Echt jammer dat ze de aflevering niet afsloten met Locke die weer op het vaste land was! Dat verwachtte ik stiekem toch wel een beetje

Ik ben namelijk
erg benieuwd of hij alleen op het eiland kan lopen en of hij dus eenmaal weer op het vaste land weer verlamd zal zijn

Dat zijn been bij die val gespietst werd zou een voorbode daarvan kunnen zijn denk ik. Trouwens sowieso knap dat hij nog op kon staan en de FDW kon aanduwen met die been... en die val klonk gruwelijk, alsof er ook nog van alles brak.
Je zou nu inderdaad gaan denken dat de flashes voorbij zijn doordat de FDW weer op zijn plaats zit. Dat ze nu vastzitten in Dharma tijd lijkt me nu inderdaad aannemelijk. Als de flashes immers gestopt zijn, gaan we hierna [voorlopig] geen andere tijden bezoeken en Daniel moet inderdaad nog in de Orchid wat doen én blijkbaar Charlotte waarschuwen over het terugkeren naar het eiland. Het vastzitten daar verklaart ook hoe Daniel überhaupt in de Orchid kan komen, aangezien de flashes wel regelmatig kwamen en het me lijkt dat er de nodige tijd vereist is om de dingen te doen die hij in die tijd schijnt te doen.
Eén ding wat me niet helemaal duidelijk is, is hoe Charlotte dan van die waterput afwist? Als ze
nu in Dharma-tijd zitten, dan houdt dat in dat die put
toen al dichtgegooid is en tenzij dat recentelijk gebeurd is, kan Charlotte helemaal niet weten dat die daar zat. Het moment dat Charlotte [redelijk freaky] tegen Daniel zei dat hij de "enge man" uit haar verleden was - dat was echt te vet

Wel jammer dat we bij die flash eerst zagen dat Locke tegen de grond smakte en vervolgens pas dat de put er niet meer was boven de grond. Vanzelfsprekend reageerde Sawyer helemaal paniekerig en dat hadden ze eerst moeten monteren; nu voelde ik zijn emotie totaal niet omdat we één seconde ervoor zagen dat Locke niet levend begraven als gevolg van de flash

Op zich zou het jammer zijn als het tijdreizen nu definitief voorbij is, want ik vond het toch een spannend en vernieuwend element van dit seizoen en bijzonder vet geïntroduceerd in de eerste aflevering van dit seizoen

Het werd af en toe wel als deus ex machina gebruikt en deze aflevering was het niet zo leuk doordat het zo vaak gebeurde, maar ik hoopte nog veel meer over de geschiedenis van het eiland te weten te komen op deze manier.
Leuk om Smokey weer eens te zien, maar het was me echt totáál niet opgevallen dat ze bij de Temple waren uitgekomen

Ik heb echt zitten slapen volgens mij, want ik spendeerde er weinig aandacht aan [dacht dat het gewoon één of ander muur was met een gat erin] en had pas toen ik hier de reacties ging lezen door dat het plek waar Smokey naartoe ging, dezelfde Temple is als waar the Others het vaak over hebben gehad.
Dat de serie te hoog gegrepen is geworden voor Amerikaanse kijkers vind ik een beetje overdreven; natuurlijk zullen er mensen zijn die het "niveau" ervan niet meer "aankunnen", maar die mensen heb je overal. Ik geloof niet dat de overgrote meerderheid van de Amerikaanse TV-kijkers zo dom is dat ze daardoor afhaken bij de serie. Ook al hebben Amerikanen gemiddeld gezien een lagere IQ[?] en worden ze dommer "gemaakt" door de hoeveelheid domme programma's.
Mijn vriendin is na aflevering twee van dit seizoen gestopt met kijken omdat ze het gewoon niet meer zo leuk vindt, maar ze snapt het nog wel gewoon allemaal. Zij vond het eerste seizoen nog steeds het leukste en het spreekt haar nu gewoon niet meer aan. Erg jammer, maar ik houd haar wel eens in de zoveel tijd op de hoogte van wat er gebeurd is, in een notendop.
Tenslotte: zonder iets te verklappen over de promo behalve dat het vet is: damn, ik heb écht zin in de volgende aflevering