En op Rotterdam straks ook nieuwe voertuigen. Ik ga steeds voor nieuw, nieuwer, nieuwst.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:26 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Dan moet je het wel goed doen, en niet de Zoetermeer Stadslijn posten bij Dorp of Driemanspolder, waar ondertussen dit rijdt:
[ afbeelding ]
Het ging me om het materieel, niet om het traject. Desondanks bedankt voor het plaatje.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:26 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Dan moet je het wel goed doen, en niet de Zoetermeer Stadslijn posten bij Dorp of Driemanspolder, waar ondertussen dit rijdt:
[ afbeelding ]
Dat materieel is omgebouwd totquote:Op zondag 15 februari 2009 20:41 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het ging me om het materieel, niet om het traject. Desondanks bedankt voor het plaatje.
Dat ding lijkt trouwens meer op een tram/lightrail dan op een trein.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik denk dat de reedsgenoemde verliggende gebieden gewoona lle ouwe troep van de randstad krijgen.
Die gelede Citaro's zijn echte bakbeesten, de sjoofs spelen er vaak Schumachertje mee tussen Nieuwegein en Vianen alsmede tussen Utrecht en De Bilt/Zeist.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:05 schreef Kamphuys. het volgende:
Die gele bussen zijn de nieuwe, die rijden in de omgeving van Utrecht. Een echte verbetering tov de oude bussen heb ik nog niet kunnen ontdekken. Of ja, een neger in de nieuwe harmonica-variant heeft inmiddels wel ondervonden dat het gedeelte met de harmonica nog al 'slipperig' is. Hij ging vol op z'n bek laatst, zo wat schaamde die zich rot haha.
Je usernamequote:Op zondag 15 februari 2009 20:43 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Dat materieel is omgebouwd tot
[ afbeelding ]
Dat ding is idd een soort van lightrail. Klotedingen trouwens, sloom, stoppen overal, geen comfi bankjes...
Het voldoet niet eens aan de eis lightrail. De Sprinter trekt wel snel op, maar het kan mij nog sneller gaan.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:43 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Dat materieel is omgebouwd tot
[ afbeelding ]
Dat ding is idd een soort van lightrail. Klotedingen trouwens, sloom, stoppen overal, geen comfi bankjes...
Dat ding is gewoon een TREIN hoor. Helemaal niet sloom (ja qua topsnelheid misschien, maar trekken redelijk snel op) en stoppen inderdaad overal, maar daar zijn ze ook voorgemaakt. Indeling qua ruimte is niet echt geniaal (meer staplaatsen dan zitplaatsen lijkt het op) en de stoeltjes zitten voor geen meter. Gelukkig rijden ze op mijn traject dan ook vrijwel nooitquote:Op zondag 15 februari 2009 20:43 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Dat materieel is omgebouwd tot
[ afbeelding ]
Dat ding is idd een soort van lightrail. Klotedingen trouwens, sloom, stoppen overal, geen comfi bankjes...
Jaaaa vierzitters waarbij de benen in elkaar moeten. Oke, die vliegtuigopstelling van Plan T is ook een ramp, heb daar ook jaren in moeten lijdenquote:Op zondag 15 februari 2009 23:23 schreef patatmetfriet het volgende:
Met "dat ding" bedoelde ik die RandstadRail kar die ik eerder postte. Dat andere ding is idd een trein. Een klotetrein.
Die dubbeldekkers vallen wel mee hoor, volgens mij hebben die alleen maar viertzitjes. Plan T, da's erg..
[ afbeelding ]
Ik reis anders wekelijks met de 350, 351 en de 320 naar Drachten vanuit Alkmaar en ik heb dat nog niet meegemaaktquote:Op maandag 16 februari 2009 12:46 schreef Tellorian het volgende:
Ja, ik maak ook vaak gebruik van het busvervoer in Alkmaar.
Gelukkig rijden op lijn 10 bijna alleen maar die nieuwe Citaro's, die nog niet kraken.
En concessie Noord-Holland noord is volgens mij een beetje afvalputje voor bussen, die 2e hands Berkhofs, allemaal MAN lion's city's uit Utrecht... Om nog maar niet te spreken over de 350 die af en toe rijdt met bussen die klinken zoals straaljagers.
Maar die vlogen toch ook spontaan in de fik?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:21 schreef Sirolf het volgende:
Ik sta er altijd van te kijken hoe snel spiksplinternieuwe bussen worden gesloopt, door zowel passagiers als chauffeurs.
Eind 2007 heeft de Zuidtangent (lijn 300 en 310, Amsterdam-Haarlem) nieuwe gelede Citaro's gekregen voor een paar miljoen, en die dingen hadden een half jaar later al flink wat technische mankementen en vandalisme-resultaten...
Al hebben de passagiers daar het grootste aandeel in. Hoe vaak ik wel niet verhalen hoor over bussen van een week oud waarbij hoofdsteunen al volledig zijn versneden en beklad.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:21 schreef Sirolf het volgende:
Ik sta er altijd van te kijken hoe snel spiksplinternieuwe bussen worden gesloopt, door zowel passagiers als chauffeurs.
Valt je vies tegen. De bussen die hier in friesland over het algemeen rijden zijn nieuwer dan die in de randstad en zitten ook wat lekkerder omdat ze voor langere afstanden bedoeld zijn. Alleen hebben ze de melding van wat de volgende halte is over het algemeen niet.(is in mijn ogen toch nutteloos)quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik denk dat de reedsgenoemde verliggende gebieden gewoona lle ouwe troep van de randstad krijgen.
Dat waren de Van Hool AG300's, die nu in Utrecht rijden. Ook bij die bussen was het beste er van af door toedoen van straaljagerpiloten, holbewoners en slecht onderhoud.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:48 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Maar die vlogen toch ook spontaan in de fik?
Ook in de regio Arnhem/Nijmegen is het niet anders.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:46 schreef Tellorian het volgende:
Ja, ik maak ook vaak gebruik van het busvervoer in Alkmaar.
Gelukkig rijden op lijn 10 bijna alleen maar die nieuwe Citaro's, die nog niet kraken.
En concessie Noord-Holland noord is volgens mij een beetje afvalputje voor bussen, die 2e hands Berkhofs, allemaal MAN lion's city's uit Utrecht... Om nog maar niet te spreken over de 350 die af en toe rijdt met bussen die klinken zoals straaljagers.
Ik heb er nog nooit mee gereden eerlijk gezegd.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:54 schreef Gewoonik het volgende:
Dit zijn pas kut busjes.
Reden eerst door een groot gedeelte door friesland nu godzijdank wat minder en grotendeels alleen in de Leeuwarden. Maar kwam er tot mijn grote schrik onlangs ook een paar tegen in Alkmaar.
[ afbeelding ]
Wees blij, want het is echt baggerzooiquote:Op maandag 16 februari 2009 18:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit mee gereden eerlijk gezegd.
Helaas voor jou is dat niet helemaal waar. De troep gaat wel naar Arnhem en omstrekenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik denk dat de reedsgenoemde verliggende gebieden gewoona lle ouwe troep van de randstad krijgen.
Ik zat laatst in een nieuwe (moderne) versie van zo'n dubbeldekker. Zag er goed uit en zat ook goed. Vliegtuignetjes zijn alleen een beetje zinloos.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat ding is gewoon een TREIN hoor. Helemaal niet sloom (ja qua topsnelheid misschien, maar trekken redelijk snel op) en stoppen inderdaad overal, maar daar zijn ze ook voorgemaakt. Indeling qua ruimte is niet echt geniaal (meer staplaatsen dan zitplaatsen lijkt het op) en de stoeltjes zitten voor geen meter. Gelukkig rijden ze op mijn traject dan ook vrijwel nooitik moet het doen met die oerlelijke dubbeldekker met grafstoelen die 0.5 meter uit elkaar staan (beenruimte bestond toen nog niet, denk dat ze gemiddelde lengte van nl-er op 1.50 hadden geschat).
[ afbeelding ]
geeft niksquote:Op maandag 16 februari 2009 15:54 schreef Gewoonik het volgende:
Dit zijn pas kut busjes.
Reden eerst door een groot gedeelte door friesland nu godzijdank wat minder en grotendeels alleen in de Leeuwarden. Maar kwam er tot mijn grote schrik onlangs ook een paar tegen in Alkmaar.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |