abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63687864
quote:
'Verre achterneef fokt wel nertsen'
Dierenactivisten kalken verkeerde huis onder
door Thijs Wartenbergh

ZEEWOLDE - Dierenactivisten van het Dierenbevrijdingsfront (DBF) hebben maandagnacht de woning beklad van een gezin in Zeewolde. De activisten hadden echter een ander huis moeten hebben.

Foto: Bob friedlander

Op de buitenmuur van het huis werd in roze verf geschreven 'Bont=moord', ondertekend met DBF. De politie onderzoekt de zaak. De betrokkenheid van het DBF lijkt onmiskenbaar. Deze organisatie bekladde eerder woningen en liet elders in ons land nertsen vrij. Ook werden auto's vernield.

De wagen van de bewoners, Lau (78) en Tiny Steijn (77), werd beschadigd door wat op afbijtmiddel lijkt op het dak te gooien. Ook werden drie banden lek gestoken. De twee zijn hevig ontdaan door het voorval. "Ik wist niet wat ik zag toen ik gisterochtend naar buiten kwam", aldus Steijn. "Wie haalt zoiets in zijn hoofd? Mijn zoon, die ik meteen belde om het te vertellen, had een idee waarom de daders bij ons terechtkwamen. Hij vermoedt dat de bekladding terug te voeren is tot de nertsfokkerij in Zeewolde. Dit vanwege de verwijzing naar bont en het feit dat de eigenaar dezelfde achternaam heeft, Steijn. Dat zou kunnen, maar wij hebben daar echt niets mee te maken. Ze hebben de verkeerde voor zich. Ik loop door de vernieling veel schade op."

Eigenaar van de fokkerij is Arnold Steijn, een verre achterneef van het echtpaar. Niet veel meer dan een naamgenoot. "Ik ken de twee niet persoonlijk", aldus Arnold. Zijn huis of woning is niet beklad. Hij heeft na het incident extra maatregelen genomen om zijn bedrijf te beschermen. "Welke dat zijn zeg ik niet", laat hij weten. "Ik vind het overigens idioot dat ze twee oude mensen te grazen nemen. Ik heb met ze te doen."

De regionale milieuorganisatie StEM, die ageert tegen de fokkerij, keurt de actie af en ontkent enige betrokkenheid. De overkoepelende Federatie van Edelpelsdierenhouders vindt het verwerpelijk dat onschuldige mensen de stuipen op het lijf wordt gejaagd door 'een schimmige en illegale club'.

Een jaar geleden werden er nertsen losgelaten uit de nertsenfokkerij. Die actie werd opgeëist door het ALF, het Apple Liberation Front, gelieerd aan het DBF. De bezorger van De Telegraaf zag 's ochtends vroeg de dieren over de weg lopen en alarmeerde de politie. Aanhoudende intimidaties van het DBF leidden ertoe dat begin dit jaar het project Science Link in Weert werd afgeblazen.
bron: Telegraaf

Foutje bedaaaankt
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_63687912
Tiny en Lau.
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:11:56 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63687925
Ik hoop dat ze die etters snel pakken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 2 december 2008 @ 08:11:57 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63687926
Waarom wordt er geen actieve jacht gehouden op dat soort terroristen eigenlijk??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:12:48 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63687938
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:11 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom wordt er geen actieve jacht gehouden op dat soort terroristen eigenlijk??
Dat zou de AIVD moeten doen denk ik. Maar die houden de boel vaak alleen in de gaten. En doen verder helemaal niks.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_63687948
Je bent mooi klaar met zulke grappen.
Die gasten moeten gewoon eens met hun poten van andermans spullen afblijven.
Ik kan geen enkele sympathie opbrengen voor dergelijke vernielzucht
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_63687954
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:03 schreef Het_hupt het volgende:
Die actie werd opgeëist door het ALF, het Apple Liberation Front, gelieerd aan het DBF.
Hmm.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 2 december 2008 @ 08:16:24 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63687963
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zou de AIVD moeten doen denk ik. Maar die houden de boel vaak alleen in de gaten. En doen verder helemaal niks.
Nee, die kijken alleen of er toevallig een moslim verkeerd ergens naar toe kijkt.
Voor de rest doen ze geen ruk.
Terwijl dit soort organisaties gewoon lekker hun gang mogen gaan en doen en laten wat ze willen.
Links wordt altijd beschermd hier heb ik het idee.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63688082
Bont = lekker warm

De boomknuffelaars moeten niet eerst gaan drinken en dan kladden.
In een ressentte studi is bewesen da al wi da goet is in bet tameleik feel vauten schreift
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:28:46 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63688100
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:09 schreef Specularium het volgende:
Tiny en Lau.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:39:01 #11
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63688242
De Telegraaf
Mij mag je er voor wakker maken.
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:41:16 #12
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_63688263
Bij mij om de hoek.
Jammer dat ik het tuig niet bezig heb gezien, want dan hadden ze kennis mogen maken met de gril van mijn auto.
  † In Memoriam † dinsdag 2 december 2008 @ 08:42:14 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63688274
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:15 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Hmm.
Al die mensen in Appelbont.
Carpe Libertatem
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:57:20 #14
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_63688455
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:39 schreef minkuukel het volgende:
De Telegraaf
ja, da's erger dan die actie
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 08:59:58 #15
8781 crew  Frutsel
pi_63688479
James Bond is toch ook moord en doodslag

ow bont
ze kunnen ook nie schrijven ook, die activisten
pi_63688520
Het zou alle groenlinks-stemmers op dit forum sieren als ze met de pet rondgaan om de schade voor deze mensen te vergoeden, van die extremisten zijn geen excuses te verwachten.

Daarnaast vind ik het jammer dat dit topic voor mijn neus is weggekaapt. Ik had hem graag willen opnemen in mijn links-extremisten....topic reeks
  dinsdag 2 december 2008 @ 09:11:32 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_63688630
Mijn vader is bioloog en zegt dat het loslaten van nertsen de lokale natuur vernietigd. Nertsen zijn aggressieve en destructieve beestjes vooral als er een hele groep wordt losgelaten. Deze en veruit de meeste natuurterroristen zijn stadsmensen en hebben geen idee van de echte natuur.
reset
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:35:44 #18
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_63690394
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:11 schreef Individual het volgende:
Mijn vader is bioloog en zegt dat het loslaten van nertsen de lokale natuur vernietigd. Nertsen zijn aggressieve en destructieve beestjes vooral als er een hele groep wordt losgelaten. Deze en veruit de meeste natuurterroristen zijn stadsmensen en hebben geen idee van de echte natuur.
Pas je op met wat je zegt? Voor je het weet heb jij ook een stoere kreet van het ALF of het DBF op de muur!
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:39:16 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63690464
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:14 schreef Painted_Horse het volgende:
Je bent mooi klaar met zulke grappen.
Die gasten moeten gewoon eens met hun poten van andermans spullen afblijven.
Ik kan geen enkele sympathie opbrengen voor dergelijke vernielzucht
Ja, daar gaat het uiteindelijk allemaal om. Ons goddelijk recht op bezit.

Effe een kopje koffie bij het simplisme van daders én Fok critici
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63690489
Dierenactivisten zijn terroristen die wat mij betreft keihard mogen worden aangepakt. Ik zie geen enkel verschil tussen deze zieke geesten en - bijvoorbeeld - moslimterroristen. Ze gebruiken terreur om hun doelen te bereiken en ze richten vernielingen aan. Ik snap niet dat er mensen zijn - ook hier op dit forum, want ik heb ze gezien - die dit soort dagen goedpraten of er 'begríp' voor hebben.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:41:41 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63690516
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:35 schreef Terecht het volgende:

[..]

Pas je op met wat je zegt? Voor je het weet heb jij ook een stoere kreet van het ALF of het DBF op de muur!
of erger nog, op die van je achterneef!

wat een debiele actie eigenlijk.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:45:29 #22
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63690603
Dat al die activitisten een langzame en vooral uiterst pijnlijke dood sterven. Aangevreten worden door die nertsen ofzo. Zo zinloos dit. Prima als je het ergens niet mee eens bent, maar je kunt net als alle andere burgers de geijkte paden bewandelen in plaats van dit soort dingen. Of het nou het goede huis was of niet: dit is gewoon een laffe vorm van intimidatie.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:53:58 #23
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63690766
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:40 schreef Elfletterig het volgende:
Dierenactivisten zijn terroristen die wat mij betreft keihard mogen worden aangepakt. Ik zie geen enkel verschil tussen deze zieke geesten en - bijvoorbeeld - moslimterroristen. Ze gebruiken terreur om hun doelen te bereiken en ze richten vernielingen aan. Ik snap niet dat er mensen zijn - ook hier op dit forum, want ik heb ze gezien - die dit soort dagen goedpraten of er 'begríp' voor hebben.
Nou het is niet zo heel moelijk. Even los van of ik het er mee eens ben kan ik me voorstellen dat de gedachtengang ongeveer als volgt is:

Dieren hebben geen stem, mensen wel. De mensen waar het om gaat verdienen goed geld aan de ellende van bepaalde dieren en zullen vaak alleen dmv dwingende wetgeving tot een iets respectvollere houding gebracht kunnen worden.

En zoals velen voor hen zullen ze van mening zijn dat het goede belangrijker is dan het gewenste (een idee dat zowel het goede als het slechte in de mens kan faciliteren natuurlijk) of hetgeen de wet voorschrijft.

Dat is geen ongebruikelijk fenomeen, maar een fenomeen dat ten grondslag ligt aan de een heleboel maatschappelijke veranderingen in de loop van de geschiedenis.

Het verschil met moslimterroristen lijkt me vrij evident, en ik denk dat dat soort uitspraken beter passen bij een PVV stemmer eigenlijk.

Hetgeen allemaal niet wegneemt dat wat de mensen in kwestie doen illegaal is. Nou, dat weten ze zelf ook wel. Dus pak ze op en berecht ze.

Einde verhaal wat mij betreft.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63690827
Apple Liberation Front.
Het moet zijn Animal Liberation Front.

Telegraaf.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:58:02 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63690852
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:11 schreef Netsplitter het volgende:
terroristen
.