Hehe, scherp.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:30 schreef KareemAbdulJabbar het volgende:
[..]
Noem je Ismael Haniyeh een haatzaaier? Jij zionist.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Wilders is Nederlands staatsburger en dus ook een EU-ingezetene. En als dat nog niet genoeg is, is hij ook nog eens parlementariër. Verder is hij nergens voor veroordeeld ofzo; hij heeft strafblad. Wat er gebeurt, is dat Groot-Brittannië gewoon zicht voor druk van intolerante moslims. Intolerante moslims die zelf WEL keer op keer mogen demonstreren. Wie "Fitna" haatzaaien noemt, gaat er wel erg makkelijk aan voorbij dat het knutselwerkje vol zit met moslims die zélf allerlei haatdragende teksten uitkramen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:06 schreef capricia het volgende:
Misschien moet je het niet vanuit het Nederlandse recht bekijken. Het gaat om de UK. Ze hebben daar andere wetten dan hier. Wellicht is Fitna daar wel haatzaaien o.i.d.
En idd Engeland mag iedere persoon op haar grondgebied weigeren die ze wil, het is een souvereine staat.
Ook al vinden wij dat belachelijk.
Maar het blijft hun land en hun wetten. En dat ze zelf mogen bepalen wie er wel en niet binnen komt, dat lijkt me hun goed recht. Daar sta ik volledig achter.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met het Engelse recht, maar de Nederlanders die het een goede zaak vinden dat Wilders Engeland niet binnenkomt vanwege zijn opvattingen, zie ik als bedreiging van de vrijheid van meningsuiting in Nederland.
Prima, ontkracht je deze ook even, voordat ik mijn grot opruim?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onder welk grot kom jij vandaan? ZIjn voorbeeld is al 30.000x op FOK! alleen al gecorrigeerd.
Het gaat er niet om wat ik er van vind, ik vind Fitna ook een broddelwerkje wat niet zoveel indruk maakt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Wilders is Nederlands staatsburger en dus ook een EU-ingezetene. En als dat nog niet genoeg is, is hij ook nog eens parlementariër. Verder is hij nergens voor veroordeeld ofzo; hij heeft strafblad. Wat er gebeurt, is dat Groot-Brittannië gewoon zicht voor druk van intolerante moslims. Intolerante moslims die zelf WEL keer op keer mogen demonstreren. Wie "Fitna" haatzaaien noemt, gaat er wel erg makkelijk aan voorbij dat het knutselwerkje vol zit met moslims die zélf allerlei haatdragende teksten uitkramen.
Kijk even naar die youtube filmpjes dat is dan net zo goed haatzaaien..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien moet je het niet vanuit het Nederlandse recht bekijken. Het gaat om de UK. Ze hebben daar andere wetten dan hier.
Wellicht is Fitna daar wel haatzaaien o.i.d.
En idd Engeland mag iedere persoon op haar grondgebied weigeren die ze wil, het is een souvereine staat.
Ook al vinden wij dat belachelijk.
Je gaat nu een ander voorbeeld zoeken wanneer de voorbeeld waar jij op reageert niet waar blijkt te zijn?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Prima, ontkracht je deze ook even, voordat ik mijn grot opruim?
http://www.amislam.com/rome.htm
Alleen jammer dat ze zwichten voor die dreigende Moslims.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het blijft hun land en hun wetten. En dat ze zelf mogen bepalen wie er wel en niet binnen komt, dat lijkt me hun goed recht. Daar sta ik volledig achter.
Dat mogen ze, maar het lijkt mij zonneklaar dat de diplomatieke banden met Engeland onder druk komen te staan door dit soort intolerantie. Wat mij vooral stoort, is dat hordes Nederlanders dit nog een goede zaak vinden ook.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het blijft hun land en hun wetten. En dat ze zelf mogen bepalen wie er wel en niet binnen komt, dat lijkt me hun goed recht. Daar sta ik volledig achter.
Daar mogen de Engelsen zelf over beslissen. Het is hun land, het zijn hun wetten. Niet die van ons.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Kijk even naar die youtube filmpjes dat is dan net zo goed haatzaaien..
Verandert dat iets aan de geldigheid van het antwoord op jouw vraag? Of wou je soms ontkennen dat er imams zijn die haat prediken?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je gaat nu een ander voorbeeld zoeken wanneer de voorbeeld waar jij op reageert niet waar blijkt te zijn?
En daar gaat het om, ze zijn doodsbang daarzo.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:35 schreef qonmann het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze zwichten voor die dreigende Moslims.
... rules the waves is lang gelden
Het zal de Moslims deugd doen, we kunnen nog meer bedreigingen verwachten.
Wat Cultheld zegt..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar mogen de Engelsen zelf over beslissen. Het is hun land, het zijn hun wetten. Niet die van ons.
In Iran denken ze ook anders over haatzaaien dan hier
Of ze hebben gewoon geen zin in het gezeik van Wilders.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
En daar gaat het om, ze zijn doodsbang daarzo.
Of ze vinden het de ophef en het risico niet waard...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
En daar gaat het om, ze zijn doodsbang daarzo.
Daar zal Wilders denk ik ook wel op aandringen. Hem kennende...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat mogen ze, maar het lijkt mij zonneklaar dat de diplomatieke banden met Engeland onder druk komen te staan door dit soort intolerantie. Wat mij vooral stoort, is dat hordes Nederlanders dit nog een goede zaak vinden ook.
Waaruit blijkt dat moslims hebben gedreigd dat Wilders niet naar Engeland mocht komen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:35 schreef qonmann het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze zwichten voor die dreigende Moslims.
... rules the waves is lang gelden
Het zal de Moslims deugd doen, we kunnen nog meer bedreigingen verwachten.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
'Brits kabinet bestrijdt extremisme'
http://www.spitsnieuws.nl(...)estrijdt_extrem.html
quote:Een zegsman van het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de weigering van Geert Wilders toegelicht. “De Britse regering bestrijdt alle vormen van extremisme. De regering verhindert iedereen die extremisme, haat en gewelddadige boodschappen verspreidt in onze gemeenschappen, de toegang tot ons land.”
Binnenlandse Zaken gaat onder meer over visa-aanvragen en immigratie. De Britten hebben besloten dat Wilders het Verenigd Koninkrijk niet binnen mag.
Bestrijding van extremisme
Volgens de woordvoerder was bestrijding van extremisme ook de drijvende motivatie voor de striktere regels voor buitensluitingen wegens onacceptabel gedrag, die de minister van Binnenlandse Zaken vorig jaar oktober aankondigde.
Die Lord Ahmed...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat moslims hebben gedreigd dat Wilders niet naar Engeland mocht komen?
Het heeft meer zin om het Engelse wetboek erbij te pakken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Artikel 19
Een ieder heeft recht op vrijheid van mening en meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid om zonder inmenging een mening te koesteren en om door alle middelen en ongeacht grenzen inlichtingen en denkbeelden op te sporen, te ontvangen en door te geven.
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENSquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het heeft meer zin om het Engelse wetboek erbij te pakken.
In hoeverre die vrijheid van meingsuiting gaat, is per land verschillend.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS
Lekker objectief geschreven artikelquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:43 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://thejournal.parker-(...)009/2/3/4079210.html
Daar staat wel meer wat helaas niet al te serieus nageleefd wordt...(ook door NL).quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
UNIVERSELE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS
je vraagt om een link, je krijgt er een, ben je nog niet tevreden..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Lekker objectief geschreven artikel
Wat is er mis met zeggen dat je gaat demonstreren? Dan houd de vrijheid van meningsuiting zeker alweer op
Denk dat dit de echte reden is ze zijn bang voor Moslims & hun daden..niet goed voor de openbare ordequote:Verschillende Britse media meldden dat vertegenwoordigers van de Britse moslimgemeenschap, onder wie de prominente Lord Ahmed, dreigden een grote demonstratie te houden met tienduizend moslims, wanneer Wilders zijn film zou vertonen.
Openbare orde
Bart Rijs, de woordvoerder van Verhagen, bevestigt aan elsevier.nl dat de komst van Wilders naar Groot-Brittanië de openbare orde zou verstoren en dat hem daarom de toegang is ontzegd.
Ze zijn doodsbang dat er weer een aanslag op een metro oid komt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:49 schreef qonmann het volgende:
[..]
je vraagt om een link, je krijgt er een, ben je nog niet tevreden..![]()
http://www.elsevier.nl/we(...)-Wilders-toegang.htm
[..]
Denk dat dit de echte reden is ze zijn bang voor Moslims & hun daden..niet goed voor de openbare orde
Tja, als men een zeer subjectief geschreven stukje geeft, zou ik niet weten waarom ik daar perse tevreden mee moet zijn.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:49 schreef qonmann het volgende:
[..]
je vraagt om een link, je krijgt er een, ben je nog niet tevreden..![]()
http://www.elsevier.nl/we(...)-Wilders-toegang.htm
[..]
Denk dat dit de echte reden is ze zijn bang voor Moslims & hun daden..niet goed voor de openbare orde
quote:Volgens de woordvoerder was bestrijding van extremisme ook de drijvende motivatie voor de striktere regels voor buitensluitingen wegens onacceptabel gedrag, die de minister van Binnenlandse Zaken vorig jaar oktober aankondigde.
Vergelijking klopt van geen kant. Een ieder met een geldig paspoort mag in principe gewoon Nederland bezoeken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:13 schreef tong80 het volgende:
En Geert hoe voelt het nou een land als buitenlander niet in te mogen ?
Ik vind het bericht van de Britse regering ook vrij duidelijk:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, als men een zeer subjectief geschreven stukje geeft, zou ik niet weten waarom ik daar perse tevreden mee moet zijn.
Ik denk dat een eventueel protest niet de belangrijkste reden is om het bezoek te weigeren. Londen heeft wel voor hetere vuren gestaan.
De Engelsen vinden Wilders een extremist en daar zijn ze niet van gediend.
[..]
Dus ze weigeren Wilders omdat hij extremistisch is, haatzaait en geweld predikt. Volgens hun wetten, normen en waarden dan.quote:Een zegsman van het Britse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de weigering van Geert Wilders toegelicht. “De Britse regering bestrijdt alle vormen van extremisme. De regering verhindert iedereen die extremisme, haat en gewelddadige boodschappen verspreidt in onze gemeenschappen, de toegang tot ons land.”
Exact.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met het Engelse recht, maar de Nederlanders die het een goede zaak vinden dat Wilders Engeland niet binnenkomt vanwege zijn opvattingen, zie ik als bedreiging van de vrijheid van meningsuiting in Nederland.
Sinds wanneer predikt Wilders geweld?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het bericht van de Britse regering ook vrij duidelijk:
[..]
Dus ze weigeren Wilders omdat hij extremistisch is, haatzaait en geweld predikt. Volgens hun wetten, normen en waarden dan.
Dat is hun goed recht.
Vraag het de Engelsen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sinds wanneer predikt Wilders geweld?
En dat is oproepen tot geweld?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag het de Engelsen.
Het zijn hun wetten.
Maar zei hij laatst niet iets van dat "rassenrellen niet persee negatief zouden zijn"?
Dus als een imam met extreme opvattingen, maar niks strafbaars heeft gedaan, naar Nederland wil, dan is dat geen probleem?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Exact.
Het is ongelofelijk dat een volksvertegenwoordiger tot persona non grata wordt verklaard terwijl hij geen enkele wet of regel heeft overtreden.
Waar ligt de scheidslijn tussen het verbieden van extremisme en de vrijheid van meningsuiting? In hoeverre is Wilders een extremist, als hij zijn doel beoogt te bereiken op een democratisch en vreedzame manier zonder wetten en ethische grenzen te overschrijden? Zeer gevaarlijk om mensen zo snel tot extremist te bestempelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, als men een zeer subjectief geschreven stukje geeft, zou ik niet weten waarom ik daar perse tevreden mee moet zijn.
Ik denk dat een eventueel protest niet de belangrijkste reden is om het bezoek te weigeren. Londen heeft wel voor hetere vuren gestaan.
De Engelsen vinden Wilders een extremist en daar zijn ze niet van gediend.
[..]
Oh, right back at ya, wil jij ontkennen dat er politici zijn die oproepen tot geweld ergens in Europa? Als je het over validiteit van een vraag hebt, niet beperkt door (inter)nationale grenzen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Verandert dat iets aan de geldigheid van het antwoord op jouw vraag? Of wou je soms ontkennen dat er imams zijn die haat prediken?
De uitkomst van rassenrellen zouden volgens hem niet per se negatief zijn. Dat is een uitspraak waarmee je het bijna niet oneens kan zijn. Als je dat wel bent heb je een glazen bol of ben je hypocriet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag het de Engelsen.
Het zijn hun wetten.
Maar zei hij laatst niet iets van dat "rassenrellen niet persee negatief zouden zijn"?
Het verschil zit hem natuurlijk in het feit dat Wilders en de imam qua extremisme niet op een gelijk niveau zitten, ook al zou je dat misschien denken als de Britse regering hem voorziet van dit etiket.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus als een imam met extreme opvattingen, maar niks strafbaars heeft gedaan, naar Nederland wil, dan is dat geen probleem?
Het is wel grappig. Als een Imam extreme uitspraken doet, moet die Imam meteen het land uit. Maar als Engeland Wilders als extremist beschouwd, dan moet Wilders alsnog Engeland in.
Zo zou je het kunnen zien ja...je kunt het lezen als "Rassenrellen zijn positief". Het is maar net hoe je het interpreteert...Das nou net het moeilijke met de vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
En dat is oproepen tot geweld?
Wilders is allang bekend hoor. Hij heeft genoeg redenen en tijd aan anderen gegeven om hem als extremist te bestempelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar ligt de scheidslijn tussen het verbieden van extremisme en de vrijheid van meningsuiting? In hoeverre is Wilders een extremist, als hij zijn doel beoogt te bereiken op een democratisch en vreedzame manier zonder wetten en ethische grenzen te overschrijden? Zeer gevaarlijk om mensen zo snel tot extremist te bestempelen.
Ik durf het niet te ontkennen maar ik ben wel erg benieuwd naar voorbeelden. Kan het me bijna niet voorstellen namelijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh, right back at ya, wil jij ontkennen dat er politici zijn die oproepen tot geweld ergens in Europa? Als je het over validiteit van een vraag hebt, niet beperkt door (inter)nationale grenzen.
Dit is feitelijk onjuist. Je verdraait zijn worden op grove wijze.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen zien ja...je kunt het lezen als "Rassenrellen zijn positief".
Klopt, maar daarom mogen wij toch wel erover discussiëren of die beslissing goed is? Er is niemand die het VK uit de EU wil schoppen ofzo, ik snap niet dat je suggereert dat er mensen zijn die vinden dat het VK geen vrijheden mag hebben. Dit is totaal niet aan de orde.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het interpreteert...Das nou net het moeilijke met de vrijheid van meningsuiting.![]()
Nogmaals, ik ken hun wetten niet. Maar je bent het toch met me eens dat ze daar hun eigen wetten mogen maken? En dat ze hun eigen vrijheden mogen bepalen?
Tis een souverein land.
Daarnaast moet je je afvragen of Engeland wel zin heeft in duizenden euros verspillen aan risicomanagement, beveiliging etc voor Fitna. 't was nou niet echt the masterpiece of the century...
Ik kan daar niet met zekerheid op antwoorden, maar ik verfoei iedere politicus die oproept tot geweldquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh, right back at ya, wil jij ontkennen dat er politici zijn die oproepen tot geweld ergens in Europa? Als je het over validiteit van een vraag hebt, niet beperkt door (inter)nationale grenzen.
Wilders met het oproepen tot een kogel in de been, schieten op rellende jongeren door de politie. Als volksvertegenwoordiger.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik durf het niet te ontkennen maar ik ben wel erg benieuwd naar voorbeelden. Kan het me bijna niet voorstellen namelijk.
Nee ik geef enkel de voorbeeld hoe Nederlanders met 2 maten meten.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:30 schreef KareemAbdulJabbar het volgende:
[..]
Noem je Ismael Haniyeh een haatzaaier? Jij zionist.
Tja, dan roept Balkenende ook op tot geweld als hij steun vergaart voor een missie naar Irak of Afghanistan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wilders met het oproepen tot een kogel in de been, schieten op rellende jongeren door de politie. Als volksvertegenwoordiger.
Ik begrijp je wel. Maat het gaat om de interpretatie van de woorden en daden van Wilders door de Engelsen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit is feitelijk onjuist. Je verdraait zijn worden op grove wijze.
[..]
Klopt, maar daarom mogen wij toch wel erover discussiëren of die beslissing goed is? Er is niemand die het VK uit de EU wil schoppen ofzo, ik snap niet dat je suggereert dat er mensen zijn die vinden dat het VK geen vrijheden mag hebben. Dit is totaal niet aan de orde.
Beperk je tot de feiten of discussieer niet.
Is dat eerste zo raar dan?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wilders met het oproepen tot een kogel in de been, schieten op rellende jongeren door de politie. Als volksvertegenwoordiger.
Voorbeeld om jou even na te laten te denken,quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Meki postte zojuist nog een treffend voorbeeld.
Bedoel je politici die de inval in Irak steunden? Daar kwam toch redelijk wat geweld bij kijken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm oke, dat zouden zij zo kunnen doen. Mochten ze dat gedaan hebben, dan hebben ze bijzonder slordig gehandeld in een gevoelige zaak als deze.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel. Maat het gaat om de interpretatie van de woorden en daden van Wilders door de Engelsen.
Niet over die van mij. Zij zouden dat zo kunnen interpreteren. En dat vroeg je toch?
Doe niet veel moeitequote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je het interpreteert hé. Irak is ook aangevallen naar volkomen willekeur, terwijl er over Irak vol werd gespeculeerd wisten we zeker dat er gevaarlijkere landen dan Irak waren om te kunnen binnenvallen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:08 schreef TC03 het volgende:
[..]
Tja, dan roept Balkenende ook op tot geweld als hij steun vergaart voor een missie naar Irak of Afghanistan.
Niet echt vergelijkbaar met het oproepen van willekeurig geweld op ongelovigen en/of westerlingen, zoals imams nog weleens willen doen.
Hij heeft wel meer uitspraken gedaan die ook in NL op het randje zitten. Hij zoekt duidelijk de grens op. Wat mij betreft is dat zijn goed recht. Maar de wetten hoeven daar maar net iets anders of strenger te zijn, en hij valt daar wel onder haatzaaien en extremisme e.d.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hmm oke, dat zouden zij zo kunnen doen. Mochten ze dat gedaan hebben, dan hebben ze bijzonder slordig gehandeld in een gevoelige zaak als deze.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Doe niet veel moeite
velen willen het niet inzien vanwege hun hoogmoed
Wat heeft hij nooit gezegd?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:09 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Is dat eerste zo raar dan?
Dat laatste heeft hij volgens mij nooit gezegd.
Misschien praat ik wel op niveau, misschien heb ik zelf ook hoogmoed.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef Meki het volgende:
[..]
Doe niet veel moeite
velen willen het niet inzien vanwege hun hoogmoed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |