abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66191202
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:06 schreef Memmel het volgende:
Anna is vanmorgen naar de huisarts geweest. Flink verkouden en veel slijm, maar geen ontstekingen ofzo, gelukkig. Ze probeerde wel haar 'ik-kijk-je-heel-boos-aan-met-pruillip-en-misschien-val-je-wel-neer'-blik op de dokter, maar die werkte niet.

En mama heeft een dikke keelontsteking....vandaar mijn algehele ellendigheid.

Beterschap jullie beide!

Maarten wil ook bijna geen korstjes. Werkt ze er bijna allemaal uit.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:12:04 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66191222
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:09 schreef p_iglet het volgende:
Als hij goed groentes eet en brood enzo dan kan hij ook best ff zonder zuivel hoor.
Gewoon 1x per week broccoli eten en notenpasta op brood af en toe. Dan zit je ruim aan je calcium.
Zijn moeder haaaaaaat broccoli. Dus dat krijgt hij niet zo vaak.
En notenpasta, bedoel je dan pindakaas? Gaan we proberen.
En ik zal die broccoli ook eens fixen. Hij vindt het namelijk wel lekker.

Ach, het zal vast wel goedkomen. Op het kdv drinkt hij zijn melk wel op namelijk, dus 3 keer in de week gaat het iig goed. Zal idd mss ook door de 'peer pressure' van de andere kindjes komen.
pi_66191255
Memmel en Anna beterschap
Enneh een foto van die blik is best welkom hoor
pi_66191295
Ik maak vaak broccoli voor alleen Jen. Ze eet het zeker 1x per week, ze vindt het namelijk heerlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:27:10 #105
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66191739
BE notenpasta kun je bij een natuurwinkel goed kopen. Weet eigenlijk niet of pindakaas ook in die categorie valt.

Ik zal eens proberen die blik vast te leggen op de gevoelige plaat. Meestal verkeren we in staat van oorlog als ze zo kijkt en heb ik mijn camera niet bij de hand...

Oja, worden jullie ook wel eens genegeerd door de kiddo's? Ik wel nl. Dan kijkt ze me aan, ik zeg haar iets te doen en dan draait ze zich vol drama van me af en blijft strak de andere kant op kijken.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_66191926
pinda's zijn peulvruchten geen noten, ook gezond maar anders.
bij de natuurwinkel kun je ook amandel en hazelnootpasta kopen, die bevatten meer calcium en zijn erg lekker
pi_66192602
zuivelproducten krijgt ze genoeg binnen, zelfs aan de ruime kant, we gaan over die 300ml heen in elk geval...
Brood heeft ze een tijdje niet zo goed gegeten (korstjes ruim overlaten enzo), maar nu eet ze weer ongeveer 2 boterhammen tussen de middag en soms krijgt ze dan na het slapen ook nog een halfje, dan heeft ze net wat meer energie om de middag door te komen.
Fake it till you make it...
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:53:36 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66192747
Ik zal eens kijken of ik vanmiddag in de buurt van de notenpasta kom. Klinkt goed.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:02:28 #109
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66193054
Je werkt toch in Den Haag? Onder de Hema, bij de tramhalte zit een bio-supermarkt. Daar hebben ze het zeker!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_66196199
Memmel en Anna beterschap!

Nog even over de boterhammen, dat is wel verspreid over een dag hoor. Normaal eet Damian er zo'n 6 op een dag, want we proberen het toch wel een beetje te beperken. Meestal 2 in de ochtend en 4 in de middag. Maar het liefst zou hij er nog meer eten en dat gebeurt dus ook wel eens..
Ik heb voor de zekerheid het Consultatiebureau gebeld.
Damian mag gewoon de boterhammen eten die hij wil, maar we moeten er wel op gaan letten of hij ze wel echt eet omdat hij honger heeft of omdat het lekker is. Dus als hij om meer boterhammen vraagt mag hij dat best hebben, maar zodra hij echt gaat treuzelen of wil spelen kunnen we beter zijn bordje weghalen. Lijkt me opzich prima om te proberen, ook op het KDV.
pi_66196883
Poeh Damian! Goeie eter! Spekkies kweken, is goed voor jou ventje!
Meike is helemaal geen goeie eter op het moment, sochtends na heel veel getreuzel een broodje op, tussen de middag wil ze soms een broodje, soms alleen maar melk, en avondeten is ook zo zo.
Meike heeft dat altijd met periodes, dan eet ze goed, dan weer een tijd niet. Zo ook met drinken.
Alleen melk, dat vindt ze heerlijk. Maar ik lees iets over een maximum. P_iglet, is het erg als ze meer krijgen dan die 300 cc??? En wat is er dan schadelijk aan?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66197080
Bij teveel aan melk neem je de calcium juist niet meer op maar ga je die van je botten afbreken.
Plantaardig calcium (noten, groenten) is ook veel makkelijker op te nemen dan dierlijk calcium)
Zuivel bevat ook verzadigde vetten die in beperkte mate heel goed zijn voor peuters maar bij een teveel niet.
Zuivelproducten geven ook snel een vol gevoel door de eiwitten waardoor kinderen dus minder van andere dingen eten.

En zo zijn er nog een paar dingen waar ik nu zo ff niet onderbouwd op kan komen.

90% van de wereldbevolking kan ook helemaal niet tegen koemelk, omdat het eigenlijk helemaal niet natuurlijk is om melk te drinken als je geen zuigeling meer bent. We zijn geen kalfjes
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:05:00 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66197081
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:02 schreef Memmel het volgende:
Je werkt toch in Den Haag? Onder de Hema, bij de tramhalte zit een bio-supermarkt. Daar hebben ze het zeker!
Oh tof! Dan kan ik evt. een keer in mijn pauze daarheen! Maar ik denk eig.. dat ze het hier in GOuda bij de natuurwinkel(s) wel hebben ook.
pi_66197733
Maar tot 300 cc is er niks aan de hand?
Want die krijgt ze echt wel binnen, meestal nog wel iets meer ook.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:44:27 #115
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66201297
Ja tuurlijk hebben ze dat in Gouda ook! Maar ik dacht: als je aan het werk bent en het is even technisch weer, heb je een mooi excuus!
pi_66208430
Die 300cc moeten we hier ook mee oppassen. We gaan er zo makkelijk overheen. Zeker op KDV dagen als hij 's middags ook nog een yoghurtdrank krijgt. Gelukkig gaat thee er nu beter in, dat is beter dan afwisselen tussen sap en melk

Hier weer een ziek jochie.. 3 uur mocht ik hem ophalen op het KDV, met 38,6 koorts. Hij leek alleen verkouden, maar zijn ene wang+oor zijn ook helemaal rood. Hopelijk wordt het niet weer een oorontsteking.

Maar probeert wel zijn handjes rond te draaien bij "zo gaat de molen".. En na 1,5 draai, pakt hij mijn handen, om toch maar even te helpen
pi_66208805
wat lief DF!!

Bij Pepijn op de groep hadden ze vanmiddag een vogelgeluiden CD opgezet, Pepijn heeft minstens 10 minuten zoekend naar boven kijkend rondgelopen "gooogel? googel nou??"

Ik vind deze periode van woordjes leren en steeds meer dingen kunnen zo leuk he!! Echt geweldig!! En al echt mee kunnen helpen en genieten van dingen samen doen.
Op het gemakje door het winkelcentrum lopen en dan bij ieder bankje stoppen, ieder vuiltje aanwijzen, iedere hondje bekijken en aaien.

alleen die verdomde kiezen. het zijn hier iedere keer mega blauwpaarse bulten die dan vervolgens weer weg trekken, maar nog geen kiezen te zien. Zo zielig. Dus de nachten zijn zwaar drama.
Pepijn gaat morgen ff een nachtje bij opa logeren zodat mama ff bij kan slapen. Want afstudeerscriptie en wetenschappelijk artikel schrijven op een chronisch slaaptekort gaat erg waardeloos.
pi_66208928
"zo gaat de molen "is hier ook een grote hit. Net als "in de maneschijn " en ik stond laatst voor een poppenkraam"....waren dat niet ooit briljante songfestivalnummers ?
pi_66209360
Arme Pepijn, hopelijk zijn die kiezen snel door.. Zijn het de achtersten al?

Dat slenteren is ook zo leuk. Chris loopt prima hele einden aan ons handje, en dan is het echt stoepje op, stoepje af, alles bekijken wat voorbij rijdt/loopt en precies de andere kant op lopen als waar we heen moeten.. Zo lekker nieuwsgierig.
pi_66209719
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Arme Pepijn, hopelijk zijn die kiezen snel door.. Zijn het de achtersten al?
NEE
We zijn al 1,5 maand aan het klooien met mega blauw paarse bulten die dan weer wegtrekken en terugkomen, maar in al die tijd is er alleen een half voortandje bij gekomen, meneer heeft nu 6,5 tand.
pi_66210097
ai, dan is het nog vervelender...
En detinox/chamodent helpen ook niet?
pi_66210146
Niet noemenswaardig, maar met zoveel bulten op zijn kaak en zo'n last gaat die dentinox/chamodent en paracetamol ook wel erg hard, dus wil dat niet iedere keer geven, en heb niet de indruk dat hij er beter van slaapt.
pi_66210338
Dat is ook wel logisch.. Het is alleen zo sneu he..

Hier helpt dat spul ook amper, maar hier gaat het doorkomen steeds beter. De tanden waren best naar, maar de kiezen en hoektanden gaan to nu toe vrij soepel.. (klopt af)
pi_66210461
Ik hoop ook echt dat ze binnenkort ineens allemaal doorkomen, want ik wordt hier een beetje moedeloos van.
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:09:29 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66210787
He bah... wat rot dat het zo lang duurt bij jullie zeg...

Ik heb hazelnootpasta gescoord! Wel lekker. Enig nadeel is dat het de nasmaak heeft alsof je net lekkere bonbons gegeten hebt. Dat wakkert mijn lekkere trek enorm aan.

Btw Piglet, ben je nog op zoek naar tuinbroeken? Ik heb er 2 liggen in maat 80. Geen idee of het jullie stijl is, maar zo leuk als ik ze altijd vond, zo niet leuk vind ik ze nu bij Sasha. Iets voor jullie?
pi_66210870
Tuinbroeken zijn hier altijd welkom, mijn droomtuinbroek komt nu via Rewimo uit duitsland deze kant op. Een rooie
Is een fotootje pmmen heel veel moeite?

Pepijn's pop krijgt zelfs een tuinbroek aan (die moet ik alleen nog maken )
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:20:56 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66213283
Ik zal het morgen even doen (als ik er aan denk. Ze liggen op Sasha's kamer. Ik heb ook nog een hele toffe groene, maar dat is een 74 geloof ik, weet niet of hij die zou passen. Ik maak wel even foto's voor je.
pi_66213340
Als ie groot valt misschien nog wel, Pepijn draagt nu maat 74 broeken. Alleen jogging broeken heeft ie al maat 80, want door dat elastiek in de pijpen kruipen die al snel omhoog en das geen porum.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:33:57 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66213881
Nou, ik maak wel een foto en als hij goedgekeurd is stuur ik hem wel op. Past ie niet dan komt ie wel weer terug, evt. voor baby2 hier ofzo.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:00:50 #130
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66217926
P_iglet voor de kiezen van pepijn

Hier is zomaar kies 6 al half door!
Hoektand nog steeds niet, maar dat zeggen we er maar niet bij. wel gat in kaak, en scherpe punt, geen tand....

Het lijkt me echt superleuk als eli meer gaat praten.

wel bijzonder, zo vers in het dreumestopic was alle nog zo ver weg, en nu komt het al zo veel dichterbij. .linde en pepijn zijn maar 2 mnd ouder dan eli. das al heel snel!

Oh, nu moet ik gaan zeggen, "mijn kind is 1,5." In jaren! daar ben ik psychisch nog helemaal niet aan toe
mn beebie
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66230097
Gisteren weer met Nathan op de eerste hulp gezeten. Het ventje had een astma aanval, zijn eerste. En ik als moeder, die overigens al 26 jaar astma heeft, was net een kip zonder kop. Toen bleek dat zijn pufjes niet werkten gelijk de HAP gebeld en konden direct komen en nog geen kwartier later zaten we op de eerste hulp (hebben er 3 uur gezeten, wel direct geholpen) en daar is hij 2 keer verneveld. Pas tegen tienen 's avonds thuis en gelukkig een rustige nacht gehad door de medicatie. Maar het gaat je niet in de koude kleren zitten, elke keer weer naar het ziekenhuis en dokter.
pi_66230239
Faja, wat vervelend dat Nathan steeds zo benauwd is. Mijn broer had in zijn jeugd ook vaak last van zijn astma. Naar mate hij ouder werd werden de aanvallen wel minder...
pi_66230500
Iedere keer als hij ziek is slaat het gelijk op zijn luchtwegen maar dit was de eerste keer dat ie echt een aanval had welke ik niet onder controle kreeg. Ik weet in ieder geval hoe angstig mijn ouders vroeger waren als ik zo een aanval had.
pi_66231511
Ja en nu ken je het gevoel... Het blijft gewoon heel eng.

Ik zit vreselijk te dubben. In april heb ik een afsprak bij het cb voor onder andere de bmr prik. Zijn er hier mensen die deze prik niet hebben laten geven op 14 maanden. Ik ben opzich wel voor inenting, maar ik wile r liever even mee wachten...

editL en ik weet niet of dit hier ook wel eens is besproken... http://www.nvkp.nl/nieuws/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=151&tx_ttnews%5BbackPid%5D=95&cHash=3f44b8c849

Zou dat echt waar zijn, of is dit echt een geval only in Amerika.
pi_66232336
Faja, kan me voorstellen dat je dan echt even radeloos bent als je kleintje zo'n aanval krijgt. Eng hoor.

P_iglet hier ook (nachtelijke) kiezenellende, 10 keer per nacht gillend wakker worden is heer normaal de laatste tijd En doorkomen? Ho maar!

Jeetje, wat kunnen al die dreumesjes al veel! Geweldig he?

Devin is duidelijk tweetalig, in zowel het Hederlands al het Hebreeuws (dat mijn ouders met hem praten) verstaat hij ontzettend veel. En als hij iets niet begrijpt is het met vragende blik "Huhhhhh???"
Haast elke dag komen er weer nieuwe woordjes bij die hij er ineens uitflapt, maar combineren tot zinnetjes doet hij nog niet.
En liedjes inderdaad, hij is er dol op! Hij doet alle gebaren van Berend Botje, In de maneschijn, hansje-pasnje kevertje, zo gaat de molen... Niet altijd in het juiste tempo, maar da's bijzaak

En Eli heeft helemaal gelijk: rennen is the way to go Behalve natuurlijk als er van je verwacht wordt dat je een bepaalde kant oploopt (ALTIJD van en naar de auto, als ik de buggy weer eens vergeten ben), dan weiger je natuurlijk ook maar een stap te zetten, steek je je armpjes uit en roep je zieligjes "mamaaaa" die je vervolgens moet rondzeulen.
.... met gevoel voor drama....
pi_66232695
Faja, wat schrikken zeg. Gelukkig wel een goede nacht gehad.

Ticootje, wij hebben de prik gewoon laten geven.
Volgens mij is het hier wel eens besproken, heb het volgens mij wel eens voorbij zien komen ergens.
Ik kan me niet zo heel goed voorstellen dat een vaccin (of het conserveermiddel erin), autisme zou kunnen veroorzaken...
Maar goed, afgezien daarvan... jij zou liever wachten met de bmr prik, misschien kan je dat (vantevoren) al een keer bespreken op het CB? Of even telefonisch... Als je er geen goed gevoel bij hebt is het denk ik goed om dat te bespreken...
pi_66232988
Faja, wat eng als je zo'n aanval niet onder controle kunt krijgen. Gelukkig hebben ze in het ziekenhuis goede medicijnen.

Tico, wij hebben hem wel gewoon met 14 maanden laten geven. Ook omdat hij naar het KDV zou gaan, en dan vind ik het fijn als hij iets beschermd is tegen die gekke ziektes.
Er zijn inderdaad hele discussies over inentingen en autisme. Volgens mij was er hier in OUD ook ergens een topic over kritisch prikken: Redenen om je kind NIET te laten vaccineren?
(en Chris heeft helemaal geen last gehad van de BMR)
pi_66234355
haha, die link. Moet je kijken hoe anders je over dingen kunt denken als je eenmaal zelf kinderen hebt.
pi_66234993
Dat lijkt me eng Fajah. Fijn dat het nu weer beter gaat. Hopelijk komt zo'n aanval niet te vaak meer voor, moet voor Nathan toch ook erg eng zijn.

Ik kom even juichen. Damian plast op het potje.
Sinds gisteravond ineens en nu al 3 keer op het potje geplast. Elke keer tijdens het verschonen wil hij even op het potje en dan plast hij. Tijdens het spelen geeft hij het nog niet aan, maar het is ook meer om te oefenen.
Erg leuk zo'n beginnetje. Ben benieuwd of het zo blijft gaan. Hij is in ieder geval erg trots op zichzelf.
pi_66235016
Nathan heeft wel last gehad van de bmr prik, een dag of 3 misselijk (dus wat spugen) en kramp (dus diarree) maar verders geen last, dus geen koorts.
pi_66235111
Nathan ging juist door met spelen, zijn zus en hij waren elkaar aan het opjagen wat niet echt bijdroeg aan een kalme ademhaling. Maar ook eenmaal rustig zittend werd het niet minder. Ik hoop ook dat het een eenmalige aanval was maar ik vermoed dat hij er nog wel vaker last van gaat hebben. Heeft het niet van een vreemde. En nu ik zelf ook een aanval heb mee gemaakt, weet ik hoe ik moet reageren. Kreeg ook complimentjes van de dokter dat ik zo alert was. Hij vroeg wel of ik was geschrokken, volgens mij zat ik er namelijk bij als een vogelverschrikker.
pi_66248795
We hebben een eerste puntje kies
pi_66251602
Fijn piglet, hopelijk was dit de enige boosdoener. En kan pepijn weer wat nachtjes goed gaan slapen!

Wat goed van Damian, het begin is er..
pi_66253044
Goed van Damian!
  Jubileum moderator vrijdag 20 februari 2009 @ 09:00:20 #145
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66265852
Faja wat een schrik, eng is dat toch! Goed gehandeld inderdaad. Was Nathan niet helemaal hyper van het vernevelen? Ik merk altijd aan Eva, en laatst dus ook aan Iris, dat ze net een speedgebruiker lijken, wijde open ogen, een hartslag die op hol slaat en zoveel mogelijk zinnen in een minuut proberen te persen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:36:58 #146
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66266814
Faja zwarte koffie kreeg en krijg ik nog steeds als het niet helemaal goed gaat. Ik had het een dag of drie na mijn bevalling van Kaith heel erg 4 op een dag en anderhalve dag na Eva had ik het zo erg dat ik het ziekenhuis weer ouderwets geklopt ben zelfs. Maar ook als kind kreeg ik zwarte koffie daarvan gaan je luchtwegen openstaan. Dikke knuffel voor jullie allebei...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:51:44 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_66267272
Ticootje, het is echt gewoon bullshit dat die prik autisme veroorzaakt. Wel is het zo dat autisme in veel gevallen vastgesteld wordt vanaf de tijd dat de kinderen inderdaad die prik krijgen. Misschien dat op die manier die link gelegd wordt? Er zijn tig gevallen bekend van kinderen die pas later tekenen tonen van autisme, ook bij kinderen die geen prikken hebben gehad.

(En daarnaast, een rechtbank stelt vast dat er een link is? Alsof een rechtbank verstand heeft van autisme )

(Overigens heb ik natuurlijk makkelijk praten, Ruben heeft het sowieso al wel, of ie nou geprikt wordt of niet )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66267636
Faja, hopelijk gaat het Nathan snel weer beter. Bah wat een gekwakkel iedere keer met hem.

Hier ook niet zo bang voor de autisme - bmr link die wel eens gelegd wordt.
Risico's zijn er met de dktp prik ook. Die is gelukkig vernieuwd, maar met de versie van 20-25 jaar geleden (waarmee ik dus zelf ook geprikt ben) ging nog vaker wat mis. Op vriendliefs vorige werk zaten 3 kasplantjes die zo geworden zijn na een infectie/hersenvliesonsteking na de dktp prik.

Wel is de BMR prik een vaccinatie met levend vaccin, waarbij de weerstand van het kind dus zelf aan het werk moet om afweerstoffen op de bouwen, dat was voor mij de reden om hem niet met 14 maanden te geven toen Pepijn erg aan het kwakkelen was, maar uiteindleijk pas met 18 maanden.

Als je die prik wilt uitstellen moet je dat zelf weten, maar geef hem dan alsjeblief over een paar jaar alsnog. Van Rode hond kunnen meisjes onvruchtbaar raken, en van Bof jongen, en van rode hond tijdens een zwangerschap wordt een kind ernstig gehandicapt.
Mazelen komt trouwens in het middelandse zee gebied nog regelmatig voor, dus wanneer je daarheen gaat op vakantie zou ik ook zorgen dat ze voor die tijd gevaccineerd is.
pi_66268413
piglet, dank je voor je antwoord!

Ik was wel van plan om Jen te laten enten tegen rode hond. Maar inderdaad flink later. En dan alleen een enkelvoudige vaccinatie. Tja wij gaan wel in augustus weer naar zuid frankrijk. Dan zou ik voor die tijd nog eens goed moeten nadenken over de mogelijke risico's.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:13:26 #150
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66269882
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:51 schreef Troel het volgende:
Ticootje, het is echt gewoon bullshit dat die prik autisme veroorzaakt. Wel is het zo dat autisme in veel gevallen vastgesteld wordt vanaf de tijd dat de kinderen inderdaad die prik krijgen. Misschien dat op die manier die link gelegd wordt? Er zijn tig gevallen bekend van kinderen die pas later tekenen tonen van autisme, ook bij kinderen die geen prikken hebben gehad.

(En daarnaast, een rechtbank stelt vast dat er een link is? Alsof een rechtbank verstand heeft van autisme )

(Overigens heb ik natuurlijk makkelijk praten, Ruben heeft het sowieso al wel, of ie nou geprikt wordt of niet )
Ik dacht juist dat het er op leek dat Ruben geen autistische trekjes vertoonde. Of is er wat veranderd?
Issie trouwens alweer beter?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:17:19 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_66270034
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:13 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het er op leek dat Ruben geen autistische trekjes vertoonde. Of is er wat veranderd?
Issie trouwens alweer beter?
Hij vertoont nog niet echt wat (nouja, hij is niet heel erg knuffelig, behalve met Pepijn, maar het zal er echt wel inzitten )

Nee, hij is nog steeds niet lekker Wel gewoon naar de opvang, maar hij is nog niet helemaal fit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:21:10 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66270161
Hier hebben we hoektand rechtsonder nu echt-echt-echt door. Alleen nog een beetje groeien. Ik las bij p_iglet nu ook een puntje door! Althans, bij Pepijn.

Faja, sterkte met Nathan.

Mijn kleine liefkoppie was vanmorgen zo lief en zoet aan het spelen, ik heb zelfs even wat zeer dringends voor mijn werk kunnen doen. En dan is hij zo lief als hij dan af en toe even een kroel komt geven en dan weer verder huppelt en pruttelt. Met dat lieve hoge stemmetje van hem.

Sasha heeft die prikken trouwens maandag gehad en vooralsnog nergens last van. Ook geen mini-mazelen vandaag zo te merken.
pi_66272584
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:32 schreef Ticootje het volgende:
piglet, dank je voor je antwoord!

Ik was wel van plan om Jen te laten enten tegen rode hond. Maar inderdaad flink later. En dan alleen een enkelvoudige vaccinatie. Tja wij gaan wel in augustus weer naar zuid frankrijk. Dan zou ik voor die tijd nog eens goed moeten nadenken over de mogelijke risico's.
Mag ik zeggen dat ik het egoistisch vind om wel te enten tegen rode hond en niet tegen de bof. De bof is idd voor meisjes niet gevaarlijk, maar op latere leeftijd wordt je er wel flink ziek van. En niet enten van meisjes draagt bij aan een lagere vaccinatiegraad en dus meer kans dat ze het wel krijgt en dus jongens besmet.
Zelfde vind ik ook omgekeerd, als je jongens alleen tegen de bof laat enten en niet tegen rode hond.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:37:32 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_66273074
Ach, als je zoiets moois overhoudt aan de bof als freecell heeft

(Ik ben overigens sowieso tegen NIET inenten. Juist omdat dat hier in de omgeving nog regelmatig niet gebeurd, maken de kindertjes hier weer meer kans om ziek te worden. Wat mij betreft verplichten ze het gewoon.)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66277483
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:37 schreef Troel het volgende:
Ach, als je zoiets moois overhoudt aan de bof als freecell heeft
Heuj
Maar ik mócht niet geënt worden, was niet vanwege overtuiging, maar vanwege allergie.

En het resultaat van mijn bof mag er zijn
  Jubileum moderator vrijdag 20 februari 2009 @ 14:59:30 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66278624
Troel Ruben hoeft toch niet autistisch te zijn? Hij heeft ws een grotere kans maar dat hoeft toch niet perse? Of ben ik abuis?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:01:41 #157
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66278730
Ik zit hier ook in zo'n buurt waar de vaccinatiegraad rondom het kritieke punt ligt .. geen haar op m'n hoofd die er denkt om niet te enten
En de Bof heeft hier gezorgd voor bijbalontsteking en het gevolg daarvan was ICSI..

Overigens, als je toch al denkt om tegen een ziekte te vaccineren, waarom dan niet alle drie tegelijk Het is niet zo dat die andere twee ineens voor veel meer bijwerkingen gaan zorgen dan die ene apart.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66281278
Vandaag maar weer naar het ziekenhuis geweest met Nathan. De kinderarts wou hem toch graag zien. Longfoto gemaakt en gelukkig geen longontsteking. Wel heel veel slijm, door die infectie. Andere medicatie gekregen (was natuurlijk bij de apotheek op, dus besteld en morgen wel in huis). Pas 26 maart kunnen we terecht bij een longspecialist in het emma kinder ziekenhuis
pi_66281740
Sterkte en beterschap voor Nathan!
pi_66321795
Faja, hoe is het nu met Nathan? Alweer iets beter?

We hebben hier ondertussen ook al een 2e kies door
Nu hopen dat dat ook betekend dat er nu weer wat beter geslapen wordt 's nachts.

Al sliep meneer tijdens het logeren bij opa natuurlijk we de hele nacht door
pi_66322578
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:36 schreef freecell het volgende:

[..]
En het resultaat van mijn bof mag er zijn
Vertel vertel!

Damian wat goed zeg, plassen op het potje

Zo schattig, Devin heeft voor het eerst een echte lievelingsknuffel. Een rode poes, natuuuuurlijk eentje die we gekregen hebben en waar geen labeltje aanzit. Nou is het gelukkig niet zo dat hij zonder dat beest niet kan slapen ofzo, we zitten wat dat betreft dus goed. Hij is gewoon heel blij met zijn poes, aait en kust hem, kletst ertegen. Lief!

Oh ja, ik had iets "raars" van de week, drukte me weer eens met mijn neus op het feit dat ik toch echt een zoon heb, een heus mannetje. Na een halve nacht spoken was meneer uiteraard moe, hij lag dan ook nog te slapen terwijl ik 10 minuten later van huis moest om hem op tijd weg te brengen en naar mijn werk te gaan. Ik haalde hem uit bed, legde hem met deken over zijn hoofd op het aankleedkussen en hij sliep gewoon verder. En toen ik zijn luier wilde verschonen zat zijn rechtopstaande piemeltje dus in de weg
Logisch natuurlijk, dat hebben alle jongens bij het wakker worden, maar ik had het nog nooit bij hem gezien omdat die luier er altijd omheen zit!
.... met gevoel voor drama....
pi_66335841
Mijn kleine mannetje is gister al weer 2 geworden.
We hebben een leuk feestje gehad en hij is flink verwend.
Dag allemaal.
  zondag 22 februari 2009 @ 12:13:29 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66336100
Appelsap en Damian!
Tot over een half jaar!

(Er staat een heel leuk filmpje in het filmpjestopic )
pi_66337744
Appelsap en Damian, tot over een tijdje
pi_66338599
Appelsap en Damian, tot over een klein half jaartje..
Wat glippen die oudste dreumessen toch allemaal stiekem uit dit topic

Kersjes, raar volk, die mannen.. En zie die luier dan nog maar netjes om te krijgen

En pepijn al 2 kiezen!! Zijn er nog meer op komst?

Hier is het rustig, Chris heeft een lekkere verkoudheid te pakken, is flink koppig en eigenwijs, en is gewoonweg heel erg leuk
pi_66344077

Ik heb dat idd ook een keer gezien bij de oudste en vond het maar een rare gewaarwording, zo'n klein ding dat rechtop stond

Eigenlijk daarna nooit meer gehad, bij Damian nog helemaal niet. Is dat dus als ze net wakker zijn? Want ik doe hier eerst altijd eten etc en als ie drna wat gekleid heeft, verschoon ik hem pas
pi_66345161
quote:
Op zondag 22 februari 2009 13:41 schreef Deepfreeze het volgende:
En pepijn al 2 kiezen!! Zijn er nog meer op komst?
Nog 6 voor zijn melkgebit
Geen idee voor deze lichting.
pi_66350640
Eerste losse stapjes vandaag
  zondag 22 februari 2009 @ 20:12:15 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66351010
TeenageDirtbag, niet alleen bij het wakker worden hoor. Ik heb het hier ook wel eens zien gebeuren tijdens het verschonen enzo. Wel even apart als je hem dan even naar beneden moet duwen om de luier er weer overheen te vouwen.

Nijna! Wat goed! Mirte aan de wandel!
  zondag 22 februari 2009 @ 20:17:50 #170
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66351217
Doe je 'm dan naar beneden of naar boven? Nu we het er hier toch over hebben...het is een van mijn grootste vragen aan de kraamhulp straks nl.
Het enige jongetje dat ik ooit een luier heb omgedaan is Pepijn, en die hoorde ik toen niet klagen, dus het zal wel goed gegaan zijn, toch?
pi_66351312
Pepijn heeft er niets aan over gehouden
Maar ik zou naar beneden vouwen
  zondag 22 februari 2009 @ 20:24:26 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66351458
Memmel!
Ik hoorde al een paar jaar geleden van vrienden met jongetjes dat het piemeltje altijd naar beneden moet. Anders piest 'ie (stijf of niet) zo onder het randje van de luier door zijn buik nat zeg maar.
  zondag 22 februari 2009 @ 20:25:17 #173
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66351491
Misschien dat ik dat onbewust ook wel gewoon gedaan heb. Stom he, dat je daar eigenlijk niet bij stilstaat?
  zondag 22 februari 2009 @ 20:36:21 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66351913
Het is ook wel het meest logisch hoor. De andere kant op ziet er ook niet comfortabel uit.
pi_66352991
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:04 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Vertel vertel!
Leander
Iets met anti-conceptie en de bof hebben
Maar het kwam wel perfect uit, we hadden 3 dagen voor de test besloten er maar voor te gaan
pi_66363970
Maarten heeft het ook weleens tijdens het verschonen of afdrogen
Beetje raar in het begin.
ikzelf doe hem naar beneden.
  maandag 23 februari 2009 @ 08:33:27 #177
156412 hestria
erg gastvrij
pi_66364031
ik vouw het ook altijd netjes naar beneden. maar ook hier wel esn raar op staan te kijken hoor, idd net uit bed, tijdens verschonen en zelfs af en toe in bad(maar dat is dan meestal na (on)bewust sjorwerk van meneer zelf. Mij is idd ook verteld dat als ie naar boven ligt het dan zo uti de luier piept
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 23 februari 2009 @ 09:48:04 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_66365235
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:59 schreef Lois het volgende:
Troel Ruben hoeft toch niet autistisch te zijn? Hij heeft ws een grotere kans maar dat hoeft toch niet perse? Of ben ik abuis?
Hij heeft een grotere kans en ik moet zeggen dat ik wel bepaalde dingen begin te herkennen (maar ik heb echt niet de behoefte om dat op het forum te gooien )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 februari 2009 @ 09:51:11 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_66365304
Wij waren daar snel achter, de eerste dag in het ziekenhuis vroeg een van de verpleegkundigen of we toevallig nog een tweede rompertje hadden, ze had een foutje gemaakt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 februari 2009 @ 10:03:00 #180
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66365552
Om het dan even bij de edele delen te houden. Gisteren stond Anna op haar commode, in haar nakie, met haar rug naar mij toe. Toen liet ze een harde scheet (echt ze deed niet voor mijn man onder!). Dus ik begon te lachen, kneep haar in haar billen en zei: oehhh, schetekont! Dat vond Anna hilarisch en ze begon keihard te lachen en liet nog een scheetje. Ik riep weer, kneep in haar billen en Anna draaide zich om en deed nog een uiterste poging er nóg een scheet uit te persen. Ik zag haar zo haar billetjes samenknijpen! Ahum... je had er bij moeten zijn, het was erg grappig, maar het had ook anders af kunnen lopen, dus wees gewaarschuwd!
pi_66365830
jups, hier vouwen we ook netjes naar beneden. De eergisteren&gisteren had hij ook echt een mannen-ding. Hij zat naakt op de commode, knijpt zachtjes in zijn piemeltje, en er verschijnt een glunderende glimlach op zijn koppie. En dat dus al 3 keer in 2 dagen. Mannen

Die scheetjes actie van Anna komt me ook bekend voor. Vorige week zat Chris (in kruipstand) te spelen, en opeens hoor ik een flink wind. Dus ik zeg al lachend windje. Zijn koppie glundert, en hij gaat op zijn knietjes zitten, wordt even rood, en pffft.. Ik weer windje zeggen. En Chris bakte dus nog een pfft..
Echt 2 windjes zelf gebakken.. En dat ook zonder productie..
Een 3e lukte niet meer..
  maandag 23 februari 2009 @ 10:31:12 #182
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66366169
Onderbroekenlol voor dreumessen!
Eli kijkt nog voornamelijk zeer geïnteresseerd naar beneden, en vindt het erg grappig als ik hem schoonmaak.
weer iets nieuws
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:59:50 #183
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66401210
Ik ging Anna gisteren ophalen op de creche en daar konden ze me vertellen dat Anna 30 april definitief overgaat naar de peutergroep. Maar, maar, maar, mijn Anna is nog een klein meisje, een babietje, die hoort niet thuis tussen die grote peuters. Die moet beschermd worden en is nog veels te klein voor al die peuterfratsen, toch?
pi_66401266
da's inderdaad even wennen memmel! bij ons gingen ze zelfs al met 1,5 jr over naar de peuters, ik vond 't toen ook wat erg vroeg. maar jullie anna 'kennende' gaat ze zich vast prima amuseren, denk je niet?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:08:28 #185
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66401455
Jawel, tuurlijk wel. Maar die mama he, die heeft denk ik een langere wenperiode nodig...
pi_66402243
ik vond 't ook helemaal niks, weet ik nog. (en dan hadden wij Piet nog, waar Anna toen bij in de groep kwam. die zou haar wel 'beschermen' zei hij. )
(ik zat even terug te bladeren in haar foto's. hier een fotootje van de dag dat ze afscheid nam van de baby's. wat een ukkiepukkie was 't nog. en nu zit mevrouw alweer in groep 1 van de basisschool.... )
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:39:41 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66402507
Aggos, wat een klein vrouwtje nog daar!
Sasha gaat over met 20 maanden, dus ergens deze zomer. Dat vind ik nu al echt zo onwerkelijk, mijn kleine kereltje! Ik snap het heel goed Memmel!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:21:01 #188
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66404185
Maar het leuke nieuws is dan, dat Anna met 4 andere kindjes van haar groep tegelijk over gaat (van 24, 25, 26 en 27 mei ) en dat ze een meester krijgt! Dat vind ik ook een leuke man. Maar de juffen op de peutergroep vinden het ook niet leuk hoor. Ik had ook nooit gedacht dat die zich ook zo vreselijk aan de kindjes konden hechten!
Bix, maak je dan ook een traktatie of iets leuks voor de juffen in zo'n geval? En wat een verschil met jullie Anna nu! Wat een hummel nog op die foto zeg!
pi_66405624
Juffen willen geen zeebanket
pi_66406304
Morgen komen Thomas en ik naar jullie topic!
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:29:25 #191
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66406411
Ondankbare juf die je bent...

Webkim, we dikken wel even in, je bent welkom hoor! (maareh...nu al?? )
pi_66406635
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:29 schreef Memmel het volgende:
Ondankbare juf die je bent...

Webkim, we dikken wel even in, je bent welkom hoor! (maareh...nu al?? )
En ook geen mini marsjes/lions/twix
pi_66406672
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

En ook geen mini marsjes/lions/twix
worteltjes dan maar?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:39:38 #194
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66406708
En zijn er nog no-go's buiten de categorie chocolaaaaa?
pi_66406964
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:21 schreef Memmel het volgende:
Bix, maak je dan ook een traktatie of iets leuks voor de juffen in zo'n geval?
deze traktatie hadden we toen voor de achterblijvers:

en voor de juffen... iets lekkers volgens mij. ik weet 't niet meer. 't kan ook dat ik anna een paar bloempotjes heb laten beschilderen en daar dan een leuk plantje in. maar of dat precies die keer was, kweet'techtnietmeer!
pi_66407119
merci al genoemd ?? oh ja...ook chocolaaaa categorie....

Verder is alles heerlijk (caka, appeltaart, koekjes etc), maar chocola wordt er ( bij ons op school) veel getrakteerd....ik prop het dan weer bij de kinderen naar binnen en die smullen er wel van !!!
pi_66407316
Memmel, wat gaat dat hard he.. Chris is nu net 1,5 week over naar de dreumesgroep. Gewoon zomaar tussen de grote kindjes (1,5-2,5). Nou is het wel goed om wat meer uitdaging te hebben, maar hij is nog zo klein Gelukkig draait Chris goed mee op de groep, en laat duidelijk merken als hij iets niet wil (duwt/mept kindjes weg). En hij lijkt ook al echt wat wijzer geworden sinds hij daar is..
We hebben op zijn oude groep (0-1,5) getrakteerd op badspeeltjes, omdat het grootste deel van zijn groep nog geen snoep mocht. En op zijn nieuwe groep hebben we rozijntjes uitgedeeld. En voor de oude en nieuwe leidsters een paar zakken spekjes, om in de eetruimte op te snoepen..

Webkim, is thomas alweer bijna een jaar? Dat 1e jaar gaat zo snel voorbij.. En ik verklap je nu dat het 2e ook best vlotjes gaat
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:18:20 #198
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_66408168
Oeh, die treintjes zijn leuk! Nou, ik ben dan toch al met verlof dus dan heb ik tijd genoeg om zoiets te knutselen.
En ik vind een zelf geschilderd bloempotje ook wel lief, ja. Anna is een waarlijk koningin met de kwast, dus die mag zich lekker uitleven!
pi_66408683
of een steen met de tekst

"mijn is juf is steengoed"

"mijn juf is keigaaf "

hahahahahaa
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:07:33 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_66409949
ik ben zo blij dat Ruben gewoon vier jaar in dezelfde groep zit. Niet elke keer opnieuw weer moeten wennen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')