abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66059943
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat ik net toch weer meemaak.

In een topic elders op dit forum wordt beweerd dat het prima mogelijk is tijdens een zakendiner cola te drinken ipv een goede wijn, al was het alleen al omdat je daarna nog in de auto naar huis kunt rijden.

Ik kan daar echt niet over uit.
En jij gelooft dat er ook maar iemand op Fok! is die wel eens een zakendiner meemaakt?
pi_66059996
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:12 schreef Lundegaard het volgende:
Als je denkt met door wijn te drinken je wel je imago kan opkrikken, dan heb je ergens de boot gemist.
pi_66060400
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:16 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je ze een fles Merlot verkoopt van de supermarkt en er keihard bij zegt dat het een fles van 50 euro is zullen ze ook met een stalen gezicht beweren dat hij fantastisch is.

zaterdag 14 februari 2009 @ 19:17:59 #244
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_66062040
Cola valt gewoon onder de noemer junkfood, niet verfijnd en gewoon simpelweg zoet. Zoet is een makkelijk te waarderen smaak, iets waar kinderen gek op zijn, maar als volwassene verwacht men dat je je smaak toch enigszins ontwikkeld hebt.

Het belangrijkste is natuurlijk dat het gewoon jammer is van een goede maaltijd.
pi_66062125
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:10 schreef maartenducrot het volgende:

[..]

Ja, een glaasje fris bestellen dat is echt een regelrechte penalty nemen met het establishment
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_66062184
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:17 schreef Heremeteit het volgende:
Cola valt gewoon onder de noemer junkfood
En alcohol onder de noemer drugs. Lekker hoor, een stel gedrogeerde apen met een paar zakken geld.

En zo kun je alles uit z'n verband trekken en roepen: "Neem nou maar een voorbeeld aan mij, een volwassene."

pi_66062231
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een eigen mening . Joh, er zijn er een heleboel die dezelfde mening hebben, doe nu niet alsof hier geen sprake is van conformisme. Het is echter conformisme aan de mores van de plebejers. Het is maar net waar je bij wil horen natuurlijk.
Nu komt de aap uit de mouw
  zaterdag 14 februari 2009 @ 19:36:27 #248
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_66062688
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:22 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

En alcohol onder de noemer drugs.
Als zo'n wandelend maatpak nog moet rijden en meer dan een glas wijn achterover slaat dan is mijn oordeel over die persoon een heel stuk negatiever dan als 'ie cola drinkt.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:16:15 #249
214371 SuspendedAnimation
Schudden voor gebruik
pi_66064186
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:17 schreef Heremeteit het volgende:
Cola valt gewoon onder de noemer junkfood, niet verfijnd en gewoon simpelweg zoet. Zoet is een makkelijk te waarderen smaak, iets waar kinderen gek op zijn, maar als volwassene verwacht men dat je je smaak toch enigszins ontwikkeld hebt.

Het belangrijkste is natuurlijk dat het gewoon jammer is van een goede maaltijd.
Verfijnd.

En dan met een C&A kostuum op de proppen komen.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:52:20 #250
185115 Juk
Misschien
pi_66067458
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:36 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Als zo'n wandelend maatpak nog moet rijden en meer dan een glas wijn achterover slaat dan is mijn oordeel over die persoon een heel stuk negatiever dan als 'ie cola drinkt.

Het argument dat cola een dusdanige zoete smaak heeft dat het een andere smaak aan je eten kan geven snap ik nog. Maar dat er mensen zijn die het als noodzakelijk zien om alleen wijn of water te drinken tijdens een diner om indruk te maken is nieuw voor me.

Er zullen vast mensen zijn die daar op neer kijken maar ik weet niet of ik daar indruk op wil maken. Uiteindelijk gaat het om wat je kan. Dat je er daarbij ook fatsoenlijke omgangsnormen op nahoud lijkt me duidelijk maar je moet niet overdrijven. Die mensen die jou daarop zouden beoordelen zijn echt niet zover gekomen omdat ze tijdens een diner hun bestek goed wegleggen of omdat ze altijd in armani-pakken lopen. En zo wel vallen ze vanzelf door de mand en heb je voor niks zitten slijmen bij je dan ontslagen manager.

Ik ken 2 mensen in de horeca, 1 heeft een eigen zaak naast een shell kantoor en de ander is kok. Van beide heb ik verhalen gehoord over de zogenaamde zakenelite en hun etiquette tijdens de zakendiners waar TS het over heeft (overigens heb ik het idee dat TS een geheel verkeerd beeld heeft van een zakendiner maar dat terzijde) en dan weet je ook weer dat dat gewoon mensen zijn die soms een boertje niet kunnen onderdrukken of dusdanig veel wijn gieten dat ze het beter bij cola hadden kunnen houden.

Ik denk dat de waarheid uiteindelijk misschien wel in het midden ligt. Maar zoals eerder opgemerkt, nuances op fok! zijn soms ver te zoeken.
The only thing I fear is my MoM
  zondag 15 februari 2009 @ 11:27:10 #251
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_66077354
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:52 schreef Juk het volgende:

[..]

Het argument dat cola een dusdanige zoete smaak heeft dat het een andere smaak aan je eten kan geven snap ik nog. Maar dat er mensen zijn die het als noodzakelijk zien om alleen wijn of water te drinken tijdens een diner om indruk te maken is nieuw voor me.

Er zullen vast mensen zijn die daar op neer kijken maar ik weet niet of ik daar indruk op wil maken. Uiteindelijk gaat het om wat je kan. Dat je er daarbij ook fatsoenlijke omgangsnormen op nahoud lijkt me duidelijk maar je moet niet overdrijven. Die mensen die jou daarop zouden beoordelen zijn echt niet zover gekomen omdat ze tijdens een diner hun bestek goed wegleggen of omdat ze altijd in armani-pakken lopen. En zo wel vallen ze vanzelf door de mand en heb je voor niks zitten slijmen bij je dan ontslagen manager.

Ik ken 2 mensen in de horeca, 1 heeft een eigen zaak naast een shell kantoor en de ander is kok. Van beide heb ik verhalen gehoord over de zogenaamde zakenelite en hun etiquette tijdens de zakendiners waar TS het over heeft (overigens heb ik het idee dat TS een geheel verkeerd beeld heeft van een zakendiner maar dat terzijde) en dan weet je ook weer dat dat gewoon mensen zijn die soms een boertje niet kunnen onderdrukken of dusdanig veel wijn gieten dat ze het beter bij cola hadden kunnen houden.

Ik denk dat de waarheid uiteindelijk misschien wel in het midden ligt. Maar zoals eerder opgemerkt, nuances op fok! zijn soms ver te zoeken.
QFT

tevens: opgelost, slotje
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
pi_66079056
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:23 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nu komt de aap uit de mouw
Wat had jij dan gedacht? Dat er een universele wet is dat cola drinken bij een zakendiner niet mag? Natuurlijk niet. Het is echter not done in de betere kringen, en niet toevalligerwijs wordt in die kringen ook het meest aan zakendiners gedaan.
pi_66079145
Dit topic is - zo moge duidelijk zijn - mede geopend met een educatief oogmerk.
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 12:33:42 #254
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_66079160
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dit topic is - zo moge duidelijk zijn - mede geopend met een educatief oogmerk.
Volgens mij heb je er echter nog steeds niks van geleerd.
F.K.A. SuperwormJim
pi_66079242
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:33 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Volgens mij heb je er echter nog steeds niks van geleerd.
Wat zou ik dan moeten leren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')