De show en presentatie zijn wel goed . De gasten zijn over het algemeen gewoon niet interessantquote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:14 schreef Aoristus het volgende:
en een wat meer geinteresseerde Pauw, die man zit helemaal niet op zijn plek. Hij moet elke avond scoren en dat lukt 'm niet. Tegelijkertijd is hij te slecht om bij buitenhof te zitten.
Zijn kennis van zaken is sowieso bijzonder minimaal.. Zeker als je je bedenkt dat hij beroepsmatig al bijna een halve eeuw bezig is met de actualiteit.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:14 schreef Aoristus het volgende:
en een wat meer geinteresseerde Pauw, die man zit helemaal niet op zijn plek. Hij moet elke avond scoren en dat lukt 'm niet. Tegelijkertijd is hij te slecht om bij buitenhof te zitten.
Het storende is vooral het format waar ze zich aan moeten houden, bij nova had je een minimale speling, maar dat is helemaal verdwenen bij P&W. Stel dat een gast zich beledigd of achtergesteld voelt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:17 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
De show en presentatie zijn wel goed . De gasten zijn over het algemeen gewoon niet interessant![]()
Het is een beetje een slap aftreksel van Barend en v Dorp . Met die eigewijze Mulder en leuke gasten was er altijd genoeg te beleven en vooral te lachen
Kennis van zaken is belangrijk, maar ook het doorvragen wat mij betreft. Dit is hetzelfde probleem als bij Barend en van Dorp m.i. Op een gegeven moment gelooft het publiek niet meer in de mensen en de gasten, omdat het al te vaak is langsgekomen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:18 schreef Twerk het volgende:
[..]
Zijn kennis van zaken is sowieso bijzonder minimaal.. Zeker als je je bedenkt dat hij beroepsmatig nal bijna een halve eeuw bezig is met de actualiteit.
Bij Buitenhof werd dat wel vaker duidelijk.. Bijvoorbeeld die uitzending over de evolutie-theorie en deskundigen de halve uitzending bezig zijn geweest hem te wijzen op zijn kinderlijke fouten.
Die koekebakker naast hem zullen we het maar niet over hebben.. Humor hebben ze ook beide totaal niet, ondanks de vele pogingen.
Vind ik niet. Het hele format van gasten die hun verhaal kunnen doen is prima . Alleen vind ik dat Jeroen Pauw wel op mag zouten en plaats maken voor een (afhankelijk van waar de actualiteit zich voor leent) deskundige.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:22 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het storende is vooral het format waar ze zich aan moeten houden, bij nova had je een minimale speling, maar dat is helemaal verdwenen bij P&W. Stel dat een gast zich beledigd of achtergesteld voelt.
[..]
Kennis van zaken is belangrijk, maar ook het doorvragen wat mij betreft. Dit is hetzelfde probleem als bij Barend en van Dorp m.i. Op een gegeven moment gelooft het publiek niet meer in de mensen en de gasten, omdat het al te vaak is langsgekomen.
Misschien moet je ook niet elke dag iets nieuws willen presenteren, maar moet je een serie van feiten willen groeperen en dat willen scheiden van de overige gasten. Misschien is dat de vernieuwing die werkt.
Ik geloof nooit dat v. Rossem daar tijd voor vrij wil maken. Gelukkig is het amerikanisme een beetje terug aan het vloeien, zodat er wat tijd komt voor de eigen identiteit. Al die zgn. '' Amerikadeskundigen'' die de afgelopen jaren de revue passeerden, hebben totnutoe ongelijk gehad, inclusief die flapoor van het bureau Clingendael. Misschien zou het weer gewoon over normale zaken moeten gaan en niet over elke toevalserectie die op dat moment geldt. Amerika heeft bewezen een 3e wereldsland te zijn, laten we de rest van de wereld ook een kans gunnen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:34 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het hele format van gasten die hun verhaal kunnen doen is prima . Alleen vind ik dat Jeroen Pauw wel op mag zouten en plaats maken voor een (afhankelijk van waar de actualiteit zich voor leent) deskundige.
Dus v Rossum bijvoorbeeld meer uitnodigen als het gaat over historische zaken. De situatie in Amerika Max Westerman. De economische crisis een hoogleraar economie etc.
Nu zitten er vaak gasten die gewoon inhoudelijk geen reet te melden hebben maar wel een kwartier tot 20 minuten aan het woord zijn.
Daarnaast veel meer aandacht voor wat écht belangrijk en actueel is.
Kan ons het nou schelen wat de moeder van een van die jongens die dreigtelefoontjes vinden van het hele gebeuren. Bij voorbaat weet je al dat ze het straatje van zoonlief wil schoonvegen dus totaal niet interessant voor de kijker
Mwah, zulke gasten vind ik juist het meest interessant. Ik wil mensen zien die die dag in het nieuws zijn geweest en daar over komen vertellen. Nick & Simon vallen daar dus niet onder, dat is meer Life & Cooking-materiaal (of De Wereld Draait Door).quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:34 schreef Pacmaniac het volgende:
Daarnaast veel meer aandacht voor wat écht belangrijk en actueel is.
Kan ons het nou schelen wat de moeder van een van die jongens die dreigtelefoontjes vinden van het hele gebeuren. Bij voorbaat weet je al dat ze het straatje van zoonlief wil schoonvegen dus totaal niet interessant voor de kijker![]()
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:46 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Mwah, zulke gasten vind ik juist het meest interessant. Ik wil mensen zien die die dag in het nieuws zijn geweest en daar over komen vertellen. Nick & Simon vallen daar dus niet onder, dat is meer Life & Cooking-materiaal (of De Wereld Draait Door).
Die gasten verzorgen de muziek in een dergelijke show. Maar in feite vind ik dan dat je (net als bij BvD) die gasten niet ook nog eens aan tafel laten plaatsnemen om hun nieuwe album/ cd te promotenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:46 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Mwah, zulke gasten vind ik juist het meest interessant. Ik wil mensen zien die die dag in het nieuws zijn geweest en daar over komen vertellen. Nick & Simon vallen daar dus niet onder, dat is meer Life & Cooking-materiaal (of De Wereld Draait Door).
Ik wil kennis consumeren. Diepgravende analyses van politieke en economische schaakspellen. Een voorzitter van een bewonerscommissie in een probleemwijk zoiets. Je wist van te voren toch wat die moeder zou gaan zeggen of was je oprecht verbaast?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:58 schreef Twerk het volgende:
Ik vind hetgeen wat die moeder heeft te melden veel relevanter dan wat ingestudeerde PR-taal van burgemeesters of een lokale korpschef.
Ach, als je kennis wil consumeren dan zit je sowieso verkeerd. Dan kun je in dat uur beter een goede docu. kijken of een boek lezen dan een oppervlakkig praatje van 11 minuten per gast.. Of voor actuelere zaken een krant of betere alternatieven op Tv.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 02:07 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ik wil kennis consumeren. Diepgravende analyses van politieke en economische schaakspellen. Een voorzitter van een bewonerscommissie in een probleemwijk zoiets. Je wist van te voren toch wat die moeder zou gaan zeggen of was je oprecht verbaast?![]()
Daarnaast niet relevant. Het is een incident big deal. Als je emotie en menselijk drama wilt kun je toch ook gewoon afstemmen op sbs 6 Hart v Nederland. Die kunnen dat veel beter. Al dat onrecht aghossie
Waarom niet op TV? Bij de BBC maar ook dichterbij zoals bij onze zuiderburen zijn er wel dergelijke kwaliteitsprogramma. Het hoeft geen intellectueel gekakel te zijn maar we zijn volwassenen toch?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 02:09 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ach, als je kennis wil consumeren dan zit je sowieso verkeerd. Dan kun je in dat uur beter een goede docu. kijken of een boek lezen dan een oppervlakkig praatje van 11 minuten per gast..
Dan moet je bij Buitenhof wezen, maar dat willen de meeste mensen niet elke dag doordeweeks voor het slapen gaan. Die willen het net iets luchtiger, en dan is P&W perfect.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 02:12 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Waarom niet op TV? Bij de BBC maar ook dichterbij zoals bij onze zuiderburen zijn er wel dergelijke kwaliteitsprogramma. Het hoeft geen intellectueel gekakel te zijn maar we zijn volwassenen toch?
Ik zei toch ook "of betere alternatieven op tv' ?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 02:12 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Waarom niet op TV? Bij de BBC maar ook dichterbij zoals bij onze zuiderburen zijn er wel dergelijke kwaliteitsprogramma. Het hoeft geen intellectueel gekakel te zijn maar we zijn volwassenen toch?
Iets luchtigers? Je bedoelt iets zonder enige vorm van inhoud & diepgang. Ik snap dat het niet al te zwaar moet zijn maar een beetje meer kwaliteit mag wel.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 02:14 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan moet je bij Buitenhof wezen, maar dat willen de meeste mensen niet elke dag doordeweeks voor het slapen gaan. Die willen het net iets luchtiger, en dan is P&W perfect.
Ik snap je teleurstelling, maar in nederland om 23:00 een programma van een uur met veel diepgang en inhoud zal kijkcijfer-technisch onhaalbaar zijn voor de publieke omroep.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 02:24 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Iets luchtigers? Je bedoelt iets zonder enige vorm van inhoud & diepgang. Ik snap dat het niet al te zwaar moet zijn maar een beetje meer kwaliteit mag wel.
Dat ze haar zoon verdedigde is inderdaad te verwachten (hoewel ik haar wel redelijk realistisch vond, ze verdedigde hem niet tot in het uiterste), maar ze droeg toch ook wel een aantal punten aan die eerder nog niet naar buiten waren gekomen. Zoals dat die jongens al gelijk een bekentenis hadden gedaan, terwijl de burgemeester had gezegd van niet, etc.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:55 schreef Pacmaniac het volgende:
Wat vindt je dan precies boeiend aan types als die moeder van dat joch? Je weet toch gewoon precies wat ze gaat vertellen. Daarnaast wat is de toegevoegde waarde t.o.v. de actualiteit wat die moeder wel of niet goed vindt aan de hele zaak? Eenzijdige berichtgeving gevoed door emoties![]()
Daarom...daarbij vond ik het maar een raar wijf. Die jongen had direct verteld wat hij gedaan had die dag (ik vraag me dan af, hoe gaat zo'n gesprek..."Nog wat gedaan vandaag?" "Mwoah, het 2e uur viel uit en ohja we hebben nog even die en die school bedreigd via de telefoon" ) en zij ziet vervolgens, zoals het hele land, de gecreërde paniek door de burgermeester al daar en ze kan de link niet leggen met het telefoontje.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:00 schreef Loohcs het volgende:
Ik vond dat verhaal van die moeder wel heel erg voorspelbaar en het kwam ook de hele tijd op hetzelfde neer: "Het is wel erg wat hij heeft gedaan, maar hij wordt nu te hard aangepakt". En veel meer is er eigenlijk ook niet over te zeggen. Die 'vroege' bekentenis was wel in tegenspraak met 't verhaal van de burgemeester, maar ja, die kon er nu niet direct op reageren. Dus wie van de twee nu de waarheid spreekt weet je nog niet.
Het is ook lastig voor zo'n burgemeester. Als er iets gebeurd zou zijn hadden alle burgers ook weer op hun achterste poten gestaan als de gemeente niet genoeg had gedaan ter preventie.
Spreek uit als Em Barassingquote:Op maandag 16 februari 2009 22:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
- Maria van der Hoeven, minister van Economische Zaken.
- Frits van Eerd, topman van de Jumbo supermarkten.
- De moeders van de twee Weesper tieners die morgen vrijkomen en hun advocaat Sam Bharasingh.
Kom nou, wie is hier nu de staatssecretaris? Als iemand wat antwoorden moet hebben, dan is zij het wel.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:08 schreef qonmann het volgende:
tja niemand die weet wat te doen ..ook zij niet
Er is niemand die het weet ..Ook zij heeft de antwoorden niet .Ook Obama nietquote:Op maandag 16 februari 2009 23:11 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Kom nou, wie is hier nu de staatssecretaris? Als iemand wat antwoorden moet hebben, dan is zij het wel.
Excuus, ze is minister.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:12 schreef qonmann het volgende:
[..]
Er is niemand die het weet ..Ook zij heeft de antwoorden niet .Ook Obama niet
Niemand die de oplossing weet.
Ik heb het gevoel dat ze geen idee heeft waar ze over praat...quote:Op maandag 16 februari 2009 23:16 schreef Suko het volgende:
Wouter Bos weet het eigenlijk ook niet, alhoewel ik hem wel wil geloven, maar die van der Hoeven is altijd al vaag geweest, zij geeft mij het idee althans dat ze het echt niet weet ondanks haar uitleg.
Ook hij weet het niet.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:16 schreef Suko het volgende:
Wouter Bos weet het eigenlijk ook niet, alhoewel ik hem wel wil geloven, maar die van der Hoeven is altijd al vaag geweest, zij geeft mij het idee althans dat ze het echt niet weet ondanks haar uitleg.
Op onderwijs was het ook al geen feest.. Ik geloof dat ze zich destijds sterk wilde maken voor het intelligent designquote:Op maandag 16 februari 2009 23:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat ze geen idee heeft waar ze over praat...
Heb het altijd al vreemd gevonden waarom zei op EZ gezet is.
Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ook hij weet het niet.
Ik geloof wel dat hij zijn best doet
Haha nee ik ook niet ..wel een Vomarquote:Op maandag 16 februari 2009 23:26 schreef Suko het volgende:
Nah, next, wij hebben geen Jumbo, zelfs niet in de regio, opzouten.
..geen one-stop-shopping voor Mariaquote:Op maandag 16 februari 2009 23:26 schreef Peter6000 het volgende:![]()
Dit is wel een scoop, Maria van der Hoeven doet haar boodschappen in verschillende winkels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |