Ja!!! Als nog langer wacht kosten ze 3 keer nop.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:37 schreef TeringHenkie het volgende:
Calls juni kopen jongens, ze kosten nop.
Die gaat er wel onder , altijd zo in the new presidents yearquote:Op donderdag 12 februari 2009 16:17 schreef pberends het volgende:
De Down is nog maar 200 punten verwijderd van het dieptepunt in november. S&P moet nog 65 punten (=8%).
Dat kan. Je hebt altijd een zogenaamde margin waarop je kunt lenen. Ik schrijf meestal een far in the money put en koop van het geld hetzelfde aandeel. Dan heb je een leverage van 2x en betaal je geen rente.quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:59 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Dan leen je bij je broker op de waarde van je bestaande aandelenportefeuille?
Maar als je bijvoorbeeld 10 puts schrijft en 1000 aandelen koopt, kun je dus die aandelen op een (sub)top meteen verkopen, die zijn 100% liquide. Zo borg je de winst. Met het geld kun je dan eventueel de aandelen betalen als de puts uitgeoefend worden. Het aandeel is waard wat het waard is. Puts houden altijd veel verwachtingswaarde en dalen veel minder in waarde wanneer ze dichterbij de uitoefenprijs komen.quote:
Tja, begrijp het gedeeltelijk, maar dit is te ingewikkeld voor mij.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kan. Je hebt altijd een zogenaamde margin waarop je kunt lenen. Ik schrijf meestal een far in the money put en koop van het geld hetzelfde aandeel. Dan heb je een leverage van 2x en betaal je geen rente.
Ja de mensen die ook al belegden in 1930 weten hoe je het spel moet spelen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:28 schreef Gremen het volgende:
Hier komen de ervaren beleggers naar boven
Wat is daar gebeurd?quote:
Als je voor 100.000 euro aan aandelen hebt mag je nog 40.000 in de min staan. Daar kun je ook aandelen van kopen! Je betaalt uiteraard wel rente over die 40K, maar als de aandelen sneller stijgen dan maakt dat niet zoveel uit.quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:39 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Tja, begrijp het gedeeltelijk, maar dit is te ingewikkeld voor mij.
wtfquote:
Aegon komt toch volgende week dinsdag al met vervroegde cijfers... olifantje heeft er vast vertrouwen inquote:
quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
we komen in de buurt jongens!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |