bron: Telegraafquote:'Verre achterneef fokt wel nertsen'
Dierenactivisten kalken verkeerde huis onder
door Thijs Wartenbergh
ZEEWOLDE - Dierenactivisten van het Dierenbevrijdingsfront (DBF) hebben maandagnacht de woning beklad van een gezin in Zeewolde. De activisten hadden echter een ander huis moeten hebben.
Foto: Bob friedlander
Op de buitenmuur van het huis werd in roze verf geschreven 'Bont=moord', ondertekend met DBF. De politie onderzoekt de zaak. De betrokkenheid van het DBF lijkt onmiskenbaar. Deze organisatie bekladde eerder woningen en liet elders in ons land nertsen vrij. Ook werden auto's vernield.
De wagen van de bewoners, Lau (78) en Tiny Steijn (77), werd beschadigd door wat op afbijtmiddel lijkt op het dak te gooien. Ook werden drie banden lek gestoken. De twee zijn hevig ontdaan door het voorval. "Ik wist niet wat ik zag toen ik gisterochtend naar buiten kwam", aldus Steijn. "Wie haalt zoiets in zijn hoofd? Mijn zoon, die ik meteen belde om het te vertellen, had een idee waarom de daders bij ons terechtkwamen. Hij vermoedt dat de bekladding terug te voeren is tot de nertsfokkerij in Zeewolde. Dit vanwege de verwijzing naar bont en het feit dat de eigenaar dezelfde achternaam heeft, Steijn. Dat zou kunnen, maar wij hebben daar echt niets mee te maken. Ze hebben de verkeerde voor zich. Ik loop door de vernieling veel schade op."
Eigenaar van de fokkerij is Arnold Steijn, een verre achterneef van het echtpaar. Niet veel meer dan een naamgenoot. "Ik ken de twee niet persoonlijk", aldus Arnold. Zijn huis of woning is niet beklad. Hij heeft na het incident extra maatregelen genomen om zijn bedrijf te beschermen. "Welke dat zijn zeg ik niet", laat hij weten. "Ik vind het overigens idioot dat ze twee oude mensen te grazen nemen. Ik heb met ze te doen."
De regionale milieuorganisatie StEM, die ageert tegen de fokkerij, keurt de actie af en ontkent enige betrokkenheid. De overkoepelende Federatie van Edelpelsdierenhouders vindt het verwerpelijk dat onschuldige mensen de stuipen op het lijf wordt gejaagd door 'een schimmige en illegale club'.
Een jaar geleden werden er nertsen losgelaten uit de nertsenfokkerij. Die actie werd opgeëist door het ALF, het Apple Liberation Front, gelieerd aan het DBF. De bezorger van De Telegraaf zag 's ochtends vroeg de dieren over de weg lopen en alarmeerde de politie. Aanhoudende intimidaties van het DBF leidden ertoe dat begin dit jaar het project Science Link in Weert werd afgeblazen.
Dat zou de AIVD moeten doen denk ik. Maar die houden de boel vaak alleen in de gaten. En doen verder helemaal niks.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:11 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom wordt er geen actieve jacht gehouden op dat soort terroristen eigenlijk??
Hmm.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:03 schreef Het_hupt het volgende:
Die actie werd opgeëist door het ALF, het Apple Liberation Front, gelieerd aan het DBF.
Nee, die kijken alleen of er toevallig een moslim verkeerd ergens naar toe kijkt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zou de AIVD moeten doen denk ik. Maar die houden de boel vaak alleen in de gaten. En doen verder helemaal niks.
quote:
Pas je op met wat je zegt? Voor je het weet heb jij ook een stoere kreet van het ALF of het DBF op de muur!quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:11 schreef Individual het volgende:
Mijn vader is bioloog en zegt dat het loslaten van nertsen de lokale natuur vernietigd. Nertsen zijn aggressieve en destructieve beestjes vooral als er een hele groep wordt losgelaten. Deze en veruit de meeste natuurterroristen zijn stadsmensen en hebben geen idee van de echte natuur.
Ja, daar gaat het uiteindelijk allemaal om. Ons goddelijk recht op bezit.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:14 schreef Painted_Horse het volgende:
Je bent mooi klaar met zulke grappen.
Die gasten moeten gewoon eens met hun poten van andermans spullen afblijven.
Ik kan geen enkele sympathie opbrengen voor dergelijke vernielzucht
of erger nog, op die van je achterneef!quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:35 schreef Terecht het volgende:
[..]
Pas je op met wat je zegt? Voor je het weet heb jij ook een stoere kreet van het ALF of het DBF op de muur!
Nou het is niet zo heel moelijk. Even los van of ik het er mee eens ben kan ik me voorstellen dat de gedachtengang ongeveer als volgt is:quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:40 schreef Elfletterig het volgende:
Dierenactivisten zijn terroristen die wat mij betreft keihard mogen worden aangepakt. Ik zie geen enkel verschil tussen deze zieke geesten en - bijvoorbeeld - moslimterroristen. Ze gebruiken terreur om hun doelen te bereiken en ze richten vernielingen aan. Ik snap niet dat er mensen zijn - ook hier op dit forum, want ik heb ze gezien - die dit soort dagen goedpraten of er 'begríp' voor hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |