Begrijpelijk. Next.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 03:52 schreef Drijfzand het volgende:
Ik heb gisteren een brief van een incassobureau ontvangen over een gsm die ik bij m'n verhuis acht maand geleden ben kwijtgeraakt. Kwaad in de auto gestapt, rondje rijden om af te koelen, rijd ik m'n auto in de prak.
Dus nee, ik doe niet mee.
Men kijkt of je hoger dan een standaard kansberekening kan raden wie jou belt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 06:06 schreef bloedhond het volgende:
5 na een maand, noteer de kansberekening en laat ons de blote cijfers zien als je durft.
als ik stap 1'2'3'4 heb gedaan. wat moet ik dan doen? ik snap het niet zo. komt er 0000,112 uit.
of 0000,666 of 7083170.
Wat een onzin test.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 07:40 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Men kijkt of je hoger dan een standaard kansberekening kan raden wie jou belt.
Dan ben je 'paranormaal'
Dat dus!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 08:02 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Wat een onzin test.
Vaak genoeg kan je wel een goede gok doen wie je belt. Als je te laat bent zal iemand je bellen waar je blijft. Als je in de winkel bent kan je vrouw bellen of je nog dit en dat wil halen. Als je dat allemaal raadt ben je mijns inziens niet paranormaal ofzo.
Zo ongeveer jaquote:Op zaterdag 14 februari 2009 07:40 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Men kijkt of je hoger dan een standaard kansberekening kan raden wie jou belt.
Dan ben je 'paranormaal'
Ik kan het goed doen op mijn werktelefoon. Heb genoeg mensen die mij meerdere keren per dag bellen voor whatever zonder dat ik ergens te laat voor ben. Ik heb er een stuk of 10 dus voor mij is het geen onzintest. Maar als je dat wilt vinden sta je er vrij in. Het is ook niet 'wetenschappelijk verantwoord'. Het is nog niet eens bewijs voor de buitenwereld, enkel voor jezelf. Dat is alles.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 08:02 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Wat een onzin test.
Vaak genoeg kan je wel een goede gok doen wie je belt. Als je te laat bent zal iemand je bellen waar je blijft. Als je in de winkel bent kan je vrouw bellen of je nog dit en dat wil halen. Als je dat allemaal raadt ben je mijns inziens niet paranormaal ofzo.
Pak je top tien, maak daar afkortingen van en noteer het voor je opneemt. Iedereen buiten die top tien doet niet mee. Dit is enkel een suggestie natuurlijk doe ermee wat je wil.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:22 schreef Michielos het volgende:
ook zijn er mensen die je percentueel vaker bellen dan anderen. Ik weet wie er beld op mijn GSM.. Dat is OF mn BP groepje , of mn pa of ma, of een vriend van me. ALhoewel mn tel lijst 192992 adressen bevat, is de kans klein dat zij me bellen.
Ok, dan doe je de test niet, fair enough.quote:
Ik heb het bewust met één persoon op mijn werk verder niet echt, enkel omdat ik die gozer irritant vind overigensquote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:28 schreef vosss het volgende:
Ik heb het 9 van de 10 keer goed.
Ik zeg keivaak als de telefoon gaat tegen mijn vriendin, ow let op, dat is die en die om te vragen of we gezellig langskomen vanavond of dat we naar de kroeg gaan of wat onze plannen zijn etc etc
Echt heel vaak heb ik het goed
Dat wordt lastig, met m'n GSM + TouchScreenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 03:28 schreef jogy het volgende:
<snip>
1 als je een telefoon hebt die het nummer of persoon laat zien van de persoon die je belt gebruik dan de post-it om het af te dekken
<snip>
Dat probleem heb ik niet met de telefoon op het bureau op mijn werk. En op zich is het ook wel grappig dat het 'normaal' is voor iedereen terwijl het dus in een Newtoniaans werkend universum niet normaal zou moeten zijn. Net als bijvoorbeeld het placebo effect, is ook normaal terwijl het helemaal niet zo normaal is als je beseft hoe mensen naar het menselijk lichaam kijken en het menselijk bewustzijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:21 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat wordt lastig, met m'n GSM + TouchScreen
Sowieso moet ik me toch aansluiten bij anderen al hier. Ik raad het ook 9 van de 10 keer, simpel doordat bepaalde mensen altijd op specifieke 'momenten' bellen. Evengoed als de inhoud van een SMS.
De dag van de week, tijdstip, locatie, omstandigheden etc. bepalen/beperken al vaak wie het wel/niet zou kunnen zijn.
Ik niet in ieder geval, Ik kan de resultaten al raden, dus hoef ik de test niet meer te doenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:00 schreef jogy het volgende:
<snip>
En bij veel mensen heb ik toch het donkerbruine vermoeden dat ze de test niet willen doen uit angst voor de resultaten.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb het bewust met één persoon op mijn werk verder niet echt, enkel omdat ik die gozer irritant vind overigens
Nou geef je nummer maar kijken of jij kunt raden wanneer ik belquote:
Nou ik weet tenminste zeker dat ik geen ziener ben.quote:Op zondag 15 februari 2009 07:38 schreef Spellmeista het volgende:
Teveel werk om ergens achter te komen wat je ook gewoon online kan doen en een veel beter reslutaat geeft!
http://www.psychicscience.org/esp3.aspx
Of google gewoon op zener test online
quote:Op maandag 16 februari 2009 15:40 schreef jogy het volgende:
Dag één. acht telefoontjes. Geen één keer goed geraden. Faalhaas dat ik er ben.
Ik denk dat ik zelfs die nog zal falenquote:Op maandag 16 februari 2009 14:13 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Nou geef je nummer maar kijken of jij kunt raden wanneer ik belhaha zal wel heel lastig worden
Als hij al faaltquote:Op maandag 16 februari 2009 15:40 schreef jogy het volgende:
Dag één. acht telefoontjes. Geen één keer goed geraden. Faalhaas dat ik er ben.
Overal dezelfde ringtone op zetten voor een maand is geen optie? Maar inderdaad, dat zal de test wel een klein beetje vervuilen misschienquote:Op maandag 16 februari 2009 17:45 schreef Prst_ het volgende:
Ik neem aan dat telefoontoestellen waarop je voor iedereen een andere ringtone in kunt stellen niet mogen meedoen met de test
Mietjequote:Op maandag 16 februari 2009 15:57 schreef Ripley het volgende:
[..]ik durf niet zo met die post it te kutten op mijn werk J!
En ik kan meestal aan de tijd al weten wie het is die belt.
Ik ben dan ook zo intuïtief als een glas melk hoorquote:
quote:
"daarentegen"quote:
De situatie moet zich er wel voor lenen inderdaad. Mensen die op een helpdesk werken kunnen het niet zo makkelijk doen als het een bedrijf is met 3000 medewerkers. Mensen die door zo ongeveer 7 a 8 mensen gebeld zouden kunnen worden op het werk hebben al een veel betere situatie om ermee te beginnen. Mensen die met een mobieltje werken hebben het ook niet makkelijk want hoe dek je dat scherm makkelijk af? Of je gokt gewoon als de mobiel begint te trillen, ook handig. Als je nooit gebeld wordt en je hebt maar 2 mensen die je bellen dan wordt het een valse test uiteraard, dan moet je het hele jaar op 100% uitkomen wil je er iets significants uit halen oid. (het kansgemiddelde is natuurlijk 50% met 2 mensen, 25% met 4 etc)quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:39 schreef _Led_ het volgende:
Mensen met weinig vrienden zouden dus meer aanleg hebben voor paranormale gaven,
omdat een 1/4e kans groter is dan een 1/80e ?
(iemand met 4 tegen iemand met 80 vrienden)
Zo zie je maar weer dat een goede/zinnige test opzetten niet zo makkelijk is als veel mensen denken.
Ik dacht een patroon te herkennen op een gegeven moment trouwens.quote:Op zondag 15 februari 2009 07:38 schreef Spellmeista het volgende:
Teveel werk om ergens achter te komen wat je ook gewoon online kan doen en een veel beter reslutaat geeft!
http://www.psychicscience.org/esp3.aspx
Of google gewoon op zener test online
Mja, ik denk dat ze gewoon een standaard randomgenerator hebben gebruikt, die zijn vaak niet helemaal random qua distributie... Maar dan nog zou dat voor jou niet te spotten moeten zijn, hoogstens empirisch te meten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik dacht een patroon te herkennen op een gegeven moment trouwens.
Mwoah, als ik op een gegeven moment door heb dat één teken drie keer achter elkaar of twee keer achter elkaar zichtbaar is en ik heb het goed dan heb ik toch echt wel een patroon gezien, als het dan ook nog vier keer gebeurd in een reeks van vijfentwintig mag je wel zeggen dat het een patroon is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat ze gewoon een standaard randomgenerator hebben gebruikt, die zijn vaak niet helemaal random qua distributie... Maar dan nog zou dat voor jou niet te spotten moeten zijn, hoogstens empirisch te meten.
Daarom schreef ik ook : "Maar dan nog zou dat voor jou niet te spotten moeten zijn, hoogstens empirisch te meten."quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, als ik op een gegeven moment door heb dat één teken drie keer achter elkaar of twee keer achter elkaar zichtbaar is en ik heb het goed dan heb ik toch echt wel een patroon gezien, als het dan ook nog vier keer gebeurd in een reeks van vijfentwintig mag je wel zeggen dat het een patroon is.
Wat zegt dat volgens jou dan over mensen die een heel hoog percentage "goed gokken"?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook : "Maar dan nog zou dat voor jou niet te spotten moeten zijn, hoogstens empirisch te meten."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |