abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66144440
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:25 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Ah, kunnen we eindelijk lekker short op ING

Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de volumes van deze producten als de handel weer mag straks
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:11:46 #32
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66145157
Even van de wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Short_gaan:
quote:
...
Het verkopen van aandelen zónder deze te kunnen leveren heet "ongedekt" of "naked" short gaan, en werd in 1609 voor het eerst gedaan met aandelen van de Vereenigde Oostindische Compagnie door de koopman Isaac le Maire[1]. Omtrent het short gaan zonder de aandelen te kunnen leveren ontstaat veel discussie en regelgeving om misbruik tegen te gaan. Voor particuliere beleggers is naked short gaan niet mogelijk. Ook voor professionele partijen is dit inmiddels aan banden gelegd.
...
Ik snap het toch niet helemaal. Hoe kun je aandelen verkopen zonder ze te kunnen leveren?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66145350
-Hier stond onzin.-
pi_66145451
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:11 schreef Zero2Nine het volgende:
Even van de wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Short_gaan:
[..]

Ik snap het toch niet helemaal. Hoe kun je aandelen verkopen zonder ze te kunnen leveren?
Je moet het moment van verkoop van het aandeel en de aflevering van het aandeel als twee verschillende gebeurtenissen zien. Bij gewone short selling (gedekt) zijn de aandelen al geleend en kan dus het moment van verkoop en het moment van afleveren van de aandelen op hetzelfde tijdstip plaats vinden of aflevering vind niet op hetzelfde moment plaats maar de aandelen zijn op het moment van verkoop wel in bezit van de verkoper.

Bij naked short selling zijn de aandelen nog niet in bezit en wordt de verkoop toch al gesloten, de levering vind plaats op een veel later moment. Vergelijkbaar dus met de post 'Nog Te Leveren Goederen' in de boekhouding van een handelsfirma, de verkoop is al gesloten maar de aandelen moeten nog geleverd worden.

Wikipedia zit dus ook fout, want niemand gaat aandelen kopen die niet geleverd kunnen worden. Ze kunnen wel geleverd worden maar nog niet op het moment van verkoop.
pi_66145702
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je moet het moment van verkoop van het aandeel en de aflevering van het aandeel als twee verschillende gebeurtenissen zien. Bij gewone short selling (gedekt) zijn de aandelen al geleend en kan dus het moment van verkoop en het moment van afleveren van de aandelen op hetzelfde tijdstip plaats vinden of aflevering vind niet op hetzelfde moment plaats maar de aandelen zijn op het moment van verkoop wel in bezit van de verkoper.

Bij naked short selling zijn de aandelen nog niet in bezit en wordt de verkoop toch al gesloten, de levering vind plaats op een veel later moment. Vergelijkbaar dus met de post 'Nog Te Leveren Goederen' in de boekhouding van een handelsfirma, de verkoop is al gesloten maar de aandelen moeten nog geleverd worden.

Wikipedia zit dus ook fout, want niemand gaat aandelen kopen die niet geleverd kunnen worden. Ze kunnen wel geleverd worden maar nog niet op het moment van verkoop.
Het is dus eigenlijk vergelijkbaar met het ongedekt schrijven van calls, als je niet kan leveren vindt er gewoon een margin-call plaats
pi_66145877
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:39 schreef TeringHenkie het volgende:
Het is dus eigenlijk vergelijkbaar met het ongedekt schrijven van calls, als je niet kan leveren vindt er gewoon een margin-call plaats
En die mag je mij weer even uitleggen. Wat is een margin-call, ik neem aan dat je call-opties doelt?
pi_66146065
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En die mag je mij weer even uitleggen. Wat is een margin-call, ik neem aan dat je call-opties doelt?
Een margin-call is het verzoek van je broker om je geldrekening aan te vullen wanneer je met van je broker geleend geld aan het beleggen bent. Als jij een calloptie ongedekt schrijft eist je broker van jou dat je een bepaald percentage van het onderliggende aandeel in cash aanhoudt (bijv. 30%). Mocht de optie geëxercised worden dan worden dus de aandelen gekocht tegen de huidige koers, en verkocht tegen de strike price. Jij wordt hierdoor die overige 70% armer op je effectenrekening. Mocht je dan alsnog rood komen te staan dan moet je binnen x dagen dit aanvullen of gaat je broker zelf actie ondernemen en effecten verkopen om alsnog aan het geld te komen.
pi_66147918
futs alweer behoorlijk rood en een euro die aan het inleveren is.
pi_66148068
foe...zal mij benieuwen vandaag....durf geen uitspraken te doen over de stand om 17:30
it's better to burn out than to fade away...
pi_66148089
zal mij benieuwen wat de opening van aegon is, alleen heeft euronext iets verandert aan het orderboek waardoor je openingskoers en slotveiling totaal niet meer kunt volgen
pi_66148442
iedereen short dus in afwachting van de cijfers.....

het zal niet voor het eerst zijn dat de beurs tegengesteld reageert!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:02:03 #43
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_66148453
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 08:41 schreef M.Melandri het volgende:
zal mij benieuwen wat de opening van aegon is, alleen heeft euronext iets verandert aan het orderboek waardoor je openingskoers en slotveiling totaal niet meer kunt volgen
Flink in de - , had je gister nog Aegon gekocht?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_66148663
CEo aegon we hebben een sterke kapitaal positie, yeah right.

ik heb btw vandaag verkeerd gegokt, had 250 SL242 gister om 17.28 a 1.10 gekocht. Ze zijn nog net niet door stoploss heen maar komt vandaag denk ik.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_66148701
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:11 schreef edwinh het volgende:
CEo aegon we hebben een sterke kapitaal positie, yeah right.

ik heb btw vandaag verkeerd gegokt, had 250 SL242 gister om 17.28 a 1.10 gekocht. Ze zijn nog net niet door stoploss heen maar komt vandaag denk ik.
same here...schade blijft natuurlijk beperkt.
pi_66148702
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Flink in de - , had je gister nog Aegon gekocht?
nee. handel alleen in financials voor daytrading en zou ze ook zeker niet meenemen richting cijfers...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:21:37 #47
56749 BlaZ
pi_66148909
quote:
HBOS kost Lloyds beurscrash

HBOS incasseerde een catastrofaal verlies voor belastingen van 8,5 miljard pond of 9,5 miljard euro. De afwaardering van de rommelkredieten bleek veel hoger te liggen dan tot nog toe was gezegd. In november had HBOS het over 3,3 miljard pond rommelkredieten. Gisteren bleek het over 7 miljard pond te gaan. 'Zo'n communicatie wordt niet geapprecieerd', was te horen in analistenkringen.

Het moederbedrijf Lloyds Banking verklaarde dat het 2008 zelf toch nog kan afsluiten met een winst van 1,3 miljard pond of 1,45 miljard euro. Dat kon het ongenoegen van de beleggers niet temperen. Het aandeel van Lloyds Banking verloor in een dag 35 procent van zijn beurswaarde. De slotkoers bedroeg 61 pence. Gedurende de beursuren viel het aandeel zelfs even terug tot 54,9 pence. Het miljardenverlies bij HBOS voedde alweer de vrees dat de banken voor nog meer onheil zullen zorgen. Het duwde de koersen van de bankaandelen in Europa en de Verenigde Staten fors lager. HBOS werd in september 2008 overgenomen door Lloyds. Dat werd toen al bestempeld als een reddingsoperatie. (reuters)
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:21:42 #48
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_66148914
Als ik de krant mag geloven gaan we deze weken richting de 200
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_66149305
CPB: -3.5% dit jaar, -3.75% volgend jaar....

Laat de beurs maar naar de 150 gaat
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_66149321
3.5 % krimp in 2009!
pi_66149424
de -3,75% van 2010 is de totale krimp tov 2008. Valt mij dus nog mee... Vooralsnog
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_66149442
Tsja, hier niet echt een verrassing maar de kranten zullen er morgen vol van staan .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:43:28 #53
56749 BlaZ
pi_66149549
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:39 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
de -3,75% van 2010 is de totale krimp tov 2008. Valt mij dus nog mee... Vooralsnog
Valt me inderdaad ook nog mee.
Maar dat cijfer voor 2010 -0,25 lijkt me nogal voorbarig en erg positief over het herstel van de economie.
pi_66149617
Ze hebben niet eens een fatsoenlijk persbericht de deur uit gedaan . Zelf op nu.nl staat een schamele 1 alinea.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66149632
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:21 schreef appelsientje het volgende:
Als ik de krant mag geloven gaan we deze weken richting de 200
Welke krant?

De BEL20 staat overigens weer op haar dieptepunt van de afgelopen jaren.
pi_66149683
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:35 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
CPB: -3.5% dit jaar, -3.75% volgend jaar....

Laat de beurs maar naar de 150 gaat
Sinds wanneer reageert de beurs op Nederlandse cijfers... .
pi_66149720
Wel grappig die 0.25 van volgend jaar.. Wat een poppenkast zeg!! Geloof je het zelf?
pi_66149776
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:47 schreef pberends het volgende:

[..]

we zullen tot vanmiddag moeten wachten op een beetje actie.
Ik ga nog even aan het werk....sluit me vanmiddag wel aan en laat me verrassen!
pi_66149781
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:47 schreef pberends het volgende:

[..]

ik zie de futs op WS al wegzakken na dit bericht
pi_66149881
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 08:41 schreef M.Melandri het volgende:
http://www.marktgevoel.nl(...)lette-op-het-damrak/

[ Bericht 41% gewijzigd door M.Melandri op 17-02-2009 09:58:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')