abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63687864
quote:
'Verre achterneef fokt wel nertsen'
Dierenactivisten kalken verkeerde huis onder
door Thijs Wartenbergh

ZEEWOLDE - Dierenactivisten van het Dierenbevrijdingsfront (DBF) hebben maandagnacht de woning beklad van een gezin in Zeewolde. De activisten hadden echter een ander huis moeten hebben.

Foto: Bob friedlander

Op de buitenmuur van het huis werd in roze verf geschreven 'Bont=moord', ondertekend met DBF. De politie onderzoekt de zaak. De betrokkenheid van het DBF lijkt onmiskenbaar. Deze organisatie bekladde eerder woningen en liet elders in ons land nertsen vrij. Ook werden auto's vernield.

De wagen van de bewoners, Lau (78) en Tiny Steijn (77), werd beschadigd door wat op afbijtmiddel lijkt op het dak te gooien. Ook werden drie banden lek gestoken. De twee zijn hevig ontdaan door het voorval. "Ik wist niet wat ik zag toen ik gisterochtend naar buiten kwam", aldus Steijn. "Wie haalt zoiets in zijn hoofd? Mijn zoon, die ik meteen belde om het te vertellen, had een idee waarom de daders bij ons terechtkwamen. Hij vermoedt dat de bekladding terug te voeren is tot de nertsfokkerij in Zeewolde. Dit vanwege de verwijzing naar bont en het feit dat de eigenaar dezelfde achternaam heeft, Steijn. Dat zou kunnen, maar wij hebben daar echt niets mee te maken. Ze hebben de verkeerde voor zich. Ik loop door de vernieling veel schade op."

Eigenaar van de fokkerij is Arnold Steijn, een verre achterneef van het echtpaar. Niet veel meer dan een naamgenoot. "Ik ken de twee niet persoonlijk", aldus Arnold. Zijn huis of woning is niet beklad. Hij heeft na het incident extra maatregelen genomen om zijn bedrijf te beschermen. "Welke dat zijn zeg ik niet", laat hij weten. "Ik vind het overigens idioot dat ze twee oude mensen te grazen nemen. Ik heb met ze te doen."

De regionale milieuorganisatie StEM, die ageert tegen de fokkerij, keurt de actie af en ontkent enige betrokkenheid. De overkoepelende Federatie van Edelpelsdierenhouders vindt het verwerpelijk dat onschuldige mensen de stuipen op het lijf wordt gejaagd door 'een schimmige en illegale club'.

Een jaar geleden werden er nertsen losgelaten uit de nertsenfokkerij. Die actie werd opgeëist door het ALF, het Apple Liberation Front, gelieerd aan het DBF. De bezorger van De Telegraaf zag 's ochtends vroeg de dieren over de weg lopen en alarmeerde de politie. Aanhoudende intimidaties van het DBF leidden ertoe dat begin dit jaar het project Science Link in Weert werd afgeblazen.
bron: Telegraaf

Foutje bedaaaankt
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_63687912
Tiny en Lau.
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:11:56 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63687925
Ik hoop dat ze die etters snel pakken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 2 december 2008 @ 08:11:57 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63687926
Waarom wordt er geen actieve jacht gehouden op dat soort terroristen eigenlijk??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:12:48 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63687938
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:11 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom wordt er geen actieve jacht gehouden op dat soort terroristen eigenlijk??
Dat zou de AIVD moeten doen denk ik. Maar die houden de boel vaak alleen in de gaten. En doen verder helemaal niks.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_63687948
Je bent mooi klaar met zulke grappen.
Die gasten moeten gewoon eens met hun poten van andermans spullen afblijven.
Ik kan geen enkele sympathie opbrengen voor dergelijke vernielzucht
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_63687954
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:03 schreef Het_hupt het volgende:
Die actie werd opgeëist door het ALF, het Apple Liberation Front, gelieerd aan het DBF.
Hmm.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 2 december 2008 @ 08:16:24 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63687963
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zou de AIVD moeten doen denk ik. Maar die houden de boel vaak alleen in de gaten. En doen verder helemaal niks.
Nee, die kijken alleen of er toevallig een moslim verkeerd ergens naar toe kijkt.
Voor de rest doen ze geen ruk.
Terwijl dit soort organisaties gewoon lekker hun gang mogen gaan en doen en laten wat ze willen.
Links wordt altijd beschermd hier heb ik het idee.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63688082
Bont = lekker warm

De boomknuffelaars moeten niet eerst gaan drinken en dan kladden.
In een ressentte studi is bewesen da al wi da goet is in bet tameleik feel vauten schreift
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:28:46 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63688100
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:09 schreef Specularium het volgende:
Tiny en Lau.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:39:01 #11
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_63688242
De Telegraaf
Mij mag je er voor wakker maken.
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:41:16 #12
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_63688263
Bij mij om de hoek.
Jammer dat ik het tuig niet bezig heb gezien, want dan hadden ze kennis mogen maken met de gril van mijn auto.
  † In Memoriam † dinsdag 2 december 2008 @ 08:42:14 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63688274
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:15 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Hmm.
Al die mensen in Appelbont.
Carpe Libertatem
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:57:20 #14
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_63688455
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:39 schreef minkuukel het volgende:
De Telegraaf
ja, da's erger dan die actie
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 08:59:58 #15
8781 crew  Frutsel
pi_63688479
James Bond is toch ook moord en doodslag

ow bont
ze kunnen ook nie schrijven ook, die activisten
pi_63688520
Het zou alle groenlinks-stemmers op dit forum sieren als ze met de pet rondgaan om de schade voor deze mensen te vergoeden, van die extremisten zijn geen excuses te verwachten.

Daarnaast vind ik het jammer dat dit topic voor mijn neus is weggekaapt. Ik had hem graag willen opnemen in mijn links-extremisten....topic reeks
  dinsdag 2 december 2008 @ 09:11:32 #17
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_63688630
Mijn vader is bioloog en zegt dat het loslaten van nertsen de lokale natuur vernietigd. Nertsen zijn aggressieve en destructieve beestjes vooral als er een hele groep wordt losgelaten. Deze en veruit de meeste natuurterroristen zijn stadsmensen en hebben geen idee van de echte natuur.
reset
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:35:44 #18
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_63690394
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 09:11 schreef Individual het volgende:
Mijn vader is bioloog en zegt dat het loslaten van nertsen de lokale natuur vernietigd. Nertsen zijn aggressieve en destructieve beestjes vooral als er een hele groep wordt losgelaten. Deze en veruit de meeste natuurterroristen zijn stadsmensen en hebben geen idee van de echte natuur.
Pas je op met wat je zegt? Voor je het weet heb jij ook een stoere kreet van het ALF of het DBF op de muur!
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:39:16 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63690464
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:14 schreef Painted_Horse het volgende:
Je bent mooi klaar met zulke grappen.
Die gasten moeten gewoon eens met hun poten van andermans spullen afblijven.
Ik kan geen enkele sympathie opbrengen voor dergelijke vernielzucht
Ja, daar gaat het uiteindelijk allemaal om. Ons goddelijk recht op bezit.

Effe een kopje koffie bij het simplisme van daders én Fok critici
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63690489
Dierenactivisten zijn terroristen die wat mij betreft keihard mogen worden aangepakt. Ik zie geen enkel verschil tussen deze zieke geesten en - bijvoorbeeld - moslimterroristen. Ze gebruiken terreur om hun doelen te bereiken en ze richten vernielingen aan. Ik snap niet dat er mensen zijn - ook hier op dit forum, want ik heb ze gezien - die dit soort dagen goedpraten of er 'begríp' voor hebben.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:41:41 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63690516
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:35 schreef Terecht het volgende:

[..]

Pas je op met wat je zegt? Voor je het weet heb jij ook een stoere kreet van het ALF of het DBF op de muur!
of erger nog, op die van je achterneef!

wat een debiele actie eigenlijk.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:45:29 #22
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63690603
Dat al die activitisten een langzame en vooral uiterst pijnlijke dood sterven. Aangevreten worden door die nertsen ofzo. Zo zinloos dit. Prima als je het ergens niet mee eens bent, maar je kunt net als alle andere burgers de geijkte paden bewandelen in plaats van dit soort dingen. Of het nou het goede huis was of niet: dit is gewoon een laffe vorm van intimidatie.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:53:58 #23
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63690766
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:40 schreef Elfletterig het volgende:
Dierenactivisten zijn terroristen die wat mij betreft keihard mogen worden aangepakt. Ik zie geen enkel verschil tussen deze zieke geesten en - bijvoorbeeld - moslimterroristen. Ze gebruiken terreur om hun doelen te bereiken en ze richten vernielingen aan. Ik snap niet dat er mensen zijn - ook hier op dit forum, want ik heb ze gezien - die dit soort dagen goedpraten of er 'begríp' voor hebben.
Nou het is niet zo heel moelijk. Even los van of ik het er mee eens ben kan ik me voorstellen dat de gedachtengang ongeveer als volgt is:

Dieren hebben geen stem, mensen wel. De mensen waar het om gaat verdienen goed geld aan de ellende van bepaalde dieren en zullen vaak alleen dmv dwingende wetgeving tot een iets respectvollere houding gebracht kunnen worden.

En zoals velen voor hen zullen ze van mening zijn dat het goede belangrijker is dan het gewenste (een idee dat zowel het goede als het slechte in de mens kan faciliteren natuurlijk) of hetgeen de wet voorschrijft.

Dat is geen ongebruikelijk fenomeen, maar een fenomeen dat ten grondslag ligt aan de een heleboel maatschappelijke veranderingen in de loop van de geschiedenis.

Het verschil met moslimterroristen lijkt me vrij evident, en ik denk dat dat soort uitspraken beter passen bij een PVV stemmer eigenlijk.

Hetgeen allemaal niet wegneemt dat wat de mensen in kwestie doen illegaal is. Nou, dat weten ze zelf ook wel. Dus pak ze op en berecht ze.

Einde verhaal wat mij betreft.
pi_63690827
Apple Liberation Front.
Het moet zijn Animal Liberation Front.

Telegraaf.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:58:02 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63690852
quote:
terroristen
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:59:01 #26
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63690879
quote:
Mijn vader is bioloog en zegt dat het loslaten van nertsen de lokale natuur vernietigd. Nertsen zijn aggressieve en destructieve beestjes vooral als er een hele groep wordt losgelaten.
Daarom moet je ze ook niet eerst fokken he slimmerd! Wat is dat voor prutsbioloog.
pi_63690881
Bij links heiligt het doel altijd de middelen..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:00:46 #28
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63690922
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:59 schreef qonmann het volgende:

Gaat heen simpele
pi_63691032
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:59 schreef qonmann het volgende:
pi_63691114
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nou het is niet zo heel moelijk. Even los van of ik het er mee eens ben kan ik me voorstellen dat de gedachtengang ongeveer als volgt is: Dieren hebben geen stem, mensen wel. De mensen waar het om gaat verdienen goed geld aan de ellende van bepaalde dieren en zullen vaak alleen dmv dwingende wetgeving tot een iets respectvollere houding gebracht kunnen worden.

En zoals velen voor hen zullen ze van mening zijn dat het goede belangrijker is dan het gewenste (een idee dat zowel het goede als het slechte in de mens kan faciliteren natuurlijk) of hetgeen de wet voorschrijft.

Dat is geen ongebruikelijk fenomeen, maar een fenomeen dat ten grondslag ligt aan de een heleboel maatschappelijke veranderingen in de loop van de geschiedenis.

Het verschil met moslimterroristen lijkt me vrij evident, en ik denk dat dat soort uitspraken beter passen bij een PVV stemmer eigenlijk. Hetgeen allemaal niet wegneemt dat wat de mensen in kwestie doen illegaal is. Nou, dat weten ze zelf ook wel. Dus pak ze op en berecht ze.
Ik ben geen PVV-stemmer en het moet wel heel erg bergafwaarts met Nederland gaan, wil ik dat ooit worden. Ik vind het ook vreemd dat mijn uitspraak wordt geklassificeerd als eentje die hoort bij een PVV-stemmer.

Wat deze activisten doen, is hun doelen nastreven door middel van geweld, vernieling en bedreiging. Kortom: terreur. Ook al schieten ze misschien (nog) geen mensen dood, ze gebruiken wél terreur. Daarmee horen ze in één categorie met bijvoorbeeld de Hofstadgroep.

Overigens heeft het ALF verschillende branden gesticht en vernielingen aangericht die dodelijk hadden kunnen aflopen voor mensen. Ik herinner me nog een brandstichting bij een veetransportbedrijf in mijn toenmalige woonplaats in midden-Overijssel, kort na de MKZ-crisis. Daar werden even een paar vrachtwagens in de hens gezet, terwijl dat bedrijf juist tijdens de MKZ-crisis belangeloos had geholpen om koeien te vervoeren.

Weerzinwekkend zijn ze, dat tuig. Opkomen voor dierenrechten prima, terreur nooit.
pi_63691174
quote:

Misschien omdat ze na 1 nachtje in de cel weer buiten staan? De straf zal wel dusdanig licht zijn dat het ze( de instanties) niet waard is?
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:14:06 #32
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63691219
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben geen PVV-stemmer en het moet wel heel erg bergafwaarts met Nederland gaan, wil ik dat ooit worden. Ik vind het ook vreemd dat mijn uitspraak wordt geklassificeerd als eentje die hoort bij een PVV-stemmer.

Wat deze activisten doen, is hun doelen nastreven door middel van geweld, vernieling en bedreiging. Kortom: terreur. Ook al schieten ze misschien (nog) geen mensen dood, ze gebruiken wél terreur. Daarmee horen ze in één categorie met bijvoorbeeld de Hofstadgroep.

Overigens heeft het ALF verschillende branden gesticht en vernielingen aangericht die dodelijk hadden kunnen aflopen voor mensen. Ik herinner me nog een brandstichting bij een veetransportbedrijf in mijn toenmalige woonplaats in midden-Overijssel, kort na de MKZ-crisis. Daar werden even een paar vrachtwagens in de hens gezet, terwijl dat bedrijf juist tijdens de MKZ-crisis belangeloos had geholpen om koeien te vervoeren.

Weerzinwekkend zijn ze, dat tuig. Opkomen voor dierenrechten prima, terreur nooit.
Daarover verschillen de meningen. Regeringen doen niet anders dan het nastreven van doelen en opleggen van ideeen door geweld en gijzeling onder het mom van ´met z´n allen afgesproken´.

Persoonlijk heb ik ook niet zoveel op met die mensen hoor. Maar dan nog kan het geen kwaad de zaken in perspectief te blijven zien.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:14:46 #33
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63691240
quote:

terreur

het gaat hier om een kleine vandalenstreek, gewoon wat grafitti spuiten.

Maarja, sinds een paar jaar is het de mode om al wat niet in de pas loopt "terrorist!" te noemen, dat maakt het eenvoudiger ze te lynchen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 december 2008 @ 11:21:58 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63691407
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:14 schreef placebeau het volgende:

[..]

terreur

Maarja, sinds een paar jaar is het de mode om al wat niet in de pas loopt "terrorist!" te noemen, dat maakt het eenvoudiger ze te lynchen.
Een kleine vandalenstreek noem je dat... Een auto vernielen en een huis bekladden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_63691523
Het grote bagatelliseren is weer begonnen .

Zo voorspelbaar allemaal. En nu is het wachten op SCH om de boel goed te praten.
pi_63691600
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
Daarover verschillen de meningen. Regeringen doen niet anders dan het nastreven van doelen en opleggen van ideeen door geweld en gijzeling onder het mom van ´met z´n allen afgesproken´.

Persoonlijk heb ik ook niet zoveel op met die mensen hoor. Maar dan nog kan het geen kwaad de zaken in perspectief te blijven zien.
Ik snap niet waar je het over hebt. Ik wil niet ontkennen dat sommige landen een regering hebben die terreur uitoefent, maar dat zijn meestal geen democratische landen. In Nederland heb je gewoon wetten en die worden gehandhaafd. Een rookverbod in de horeca (bijvoorbeeld) betekent niet dat iedere roker moet toezien dat zijn huis wordt ondergespoten door medewerkers van de AIVD ofzo...
quote:
terreur
Dit specifieke voorbeeld valt onder vernieling, maar als je even zoekt, kom je ook berichten tegen over bedreigingen, brandstichting en geweld. Zelf vind ik het de laatste jaren vooral mode om ernstige misdadige feiten af te doen met verkleinende woordjes als 'niet in de pas lopen'. Iemand die een moord pleegt, is 'even niet lief geweest' zeg maar...
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:30:37 #37
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_63691605
quote:

[..]

terreur

Een kleine vandalenstreek? Wacht maar tot ze jouw huis en auto vernielen zonder reden, terwijl je zelf voor de kosten mag opdraaien.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:30:58 #38
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63691612
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:26 schreef DennisMoore het volgende:
Het grote bagatelliseren is weer begonnen .
Ja hoe durf je een lik verf niet op 1 lijn te zetten met stukken schroeiend mensenvlees aan de muur.

Terreur wat ik je brom!

Denk dat ik dit topic maar lekker aan de dwazen laat.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 december 2008 @ 11:33:18 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63691661
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:30 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja hoe durf je een lik verf niet op 1 lijn te zetten met stukken schroeiend mensenvlees aan de muur.

Terreur wat ik je brom!

Denk dat ik dit topic maar lekker aan de dwazen laat.
Dus jij vindt het normaal dat als iemand iets doet voor zijn beroep wat jou niet bevalt, dat jij dan zijn eigendommen mag vernielen?
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:34:53 #40
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63691685
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:30 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Een kleine vandalenstreek? Wacht maar tot ze jouw huis en auto vernielen zonder reden, terwijl je zelf voor de kosten mag opdraaien.
voorspelbaar

Dat het klootzakken zijn, dat staat vast, en dan nog wel zeer domme kloottzakken ook, maar om nu weer het terrorisme er te moeten bijhalen ("this apparent terrorist attack") is een beetje belachelijk.

En tuurlijk is dit een bagatel, het mag niet en ze moeten gestraft worden, maar dit is geen groot nieuws.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:34:55 #41
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63691687
quote:

zo typisch FOk, staan helemaal buiten de wereld.

mensen die diertjes willen redden gelijkstellen met mensen die of sympathiseren met Joden-vergassers of met extremistische gelovigen die zichzelf nog willen opblazen.

. altijd hetzelfde hier.
pi_63691704
quote:

[..]

terreur

Nee dit zijn voorlopers van terroristische activiteiten
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:36:06 #43
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63691711
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dus jij vindt het normaal dat als iemand iets doet voor zijn beroep wat jou niet bevalt, dat jij dan zijn eigendommen mag vernielen?
^Waar zegt hij dat?
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:40:07 #44
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63691805
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik snap niet waar je het over hebt. Ik wil niet ontkennen dat sommige landen een regering hebben die terreur uitoefent, maar dat zijn meestal geen democratische landen. In Nederland heb je gewoon wetten en die worden gehandhaafd. Een rookverbod in de horeca (bijvoorbeeld) betekent niet dat iedere roker moet toezien dat zijn huis wordt ondergespoten door medewerkers van de AIVD ofzo...

Regeringen doen niet anders dan deze mensen, ook in een democratie zijn bedreiging, gijzeling (en soms ook diefstal) een middel om de wil van de meerderheid (soms zelfs dat niet) op te leggen. En dan heb ik het nog niet over de veiligheidsdiensten die zelf allerhande regels aan de laars lappen.

Waarmee ik alleen bedoel te zeggen dat mensen en groeperingen die blijven praten en de soevereiniteit van anderen altijd respecteren zeer, zeer zeldzaam zijn.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:41:25 #45
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63691845
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:33 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nog effe op de valreep de domste post van het jaar proberen binnen te slepen zie ik
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:41:57 #46
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63691862
en stel nu nog dat het wel terroristen zijn, dan denk ik niet dat we echt schrik moeten beginnen krijgen. Hun spionagenetwerk beperkt zich duidelijk tot de telefoongids.
pi_63691867
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:34 schreef Posdnous het volgende:

mensen die diertjes willen redden middels georganiseerd politiek geweld (=terreur) gelijkstellen met mensen die of sympathiseren met Joden-vergassers of met extremistische gelovigen die zichzelf nog willen opblazen terroristen.
Alleen over het 'politiek' kun je nog discussieren.
quote:
. altijd hetzelfde hier.
Je reactie was inderdaad voorspelbaar.
pi_63691896
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:41 schreef placebeau het volgende:

en stel nu nog dat het wel terroristen zijn, dan denk ik niet dat we echt schrik moeten beginnen krijgen. Hun spionagemateriaal beperkt zich duidelijk tot de telefoongids.
Mja, of bepaalde websites met namen en adressen van medewerkers bij bedrijven die via via iets te maken hebben met dierproeven ofzo.
pi_63691937
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:40 schreef Pappie_Culo het volgende:

Regeringen doen niet anders dan deze mensen
Zodra ze democratisch gekozen zijn, mogen ze nog 's terugkomen okay ?
Quod licet Iovi...
pi_63691962
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:41 schreef Pappie_Culo het volgende:

Nog effe op de valreep de domste post van het jaar proberen binnen te slepen zie ik
Och, jouw 'maar anderen doen het ook'-post getuigt ook niet van enorm inzicht hoor .
pi_63691972
Vier op een rij. Gewonnen !
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 december 2008 @ 11:46:04 #52
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63691973
quote:

[..]

Leg 'm dan eens uit... ik ben namelijk blond
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:50:38 #53
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63692079
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Leg 'm dan eens uit... ik ben namelijk blond
Dat blijkt als je 3 simpele zinnen niet kunt doorgronden.

Een lik verf op de muur

versus

De smeulende resten van je geliefde op de muur

Dat is het minieme verschil dat volgens sommigen verwaarloosbaar is. Ik bestrijd dat.
pi_63692147
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:34 schreef Posdnous het volgende:
mensen die diertjes willen redden gelijkstellen met mensen die of sympathiseren met Joden-vergassers of met extremistische gelovigen die zichzelf nog willen opblazen.
Ik stel alleen maar vast dat je mijn gelijk bewijst, toen ik net schreef: Zelf vind ik het de laatste jaren vooral mode om ernstige misdadige feiten af te doen met verkleinende woordjes als 'niet in de pas lopen'. Iemand die een moord pleegt, is 'even niet lief geweest' zeg maar...

Jij degradeert gewelddadige activiteiten tot 'mensen die diertjes willen redden'....
Dat is precies wat er niet deugt.
  Donald Duck held dinsdag 2 december 2008 @ 11:55:00 #55
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63692163
Bah, walgelijk verwerpelijk tuig is het. Hier gaat echt een enorme boodschap van dreiging van uit. 'Pas maar op, ik weet waar je woont'. Nou ja, ze dáchten het te weten deze keer.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_63692177
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:50 schreef Pappie_Culo het volgende:

Dat is het minieme verschil dat volgens sommigen verwaarloosbaar is.
Quote dat eens ergens?
quote:
Ik bestrijd dat.
Nee, jij bestrijdt het stropopje dat je zelf in elkaar geknutseld hebt, standaard drogredenatie, en erg doorzichtig.
pi_63692186
quote:
In plaats van anderen voor dom uit te schelden, zou je ook gewoon kunnen reageren op de vraag die wordt gesteld: Dus jij vindt het normaal dat als iemand iets doet voor zijn beroep wat jou niet bevalt, dat jij dan zijn eigendommen mag vernielen?
  FOK!fotograaf dinsdag 2 december 2008 @ 11:56:00 #58
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_63692195
Wie heten er dan ook Lau en Tiny

Ik kan nooit tegen het feit dat zulke mensen hier zo makkelijk mee wegkomen omdat het hun politieke overtuiging is en we in een vrij land leven.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_63692226
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:54 schreef Elfletterig het volgende:

Jij degradeert gewelddadige activiteiten tot 'mensen die diertjes willen redden'....
Dat is precies wat er niet deugt.
En lui als Posdnous en Pappie_Culo zorgen voor een klimaat waarin geweldplegers en 'bangmakers' hun gang kunnen blijven gaan. Het doel heiligt immers de middelen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:57:50 #60
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63692228
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In plaats van anderen voor dom uit te schelden, zou je ook gewoon kunnen reageren op de vraag die wordt gesteld: Dus jij vindt het normaal dat als iemand iets doet voor zijn beroep wat jou niet bevalt, dat jij dan zijn eigendommen mag vernielen?
Want er zijn maar twee soorten mensen: 'terrorist' en 'normaal'. Topmanier van discussie voeren!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:59:03 #61
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63692261
quote:

[..]

weet je, door van elk dwaas nieuwsfeit een structureel probleem te maken, maken jullie het voor een willekeurige debiel (want dat is de dader van deze actie wsch) wel heel makkelijk om het land op stelten te zetten.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:01:32 #62
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63692322
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:57 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En lui als Posdnous en Pappie_Culo zorgen voor een klimaat waarin geweldplegers en 'bangmakers' hun gang kunnen blijven gaan. Het doel heiligt immers de middelen.
Juist omgekeerd
mensen die dit gaan overdrijven zorgen ervoor dat bangmakers makkelijk hun gang kunnen gaan.
pi_63692339
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:59 schreef placebeau het volgende:

weet je, door van elk dwaas nieuwsfeit een structureel probleem te maken, maken jullie het voor een willekeurige debiel (want dat is de dader van deze actie wsch) wel heel makkelijk om het land op stelten te zetten.
En door alles slechts een 'dwaas nieuwsfeit' en 'een incident' te noemen, etc etc...

Denk je dat dierenactivisten niet georganiseerd zijn?
pi_63692360
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:01 schreef placebeau het volgende:

Juist omgekeerd
mensen die dit gaan overdrijven zorgen ervoor dat bangmakers makkelijk hun gang kunnen gaan.
Die stelling mag je onderbouwen !

Hij slaat namelijk nergens op. Als dit overdreven zou worden, zou de AIVD ze bij iedere forumpost op hun clubwebsite van hun bed lichten, drie weken verhoren, etc. Niks 'makkelijk hun gang gaan' dus.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:04:03 #65
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63692376
quote:

[..]

Ik noem de post dom. En dat is ie ook. Heel dom.

En het antwoord is dus nee.
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Och, jouw 'maar anderen doen het ook'-post getuigt ook niet van enorm inzicht hoor .
Ik geef alleen aan dat jullie nogal selectief verontwaardigd zijn. Dat getuigt idd van inzicht ja.
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Quote dat eens ergens?
[..]

Nee, jij bestrijdt het stropopje dat je zelf in elkaar geknutseld hebt, standaard drogredenatie, en erg doorzichtig.
Stropop?

Er wordt in dit topic wel degelijk gesteld dat moslimterreur hetzelfde is. De doodsverwensingen nog even daargelaten
pi_63692401
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
Een lik verf op de muur
versus
De smeulende resten van je geliefde op de muur

Dat is het minieme verschil dat volgens sommigen verwaarloosbaar is. Ik bestrijd dat.
Tuurlijk zie ik dat verschil wel, maar in essentie komt het op hetzelfde neer: je doelen nastreven door gebruik van geweld. En wat ik al eerder aangaf, is dat het hier weliswaar om een lik verf gaat, maar dat deze activisten ook niet terugdeinzen voor brandstichting, bedreiging en andere vormen van vernieling.

Maar laat je vooral niet door mij overtuigen hoor. Lees anders gewoon even wat de AIVD in een rapport over dierenrechtenactivisten concludeert:
quote:
Het door de AIVD verrichte onderzoek naar dierenrechtenactivisme leverde in 2004 onder meer de volgende conclusie op: ‘Een klein deel van de dierenrechtenactivisten tracht op heimelijke wijze en met gewelddadige middelen beleid en praktijk op het terrein van dierenwelzijn te veranderen. Analoog aan, en onder invloed van, de situatie in het Verenigd Koninkrijk schuift deze kleine kern van radicale dierenrechtenactivisten met tegen mensen gericht geweld gevaarlijk op naar de grens van wat beschouwd moet worden als terrorisme.’
Of lees even dit:
quote:
OM buigt zich over claim dierenactivisten
(Novum) - Het Openbaar Ministerie in Amsterdam onderzoekt de claim van activisten die op internet beweren verantwoordelijk te zijn voor brandstichting in twee auto's in Hilversum vorige week. De auto's waren volgens de activisten van een directielid van NYSE Euronext.
Of dit:
quote:
'Dierenactivisten achter loodsbrand Lelystad'
(Novum) - Dierenactivisten zijn verantwoordelijk voor de brand die een loods van een bedrijf dat ganzen doodt vrijdagochtend gedeeltelijk in de as legde. Dat zegt de mede-eigenaar van het Lelystadse bedrijf Duke Faunabeheer zaterdag op basis van leuzen die op de muren zijn gezet.
Of dit:
quote:
Proefdierencentrum Venray van de baan
(Novum) - De aanleg van een centrum in Venray waar onder meer dierproeven zouden worden gehouden is dinsdag definitief stopgezet. De gemeente laat weten dat de 'kansrijkheid' van Sciencelink 'ernstig in het geding' is gekomen door acties van dierenactivisten.
Of dit:
quote:
Dierenactivisten zijn blij en kondigen op de website stopdierproeven.org alvast nieuwe acties aan: ‘Mochten er eventueel al geïnteresseerden zijn om Van Der Looy als projectontwikkelaar op te volgen, dan zeggen we hierbij al dat jullie ons voor je deur kan verwachten, niet een keer, maar keer op keer.’

Activisten maken steeds vaker zogenoemde 'home visits', waarbij bestuurders van bedrijven die met dierproeven te maken hebben thuis worden bedreigd. Het is echter voor het eerst dat een bedrijf zo openlijk toegeeft aan die bedreigingen.
Bron: Elsevier

Ach, wat likjes verf hier en daar, meer is het niet...
pi_63692404
Best wel schrikken voor zo'n bejaard echtpaar, natuurlijk, beangstigend en ronduit asociaal, maar graffiti, drie lekke banden en een beschadigd autodak is natuurlijk geen terrorisme. Het is zeker intimiderend en het beoogde slachtoffer doet er zeker goed aan maatregelen te nemen. Ik hoop dat de daders gepakt worden, en zware straffen krijgen.
pi_63692419
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:04 schreef Pappie_Culo het volgende:

Er wordt in dit topic wel degelijk gesteld dat moslimterreur hetzelfde is.
Oh, quote dat eens? Wie zegt waar dat dit hetzelfde is als moslimterreur?

Of zou het 'hetzelfde' misschien zitten in het principe van 'terreur'? Zoek dat woord maar eens op in het woordenboek.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:07:35 #69
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63692450
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:57 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En mensen als DennisMoore snappen niet dat de wereld nooit anders heeft gewerkt en staan over 5 minuten net zo leuk te beargumenteren waarom de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki volledig gerechtvaardigd waren

Volgens mij heb ik duidelijk aangegeven dat de daders opgepakt en berecht moeten worden, zoals te doen gebruikelijk (of zoals je zou mogen verwachten althans)
pi_63692453
En: Apple Liberation Front? .
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:09:02 #71
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63692473
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tuurlijk zie ik dat verschil wel, maar in essentie komt het op hetzelfde neer: je doelen nastreven door gebruik van geweld. En wat ik al eerder aangaf, is dat het hier weliswaar om een lik verf gaat, maar dat deze activisten ook niet terugdeinzen voor brandstichting, bedreiging en andere vormen van vernieling.

Maar laat je vooral niet door mij overtuigen hoor. Lees anders gewoon even wat de AIVD in een rapport over dierenrechtenactivisten concludeert:
[..]

Of lees even dit:
[..]

Of dit:
[..]

Of dit:
[..]

Of dit:
[..]

Bron: Elsevier

Ach, wat likjes verf hier en daar, meer is het niet...
Dat stukje waarin ik aangaf niets met deze mensen op te hebben is iedereen ook ´ontgaan´ natuurlijk.

Maar dit was inderdaad een lik verf en meer niet.
pi_63692505
quote:
Ik noem de post dom. En dat is ie ook. Heel dom.
En het antwoord is dus nee.
Ik vind vooral jouw manier van reageren dom; en respectloos naar anderen toe. Het is jammer dat je pas in tweede instantie, na mijn aandringen, reageert op een vraag die wordt gesteld.
quote:
Er wordt in dit topic wel degelijk gesteld dat moslimterreur hetzelfde is. De doodsverwensingen nog even daargelaten
Ik heb alleen gesteld dat dierenactivisten in dezelfde categorie kunnen worden ingedeeld. Dat is wat anders dan 'precies hetzelfde'. Terreur is terreur. Natuurlijk heb je binnen die categorie weer allerlei gradaties. Maar wat overeind blijft, is dat het hier gaat om mensen die hun denkbeelden en doelen via geweld nastreven. En of dat geweld nu een bedreiding, een pot verf of een bomaanslag in de Tweede Kamer, doet niets af aan de essentie van hun aanpak.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:12:14 #73
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63692540
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Die stelling mag je onderbouwen !
doe je erom of wil je het gewoon niet snappen?

maak hiervan een nationaal drama en iedereen wordt bang
Da's de truuk van het terrorisme, pleeg een aantal aanslagen en iedereen voelt zich onveilig op elk moment.
Maar als je bij elke debiele actie gaat roepen van terreur en zo, dan maak je jezelf bang.

het mag nu toch wel duidelijk zijn dat dit niet om een bijzonder goed georganiseerde actie gaat
pi_63692551
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:40 schreef Elfletterig het volgende:
Dierenactivisten zijn terroristen die wat mij betreft keihard mogen worden aangepakt. Ik zie geen enkel verschil tussen deze zieke geesten en - bijvoorbeeld - moslimterroristen.
Geen probleem. Je mag je wel in heel kromme bochten wringen om 'deze zieke geesten zijn hetzelfde als moslimterroristen' als iets substantieel anders te zien als 'dit is hetzelfde als moslimterrorisme'.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:16:33 #75
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63692640
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:09 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dat stukje waarin ik aangaf niets met deze mensen op te hebben is iedereen ook ´ontgaan´ natuurlijk.

Maar dit was inderdaad een lik verf en meer niet.
Wellus, ook bijtend zuur over de auto heen gegooid en banden lek gestoken
zzz
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:16:50 #76
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63692648
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Of zou het 'hetzelfde' misschien zitten in het principe van 'terreur'? Zoek dat woord maar eens op in het woordenboek.
Er worden verschillende definities van terreur gehanteerd. Onder sommigen zou je dit nog net zo kunnen noemen, onder anderen ook niet.

Maar dit valt bv niet onder de definitie terrorisme van de AIVD of de Verenigde Naties.

Maar een sluitende definitie van wat terrorisme is, die bestaat niet.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:20:14 #77
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63692713
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind vooral jouw manier van reageren dom; en respectloos naar anderen toe. Het is jammer dat je pas in tweede instantie, na mijn aandringen, reageert op een vraag die wordt gesteld.
Laat ik julie manier van reageren nou juist dom vinden. Ik hoef niet respectvol te reageren op iets wat eigenlijk een slap aftreksel van een insinuatie is dat ik alles wel welletjes vindt, maar bij deze mijn allernederigste excuses.

Ook voor het niet direct ingaan op die sterke vraag.
quote:
Ik heb alleen gesteld dat dierenactivisten in dezelfde categorie kunnen worden ingedeeld. Dat is wat anders dan 'precies hetzelfde'. Terreur is terreur. Natuurlijk heb je binnen die categorie weer allerlei gradaties. Maar wat overeind blijft, is dat het hier gaat om mensen die hun denkbeelden en doelen via geweld nastreven. En of dat geweld nu een bedreiding, een pot verf of een bomaanslag in de Tweede Kamer, doet niets af aan de essentie van hun aanpak.
Prima. Dan stel ik met een gerust hart dat terreur in het internationale verkeer een geaccepteerde manier van doen is. Voor hen met de grootste bommen in ieder geval
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:21:20 #78
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_63692733
quote:

[..]

Nou gefeliciteerd! Het is je gelukt, je hebt gewonnen
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:22:36 #79
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63692756
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:21 schreef Painted_Horse het volgende:

[..]

Nou gefeliciteerd! Het is je gelukt, je hebt gewonnen
Laat het leuk doen maar aan anderen over sjap
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:34:32 #80
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63693083
quote:
En dat niet alleen, het overgrote deel van de beestjes die ze vrij laten overleeft de eerste week niet eens. Dierenactivisme = moord!

Lekker jammere discussie weer over het wel of niet van toepassing zijn van het woordje 'terreur' .
Die kneuzen doen iets verkeerd en moeten gewoon aangepakt worden ongeacht hoe ze worden genoemd.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:35:53 #81
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63693108
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:34 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

En dat niet alleen, het overgrote deel van de beestjes die ze vrij laten overleeft de eerste week niet eens. Dierenactivisme = moord!
Dit is idd wel de meest wrange grap aan het hele gebeuren
pi_63693205
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:34 schreef Trashcanman het volgende:

Lekker jammere discussie weer over het wel of niet van toepassing zijn van het woordje 'terreur' .
Die kneuzen doen iets verkeerd en moeten gewoon aangepakt worden ongeacht hoe ze worden genoemd.
Mwoah, strafrechtelijk is dat nog wel van belang. Een 'kwajongensstreek' wordt effe anders bestraft en krijgt wat minder opsporingsprioriteit dan (internationaal) georganiseerd geweld en 'bangmakerij'.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:47:42 #83
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_63693367
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:40 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Mwoah, strafrechtelijk is dat nog wel van belang. Een 'kwajongensstreek' wordt effe anders bestraft en krijgt wat minder opsporingsprioriteit dan (internationaal) georganiseerd geweld en 'bangmakerij'.
Hmmm, zo heb ik er nog niet tegenaan gekeken. Blij dat het benoemen van de misdaad iig niet aan fok is
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:34:44 #84
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63694520
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:34 schreef placebeau het volgende:

[..]

voorspelbaar

Dat het klootzakken zijn, dat staat vast, en dan nog wel zeer domme kloottzakken ook, maar om nu weer het terrorisme er te moeten bijhalen ("this apparent terrorist attack") is een beetje belachelijk.

En tuurlijk is dit een bagatel, het mag niet en ze moeten gestraft worden, maar dit is geen groot nieuws.
Als het huis was bewoond door Joden of moslims, en er hakenkruizen of 'dood aan alle moslims'op was geschreven werd dit veel ernstiger genomen. Terwijl het voor degeen wiens huis is beklad gewoon een terroristische aanslag is.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:36:16 #85
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63694560
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Als het huis was bewoond door Joden of moslims, en er hakenkruizen of 'dood aan alle moslims'op was geschreven werd dit veel ernstiger genomen.
Vreemd zeg. .
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:40:08 #86
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63694675
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Als het huis was bewoond door Joden of moslims, en er hakenkruizen of 'dood aan alle moslims'op was geschreven werd dit veel ernstiger genomen. Terwijl het voor degeen wiens huis is beklad gewoon een terroristische aanslag is.
Vind 'm niet zo heeeeuuuul sterk
pi_63694729
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:36 schreef Posdnous het volgende:

Vreemd zeg. .
Leg het verschil eens uit ?
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:44:23 #88
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63694781
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Deze wil ik Posdnous niet ontnemen
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:45:53 #89
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63694816
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

heb ik al gedaan, er is nogal een verschil in bepaald vormen van 'terrorisme' ( ) zoals dat hier beschreven wordt in mijn ogen.

Ik vind het ook heel wat minder erg als er een Nazi-skinhead met diepe haat door een groep op z'n bek wordt gemept dan iemand die bomen wil redden.

Maar die logica gaat er hier niet in.
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:46:31 #90
153506 Captain_Fabulous
pi_63694833
quote:

[..]

Vreemd zeg. .
ja, want de schade aangericht bij een onschuldig stel mensen is gelijk. Maar als het om dierenactivisten gaat moeten de slachtoffers van het geweld/intimidatie kennelijk maar denken, ach, het is alleen maar wat verf op m'n huis.
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:47:54 #91
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63694863
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:

Maar als het om dierenactivisten gaat moeten de slachtoffers van het geweld/intimidatie kennelijk maar denken, ach, het is alleen maar wat verf op m'n huis.
Dat zeg ik niet, natuurlijk is het waardeloos wat die figuren hebben gedaan, en al helemaal achterlijk dat ze de verkeerde pakken, Gewoon oppakken en laten betalen die gasten. Maar die vergelijkingen met terroristen en dergelijk zijn natuurlijk volstrekt bezopen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:54:20 #92
153506 Captain_Fabulous
pi_63695016
Geef dan eens jouw definitie van terrorisme door?
Ik zie hier een onschuldig gezin, waarvan eigendommen beschadigd zijn, en die de komende tijd echt niet lekker zullen slapen door de schok dat iemand zomaar hun terein opgaat en vernielingen aanricht. De daders zijn een groep mensen die hun politieke doelen en gedachtengoed niet via een democratische weg willen verspreiden, maar door geweldpleging willen opleggen aan de meerderheid. Terrorisme als je het mij vraagt.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:03:38 #93
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63695261
Ja, ik ben ook een terrorist als ik m'n buurman uitscheld omdat ie geen donor wil worden.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:08:29 #94
153506 Captain_Fabulous
pi_63695384
gast, jij spoort echt niet. Een laatste poging dan om je enige realiteitszin te geven: wat als het het huis van je moeder was geweest? Had het je dan uitgemaakt of het dierenactivisten waren, kaalkopjes of palestijnen? Dan wil je toch maar 1 ding, namelijk de daders op een zebrapad, en jij een hummer zonder remmen?
pi_63695385
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:47 schreef Posdnous het volgende:

Maar die vergelijkingen met terroristen en dergelijk zijn natuurlijk volstrekt bezopen.
Volstrekt niet.

Terreur = georganiseerd politiek geweld

Dat het bij dierenactivisme om georganiseerd geweld gaat, is duidelijk (lees anders het AIVD-rapport even). Je kunt hooguit nog discussiëren of het doel 'politiek' is of niet.

Dus je kan er wel effe wat minder badinerend over doen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:12:57 #96
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63695516
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
gast, jij spoort echt niet. Een laatste poging dan om je enige realiteitszin te geven: wat als het het huis van je moeder was geweest? Had het je dan uitgemaakt of het dierenactivisten waren, kaalkopjes of palestijnen? Dan wil je toch maar 1 ding, namelijk de daders op een zebrapad, en jij een hummer zonder remmen?
Zeker, maar niet omdat het 'terroristen' zijn.

Eerder gewoon omdat het domme idioten zijn die het verkeerde huis pakken.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:16:45 #97
153506 Captain_Fabulous
pi_63695613
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:12 schreef Posdnous het volgende:

[..]
domme idioten zijn die het verkeerde huis pakken.
Wat dus betekent dat jij vindt dat er een goed huis was om dit bij te doen. Weten we ook waar jij staat.
pi_63695778
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:

Wat dus betekent dat jij vindt dat er een goed huis was om dit bij te doen. Weten we ook waar jij staat.
Dat was ook het eerste dat me opviel toen ik het nieuwsberichtje las: dat er ook een 'goed huis' zou zijn, waarbij het okay zou zijn geweest.

Maar dat zal vast niet de bedoeling zijn geweest.
pi_63695885
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:16 schreef Pappie_Culo het volgende:

Maar een sluitende definitie van wat terrorisme is, die bestaat niet.
Volgens de dikke Van Dale:
Terrorisme: (het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:27:12 #100
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63695916
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

maar dat zegt ie toch helemaal niet!!!!!!!
pi_63695973
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:56 schreef Dementor het volgende:
Apple Liberation Front.
Het moet zijn Animal Liberation Front.

Telegraaf.
nee Amish

maar ik heb wel eens iemand een potje hak appelmoes zien leeg gieten..... ze hebben alleen geen website
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:34:21 #102
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_63696059
quote:

[..]

Vreemd zeg. .
Ja, dat is wel vreemd ja.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:37:13 #103
153506 Captain_Fabulous
pi_63696120
quote:
domme idioten zijn die het verkeerde huis pakken
ik lees het toch echt...
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:41:55 #104
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63696195
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:26 schreef yyentle het volgende:

[..]

Volgens de dikke Van Dale:
Terrorisme: (het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.
Ja, die heb ik ook thuis. Ik zal even de VN bellen dat we eruit zijn.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:48:06 #105
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63696329
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

ik lees het toch echt...
die, niet omdat, of dus, of want, er staat gewoon die

je leest wat je wil lezen
pi_63696667
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:03 schreef Posdnous het volgende:
Ja, ik ben ook een terrorist als ik m'n buurman uitscheld omdat ie geen donor wil worden.
Nee, er mist een georganiseerd verband. Dit soort activisten opereert net als religieuze terroristen in groepsverband en strijdt ook voor een doel dat in groepsverband is vastgezet.
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:08:37 #107
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_63701930
Je blijft gewoon met je poten van andermans eigendommen af
Als je het ergens niet mee eens bent, kun je altijd nog via de rechter je gelijk proberen te halen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:26:53 #108
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63704076
Dat soort milieuterroristen moeten ze heel hard aan pakken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63716301
Mensen die graffiti terrorisme noemen
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  woensdag 3 december 2008 @ 07:04:57 #110
153506 Captain_Fabulous
pi_63716486
Het zuur over de auto had je niet gelezen? En PM effe je adress, kunnen we wat grafiti op jouw huis spuiten, vind je kennelijk geen enkel probleem.....
pi_63717509
Ook als die dierenactivisten wel het juiste huis hadden ondergekalkt dan hadden ze wat mij betreft met de koppen tegen elkaar aangeslagen mogen worden.
pi_63717574
quote:
Op woensdag 3 december 2008 07:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het zuur over de auto had je niet gelezen? En PM effe je adress, kunnen we wat grafiti op jouw huis spuiten, vind je kennelijk geen enkel probleem.....
Ja, want alles wat ik wel een probleem vind noem ik terrorisme.
  Moderator woensdag 3 december 2008 @ 09:16:42 #113
8781 crew  Frutsel
pi_63717690
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat soort milieuterroristen moeten ze heel hard aan pakken
  woensdag 3 december 2008 @ 09:19:00 #114
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63717743
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]
ik vind eigenlijk dat ze nerstfabrikanten ook heel hard mogen aanpakken

maar, voor alle duidelijkheid, dat praat deze actie verre van goed.
pi_63717800
Het is wel terreur, want het doel van de mensen die dit doen is wel degelijk angst aanjagen.
'kijk eens waar wij toe in staat zijn, als jullie er niet mee stoppen'

Dat er nog mensen zijn die dit soort onzin goedpraten 'omdat dieren geen stem hebben'
pi_63717899
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:19 schreef placebeau het volgende:

[..]

Weet je wat ik vind? Dat jullie hypocriete denkbeelden hebben.
Janeken over nertsfabrieken en plaatjes en beelden tonen van afslachtingen van nertsen in het buitenland (Rusland en China bv) en het doen voorkomen alsof dat hier ook zo gaat. De boel lekker opruien om geweld als dit (en erger) goed te praten.

Hypocriet tot en met. Huil, huil over bont en stampvoeten met jullie leren schoentjes.
pi_63717931
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat er nog mensen zijn die dit soort onzin goedpraten 'omdat dieren geen stem hebben'
Ik daag je uit om één quote te vinden in dit topic waarin dat gebeurt.
pi_63718000
Wat een gezanik over of het wel of geen terrorisme is in dit topic.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:31:13 #119
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63718008
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De boel lekker opruien om geweld als dit (en erger) goed te praten.
dan zet ik het er nog expliciet bij in mijn post

Ik weet ook helemaal niet wat china en rusland hier van doen hebben, maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_63718129
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:27 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik daag je uit om één quote te vinden in dit topic waarin dat gebeurt.
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:53 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nou het is niet zo heel moelijk. Even los van of ik het er mee eens ben kan ik me voorstellen dat de gedachtengang ongeveer als volgt is:

Dieren hebben geen stem, mensen wel. De mensen waar het om gaat verdienen goed geld aan de ellende van bepaalde dieren en zullen vaak alleen dmv dwingende wetgeving tot een iets respectvollere houding gebracht kunnen worden.

Het verschil met moslimterroristen lijkt me vrij evident, en ik denk dat dat soort uitspraken beter passen bij een PVV stemmer eigenlijk.

Hetgeen allemaal niet wegneemt dat wat de mensen in kwestie doen illegaal is. Nou, dat weten ze zelf ook wel. Dus pak ze op en berecht ze.

Einde verhaal wat mij betreft.
Hier zo een die het allemaal wel mee vind vallen en begrijpelijk vind.
pi_63718179
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:31 schreef placebeau het volgende:

[..]

dan zet ik het er nog expliciet bij in mijn post

Ik weet ook helemaal niet wat china en rusland hier van doen hebben, maar dat zal wel aan mij liggen.
Nou, demonstrerende dierenfundamentalisten hebben er een handje van de meest bloedige foto's en beelden te tonen (beelden uit het buitenland, zoals China of Rusland) en te doen alsof dat de gang van zaken is in NL.
Opruien noem ik dat.
pi_63718365
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dit staat er ook:
quote:
Even los van of ik het er mee eens ben
(...)
en ik ben het ook volstrekt met 'm eens.

Uit de rest blijkt slechts dat hij de motieven van de daders verstaat en verwoordt, niets meer en niets minder.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:52:45 #123
153506 Captain_Fabulous
pi_63718499
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:19 schreef placebeau het volgende:

[..]

Als jij dat vindt, richt dan een politieke partij op die dit als speerpunt heeft. Of ga je inzetten bij de partij voor de dieren, die zullen ook wel tegen nertsenfokkerij zijn. Maar zuur over mensen hun auto's gooien...terrorisme. Simpel.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:54:59 #124
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63718550
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Als jij dat vindt, richt dan een politieke partij op die dit als speerpunt heeft. Of ga je inzetten bij de partij voor de dieren, die zullen ook wel tegen nertsenfokkerij zijn. Maar zuur over mensen hun auto's gooien...terrorisme. Simpel.
ok, beloofd, ik zal het niet meer doen
pi_63718739
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:46 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Dit staat er ook:
[..]

en ik ben het ook volstrekt met 'm eens.

Uit de rest blijkt slechts dat hij de motieven van de daders verstaat en verwoordt, niets meer en niets minder.
Natuurlijk weten ze dat ze illegaal bezig zijn, maar kennelijk houdt ze dat niet tegen.
En ze hebben al succes gehad daar er toch in Noord-Limburg een bedrijf wat aan dierenproeven zou gaan doen besloot hun deuren niet te openen.
Nou, slechte zaak dat men dus gaat zwichten voor deze 'terreur'. Mensen zijn bang voor vergeldingsactie's voor deze lui, of dat ze tot dingen in staat zijn die zo'n bedrijf zo veel schade toebrengen dat het niet loont.

En ik vind ze hypocriet, wat maakt het fokken van nertsen erger dan een kalverenslachterij? Waarom gaan ze niet tekeer bij de bio-industrie?
Waarom laten ze nertsen vrij? Oh wat diervriendelijk, als deze beestjes in de vrije natuur daarna meteen overlijden of worden overreden.
pi_63718766
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:03 schreef Posdnous het volgende:
Schelden doet geen zeer. Iemand's spullen / iemand zelf slopen wel.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_63718805
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:06 schreef Seneca het volgende:

[..]

Schelden doet geen zeer. Iemand's spullen / iemand zelf slopen wel.
  woensdag 3 december 2008 @ 10:09:57 #128
153506 Captain_Fabulous
pi_63718842
Is dat tegen Secena gericht of zo? jij spoort niet helemaal geloof ik...
pi_63718851
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:08 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar wel anders over denkt op het moment dat ik je huis in de fik steek omdat je op een andere politieke partij stemt dan ik.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_63718885
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Is dat tegen Secena gericht of zo? jij spoort niet helemaal geloof ik...
Ik ontken gewoon even dat spullen slopen zeer doet.

Misschien heb ik dan inderdaad een afwijkend zenuwstelsel.
pi_63718924
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:12 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ik ontken gewoon even dat spullen slopen zeer doet.

Misschien heb ik dan inderdaad een afwijkend zenuwstelsel.
Waarom denk je dat de term "pijnlijk verlies" is uitgevonden dan?
pi_63718951
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:10 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar wel anders over denkt op het moment dat ik je huis in de fik steek omdat je op een andere politieke partij stemt dan ik.
Klopt, op een dergelijk moment zal logisch nadenken een beetje ondergeschoven kindje zijn ben ik bang.
pi_63718964
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:08 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]
Dat ben ik toch niet met je eens.

Als een onbekende vernielingen aan jouw huis en auto aanbrengt en bedreigingen op je muren kalkt, wed ik dat je wakker ligt wat de volgdende stap van die personen zal zijn. Je bent bang, en dat is ook een vorm van lijden. Je gaat zeker piekeren 'wat als ze nu mijn huis in de fik steken, wat dan....'
Je weet, de politie kan niet veel voor je doen.
pi_63719028
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:14 schreef Seneca het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de term "pijnlijk verlies" is uitgevonden dan?
Akkoord, als je emotionele pijn ook meetelt, maar dan komt schelden ook weer in beeld.

Persoonlijk zou ik de term "pijnlijk verlies" eerder gebruiken bij de verbreking van een relatie of de dood van je huisdier of erger.
pi_63719031
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 11:30 schreef Pappie_Culo het volgende:

Terreur wat ik je brom!
Zoals alles heb je ook terreur in verschillende gradaties. Ik zou een Fiat Pinda ook niet op 1 lijn met een Ferrari Enzo willen zetten, maar om nu te zeggen dat de Fiat geen auto is gaat mij net even wat te ver.

Het is gewoon terreur. Punt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63719046
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:16 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat ben ik toch niet met je eens.

Als een onbekende vernielingen aan jouw huis en auto aanbrengt en bedreigingen op je muren kalkt, wed ik dat je wakker ligt wat de volgdende stap van die personen zal zijn. Je bent bang, en dat is ook een vorm van lijden. Je gaat zeker piekeren 'wat als ze nu mijn huis in de fik steken, wat dan....'
Je weet, de politie kan niet veel voor je doen.
In het engels zouden ze zeggen dat je terrified was
  woensdag 3 december 2008 @ 10:47:33 #137
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63719771
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

[..]

Ietsie te snel met je conclusie. Geen lange verhalen quoten als je ze niet hebt doorgelezen gij kleine dondersteen
  woensdag 3 december 2008 @ 10:48:53 #138
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63719808
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Weet je wat ik vind? Dat jullie hypocriete denkbeelden hebben.
Janeken over nertsfabrieken en plaatjes en beelden tonen van afslachtingen van nertsen in het buitenland (Rusland en China bv) en het doen voorkomen alsof dat hier ook zo gaat. De boel lekker opruien om geweld als dit (en erger) goed te praten.

Hypocriet tot en met. Huil, huil over bont en stampvoeten met jullie leren schoentjes.
Ja, je zult maar geen nertsje kunnen dragen. Waar gaat het heeeeeeen?

Bij dit soort reacties kan ik me weer helemaal voorstellen waar het die mensen om te doen is weet je dat?
pi_63720059
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

..kan ik me weer helemaal voorstellen waar het die mensen om te doen is weet je dat?
Ja, waar jij staat, is nu wel bekend .

Heb je misschien nog een inhoudelijke reactie op het argument dat je quote?
  woensdag 3 december 2008 @ 10:59:48 #140
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_63720100
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 08:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee, die kijken alleen of er toevallig een moslim verkeerd ergens naar toe kijkt.
Voor de rest doen ze geen ruk.
Terwijl dit soort organisaties gewoon lekker hun gang mogen gaan en doen en laten wat ze willen.
Links wordt altijd beschermd hier heb ik het idee.
Jaarverslag van de AIVD weleens gelezen?
pi_63720140
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:59 schreef Slarioux het volgende:

Jaarverslag van de AIVD weleens gelezen?
Wat ik me daarvan herinner is dat de AIVD vooral informatie verzamelt. Maar gebeurt er ook wat?
  woensdag 3 december 2008 @ 11:02:46 #142
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63720179
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:58 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, waar jij staat, is nu wel bekend .

Heb je misschien nog een inhoudelijke reactie op het argument dat je quote?
Welk argument bedoel je? Dat de nertsen in NL eigenlijk een puik leventje hebben?

Overigens weet jij helemaal niets van waar ik sta, maar dat zou ook allemaal veel te lang gaan duren.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:05:28 #143
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_63720258
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:59 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Daarom moet je ze ook niet eerst fokken he slimmerd! Wat is dat voor prutsbioloog.
je begrijpt mijn post niet Jantje Beton.
reset
pi_63720333
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:02 schreef Pappie_Culo het volgende:

Welk argument bedoel je? Dat de nertsen in NL eigenlijk een puik leventje hebben?
Hmm, dat lees ik eigenlijk niet in die quote. Maar als je het vergelijkt met de leventjes van nertsen buiten de EU, kon je nog wel 's groot gelijk hebben ook .

Maargoed, speciaal voor jou:
- dierenactivisten doen aan opruiing door het publiek vals voor te lichten met beeldmateriaal dat niet relevant is
- dierenactivisten (en hun sympatisanten) zijn hypocriet omdat ze de ene soort bio-industrie wel met terreur bestrijden en de andere niet
quote:
Overigens weet jij helemaal niets van waar ik sta, maar dat zou ook allemaal veel te lang gaan duren.
Mwoah, als dat wat je in dit topic alleen al gepost hebt een voorproefje ervan is, dan is je positie voldoende bekend.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:08:05 #145
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_63720335
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
we willen gewoon weten of je links of rechts staat, nuance, daar zijn we niet voor, een stempel, dat hebben we nodig.
Hoe kun je nu tegelijk die actie afkeuren en het dragen van nerst afkeuren? of die actie afkeuren en niet elke misdadiger terrorist roepen en levenslange dwangarbeid toewensen? dat kan toch heel niet...
pi_63720384
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:08 schreef placebeau het volgende:

we willen gewoon weten of je links of rechts staat, nuance, daar zijn we niet voor, een stempel, dat hebben we nodig.
Hoe kun je nu tegelijk die actie afkeuren en het dragen van nerst afkeuren? of die actie afkeuren en niet elke misdadiger terrorist roepen en levenslange dwangarbeid toewensen? dat kan toch heel niet...
Stropopje .
  woensdag 3 december 2008 @ 11:39:10 #147
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_63721141
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een laatste poging dan om je enige realiteitszin te geven: wat als het het huis van je moeder was geweest? Had het je dan uitgemaakt of het dierenactivisten waren, kaalkopjes of palestijnen?
Ja natuurlijk had dat uitgemaakt. Alsof het allemaal nog niet erg genoeg was bleek het ook nog als achtergrond haatdragende kaalkopjes die andere mensen per definitie door hun achtergrond fout vinden te hebben, dat maakt het wel heel erg dramatisch natuurlijk.
Als ze nou nog een nobel doel hadden...
pi_63721693
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

Ja, je zult maar geen nertsje kunnen dragen. Waar gaat het heeeeeeen?
Bont is lekker warm. Mag ik de vrijheid hebben om dat te dragen.

In Nederland heeft de nerts een leven wat niets minder is dan van het gemiddelde dier voor de vleesindustrie. Maar nee... de nerts is een doodzonde, maar een lekker biefstukje... nou ja, als je het Marianne T. vraagt ook wel, maar goed en wel beschouwd niet natuurlijk.

Dat moet je mij toch eens uitleggen.

Bont.
pi_63721843
Eten is primair, los van of je een biefstuk als luxe ziet of niet. Kleding staat tenminste één treedje lager, iig op mijn prioriteitenlijst.
pi_63721907
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:00 schreef FritsVanEgters het volgende:

Eten is primair, los van of je een biefstuk als luxe ziet of niet. Kleding staat tenminste één treedje lager, iig op mijn prioriteitenlijst.
En daarom staat het mensen ook volledig vrij om anderen te overtuigen van hun prioriteitenlijstjes, of om op de Partij voor de Dieren te stemmen.

Terroristen vinden dat niet effectief genoeg.
pi_63722019
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En daarom staat het mensen ook volledig vrij om anderen te overtuigen van hun prioriteitenlijstjes, of om op de Partij voor de Dieren te stemmen.

Terroristen vinden dat niet effectief genoeg.
Gelukkig zijn ze nog niet zo desperate dat ze zelfmoordcommando's inzetten.
pi_63722031
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:00 schreef FritsVanEgters het volgende:
Kleding is ook redelijk primair... zeker in NL. Ik ben niet preuts, integendeel, maar om nu zonder kleren op straat te gaan... mij echt te koud.

Anderen mogen best een mening hebben over bont. Dat is echter geen reden om eigendommen van anderen te vernielen. Nooit.
pi_63722125
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kleding is ook redelijk primair... zeker in NL. Ik ben niet preuts, integendeel, maar om nu zonder kleren op straat te gaan... mij echt te koud.
Hahaha.
quote:
Anderen mogen best een mening hebben over bont. Dat is echter geen reden om eigendommen van anderen te vernielen. Nooit.
Daar waren we het al over eens.
  woensdag 3 december 2008 @ 12:15:30 #154
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63722277
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:08 schreef DennisMoore het volgende:

Maargoed, speciaal voor jou:
- dierenactivisten doen aan opruiing door het publiek vals voor te lichten met beeldmateriaal dat niet relevant is
- dierenactivisten (en hun sympatisanten) zijn hypocriet omdat ze de ene soort bio-industrie wel met terreur bestrijden en de andere niet
Ja, dat is absoluut waar. Maar mag ik er op wijzen dat dit een kenmerk is van zo ongeveer iedere vorm van politiek (waar dit gewoon een verlengstuk van is)?

Het presenteren van bepaalde feiten waar andere feiten worden weggelaten is de normaalste zaak van de wereld. Hypocrisie staan de kranten en sites vol van.

Het zou gewoon zo fijn zijn wanneer mensen hun verontwaardiging eens wat minder hypocriet tentoon zouden spreiden als het ALF dat volgens jullie zeggen doet

Of zijn we allemaal opeens vertegenwoordiger van een organisatie die een of ander belang in dit geheel heeft?

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik daarin minder menselijk ben, maar ik probeer het wel (met wisselend succes).
quote:
Mwoah, als dat wat je in dit topic alleen al gepost hebt een voorproefje ervan is, dan is je positie voldoende bekend.
Ja, je vindt jezelf best pienter en daar is ook niets mis mee. Maar zullen we het effe bij het onderwerp houden?
  woensdag 3 december 2008 @ 12:20:38 #155
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63722384
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bont is lekker warm. Mag ik de vrijheid hebben om dat te dragen.
Mwah... weet ik niet. Zou ik me nog eens goed in moeten verdiepen eigenlijk.
quote:
In Nederland heeft de nerts een leven wat niets minder is dan van het gemiddelde dier voor de vleesindustrie.
Ik weet niet of dat zo is, maar ik weet wel dat excessen in de bio industrie morbide genoeg zijn.
quote:
Maar nee... de nerts is een doodzonde, maar een lekker biefstukje... nou ja, als je het Marianne T. vraagt ook wel, maar goed en wel beschouwd niet natuurlijk.

Dat moet je mij toch eens uitleggen.

Bont.
Als je mij kunt overtuigen van je bovenstaand verhaal wordt het al lastiger.
pi_63723321
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:20 schreef Pappie_Culo het volgende:

Ik weet niet of dat zo is, maar ik weet wel dat excessen in de bio industrie morbide genoeg zijn.

Er is een reden dat nertsen veel beter behandeld wordt. Een gezonde niet gestresste nerts zonder littekens heeft de vacht met de meeste waarde.

Dus economisch gezien is het alleen maar verstandig om een nerts goed te behandelen.
pi_63726593
Er is zelfs een keurmerk voor bont (hier in Nederland) en zo'n nertsenfokker krijgt vaak genoeg de inspectie over de vloer.
Is het al zo dat bont uit het buitenland (waarvan niet bekend is hoe de beestjes behandeld zijn) een importverbod heeft?
Dat de dierenfundamentalisten daar voor gaan strijden, lijkt me veel zinvoller.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')