bron: Telegraafquote:'Verre achterneef fokt wel nertsen'
Dierenactivisten kalken verkeerde huis onder
door Thijs Wartenbergh
ZEEWOLDE - Dierenactivisten van het Dierenbevrijdingsfront (DBF) hebben maandagnacht de woning beklad van een gezin in Zeewolde. De activisten hadden echter een ander huis moeten hebben.
Foto: Bob friedlander
Op de buitenmuur van het huis werd in roze verf geschreven 'Bont=moord', ondertekend met DBF. De politie onderzoekt de zaak. De betrokkenheid van het DBF lijkt onmiskenbaar. Deze organisatie bekladde eerder woningen en liet elders in ons land nertsen vrij. Ook werden auto's vernield.
De wagen van de bewoners, Lau (78) en Tiny Steijn (77), werd beschadigd door wat op afbijtmiddel lijkt op het dak te gooien. Ook werden drie banden lek gestoken. De twee zijn hevig ontdaan door het voorval. "Ik wist niet wat ik zag toen ik gisterochtend naar buiten kwam", aldus Steijn. "Wie haalt zoiets in zijn hoofd? Mijn zoon, die ik meteen belde om het te vertellen, had een idee waarom de daders bij ons terechtkwamen. Hij vermoedt dat de bekladding terug te voeren is tot de nertsfokkerij in Zeewolde. Dit vanwege de verwijzing naar bont en het feit dat de eigenaar dezelfde achternaam heeft, Steijn. Dat zou kunnen, maar wij hebben daar echt niets mee te maken. Ze hebben de verkeerde voor zich. Ik loop door de vernieling veel schade op."
Eigenaar van de fokkerij is Arnold Steijn, een verre achterneef van het echtpaar. Niet veel meer dan een naamgenoot. "Ik ken de twee niet persoonlijk", aldus Arnold. Zijn huis of woning is niet beklad. Hij heeft na het incident extra maatregelen genomen om zijn bedrijf te beschermen. "Welke dat zijn zeg ik niet", laat hij weten. "Ik vind het overigens idioot dat ze twee oude mensen te grazen nemen. Ik heb met ze te doen."
De regionale milieuorganisatie StEM, die ageert tegen de fokkerij, keurt de actie af en ontkent enige betrokkenheid. De overkoepelende Federatie van Edelpelsdierenhouders vindt het verwerpelijk dat onschuldige mensen de stuipen op het lijf wordt gejaagd door 'een schimmige en illegale club'.
Een jaar geleden werden er nertsen losgelaten uit de nertsenfokkerij. Die actie werd opgeëist door het ALF, het Apple Liberation Front, gelieerd aan het DBF. De bezorger van De Telegraaf zag 's ochtends vroeg de dieren over de weg lopen en alarmeerde de politie. Aanhoudende intimidaties van het DBF leidden ertoe dat begin dit jaar het project Science Link in Weert werd afgeblazen.
Dat zou de AIVD moeten doen denk ik. Maar die houden de boel vaak alleen in de gaten. En doen verder helemaal niks.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:11 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom wordt er geen actieve jacht gehouden op dat soort terroristen eigenlijk??
Hmm.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:03 schreef Het_hupt het volgende:
Die actie werd opgeëist door het ALF, het Apple Liberation Front, gelieerd aan het DBF.
Nee, die kijken alleen of er toevallig een moslim verkeerd ergens naar toe kijkt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zou de AIVD moeten doen denk ik. Maar die houden de boel vaak alleen in de gaten. En doen verder helemaal niks.
quote:
Pas je op met wat je zegt? Voor je het weet heb jij ook een stoere kreet van het ALF of het DBF op de muur!quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:11 schreef Individual het volgende:
Mijn vader is bioloog en zegt dat het loslaten van nertsen de lokale natuur vernietigd. Nertsen zijn aggressieve en destructieve beestjes vooral als er een hele groep wordt losgelaten. Deze en veruit de meeste natuurterroristen zijn stadsmensen en hebben geen idee van de echte natuur.
Ja, daar gaat het uiteindelijk allemaal om. Ons goddelijk recht op bezit.quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:14 schreef Painted_Horse het volgende:
Je bent mooi klaar met zulke grappen.
Die gasten moeten gewoon eens met hun poten van andermans spullen afblijven.
Ik kan geen enkele sympathie opbrengen voor dergelijke vernielzucht
of erger nog, op die van je achterneef!quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:35 schreef Terecht het volgende:
[..]
Pas je op met wat je zegt? Voor je het weet heb jij ook een stoere kreet van het ALF of het DBF op de muur!
Nou het is niet zo heel moelijk. Even los van of ik het er mee eens ben kan ik me voorstellen dat de gedachtengang ongeveer als volgt is:quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:40 schreef Elfletterig het volgende:
Dierenactivisten zijn terroristen die wat mij betreft keihard mogen worden aangepakt. Ik zie geen enkel verschil tussen deze zieke geesten en - bijvoorbeeld - moslimterroristen. Ze gebruiken terreur om hun doelen te bereiken en ze richten vernielingen aan. Ik snap niet dat er mensen zijn - ook hier op dit forum, want ik heb ze gezien - die dit soort dagen goedpraten of er 'begríp' voor hebben.
Daarom moet je ze ook niet eerst fokken he slimmerd! Wat is dat voor prutsbioloog.quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:11 schreef Individual het volgende:
Mijn vader is bioloog en zegt dat het loslaten van nertsen de lokale natuur vernietigd. Nertsen zijn aggressieve en destructieve beestjes vooral als er een hele groep wordt losgelaten.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:59 schreef qonmann het volgende:
Bij links heiligt het doel altijd de middelen..
quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:59 schreef qonmann het volgende:
Bij links heiligt het doel altijd de middelen..
Ik ben geen PVV-stemmer en het moet wel heel erg bergafwaarts met Nederland gaan, wil ik dat ooit worden. Ik vind het ook vreemd dat mijn uitspraak wordt geklassificeerd als eentje die hoort bij een PVV-stemmer.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nou het is niet zo heel moelijk. Even los van of ik het er mee eens ben kan ik me voorstellen dat de gedachtengang ongeveer als volgt is: Dieren hebben geen stem, mensen wel. De mensen waar het om gaat verdienen goed geld aan de ellende van bepaalde dieren en zullen vaak alleen dmv dwingende wetgeving tot een iets respectvollere houding gebracht kunnen worden.
En zoals velen voor hen zullen ze van mening zijn dat het goede belangrijker is dan het gewenste (een idee dat zowel het goede als het slechte in de mens kan faciliteren natuurlijk) of hetgeen de wet voorschrijft.
Dat is geen ongebruikelijk fenomeen, maar een fenomeen dat ten grondslag ligt aan de een heleboel maatschappelijke veranderingen in de loop van de geschiedenis.
Het verschil met moslimterroristen lijkt me vrij evident, en ik denk dat dat soort uitspraken beter passen bij een PVV stemmer eigenlijk. Hetgeen allemaal niet wegneemt dat wat de mensen in kwestie doen illegaal is. Nou, dat weten ze zelf ook wel. Dus pak ze op en berecht ze.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 08:11 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom wordt er geen actieve jacht gehouden op dat soort terroristen eigenlijk??
Daarover verschillen de meningen. Regeringen doen niet anders dan het nastreven van doelen en opleggen van ideeen door geweld en gijzeling onder het mom van ´met z´n allen afgesproken´.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV-stemmer en het moet wel heel erg bergafwaarts met Nederland gaan, wil ik dat ooit worden. Ik vind het ook vreemd dat mijn uitspraak wordt geklassificeerd als eentje die hoort bij een PVV-stemmer.
Wat deze activisten doen, is hun doelen nastreven door middel van geweld, vernieling en bedreiging. Kortom: terreur. Ook al schieten ze misschien (nog) geen mensen dood, ze gebruiken wél terreur. Daarmee horen ze in één categorie met bijvoorbeeld de Hofstadgroep.
Overigens heeft het ALF verschillende branden gesticht en vernielingen aangericht die dodelijk hadden kunnen aflopen voor mensen. Ik herinner me nog een brandstichting bij een veetransportbedrijf in mijn toenmalige woonplaats in midden-Overijssel, kort na de MKZ-crisis. Daar werden even een paar vrachtwagens in de hens gezet, terwijl dat bedrijf juist tijdens de MKZ-crisis belangeloos had geholpen om koeien te vervoeren.
Weerzinwekkend zijn ze, dat tuig. Opkomen voor dierenrechten prima, terreur nooit.
terreurquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:09 schreef Elfletterig het volgende:
Wat deze activisten doen, is hun doelen nastreven door middel van geweld, vernieling en bedreiging. Kortom: terreur. Ook al schieten ze misschien (nog) geen mensen dood, ze gebruiken wél terreur. Daarmee horen ze in één categorie met bijvoorbeeld de Hofstadgroep.
Weerzinwekkend zijn ze, dat tuig. Opkomen voor dierenrechten prima, terreur nooit.
Een kleine vandalenstreek noem je dat... Een auto vernielen en een huis bekladden...quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:14 schreef placebeau het volgende:
[..]
terreur
het gaat hier om een kleine vandalenstreek, gewoon wat grafitti spuiten.
Maarja, sinds een paar jaar is het de mode om al wat niet in de pas loopt "terrorist!" te noemen, dat maakt het eenvoudiger ze te lynchen.
Ik snap niet waar je het over hebt. Ik wil niet ontkennen dat sommige landen een regering hebben die terreur uitoefent, maar dat zijn meestal geen democratische landen. In Nederland heb je gewoon wetten en die worden gehandhaafd. Een rookverbod in de horeca (bijvoorbeeld) betekent niet dat iedere roker moet toezien dat zijn huis wordt ondergespoten door medewerkers van de AIVD ofzo...quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
Daarover verschillen de meningen. Regeringen doen niet anders dan het nastreven van doelen en opleggen van ideeen door geweld en gijzeling onder het mom van ´met z´n allen afgesproken´.
Persoonlijk heb ik ook niet zoveel op met die mensen hoor. Maar dan nog kan het geen kwaad de zaken in perspectief te blijven zien.
Dit specifieke voorbeeld valt onder vernieling, maar als je even zoekt, kom je ook berichten tegen over bedreigingen, brandstichting en geweld. Zelf vind ik het de laatste jaren vooral mode om ernstige misdadige feiten af te doen met verkleinende woordjes als 'niet in de pas lopen'. Iemand die een moord pleegt, is 'even niet lief geweest' zeg maar...quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:14 schreef placebeau het volgende:
terreur
Maarja, sinds een paar jaar is het de mode om al wat niet in de pas loopt "terrorist!" te noemen, dat maakt het eenvoudiger ze te lynchen.
Een kleine vandalenstreek? Wacht maar tot ze jouw huis en auto vernielen zonder reden, terwijl je zelf voor de kosten mag opdraaien.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:14 schreef placebeau het volgende:
[..]
terreur
Ja hoe durf je een lik verf niet op 1 lijn te zetten met stukken schroeiend mensenvlees aan de muur.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:26 schreef DennisMoore het volgende:
Het grote bagatelliseren is weer begonnen.
Dus jij vindt het normaal dat als iemand iets doet voor zijn beroep wat jou niet bevalt, dat jij dan zijn eigendommen mag vernielen?quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja hoe durf je een lik verf niet op 1 lijn te zetten met stukken schroeiend mensenvlees aan de muur.
Terreur wat ik je brom!
Denk dat ik dit topic maar lekker aan de dwazen laat.
voorspelbaarquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:30 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een kleine vandalenstreek? Wacht maar tot ze jouw huis en auto vernielen zonder reden, terwijl je zelf voor de kosten mag opdraaien.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:09 schreef Elfletterig het volgende:
Nee dit zijn voorlopers van terroristische activiteitenquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:14 schreef placebeau het volgende:
[..]
terreur
^Waar zegt hij dat?quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat als iemand iets doet voor zijn beroep wat jou niet bevalt, dat jij dan zijn eigendommen mag vernielen?
quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je het over hebt. Ik wil niet ontkennen dat sommige landen een regering hebben die terreur uitoefent, maar dat zijn meestal geen democratische landen. In Nederland heb je gewoon wetten en die worden gehandhaafd. Een rookverbod in de horeca (bijvoorbeeld) betekent niet dat iedere roker moet toezien dat zijn huis wordt ondergespoten door medewerkers van de AIVD ofzo...
Nog effe op de valreep de domste post van het jaar proberen binnen te slepen zie ikquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dus jij vindt het normaal dat als iemand iets doet voor zijn beroep wat jou niet bevalt, dat jij dan zijn eigendommen mag vernielen?
Alleen over het 'politiek' kun je nog discussieren.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:34 schreef Posdnous het volgende:
mensen die diertjes willen redden middels georganiseerd politiek geweld (=terreur) gelijkstellen met mensen die of sympathiseren met Joden-vergassers of met extremistische gelovigen die zichzelf nog willen opblazen terroristen.
Je reactie was inderdaad voorspelbaar.quote:. altijd hetzelfde hier.
Mja, of bepaalde websites met namen en adressen van medewerkers bij bedrijven die via via iets te maken hebben met dierproeven ofzo.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:41 schreef placebeau het volgende:
en stel nu nog dat het wel terroristen zijn, dan denk ik niet dat we echt schrik moeten beginnen krijgen. Hun spionagemateriaal beperkt zich duidelijk tot de telefoongids.
Zodra ze democratisch gekozen zijn, mogen ze nog 's terugkomen okayquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Regeringen doen niet anders dan deze mensen
Och, jouw 'maar anderen doen het ook'-post getuigt ook niet van enorm inzicht hoorquote:Op dinsdag 2 december 2008 11:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nog effe op de valreep de domste post van het jaar proberen binnen te slepen zie ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |