sc00p | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:28 |
Waarom kraken die dingen zo erg, zijn die dingen alleen gemaakt voor perfect vlak asfalt ofzo ![]() | |
Quir | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:29 |
Ja. | |
Kerol | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:30 |
Ja. Moet je maar niet in een dorp wonen. Opgelost | |
#ANONIEM | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:32 |
inrijden, na paar maanden is gekraak voorbij of heb je het niet over die rode stadsbussen? | |
erikkll | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:32 |
Dat doen ze inderdaad ![]() | |
jimmyrodgers | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:35 |
Reizen met de bus ![]() | |
wikwakka2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:45 |
Wat voor bussen zijn dit? Berkhof? | |
punkjunk | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:47 |
Die bussen zijn inderdaad vreselijk, in die oude kon je nog lekker zitten maar bij die nieuwe heb je mazzel als de zitting van je stoel op z'n plek blijft. | |
DJKoster | vrijdag 13 februari 2009 @ 16:47 |
quote:Superhandig als je op zaterdag wat wil halen in de stad, voor 1 euro op en neer kan reizen en er 8(!) bussen per uur rijden. En de bushalte is ook nog eens voor de deur.. ![]() Kun je ook met de auto gaan, minstens een kwartier in de file staan en kapitalen kwijt zijn voor een parkeerplekje.. | |
Slickk | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:02 |
Heb je het over die kleine kutdingen of wat? | |
Dogfart | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:06 |
quote: | |
CantFazeMe | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:11 |
Welke bedoel je? De Ambassadors? ![]() | |
Desunoto | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:16 |
quote:Die rijden er al jaren rond. | |
sc00p | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:39 |
quote:Volgens mij die ja, met oranje letters en el-cheapo stoeltjes ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:00 |
quote:Nieuw zegt ie ![]() ![]() | |
Desunoto | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:00 |
Die zijn er al een tijdje inderdaad. | |
sc00p | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:02 |
quote:Hier zijn ze nu een paar maanden ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:09 |
quote: ![]() Waar woon je? Ergens in Groningen/Friesland? ![]() | |
GinAndJucie | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:09 |
quote:Die kraken idd. | |
Bolter | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:19 |
Ah, buskenners misschien kunnen jullie mij gelijk even helpen. Ik was laatst weer even bij m'n ouders in Zeeland. Nu viel me op dat er witte connexxion bussen reden waar een of andere unit op 't dak zat gemonteerd? Wat zijn dat voor bussen? | |
wikwakka2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 18:42 |
quote:Ik denk dat de reedsgenoemde verliggende gebieden gewoona lle ouwe troep van de randstad krijgen ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:25 |
quote:Die kubussen reden voor Stadsvervoer Nederland. | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:25 |
quote:Aardgasbussen zijn dat. | |
kurk_droog | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:31 |
Mensen die hier serieus verstand hebben van die bussen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:33 |
Tegenwoordig heb je bijmij in de buurt bussen met camera's binnen. En dan zie je op een monitor jezelf zitten en dan gaan natuurlijk al die marokanen paupertjes stoer doen. Want ja, ze komen op TV ![]() | |
error32 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:38 |
quote:Jeaht, wel goed dat die rondrijden. Ook wel leuk dat die zo'n lcd scherm hebben met de route en dergelijke. Zijn tevens de enige bussen waar ik fatsoenlijk in pas de rest is echt voor kabouters gemaakt lijkt het soms wel. | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:39 |
quote:Sorry, ben er per toeval ingerold. Kan er niets aan doen. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:40 |
quote:Connexxion en Qbuzz hebben die TFT-schermen. Vroeger met comfortmeter (registreert hoe beheerst of lomp de sjoof rijdt), maar die hebben ze later verwijderd. | |
error32 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:41 |
quote:Het staat ook gewoon op de bussen dat ze op gas rijden hoor | |
m3nster | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:43 |
![]() Die bus ? | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:46 |
quote:Maar dan heb je tegenwoordig te maken met de 'diesel/aardgas'-kwestie. Lokale besturen kiezen aardgas vanwege de hype, technici prefereren diesel aan de hand van uitvoerig onderzoek. Feit is dat de bussen vanwege het concessiebeleid te snel gewisseld worden, kapitaalvernietiging. | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:46 |
quote:Dat is een dieselbus, Euro EEV. Overigens mocht de lokale wethouder van Verkeer zich verantwoorden omdat deze Amba's meer roet uitbraakten dan was toegestaan. | |
kurk_droog | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:55 |
![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:59 |
quote:Die rijdt foutloos, maar voor hoe lang? ![]() | |
Yildiz | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:00 |
quote:Klinkt als afdankertjes van de Randstad ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:01 |
quote:Groningen en Friesland zijn lang niet zo achtergesteld als iedereen wil vermoeden. | |
TagForce | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:10 |
quote:En dan met zo'n tellertje hoe laat de bus op de eindbestemming komt die continue 1 minuut verspringt eerder of later, en bij de eindbestemming blijk je gewoon 7 minuten vroeger te zijn. | |
Smart_ass | vrijdag 13 februari 2009 @ 20:11 |
quote:Die bus ziet er echt achterlijk uit. ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 13 februari 2009 @ 22:19 |
quote: ![]() ![]() Eindhoven ![]() En ze doen het blijkbaar ook weer tegenwoordig | |
Kamphuys. | vrijdag 13 februari 2009 @ 22:22 |
Die nieuwe rijden in Utrecht en omstreken. Ik zie de verbetering tov de oude bussen niet echt. Bleek laatst wel dat ze nieuw waren: buschauffeur reed vrij lomp, een dude stond in de 'harmonica' en gleed keihard over de vloer. Vol op z'n bek voor de hele bus. Hihi. Groetjes, De opperlullow | |
DJKoster | vrijdag 13 februari 2009 @ 22:46 |
"Volgende halte: *naam halte*", het volume is in elke bus verschillend.. Die LCD schermen zijn wel superhandig, nooit meer haltes onthouden ![]() | |
kurk_droog | vrijdag 13 februari 2009 @ 23:57 |
Dat is nog het kutst van een bus als je ergens in het donker bent waar je de straten niet goed kent. Zoek dan maar even de goede halte op ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:05 |
quote:daarvoor heb je dus die schermpjes ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:07 |
quote:Ik kan me Almere nog voor de geest houden. De bus rijdt de halte Station Centrum of Stadhuisplein binnen, hoor je Marion een hele lijst opdreunen. 'Volgende halte: Stadhuisplein. Overstappunt voor de lijnen 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 156 en 159. U kunt hier uitstappen voor het winkelcentrum, de bibliotheek en Museum De Paviljoen.' ![]() ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:10 |
quote:Marion? Heeft die al die haltes ingesproken ? ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:10 |
quote:Marion? Heeft die al die haltes ingesproken ? ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:17 |
quote:Ja, en ook die van de RET. | |
Light | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:18 |
quote:Enschede? Daar betaal je 1,20 euro voor een retourtje op zaterdag. En 8 bussen per uur heb je maar op een paar lijnen, en alleen op zaterdag. | |
Light | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:18 |
quote:Ik heb vaak genoeg gezien dat die leuke lcd-schermen het niet of niet goed doen. Dan moet je toch nog haltes onthouden. | |
Quyxz_ | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:24 |
quote:pics? ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:38 |
![]() | |
wikwakka2 | zaterdag 14 februari 2009 @ 03:42 |
quote:Wat zijn dat voor grafdingen? ![]() | |
sc00p | zaterdag 14 februari 2009 @ 20:41 |
quote:Alkmaar ![]() Het zijn die gare dingen met die schermpjes ja ![]() | |
Ofyles2 | zondag 15 februari 2009 @ 00:11 |
quote:Bingo. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 15 februari 2009 @ 02:04 |
quote:Uhum.. dat is niet waar, in Utrecht zijn sinds 9 december 2008 allemaal nieuwe bussen gekomen, overigens wel hetzelfde type maar de kleur is geel en de stoelindeling anders ![]() | |
NoBody122 | zondag 15 februari 2009 @ 02:21 |
Er is volgens mij ook gewoon geen enkele Connexxion-consessie, waar men geen Ambassadors heeft ![]() Hier in Fryslân hebben we de Ambassadors trouwens alweer een hele tijd, alleen dan met groene lettertjes i.p.v. oranje. Weinig nieuws onder de zon dus ![]() | |
TheSwooshdockSaints | zondag 15 februari 2009 @ 02:23 |
er rijd hier nu ook iets van een Qbuz ofzo, de stoelen in die bus zitten echt voor geen meter, dan zijn de connexxionbussen nog luxe! | |
Ofyles2 | zondag 15 februari 2009 @ 02:34 |
quote:Qbuzz. Tot zover heb ik niets negatiefs over ze gehoord, behalve de onwerkbare situatie in Lansingerland. | |
TheSwooshdockSaints | zondag 15 februari 2009 @ 02:37 |
quote:de leuningen van die stoelen steken rechtovereind en zelfs iets naar voren. Dat zit echt zo verrot, die snelbussen van connexxion of die gewone bussen kan je teminste nog een beetje in slaap vallen maar die die rechte leuningen zitten gewoon niet... | |
Ofyles2 | zondag 15 februari 2009 @ 02:39 |
quote:Qbuzz heeft die snelbussen wel, maar ze worden alleen ingezet op lijn 310 tussen Leeuwarden en Heerenveen. | |
wikwakka2 | zondag 15 februari 2009 @ 03:25 |
quote:Ook door Berkhof? | |
snorfiets | zondag 15 februari 2009 @ 08:42 |
leuk ook als je een halte voorbij gaat en dat ding te laat zegt: "volgende halte, kooilaan" | |
Ofyles2 | zondag 15 februari 2009 @ 13:56 |
quote:Een consortium van onder meer Berkhof en de Brabantse Ontwikkelingsmaatschappij. | |
LinkseFrieseVegetarier | zondag 15 februari 2009 @ 15:32 |
quote:Het is voor de gemiddelde Fok!ker nu eenmaal moeilijk te geloven dat men ook in het noorden hoogopgeleide mensen, snelwegen en DSL-internet heeft. Als je in Groningen of Friesland op de trein stapt word je hiermee naar je bestemming gebracht: Ter vergelijking de jaren-'70-treinen waar Randstedelingen gebruik van maken: ![]() | |
Devvie | zondag 15 februari 2009 @ 15:38 |
quote:ja, want tussen 1970 en 2009 is er niets veranderd, daarom moeten ze in groningen maar oude treinstellen laten rijden.. ![]() | |
wikwakka2 | zondag 15 februari 2009 @ 16:14 |
quote:Ik gok dat het veelvoudige gebruik van oud materiaal met name komt omdat het in de randstad 'iets' drukker is ![]() | |
leolinedance | zondag 15 februari 2009 @ 16:19 |
quote:Nou, zoals op de eerste foto ziet de trein van Utrecht naar Groningen/Leeuwarden er toch niet uit! Dat is een (veel te kleine) gewone gele NS trein hoor ![]() De bus tussen station Ede-Wageningen en Wageningen centrum is trouwens ook echt ruk. De valleilijn is dat. | |
RealZeus | zondag 15 februari 2009 @ 16:24 |
quote:Nou, dat is niet zo moeilijk hoor. Die man die de bus bestuurt kan namelijk praten en als je aan hem vraagt:"Chauffeur, kunt even zeggen wanneer we bij [insert haltenaam] zijn? ", dan wil hij dat best hoor. Zo ging dat vroeger , toen er nog echte bussen rondreden ook. | |
leolinedance | zondag 15 februari 2009 @ 16:26 |
quote:En ik kan jullie zeggen dat de chauffeur nog steeds kan praten! ![]() ![]() | |
RealZeus | zondag 15 februari 2009 @ 16:44 |
quote:Natuurlijk kunnen chauffeurs praten. Anders zou het tussen mijn pa en mij ook wel een eenzijdig gesprek worden ![]() | |
LinkseFrieseVegetarier | zondag 15 februari 2009 @ 16:53 |
quote:Ja hé, we gaan toch zeker niet de zuidelijke provinciegrens over met dat moderne spul! Als je naar Utereg wil pak je maar zo'n vervallen gele bak! | |
RealZeus | zondag 15 februari 2009 @ 16:57 |
quote:Inderdaad. Voor je het weet zit er grafitti op. | |
Ofyles2 | zondag 15 februari 2009 @ 19:20 |
quote:Nu nog steeds, maar binnenkort komen nieuwe Sprinters. Desondanks loopt NS nog flink achter op Arriva, Connexxion en Veolia. | |
patatmetfriet | zondag 15 februari 2009 @ 19:26 |
quote:Dan moet je het wel goed doen, en niet de Zoetermeer Stadslijn posten bij Dorp of Driemanspolder, waar ondertussen dit rijdt: ![]() | |
Deliah | zondag 15 februari 2009 @ 19:29 |
quote:Dat lcd scherm is wel een verbetering ![]() | |
Ofyles2 | zondag 15 februari 2009 @ 19:48 |
quote:En op Rotterdam straks ook nieuwe voertuigen. Ik ga steeds voor nieuw, nieuwer, nieuwst. | |
Kamphuys. | zondag 15 februari 2009 @ 20:05 |
Die gele bussen zijn de nieuwe, die rijden in de omgeving van Utrecht. Een echte verbetering tov de oude bussen heb ik nog niet kunnen ontdekken. Of ja, een neger in de nieuwe harmonica-variant heeft inmiddels wel ondervonden dat het gedeelte met de harmonica nog al 'slipperig' is. Hij ging vol op z'n bek laatst, zo wat schaamde die zich rot haha. | |
LinkseFrieseVegetarier | zondag 15 februari 2009 @ 20:41 |
quote:Het ging me om het materieel, niet om het traject. Desondanks bedankt voor het plaatje. ![]() Dat ding lijkt trouwens meer op een tram/lightrail dan op een trein. ![]() | |
patatmetfriet | zondag 15 februari 2009 @ 20:43 |
quote:Dat materieel is omgebouwd tot ![]() Dat ding (RandstadRail dus!) is idd een soort van lightrail. Klotedingen trouwens, sloom, stoppen overal, geen comfi bankjes... [ Bericht 1% gewijzigd door patatmetfriet op 15-02-2009 23:24:03 ] | |
J.Herrer | zondag 15 februari 2009 @ 21:00 |
quote: ![]() | |
Ofyles2 | zondag 15 februari 2009 @ 22:05 |
quote:Die gelede Citaro's zijn echte bakbeesten, de sjoofs spelen er vaak Schumachertje mee tussen Nieuwegein en Vianen alsmede tussen Utrecht en De Bilt/Zeist. | |
Cassius | zondag 15 februari 2009 @ 22:05 |
quote:Je username ![]() | |
Ofyles2 | zondag 15 februari 2009 @ 22:05 |
quote:Het voldoet niet eens aan de eis lightrail. De Sprinter trekt wel snel op, maar het kan mij nog sneller gaan. | |
YoshiBignose | zondag 15 februari 2009 @ 22:09 |
quote:Dat ding is gewoon een TREIN hoor. Helemaal niet sloom (ja qua topsnelheid misschien, maar trekken redelijk snel op) en stoppen inderdaad overal, maar daar zijn ze ook voorgemaakt. Indeling qua ruimte is niet echt geniaal (meer staplaatsen dan zitplaatsen lijkt het op) en de stoeltjes zitten voor geen meter. Gelukkig rijden ze op mijn traject dan ook vrijwel nooit ![]() ![]() | |
patatmetfriet | zondag 15 februari 2009 @ 23:23 |
Met "dat ding" bedoelde ik die RandstadRail kar die ik eerder postte. Dat andere ding is idd een trein. Een klotetrein. Die dubbeldekkers vallen wel mee hoor, volgens mij hebben die alleen maar viertzitjes. Plan T, da's erg.. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 16 februari 2009 @ 08:43 |
quote:Jaaaa vierzitters waarbij de benen in elkaar moeten. Oke, die vliegtuigopstelling van Plan T is ook een ramp, heb daar ook jaren in moeten lijden ![]() | |
Tellorian | maandag 16 februari 2009 @ 12:46 |
Ja, ik maak ook vaak gebruik van het busvervoer in Alkmaar. Gelukkig rijden op lijn 10 bijna alleen maar die nieuwe Citaro's, die nog niet kraken. En concessie Noord-Holland noord is volgens mij een beetje afvalputje voor bussen, die 2e hands Berkhofs, allemaal MAN lion's city's uit Utrecht... Om nog maar niet te spreken over de 350 die af en toe rijdt met bussen die klinken zoals straaljagers. ![]() | |
Fruitsapje | maandag 16 februari 2009 @ 12:59 |
quote:Ik reis anders wekelijks met de 350, 351 en de 320 naar Drachten vanuit Alkmaar en ik heb dat nog niet meegemaakt ![]() | |
Sirolf | maandag 16 februari 2009 @ 14:21 |
Ik sta er altijd van te kijken hoe snel spiksplinternieuwe bussen worden gesloopt, door zowel passagiers als chauffeurs. Eind 2007 heeft de Zuidtangent (lijn 300 en 310, Amsterdam-Haarlem) nieuwe gelede Citaro's gekregen voor een paar miljoen, en die dingen hadden een half jaar later al flink wat technische mankementen en vandalisme-resultaten... ![]() | |
patatmetfriet | maandag 16 februari 2009 @ 14:48 |
quote:Maar die vlogen toch ook spontaan in de fik? ![]() | |
RealZeus | maandag 16 februari 2009 @ 15:44 |
quote:Al hebben de passagiers daar het grootste aandeel in. Hoe vaak ik wel niet verhalen hoor over bussen van een week oud waarbij hoofdsteunen al volledig zijn versneden en beklad. ![]() | |
Gewoonik | maandag 16 februari 2009 @ 15:48 |
quote:Valt je vies tegen. De bussen die hier in friesland over het algemeen rijden zijn nieuwer dan die in de randstad en zitten ook wat lekkerder omdat ze voor langere afstanden bedoeld zijn. Alleen hebben ze de melding van wat de volgende halte is over het algemeen niet.(is in mijn ogen toch nutteloos) | |
Gewoonik | maandag 16 februari 2009 @ 15:54 |
Dit zijn pas kut busjes. Reden eerst door een groot gedeelte door friesland nu godzijdank wat minder en grotendeels alleen in de Leeuwarden. Maar kwam er tot mijn grote schrik onlangs ook een paar tegen in Alkmaar. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 16 februari 2009 @ 18:23 |
quote:Dat waren de Van Hool AG300's, die nu in Utrecht rijden. Ook bij die bussen was het beste er van af door toedoen van straaljagerpiloten, holbewoners en slecht onderhoud. Het was niet verwonderlijk dat één van de 33 bolides de rode haan ontmoette. | |
Ofyles2 | maandag 16 februari 2009 @ 18:24 |
quote:Ook in de regio Arnhem/Nijmegen is het niet anders. | |
Ofyles2 | maandag 16 februari 2009 @ 18:25 |
quote:Ik heb er nog nooit mee gereden eerlijk gezegd. | |
Peterselieman | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:47 |
quote:Wees blij, want het is echt baggerzooi | |
Peterselieman | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:50 |
quote:Helaas voor jou is dat niet helemaal waar. De troep gaat wel naar Arnhem en omstreken ![]() | |
Roi | dinsdag 17 februari 2009 @ 22:02 |
quote:Ik zat laatst in een nieuwe (moderne) versie van zo'n dubbeldekker. Zag er goed uit en zat ook goed. Vliegtuignetjes zijn alleen een beetje zinloos. | |
Ou-Tannu | woensdag 18 februari 2009 @ 17:09 |
quote:geeft niks ![]() des te meer zijn er HIER OPGEROT ![]() | |
Goofisch | woensdag 18 februari 2009 @ 17:34 |
Lekker focking belangrijk allemaal ![]() Dat ding moet je van A naar B brengen. En hoe die dat doet interesseert me geen reet.. Al die bussenkenners hier die gaan bashen welke stad de betere bussen heeft. ![]() | |
RealZeus | woensdag 18 februari 2009 @ 18:08 |
quote:Echte bussen worden sinds 1988 al niet meer gebouwd. ![]() | |
BluesRebel | woensdag 18 februari 2009 @ 18:27 |
quote: quote:Zeuren over dingen waarvan je niks weet ![]() Die dingen rijden hier al jaren en ze maken inderdaad soms geluid. Maar ik erger me meer aan die kleine bussen waar maar 20 mensen in kunnen en op stroom(?) rijden. Heb een keer een vrouw met kinderwagen op straat zien blijven staan omdat een andere kinderwagen al binnen was ![]() |