abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66064552
De straf wat je hebt gekregen is dat van die leraar of van de directeur/directie?
pi_66127840
Ok ik heb helemaal geen verstand van dit soort zaken, maar ik ga toch proberen mijn visie op dit geheel te geven, als het grote onzin is dan hoor ik het graag:

Volgens mij is hier van essentieel belang of in de schoolregelementen specifiek de sanctie (het in beslag nemen van de telefoon voor de periode van 1 week) voor dit zulk wangedrag staat vermeld. Indien dit zo is, dan wist TS dit van tevoren en moet hij niet gaan lopen miepen.

Indien dit echter niet zo is, dan kan hij inderdaad een beroep doen op het feit dat de straf buitenproportioneel is en zijn telefoon terug eisen.
pi_66128207
Wat heeft sneeuwvlok vandaag ondernomen om zijn gsm terug te krijgen?
pi_66134618
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:50 schreef vaagsel het volgende:
Ben ik de enige die het mooi vindt dat een 17 jarige scholier zoekt naar juridische middelen om dit aan te vechten?

Supermooi toch als hij deze week het kantoor van de rector binnenwalst met het wetboek onder zijn arm om zijn mobiel terug te eisen? Mooi staaltje "zelfstandig leren" wat het VWO zijn leerlingen toch aan probeert te leren..
ik vinnut ook cool, drom een schaamteloze tvp!
  maandag 16 februari 2009 @ 21:41:21 #105
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_66137703
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 00:50 schreef vaagsel het volgende:
Ben ik de enige die het mooi vindt dat een 17 jarige scholier zoekt naar juridische middelen om dit aan te vechten?

Supermooi toch als hij deze week het kantoor van de rector binnenwalst met het wetboek onder zijn arm om zijn mobiel terug te eisen? Mooi staaltje "zelfstandig leren" wat het VWO zijn leerlingen toch aan probeert te leren..
Helemaal mee eens.

In dit geval gaat het om wederrechtelijke toe-eigening en derhalve niet toegestaan. Echter, wil je je gelijk halen?
pi_66138483
Hier moeten studenten de hele klas op taart trakteren als een mobieltje afgaat, de hele klas gaat juichen als er 1tje overgaat. Aangezien je gemiddeld 20 studenten in 1 klas hebt ben je al snel wat geld kwijt aan taart.

Vind dit trouwens een betere manier om het op te lossen dan af te pakken voor bepaalde tijd.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66144103
In principe is dit gewoon volgens de wet diefstal. Enigste wat de docent had kunnen doen is je de les uitsturen of je gewoon wat strafregels laten schrijven echter het afpakken van persoonlijke eigendommen helaas niet.

Wat mensen hier ook lopen te kakelen over dat de TS akkoord gaat met de schoolregels is ook dikke bullshit want dan ga ik eens een reglement maken in me huis dat iedereen die mijn huis binnenkomt mag martelen

@hierboven je moet wel geschift zijn een taart te gaan kopen dan...
pi_66151534
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:44 schreef iBolt het volgende:
@hierboven je moet wel geschift zijn een taart te gaan kopen dan...
Die afspraak hebben we met zijn allen gemaakt en gemaakte afspraken kom je na. Kennelijk vind jij dat vreemd.

Daarnaast kan jij het vinden dat het diefstal is, maar kennelijk heb je deze post gemist bij het teruglezen:
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:45 schreef GlowMouse het volgende:
Art. 5:2 BW, de revindicatie:
[..]

De vraag is dus of de school recht heeft op het houden van de gsm. En dat staat hier te lezen:
[..]

Bij een eerste overtreding lijkt het me disproportioneel om een gsm langer dan een dag vast te houden. De vraag is hoe je je recht gaat halen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Kahlen op 17-02-2009 10:52:52 ]
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66153054
de ov raad schrijft niet de wet voor dame
pi_66153744
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:30 schreef iBolt het volgende:
de ov raad schrijft niet de wet voor dame
Kennelijk begrijp je het niet. Daar kan ik niks aan veranderen, maar een poging:

neem eens een ander voorbeeld voor jezelf (bijv. het verbod te eten in een computerlokaal of het maken van huiswerk voordat je naar de les gaat) en bekijk het eens van die kant. Misschien begrijp je het dan dat een school ook regels heeft waarop sancties staan?
pi_66153841
mijn hemel, ik heb mijn hele middelbare school door gebelt en gesmst tijdens de les...ja leraren dreigde er wel is mee(nooit bij mij overigens), en soms was je hem een lesje kwijt(mijzelf ook nooit gebeurt) sommige leraren zijn echt overspannen en ik vind dit ook een beetje een overspannen reactie, een les je mobiel kwijt zijn is lang genoeg wat mij betreft.
you might aswell do the white line
pi_66155825
TS reageert niet meer, dus waarom nog doorgaan in dit topic?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:10:31 #113
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_66163328
Hoi!

Heb vandaag m'n telefoon teruggekregen en ben over de juridische kant van dit verhaal begonnen. Ze zei dat ze de telefoon niet toeëigenen maar alleen tijdelijk voor jou in bewaring nemen, de telefoon blijft dus van jou. Beetje scheve redenering als je het mij vraagt maargoed, TS is weer mobiel.
pi_66163380
6 dagen je telefoon kwijt

Lijkt me dat iemand toch verantwoordelijk is voor die zes dagen loze abonnementskosten.
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:13:01 #115
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_66163421
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
6 dagen je telefoon kwijt

Lijkt me dat iemand toch verantwoordelijk is voor die zes dagen loze abonnementskosten.
Oeh, goed dat je het zegt! Even declareren!
pi_66163502
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:10 schreef Sneeuwvlok het volgende:

Heb vandaag m'n telefoon teruggekregen en ben over de juridische kant van dit verhaal begonnen. Ze zei dat ze de telefoon niet toeëigenen maar alleen tijdelijk voor jou in bewaring nemen, de telefoon blijft dus van jou.
Mooi verweer voor iedere dief: "ik hield het alleen in bewaring, het is feitelijk nog eigendom van het slachtoffer"
pi_66163821
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:13 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Oeh, goed dat je het zegt! Even declareren!
pi_66164997
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:52 schreef kweek89 het volgende:
mijn hemel, ik heb mijn hele middelbare school door gebelt en gesmst tijdens de les...
Dat is je post ook aan te zien ja
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_66165069
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:15 schreef Roy_T het volgende:
Mooi verweer voor iedere dief: "ik hield het alleen in bewaring, het is feitelijk nog eigendom van het slachtoffer"
En de keerzijde is nog fraaier, als een dief niet bereid is afstand te doen van het gestolene, kun je vooralsnog fluiten naar je eigendom
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_66174659
verzin gewoon iets dat je hem nodig hebt voor je werk ofz, werkt gegarandeerd
"Iedereen heeft zo z'n positieve en negatieve pluspunten."
pi_66183857
Topic vol gezeur over wat nu te doen blablabla.

Je bent gewoon een bange loser als je bezit afstaat. Ga naar die docent en zeg dat je hem binnen 5 minuten terug wilt hebben.

opgelost
  woensdag 18 februari 2009 @ 01:12:31 #122
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66183898
quote:
Hoi!

Heb vandaag m'n telefoon teruggekregen en ben over de juridische kant van dit verhaal begonnen. Ze zei dat ze de telefoon niet toeëigenen maar alleen tijdelijk voor jou in bewaring nemen, de telefoon blijft dus van jou. Beetje scheve redenering als je het mij vraagt maargoed, TS is weer mobiel.
In bewaring nemen moet echt wel met jouw toestemming. En dat is een discutabel punt. Want je bent er ter plekke niet mee akkoord gegaan...maar doordat je er op school zit ga je wellicht wel akkoord met het HR, waar dat in staat.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_66184439
Een leuke zijtak - Is verplicht corvee (als straf) ook niet juridisch aan te vechten? Vrijheidsberoving? Kinderarbeid? ARBO wetgeving? De bijbaan grens van 13/15 jaar? Onbetaalde arbeid? Zwartwerken? Ik zie tal van mogelijkheden.

Mocht ik ooit kinderen krijgen, dan wil ik niet dat deze corvee moeten doen. Daar heb je conciërges en schoonmakers voor. Het is een lage en vernederende straf.
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
  woensdag 18 februari 2009 @ 08:15:53 #124
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_66186648
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 01:09 schreef Synthesist het volgende:
Je bent gewoon een bange loser als je bezit afstaat. Ga naar die docent en zeg dat je hem binnen 5 minuten terug wilt hebben.
En dan zegt hij nee, en dan?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 18 februari 2009 @ 08:22:22 #125
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66186706
quote:
Hoi!

Volgende keer maar gelijk aangifte doen van diefstal dan maar. Met de smeris aan je zijde had je het toestel al lang terug gehad.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_66187365
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 01:46 schreef KoekjesTwister het volgende:
Mocht ik ooit kinderen krijgen, dan wil ik niet dat deze corvee moeten doen. Daar heb je conciërges en schoonmakers voor. Het is een lage en vernederende straf.
Dus conciërges en schoonmakers zijn 'lage'-werkers die vernederend werk doen?

Jij bent echt te zielig
  woensdag 18 februari 2009 @ 10:43:04 #127
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_66190133
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:05 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dus conciërges en schoonmakers zijn 'lage'-werkers die vernederend werk doen?

Jij bent echt te zielig
Als straf laten ze je iets doen waardoor je ervan leert. Hoe erger hoe meer je er van leert.
Denk je dan dat ze je een topbaan laten overnemen als je straf hebt? Dan lieten ze je wel een uurtje directeur spelen.
Dusjah: concierge is laag en vernederend werk. Volgens strafrechtelijk inzicht.
  woensdag 18 februari 2009 @ 10:43:44 #128
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_66190158
Foutje
pi_66191785
Het niveau zak hier weer... in iedergeval niet WGR waardig dit topic.
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:55:16 #130
52034 U
bevindt zich hier
pi_66192802
Oei (lees vooral de eennalaatste alinea) : http://www.nu.nl/algemeen(...)e-ziekenhuis-in.html
Wat zegt U?
pi_66193050
Haha, hoorde het net op de radio.
Dacht gelijk aan dit topic.
pi_66193898
Leerling slaat docente ziekenhuis in
quote:
Een docente van het Da Vinci College in Roosendaal is vrijdag door een 15-jarige vmbo-leerling zodanig mishandeld dat ze met een gebroken jukbeen in het ziekenhuis is opgenomen.

De vrouw had de jongen tot de orde geroepen nadat hij in een kwade bui in de klas was gekomen. De jongen reageerde zich daarna af op de docente. De directeur van de school heeft vandaag een bericht hierover in het regionale dagblad BN/De Stem bevestigd.

De vrouw moest met een ambulance naar het ziekenhuis en is gisteren geopereerd. De jongen was mogelijk boos omdat een andere docent zijn mobiele telefoon had ingenomen. De school meldde het voorval bij de politie. De docente heeft nog geen aangifte gedaan. De betreffende leerling is geschorst.
Topic kan op slot TS kan voorlopig niet reageren
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:35:01 #133
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66193965
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:32 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]

Ik wilde die link ook net posten

http://www.ad.nl/binnenla(...)e_ziekenhuis_in.html
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66194006
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik wilde die link ook net posten

http://www.ad.nl/binnenla(...)e_ziekenhuis_in.html
en ik ook
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:37:30 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66194025
Ik moest ook direct aan dit topic denken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_66194127
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:36 schreef Babbelzz het volgende:
en ik ook
ik niet
.
pi_66194148
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:35 schreef B.E.D het volgende:
Dit is pure diefstal!
(waarom heb je je telefoon ook afgegeven?)
En wat als je morgen ziet dat er in het park iemand verkracht wordt, of dat je voor je eigen ogen een ongeval ziet gebeuren waarbij direct 112 bellen van levensbelang is???!!!!!
DAN KUN JE NIET DE ALARMDIENSTEN ALARMEREN.

Dus in principe is die leraar een potentiële moordenaar.
Zeg hem dat maar.

JUMP
pi_66194436
Serieus. . Waarvoor moet je als 17-jarige bereikbaar zijn op school waarvoor de receptie niet gebeld kan worden. Echt. !
pi_66194815
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:35 schreef B.E.D het volgende:
Dit is pure diefstal!
(waarom heb je je telefoon ook afgegeven?)
En wat als je morgen ziet dat er in het park iemand verkracht wordt, of dat je voor je eigen ogen een ongeval ziet gebeuren waarbij direct 112 bellen van levensbelang is???!!!!!
DAN KUN JE NIET DE ALARMDIENSTEN ALARMEREN.

Dus in principe is die leraar een potentiële moordenaar.
Zeg hem dat maar.
nu zijn alle mensen die geen mobiel hebben potentiele moordenaars

Oh wacht, iedereen al is een potentiele moordenaar .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 18 februari 2009 @ 13:06:30 #140
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_66194868
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:32 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]

Je zou het denken ja, maar gelukkig is ons sneeuwvlokje nog zo onbezoedeld als wat, hij doet havo en geen vmbo. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_66195037
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:52 schreef Modus het volgende:
Serieus. . Waarvoor moet je als 17-jarige bereikbaar zijn op school waarvoor de receptie niet gebeld kan worden. Echt. !
Precies!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 18 februari 2009 @ 13:19:03 #142
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66195280
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:37 schreef Copycat het volgende:
Ik moest ook direct aan dit topic denken.
guilty
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_66195775
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 18 februari 2009 @ 13:38:30 #144
201453 olmjanus
Blaaaahh... Appelsap!
pi_66196071
Sowieso heeft elke zichzelf respecterende middelbare school een klachtenafhandeling die officieel is opgesteld/erkend en je zou je dus daar op kunnen beroepen.
"Lord protect me from my friends, for I can deal with my enemies." - Voltaire
pi_66196552
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 21:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar die regels mogen niet tegen de wet indruisen. De telefoon is bezit van TS en de school heeft zich nu het bezit van TS toegeëigend. Ik heb niet het idee dat er een wettelijke grond voor is. Ik snap de maatregel van de school wel, maar volgens mij slaan ze juridisch gezien de plank volstrekt mis.
Nee hoor, de school heeft hem niet toegeëigend, maar houd het tijdelijk onder zich. Ze hebben ook helemaal niet de intentie het toe te eigenen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:12:31 #147
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66197403
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
TS is opgepakt:
Die link hadden we pas 10 keer of zo
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66197797
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:43 schreef Angeliquetje het volgende:

[..]

Als straf laten ze je iets doen waardoor je ervan leert. Hoe erger hoe meer je er van leert.
Denk je dan dat ze je een topbaan laten overnemen als je straf hebt? Dan lieten ze je wel een uurtje directeur spelen.
Dusjah: concierge is laag en vernederend werk. Volgens strafrechtelijk inzicht.
Er zijn genoeg minder vernederende straffen dan in zicht van al je vriendjes met een grijper pakjes Yoghi uit de bosjes te moeten vissen. Denk aan het terugzetten van ingeleverde boeken bij de mediatheek, het rechtzetten van tafels en stoelen in de lokalen, het wissen van alle borden in de school, het systeembeheer helpen door te kijken of alle computers nog wel goed werken, er zijn zat klusjes rondom de school die niet vernederend zijn, maar wel als straf kunnen functioneren.
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
  Redactie Games woensdag 18 februari 2009 @ 14:21:47 #149
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_66197807
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die link hadden we pas 10 keer of zo
Ik weet niet of jullie het al wisten maareh..

VMBO-leerling slaat lerares gebroken jukbeen
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_66197915
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:38 schreef olmjanus het volgende:
Sowieso heeft elke zichzelf respecterende middelbare school een klachtenafhandeling die officieel is opgesteld/erkend en je zou je dus daar op kunnen beroepen.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')