Connexxion reed hier al in 2005 met de chipkaart hoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zo verassend is het niet aangezien Qbuzz pas in april met de chipkaart gaat reizen.
en Qbuzz weet de tarieven ook nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Connexxion reed hier al in 2005 met de chipkaart hoor.
In April wordt het al verplicht
Zeker met de chipkaart!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:
Ridderkerk-Rotterdam Blaak c.q Centraal Station
lijn 146 reistijd circa 12 min over de rijksweg 1 halte stop in Rotterdam
lijn 143 reistijd circa 25-30 min door de stad zelf met 10-15 stops
lijn 144 reistijd circa 35 min door stad zelf met extra rondje door Slikkerveer en Bolnes circa 20 haltes
lijn 145 reistijd circa 12 min, over andere rijksweg dan 146, 2 haltes in Rotterdam
Bij alle geld overstap op metro en TOTAAL TARIEF WAS 5 STRIPPEN, 1 strip voor metro
Dit is maar een voorbeeld, deze mogelijkheden heb je bijna overal
Mind you, met 143 en 144 kan ik via Station Lombardijen reizen wat weer een stuk scheelt qua tijd door gebruik trein c.q. tram
Ik kan ook nog gebruik maken van bussen 90 en 91 om het nog leuker te maken
April is nog 2 maanden ver weg.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Connexxion reed hier al in 2005 met de chipkaart hoor.
In April wordt het al verplicht
Dat kan nu ook hoor met strippenkaartquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zeker met de chipkaart!![]()
Want dan zit je niet met de rare combi van strippenkaart, treinkaartjes, en weer een andere strippenzone, maar kan je in de toekomst zó overstappen op de trein!
Ik heb hier niets meer aan toe te voegen, behalve dat bij overstappen je nog een keer het rijtje handelingen moet herhalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:02 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja zo kan ie wel weer.
OV-Chipkaart:
1. Portemonnee zoeken
2. Inchecken
3. Je door poortje frummelen
4. Poging tot uitchecken ondernemen (vooral leuk in stampvolle bussen, zoals Utrecht richting de Uithof en in Nijmegen richting Heyendaal. Benieuwd of dat gaat werken.)
5. Scherm aflezen en controleren of het bedrag klopt. Bij drukte staat de volgende OV-chipper al in je nek te hijgen.
6. Doorlopen
En eventueel nog toch verder willen reizen nadat je bent uitgestapt:
7. Opnieuw inchecken, incl starttarief, dus veel meer bijbetalen
8. Zie 1...
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik heb hier niets meer aan toe te voegen, behalve dat bij overstappen je nog een keer het rijtje handelingen moet herhalen.
Joh, die gasten weten gewoon écht niet hoe het nu werkt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat kan nu ook hoor met strippenkaart
Voor hun wordt de chipkaart echt een uitkomst jaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Joh, die gasten weten gewoon écht niet hoe het nu werkt.
Hoezo kunnen ze daar minder voor vangen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:56 schreef Zelva het volgende:
Ook een leuk punt, snelbussen. Je zult die in de toekomst waarschijnlijk steeds minder zien. Niet rendabel meer, want daar kunnen ze minder voor vangen.
Behalve dan dat je moet gaan uitzoeken hoeveel strippen de trein is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat kan nu ook hoor met strippenkaart
kan je niet lezen ofzo, het hele traject is altijd 5 strippen, met welk transportmiddel ik ook ga.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Behalve dan dat je moet gaan uitzoeken hoeveel strippen de trein is.
Maar dat is natuurlijk makkelijk, dat weet iedereen uit zijn hoofd
Omdat het nu de RET is en dadelijk diverse bedrijven?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
werkt hier in Rotterdam toch ook. Waarom zou het dan in Brabant niet gaan werken?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoezo kunnen ze daar minder voor vangen?
Omdat de omweg duurder zou zijn? Ik denk dat veel mensen liever wat extra betalen om snel op de plaats te zijn dan in een trage bus te gaan zitten.
Je hebt in ieder geval de keus toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon bellen met het OV bedrijf. Ze hebben allemaal telefoonnummers. En ik denk dat de busschauffeurs je ook wel kunnen vertellen hoeveel het gaat kosten ongeveer.
En wat doe je dan als je ergens heen moet, maar je vind het te duur? Denk je dat je dan kunt onderhandelen?
En dat blijft zo denk je?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Daarom stonden er 100'den RET mensen verspreid over Rotterdam om de mensen te helpen.
Die mensen stonden er zeker allemaal gratis.
Als je weet dat er niet eens dienstregelingen zijn dan snap je wel dat andere informatie ook niet aanwezig is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een NS conducteur heeft tegenwoordig altijd een PDA bij zich met reisgegevens. Waarom zou dat in de bus niet kunnen?
Inderdaad dus wat is een dag of winkelkaart dan nog waard?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dan moet je toch weer in en uitchecken.
Ach ja, dan moeten ze toch weer vragen aan de buschauffeur waar die bus staat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee die mensen gaan liever aan 4 buschauffeurs vragen hoeveel het kost. Dat is veel makkelijker dan even op internet zoeken
Nee hoor, want je kan maar vrij beperkt met je strippenkaart in de trein, plus dat je af moet stempelen in de trein en dus niet je startzone bespaart.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat kan nu ook hoor met strippenkaart
In veel gevallen de keus tussen lopen of met de bus gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval de keus toch?
Dat blijft niet zo en zal ook niet landelijk worden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:02 schreef Colnago het volgende:
[..]
En dat blijft zo denk je?
En dat gaat landelijk worden denk je?
Dat is geen antwoord op de vraag waarom de busbedrijven minder zouden vangen met de snelbussen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
!
Ze hebben een vast kilometertarief. Of ben jij een voorstander van een variërend kilometertarief per vervoerder in één vervoersgebied. Nog meer onduidelijkheid.
Je stapt een bus binnen en het eerste wat je vraagt is "Het buschauffeur, waar staat je bus?"quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:07 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ach ja, dan moeten ze toch weer vragen aan de buschauffeur waar die bus staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |