ik vinnut ook cool, drom een schaamteloze tvp!quote:Op donderdag 12 februari 2009 00:50 schreef vaagsel het volgende:
Ben ik de enige die het mooi vindt dat een 17 jarige scholier zoekt naar juridische middelen om dit aan te vechten?
Supermooi toch als hij deze week het kantoor van de rector binnenwalst met het wetboek onder zijn arm om zijn mobiel terug te eisen? Mooi staaltje "zelfstandig leren" wat het VWO zijn leerlingen toch aan probeert te leren..
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 12 februari 2009 00:50 schreef vaagsel het volgende:
Ben ik de enige die het mooi vindt dat een 17 jarige scholier zoekt naar juridische middelen om dit aan te vechten?
Supermooi toch als hij deze week het kantoor van de rector binnenwalst met het wetboek onder zijn arm om zijn mobiel terug te eisen? Mooi staaltje "zelfstandig leren" wat het VWO zijn leerlingen toch aan probeert te leren..
Die afspraak hebben we met zijn allen gemaakt en gemaakte afspraken kom je na. Kennelijk vind jij dat vreemd.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:44 schreef iBolt het volgende:
@hierboven je moet wel geschift zijn een taart te gaan kopen dan...
quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:45 schreef GlowMouse het volgende:
Art. 5:2 BW, de revindicatie:
[..]
De vraag is dus of de school recht heeft op het houden van de gsm. En dat staat hier te lezen:
[..]
Bij een eerste overtreding lijkt het me disproportioneel om een gsm langer dan een dag vast te houden. De vraag is hoe je je recht gaat halen.
Kennelijk begrijp je het niet. Daar kan ik niks aan veranderen, maar een poging:quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:30 schreef iBolt het volgende:
de ov raad schrijft niet de wet voor dame
Oeh, goed dat je het zegt! Even declareren!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
6 dagen je telefoon kwijt![]()
Lijkt me dat iemand toch verantwoordelijk is voor die zes dagen loze abonnementskosten.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:10 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Heb vandaag m'n telefoon teruggekregen en ben over de juridische kant van dit verhaal begonnen. Ze zei dat ze de telefoon niet toeëigenen maar alleen tijdelijk voor jou in bewaring nemen, de telefoon blijft dus van jou.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:13 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Oeh, goed dat je het zegt! Even declareren!
Dat is je post ook aan te zien jaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:52 schreef kweek89 het volgende:
mijn hemel, ik heb mijn hele middelbare school door gebelt en gesmst tijdens de les...
En de keerzijde is nog fraaier, als een dief niet bereid is afstand te doen van het gestolene, kun je vooralsnog fluiten naar je eigendomquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:15 schreef Roy_T het volgende:Mooi verweer voor iedere dief: "ik hield het alleen in bewaring, het is feitelijk nog eigendom van het slachtoffer"
In bewaring nemen moet echt wel met jouw toestemming. En dat is een discutabel punt. Want je bent er ter plekke niet mee akkoord gegaan...maar doordat je er op school zit ga je wellicht wel akkoord met het HR, waar dat in staat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:10 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Hoi!
Heb vandaag m'n telefoon teruggekregen en ben over de juridische kant van dit verhaal begonnen. Ze zei dat ze de telefoon niet toeëigenen maar alleen tijdelijk voor jou in bewaring nemen, de telefoon blijft dus van jou. Beetje scheve redenering als je het mij vraagt maargoed, TS is weer mobiel.
En dan zegt hij nee, en dan?quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:09 schreef Synthesist het volgende:
Je bent gewoon een bange loser als je bezit afstaat. Ga naar die docent en zeg dat je hem binnen 5 minuten terug wilt hebben.
Volgende keer maar gelijk aangifte doen van diefstal dan maar. Met de smeris aan je zijde had je het toestel al lang terug gehad.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:10 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Hoi!
Heb vandaag m'n telefoon teruggekregen en ben over de juridische kant van dit verhaal begonnen. Ze zei dat ze de telefoon niet toeëigenen maar alleen tijdelijk voor jou in bewaring nemen, de telefoon blijft dus van jou. Beetje scheve redenering als je het mij vraagt maargoed, TS is weer mobiel.
Dus conciërges en schoonmakers zijn 'lage'-werkers die vernederend werk doen?quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:46 schreef KoekjesTwister het volgende:
Mocht ik ooit kinderen krijgen, dan wil ik niet dat deze corvee moeten doen. Daar heb je conciërges en schoonmakers voor. Het is een lage en vernederende straf.
Als straf laten ze je iets doen waardoor je ervan leert. Hoe erger hoe meer je er van leert.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:05 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dus conciërges en schoonmakers zijn 'lage'-werkers die vernederend werk doen?
Jij bent echt te zielig
Topic kan op slot TS kan voorlopig niet reagerenquote:Een docente van het Da Vinci College in Roosendaal is vrijdag door een 15-jarige vmbo-leerling zodanig mishandeld dat ze met een gebroken jukbeen in het ziekenhuis is opgenomen.
De vrouw had de jongen tot de orde geroepen nadat hij in een kwade bui in de klas was gekomen. De jongen reageerde zich daarna af op de docente. De directeur van de school heeft vandaag een bericht hierover in het regionale dagblad BN/De Stem bevestigd.
De vrouw moest met een ambulance naar het ziekenhuis en is gisteren geopereerd. De jongen was mogelijk boos omdat een andere docent zijn mobiele telefoon had ingenomen. De school meldde het voorval bij de politie. De docente heeft nog geen aangifte gedaan. De betreffende leerling is geschorst.
Ik wilde die link ook net postenquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:32 schreef Arnold_fan het volgende:
Leerling slaat docente ziekenhuis in
[..]
Topic kan op slot TS kan voorlopig niet reageren
en ik ookquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik wilde die link ook net posten
http://www.ad.nl/binnenla(...)e_ziekenhuis_in.html
ik nietquote:
quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:35 schreef B.E.D het volgende:
Dit is pure diefstal!
(waarom heb je je telefoon ook afgegeven?)
En wat als je morgen ziet dat er in het park iemand verkracht wordt, of dat je voor je eigen ogen een ongeval ziet gebeuren waarbij direct 112 bellen van levensbelang is???!!!!!
DAN KUN JE NIET DE ALARMDIENSTEN ALARMEREN.
Dus in principe is die leraar een potentiële moordenaar.
Zeg hem dat maar.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:35 schreef B.E.D het volgende:
Dit is pure diefstal!
(waarom heb je je telefoon ook afgegeven?)
En wat als je morgen ziet dat er in het park iemand verkracht wordt, of dat je voor je eigen ogen een ongeval ziet gebeuren waarbij direct 112 bellen van levensbelang is???!!!!!
DAN KUN JE NIET DE ALARMDIENSTEN ALARMEREN.
Dus in principe is die leraar een potentiële moordenaar.
Zeg hem dat maar.
Je zou het denken ja, maar gelukkig is ons sneeuwvlokje nog zo onbezoedeld als wat, hij doet havo en geen vmbo.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:32 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Topic kan op slot TS kan voorlopig niet reageren
Precies!quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:52 schreef Modus het volgende:
Serieus.. Waarvoor moet je als 17-jarige bereikbaar zijn op school waarvoor de receptie niet gebeld kan worden. Echt.
!
quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:37 schreef Copycat het volgende:
Ik moest ook direct aan dit topic denken.
Nee hoor, de school heeft hem niet toegeëigend, maar houd het tijdelijk onder zich. Ze hebben ook helemaal niet de intentie het toe te eigenen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar die regels mogen niet tegen de wet indruisen. De telefoon is bezit van TS en de school heeft zich nu het bezit van TS toegeëigend. Ik heb niet het idee dat er een wettelijke grond voor is. Ik snap de maatregel van de school wel, maar volgens mij slaan ze juridisch gezien de plank volstrekt mis.
Die link hadden we pas 10 keer of zoquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
TS is opgepakt:
Er zijn genoeg minder vernederende straffen dan in zicht van al je vriendjes met een grijper pakjes Yoghi uit de bosjes te moeten vissen. Denk aan het terugzetten van ingeleverde boeken bij de mediatheek, het rechtzetten van tafels en stoelen in de lokalen, het wissen van alle borden in de school, het systeembeheer helpen door te kijken of alle computers nog wel goed werken, er zijn zat klusjes rondom de school die niet vernederend zijn, maar wel als straf kunnen functioneren.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:43 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Als straf laten ze je iets doen waardoor je ervan leert. Hoe erger hoe meer je er van leert.
Denk je dan dat ze je een topbaan laten overnemen als je straf hebt? Dan lieten ze je wel een uurtje directeur spelen.
Dusjah: concierge is laag en vernederend werk. Volgens strafrechtelijk inzicht.
Ik weet niet of jullie het al wisten maareh..quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die link hadden we pas 10 keer of zo
quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:38 schreef olmjanus het volgende:
Sowieso heeft elke zichzelf respecterende middelbare school een klachtenafhandeling die officieel is opgesteld/erkend en je zou je dus daar op kunnen beroepen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |