abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65925400
quote:
Woning architect uitzetcentrum beklad

Een actiegroep die zich Betonrot noemt, heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor het bekladden van een woning in Rotterdam-Hillegersberg. Het gaat om het woonhuis van de architect van het nieuwe uitzetcentrum op Rotterdam Airport.
Op een muur van het huis is met rode verf de tekst "Stop DC16" geschreven. Dat is het consortium van Strukton, Ballast Nedam, EGM Architecten, Smits van Burgst en ISS dat het nieuwe centrum gaat bouwen.

De actiegroep zegt in een e-mail aan de architect dat de actie ook een waarschuwing is voor alle andere medewerkers en bedrijven, die betrokken zijn bij het uitzetcentrum.

De architect heeft aangifte gedaan van het bekladden van zijn woning.
Bron:www.rijnmond.nl

Dit topic is onderdeel van de reeks:
Links-extremisten plegen aanslag NYSE Euronext commissaris
Dierenactivisten kalken verkeerde huis onder
Links-extremisten bedreigen politieagente
Links-extremisten saboteren TGV
etc etc.
Het wordt tijd dat maatregelen worden genomen tegen deze initimiderende en bedreigende "actievoerders"; de politiek moet dit soort uitwassen met harde hand de kop indrukken omdat dits oort lui een rechtstreekse bedreiging zijn voor de democratie en vrijheid in ons land.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:14:21 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_65925468
Ik lees nergens dat het om een linkse, laat staan extreem linkse groep gaat. Beetje jaren 70 houding, he?

[ Bericht 23% gewijzigd door paddy op 13-02-2009 17:14:55 ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_65925552
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik lees nergens dat het om een linkse, laat staan extreem linkse groep gaat. Beetje jaren 70 houding, he? Je checkt zeker ook elke avond of er linksen onder je bed liggen?

[ Bericht 13% gewijzigd door paddy op 13-02-2009 17:15:21 ]
pi_65925624
quote:
Ik lees nergens dat het om een linkse, laat staan extreem linkse groep gaat. Beetje jaren 70 houding, he?
Het zal inderdaad eerder gaan om de NVU die opkomt voor de belangen van uitgezette mensen.

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 13-02-2009 17:15:38 ]
pi_65925648
Doodknuppelen en opsluiten bij extreem rechts.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:19:11 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_65925652
quote:
ROTTERDAM, 10 FEB 09 – Een Rotterdamse architect constateerde maandagochtend dat de voorgevel van zijn woning en de lak van zijn auto met rode verf waren besmeurd. Een actiegroep wil dat de man niet langer meewerkt aan de nieuwbouw van detentiecentrum Zestienhoven.

In een dreigmail aan de ontwerper meldt de actiegroep 'Betonrot' dat 'het consortium DC16 het ontwerp en de bouw van het detentiecentrum Rotterdam Airport direkt moet staken…' DC16 staat voor een samenwerkingsverband van Ballast Nedam, Strukton, EGM Architecten, ISS Facility Services en Smits van Burgst.

De bedreigde architect is werkzaam voor EGM Architecten, gevestigd in Dordrecht en Rotterdam. Hij zou de bekladding en de dreigmail te danken hebben aan het 'ontwerp van het nieuwe detentiecentrum Zestienhoven en je eerdere bijdragen aan het penitentiair industrieel complex. Je bent gewaarschuwd', meldt de actiegroep.

De waarschuwing zou ook zijn bedoeld 'voor alle andere medewerkers en bedrijven van DC16. Stoppen jullie met je te verrijken aan de barbaarse migratiepolitiek van Fort Europa!', zo eindigt de actiegroep. Op de voorgevel van de woning werd tevens de leus 'Stop DC16' achtergelaten. EGM Architecten zou eveneens betrokken zijn bij de uitbreiding van Kamp Zeist.

Het consortium DC16 werkt aan nieuwbouw voor detentiecentrum Zestienhoven, op de luchthaven Airport Rotterdam. Detentiecentrum Rotterdam is de eerste justitiële inrichting in Nederland die door middel van publiek-private samenwerking (PPS) wordt aanbesteed. Met 320 cellen kan het plaats bieden aan 576 gedetineerden. Op de site Vrijheid van Beweging wordt opgeroepen EGM een protestmail te sturen.

EGM Architecten is al vaker doelwit geweest van actievoerders, die zich hebben gesolidariseerd met opgesloten illegalen. Zo werd september vorig jaar op de stoep van het architectenbureau in Rotterdam een theaterstukje opgevoerd. Werkgroep Stop Deportaties leverde 'oefen-illegalen' af bij EGM, die het bedrijf 'goed kan gebruiken om de ontwerpen voor twee nieuwe vluchtelingengevangenissen uit te testen.'

Maart 2007 besmeurde de actiegroep 'Geen bloed aan mijn handen' het kantoor van EGM in Dordrecht met rode verf. Dezelfde nacht werden ook de gevels van Van Wijnen in Baarn en Dura Vermeer in Houten beklad. Op dat moment dongen deze bedrijven mee naar betrokkenheid bij de nieuwbouw van Zestienhoven.
http://www.ravagedigitaal(...)08/nws.php~mainFrame
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_65925937
dit is enkel een poging om linksen in een kwaad daglicht te stellen.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:26:50 #8
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65925957
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:26 schreef Meki het volgende:

Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:27:12 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_65925974
quote:
Door links-extremistische activisten.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_65926002
quote:

Jij blijft lachwekkend.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:29:15 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_65926070
Stukje van de dreigtekst:

Bron: RTV Rijnmond.
pi_65926205
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:12 schreef buachaille het volgende:

[..]

Bron:www.rijnmond.nl

Dit topic is onderdeel van de reeks:
Links-extremisten plegen aanslag NYSE Euronext commissaris
Links-extremisten bedreigen politieagente
Links-extremisten saboteren TGV
etc etc.
Het wordt tijd dat maatregelen worden genomen tegen deze initimiderende en bedreigende "actievoerders"; de politiek moet dit soort uitwassen met harde hand de kop indrukken omdat dits oort lui een rechtstreekse bedreiging zijn voor de democratie en vrijheid in ons land.
Inderdaad. Keihard aanpakken en straffen dat tuig. Er zijn genoeg andere manieren om te demonstreren en een mening te laten horen, maar zij vernielen en bedreigen andere burgers en bedrijven.
pi_65926256
bij de linkse mensjes heiligt het doel altijd de middelen...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:35:22 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_65926322
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:32 schreef rutger05 het volgende:
Inderdaad. Keihard aanpakken en straffen dat tuig. Er zijn genoeg andere manieren om te demonstreren en een mening te laten horen, maar zij vernielen en bedreigen andere burgers en bedrijven.
pi_65926373
Het taalgebruik komt vaag Vlaams over, t zal me niet verbazen als enkele Vlamingen een vriendendienst bewezen hebben aan Nederlands activisten. Temeer daar dit de opsporing bemoeilijkt en wel duidelijk is dat dit soort akties redelijk doordacht zijn. In ieder geval dusdaning doordacht dat ze die knurften bij de nederlandse opsporingsdiensten met gemak op de tuin leiden.
pi_65926544
quote:
EGM Architecten is al vaker doelwit geweest van actievoerders, die zich hebben gesolidariseerd met opgesloten illegalen.
Samen opsluiten met die illegalen in dat nieuwe uitzetcentrum. Als dat geen ultieme solidariteit is weet ik het ook niet meer daarnaast heeft de samenleving geen last meer van dit tuig. Win win situatie.
pi_65926822
quote:
Door zichzelf, goedzo.
pi_65926917
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:41 schreef MrX1982 het volgende:

Samen opsluiten met die illegalen in dat nieuwe uitzetcentrum. Als dat geen ultieme solidariteit is weet ik het ook niet meer daarnaast heeft de samenleving geen last meer van dit tuig. Win win situatie.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat opsluiting van illegalen in uitzetcentra een afschuwelijk (maar meestal noodzakelijk) kwaad is. Voor veel mensen vergaat de wereld als ze terug moeten naar het land van herkomst. Mochten er mensen zijn die daar tegen protesteren dan is dat uitstekend, hetzelfde geldt voor organisaties die de illegalen helpen. Maar als je iets wilt veranderen ga dan mensen proberen van je gelijk te overtuigen, anti-democratische middelen zoals wederom in deze zaak moeten echt keihard aangepakt worden.
pi_65927090
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:50 schreef buachaille het volgende:

[..]

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat opsluiting van illegalen in uitzetcentra een afschuwelijk (maar meestal noodzakelijk) kwaad is. Voor veel mensen vergaat de wereld als ze terug moeten naar het land van herkomst. Mochten er mensen zijn die daar tegen protesteren dan is dat uitstekend, hetzelfde geldt voor organisaties die de illegalen helpen. Maar als je iets wilt veranderen ga dan mensen proberen van je gelijk te overtuigen, anti-democratische middelen zoals wederom in deze zaak moeten echt keihard aangepakt worden.
Je kunt niet de hele wereld opvangen. Je moet als land dus grenzen stellen aan wie je binnenlaat en wie niet. Dat het vervelend is kan ik me ook voorstellen maar er zijn wel meer vervelende dingen.

Als je illegalen wilt helpen is dit inderdaad een merkwaardige manier om dat te doen. Veel sympathie wek je er niet mee op.
pi_65929703
quote:
Ik lees nergens dat het om een linkse, laat staan extreem linkse groep gaat. Beetje jaren 70 houding, he? Je checkt zeker ook elke avond of er linksen onder je bed liggen?
Natuurlijk, rechts verzet zich tegen een uitzetcentrum.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  Redactie Frontpage donderdag 12 februari 2009 @ 09:29:55 #21
38148 crew  Innisdemon
pi_65975865
Langharig werkschuw tuig !
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_65981265
quote:
Inderdaad. Ik heb hier een heel mooi filmpje van waarin je overduidelijk ziet dat het Amerika is geweest.
Opzetje van de FBI en CIA.. zonder twijfel.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:22:40 #23
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65987728
quote:
Dasvidanja
pi_65993689
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:33 schreef qonmann het volgende:
bij de linkse mensjes heiligt het doel altijd de middelen...

Deze actiegroep is uiteraard representatief voor alle links georienteerden in Nederland
Krekker is de bom!
pi_65994840
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:53 schreef KreKkeR het volgende:

Deze actiegroep is uiteraard representatief voor alle links georienteerden in Nederland
Deze actiegroep is duidelijk een uitwas van een wijd verspreidde ziekte binnen links. Zie je op Fok! ook, als je links met argumenten bestookt dan gaan ze met modder gooien en op de man spelen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:43:25 #26
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65995191
Wat een ultiem sneue actie. Het vervelende voor die architect (en anderen) is ook dat je nooit zeker weet hoe ver zo'n groepje wil gaan. Helemaal als ze bij je huis bezig zijn geweest terwijl jij aan het slapen was, moet dat een angstig gevoel geven

Het is gewoon intimideren en angst zaaien onder 'normale mensen' om zo democratisch genomen besluiten te beinvloeden. Een krachtdadige aanpak lijkt me dus wel gewenst ja, al is het delict zelf niet erg zwaar.

Tevens jammer dat TS er weer een dom topic van maakt door dit aan 'de linksen' toe te schrijven
pi_65995486
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:43 schreef Hephaistos. het volgende:

Tevens jammer dat TS er weer een dom topic van maakt door dit aan 'de linksen' toe te schrijven
Bedankt voor 't compliment. Maar bij het schrijven de de TS kwamen er spontaan beelden bij me op van zich met "Roel de Boer", "Koen Wouters" en "Janne Sanders" noemende personen uit Amsterdam met een "palestijnensjaaltje" om hun nek, een fiets gespoten in een rare kleur en een knopje door hun neus.
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:59:35 #28
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65995625
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:54 schreef buachaille het volgende:

[..]

Bedankt voor 't compliment. Maar bij het schrijven de de TS kwamen er spontaan beelden bij me op van zich met "Roel de Boer", "Koen Wouters" en "Janne Sanders" noemende personen uit Amsterdam met een "palestijnensjaaltje" om hun nek, een fiets gespoten in een rare kleur en een knopje door hun neus.
Oh, er zullen ongetwijfeld dat soort figuren achter zitten, het is alleen wat dom om die dan representant te maken van Links Nederland (wat dat dan ook moge zijn).

Ik vind de NVU ook een clubje debielen, maar ik heb godzijdank niet het idee dat zij symbool staan voor 'een wijdverspreidde ziekte binnen rechts'
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:30:39 #29
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65996763
quote:

[..]

TS heeft de terminale vooroordelen-ziekte.
Enkel te genezen met een andere gedachtenwijze.
Dasvidanja
pi_66003042
gevaarlijker dan kaalkopjes. helaas een lagere prioriteit omdat we teveel links in de regering hebben.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:11:51 #31
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66005540
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:02 schreef zoalshetis het volgende:
gevaarlijker dan kaalkopjes. helaas een lagere prioriteit omdat we teveel links in de regering hebben.
Ach gossie
  vrijdag 13 februari 2009 @ 03:57:15 #32
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_66009292
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:02 schreef zoalshetis het volgende:
Eens, rapporten schrijven over de gevaren van extreem rechts terwijl links veel vaker de fout ingaat.
mai pen rai
  vrijdag 13 februari 2009 @ 04:29:22 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66009352
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:16 schreef buachaille het volgende:

[..]

en aub ga nu een ander topic volspammen met je quasi-grappige opmerkingen
Ga jij dan in de tussentijd op zoek naar een bron die wat meer zegt over de achtergronden van de daders?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 04:57:09 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66009394
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 03:57 schreef niet_links het volgende:

[..]

Eens, rapporten schrijven over de gevaren van extreem rechts terwijl links veel vaker de fout ingaat.
Hmm links heeft nog veel in te halen wat het gevaar aangaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:51:10 #35
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_66013547
Lijkt me niet.. neem rara enzo eens en vertel me dan hoeveel ellende rechts de laatste 60 jaar veroorzaakt heeft ? Moorden ect ? Links is gewoon veel vaker geweldadig dan rechts. Maar goed ze moeten beiden aangepakt worden hoor. Ging mij er meer om dat rechts zo gevaarlijk wordt gezien terwijl het constant links is die over de schreef gaat.
mai pen rai
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:56:27 #36
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66013730
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:51 schreef niet_links het volgende:
Lijkt me niet.. neem rara enzo eens en vertel me dan hoeveel ellende rechts de laatste 60 jaar veroorzaakt heeft ? Moorden ect ? Links is gewoon veel vaker geweldadig dan rechts. Maar goed ze moeten beiden aangepakt worden hoor. Ging mij er meer om dat rechts zo gevaarlijk wordt gezien terwijl het constant links is die over de schreef gaat.
Ten tijde van rara heeft de BVD zich juist enorm gefocust op linkse groeperingen. Nu met het dierenactivisme en dit soort acties zit de AIVD er ook weer bovenop. Hoe kom je er eigenlijk bij dat men zich alleen op rechts focust?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:59:47 #37
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_66013857
Tijdje terug was er een rapport geloof dat het ook op fok besproken was waar rechts als een grotere dreiging gezien werd als links. (helaas kan ik dat niet terug vinden nu)
mai pen rai
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:31:26 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66016899
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:59 schreef niet_links het volgende:
Tijdje terug was er een rapport geloof dat het ook op fok besproken was waar rechts als een grotere dreiging gezien werd als links. (helaas kan ik dat niet terug vinden nu)
correct. dat was de uitspraak van een linkse commissie. zoals altijd schuld afschuiven en het braafste jongetje van de klas spelen. de trucjes van links beginnen wel erg duidelijk te worden.

gelukkig zien we wereldwijd een sterke opkomst van rechtsgeorienteerde partijen. links mag even in het schuldbankje.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_66017209
Domme actie maar nogal een tendentieuze TT en OP
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:41:54 #40
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66017249
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

correct. dat was de uitspraak van een linkse commissie. zoals altijd schuld afschuiven en het braafste jongetje van de klas spelen. de trucjes van links beginnen wel erg duidelijk te worden.

Ach gossie
pi_66017646
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:40 schreef SCH het volgende:
Domme actie maar nogal een tendentieuze TT en OP
Er is kritiek op het feit dat ik dit een aktie van links-extremisten heb genoemd maar ik denk dat als je dat ontkent je het echt bij het verkeerde eind hebt. Ten eerste is de toonzetting van de brief gemeengoed bij links, wordt er als eerste gewag gemaakt van de aktie op ravage en indymedia, is het doelwit laf-links te noemen en maakt men gebruik van anti-democratische acties die de laatste 65 jaar alleen door links gebruikt werden.
pi_66017716
Woord "links" weggehaald uit de topictitel. Topicstarter mag aantonen dat de groepering inderdaad extreem-links is; dan wordt het woord mogelijk teruggeplaatst.
pi_66017767
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:56 schreef Elfletterig het volgende:
Woord "links" weggehaald uit de topictitel. Topicstarter mag aantonen dat de groepering inderdaad extreem-links is; dan wordt het woord mogelijk teruggeplaatst.
Ik heb zojuist in mijn post aangetoond dat het wel degelijk terecht is dat hier "links-extremisten" wordt gebruikt. Dit niveau valt me echt van je tegen. Moet ik ook aantonen dat het geen-rechtse aanslag is als er een aanslag wordt gepleegd op een moskee?
pi_66018113
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:58 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik heb zojuist in mijn post aangetoond dat het wel degelijk terecht is dat hier "links-extremisten" wordt gebruikt. Dit niveau valt me echt van je tegen. Moet ik ook aantonen dat het geen-rechtse aanslag is als er een aanslag wordt gepleegd op een moskee?
Kom op zeg, is dat een onderbouwing? Kom dan met een manifest van Betonrot of een nieuwsbericht van respectabele media waarin ze links worden genoemd ofzo...

Overigens gaat dit natuurlijk weer nergens over. Dergelijke idealen zijn niet gebaat bij dit soort acties, ga dan in Den Haag een protestmars organiseren of begin een lobby in de politiek om je gelijk te krijgen...
pi_66018159
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:58 schreef buachaille het volgende:

Moet ik ook aantonen dat het geen-rechtse aanslag is als er een aanslag wordt gepleegd op een moskee?
Ja, niet alles is zo zwart wit.
pi_66022841
De actievoerders gebruiken in hun brief de kreten barbaarse migratiepolitiek en fort Europa.

Wikipedia meldt: Currently, the term is - usually pejoratively - given by some left-wing politicians and media to the efforts of the European Union to prevent illegal immigrants from entering the Union,[1] sometimes deliberately equating its immigration practice with Nazi ideology.[2] bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Fortress_Europe

EXTREEM LINKS DUS, DE TT IS TEN ONRECHTE AANGEPAST EN MOET ZIJN LINKS-EXTREMISTEN BEKLADDEN PRIVÉ-WONING ARCHITECT
pi_66024247
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:56 schreef Elfletterig het volgende:
pi_66024477
Belofte maakt schuld!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:17:27 #49
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66025220
Fort Europa is volgens mij een vrij algemene term hoor, en zeker niet voorbehouden aan linkse mensen.

Maar verder is het denk ik wel erg waarschijnlijk dat de daders in de linkse actiekringen gezocht moeten worden. EGM (waar het slachtoffer werkt) is al een paar keer eerder aangepakt door anti-fascistische organisaties. Het hoofdkantoor is ook al eens met rode verf besmeurd, wederom door anti-fascisten.
pi_66026736
quote:

[..]

Om mezelf maar even te quoten, zoiets dus:
zie ook het artikel: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/7888016.stm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')