Ambrose Evans-Pritchard kopte vandaag in :The Telegraph "Failure to save East Europe will lead to worldwide meltdown". In dit artikel een samenvatting van zijn bevindingen.

De minister van financiën van Oostenrijk, Josef Pröll, heeft afgelopen week een reddingspakket van zo'n ¤150 miljard proberen te bewerkstelligen om de ex-Sovjet landen van de ondergang te redden. Hij moest ook wel: Oostenrijkse banken hebben ruim ¤230 miljard aan die regio geleend, ongeveer 70% van het bruto nationaal product van het land. Wanneer 10% van die schulden niet terugbetaald kunnen worden dan kan dat zomaar leiden tot de ineenstorting van de Oostenrijkse financiële sector, aldus de Weense Der Standard.

Helaas staat dat ook te gebeuren. De Europese Bank voor Reconstructie en Ontwikkeling (EBRD) schat in dat slechte schulden zullen oplopen tot tien, wellicht zelfs twintig procent. De kranten in Wenen speculeren dan ook dat Bank Austria en haar Italiaanse eigenaar Unicredit een 'monetair Stalingrad' in het Oosten te wachten staat.

Morgan Stanley's Stephen Jen schat dat Oost Europa ongeveer $1700 miljard van het buitenland heeft geleend, waarvan het merendeel leningen met korte looptijden betreft. Dit jaar zal Oost Europa $400 miljard aan schulden moeten doorrollen, ongeveer een derde van het bruto nationaal product van de regio. Dat lijkt onmogelijk nu de kredietmarkten nog steeds op slot zitten.

Rusland heeft problemen om haar $500 miljard aan dollarschulden af te betalen en is al ruim 35% van haar buitenlandse deviezenreserves kwijt sinds augustus in een poging de roebel te verdedigen. In Polen zijn 60% van de hypotheken gedenomineerd in Zwitserse francs. De zloty is zojuist gehalveerd ten opzichte van de franc. Hongarije, de Balkan, de Baltische staten en de Ukraïne zitten in een soortgelijk schuitje. Het lijkt op het Amerikaanse subprime debacle. Er is echter een cruciaal verschil: Europese banken worden op beide gebieden geraakt, de Amerikaanse banken alleen op het thuisfront.

Bijna alle leningen van Oost Europa zijn verschuldigd aan West Europa. Vooral aan Oostenrijkse, Zweedse, Griekse en Belgische banken. Europese banken zijn goed voor 74% van de totale $4900 miljard portefeuille van leningen aan emerging markets. Volgens het IMF hebben zij vijf keer meer exposure dan Amerikaanse of Japanse banken en zijn bovendien 50% meer geleveraged. Spanje zit tot over de oren in Latijns Amerika. Engeland en Zwitserland in Azië.

De hoeveelheid geld die nodig is om deze banken uit het slop te trekken gaat zelfs het IMF te boven. Het IMF heeft immers al reddingspoging gedaan in Hongarije, de Ukraïne, Letland, IJsland en Pakistan en haar $200 miljard aan reserves verdwijnt als sneeuw voor de zon. We komen dichtbij het punt waarop het IMF geld voor de wereld zal moeten gaan bijdrukken in de vorm van Special Drawing Rights.

Lars Christensen van Danske Bank: "Deze crisis is veel erger dan de Aziëcrisis van 1998. Er zijn verschillende ongelukken te verwachten in de regio, maar de Europese Unie heeft geen raamwerk om daarmee om te gaan. De dag dat ze besluiten om een van deze landen om te laten vallen, zal het beginpunt markeren van een grote crisis waardoor de rest van de EU zal worden besmet".

West Europa ligt er zelf ook niet bepaald florissant bij. De contractie in Duitsland bedroeg in het vierde kwartaal 8.4% op jaarbasis en volgens Deutsche Bank zal de economie voor het eind van dit jaar met 9% inkrimpen. De implicaties zijn voor de hand liggend: Berlijn gaat de PIGS (Portugal, Ierland, Griekenland en Spanje) niet redden en ook Oostenrijk heeft in dat opzicht weinig te verwachten. Dit natuurlijk nog afgezien van het feit dat de EU tot nu toe effectiever is gebleken in vergaderen dan in het ondernemen van actie.

Tel daarbij op dat ook Engeland en de Verenigde Staten in zeer zwaar weer verkeren en het is moeilijk om te zien wie zich als 'reddende engel' zal opwerpen. Vooralsnog lijkt het credo: 'Ieder voor zich en God voor ons allen'.
http://www.telegraph.co.u(...)ldwide-meltdown.html

RIP financials.
pi_66159748
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:17 schreef LXIV het volgende:
interessant gegeven. Ben benieuwd in welke sectoren je vooral wil gaan investeren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:44:27 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66160000
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

interessant gegeven. Ben benieuwd in welke sectoren je vooral wil gaan investeren.
Ik stap weer terug in in ING, PHI, ORD, en AEG.
The End Times are wild
pi_66160028
Kut binck, kan geen sprinters kopen/verkopen
pi_66160535
brrr....riemen vast
it's better to burn out than to fade away...
pi_66160575
wow s&p future op 793
pi_66160634
kan met toch niet voorstellen dat WS zo 3% lager opent
it's better to burn out than to fade away...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')